Mä en nyt tiedä mitä mieltä olisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Miehen kanssa tänään juteltiin. Naapuri on myymässä asuntoaan ja siitä tää lähti. Miehellä on jo pidemmän aikaa ollut sellainen päähänpinttymä että tosimies rakentaa itse talon.

No nyt mies sanoi, että vuosi aikaa rempata tää kämppä ja laittaa sitten myyntiin. Ollaan asuttu tässä nyt 3,5 vuotta ja laitettu tätä hiljakseen omamme näköiseksi. Ja nyt siis mies tahtois myydä tämän ja ilmeisesti sit omakotitaloa alkaa tekemään.

Tonttikin on jo mietitty valmiiksi. Jos ja kun kaikki menee niinkuin pitäis, niin tää tontti on kertakaikkisen ihana, maalta, ei naapureita ja mahtavat näkymät kertakaikkiaan. Mutta siis toiselta paikkakunnaltakin kokonaan, eli pojalle tulis sitten koulunvaihto eteen.

Niin...mä en nyt tiedä mitä mieltä olis. Etenkin kun itse oon enemmän rivari kuin omakotitaloihminen ja toisaalta JOS haluisin omakotitalon, niin en uutta vaan jonkun ihanan vanhan. Eli ainoa josta ollaan samaa mieltä on sijainti. Meistä kumpikaan kun ei halua asumaan lähiössä kuin sillit suolassa...

Jos joskus ajattelette muuttoa toiselle paikkakunnalle niin sitä ennen lapsen kanssa voi ryhtyä kulkemaan uudella paikkakunnalla harrastuksissa niin samalla syntyis uusia ystäviä ja sitten uuden koulun aloitus ei olisi niin kamalaa.. tuli vain mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos joskus ajattelette muuttoa toiselle paikkakunnalle niin sitä ennen lapsen kanssa voi ryhtyä kulkemaan uudella paikkakunnalla harrastuksissa niin samalla syntyis uusia ystäviä ja sitten uuden koulun aloitus ei olisi niin kamalaa.. tuli vain mieleen.

Juu ja siis tää paikkakunta on kyllä varsin tuttu ennestään, eli mihinkään vieraaseen paikkaan ei mentäis. Mutta tuo harrastusjuttu oli kyllä hyvä idea, kiitos :flower: .

Mutta siis pitäiskö tässä olla innoissaan vai surkeana vai mitä hemmettiä? Onkos muilla kokemuksia siitä että ei ihan nuo unelmat kohtaa puolison kanssa? Ja mihin ratkaisuun olette sitten päätyneet?

No me asuttiin ensin 4-vuotta kaupungin kerrostalossa ihan Porin keskustassa. Molemmat oltiin kuitenkin maaseutu ihmisiä ja aateltiin että muualle on päästävä. Mies halusi että muutetaan alasatakuntaan ja minä että e-p:lle :D Mies tahtoi uuden talon ja minä vanhan. Päätös syntyi lopulta parissa päivässä kun törmättiin unelmien taloon netissä. Se oli vanha maatalo pohjanmaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No me asuttiin ensin 4-vuotta kaupungin kerrostalossa ihan Porin keskustassa. Molemmat oltiin kuitenkin maaseutu ihmisiä ja aateltiin että muualle on päästävä. Mies halusi että muutetaan alasatakuntaan ja minä että e-p:lle :D Mies tahtoi uuden talon ja minä vanhan. Päätös syntyi lopulta parissa päivässä kun törmättiin unelmien taloon netissä. Se oli vanha maatalo pohjanmaalla.

Eli saitte mainiosti kompromissin aikaiseksi :flower: .

Meillä ei tuo uusi paikkakunta olis kuin n. 30 km tästä nykyisestä paikasta. Ja siis kuitenkin Turun lähellä asuttaisiin edelleen.

No, aika näyttää mitä tästä tulee. Jos mies haluaa alkaa rakentamaan, niin ilmeisesti sitten siksi aikaa muutettais ensin vuokralle jonnekin...

Höh. Oltais vaan asuttu tässä nyt ja aina :/

No meillä on myös miehen kanssa eri linjat tuossa asiassa, tosin näillä näkymin ei ihan heti olla edes omaa laittamassa. Mutta meillä myös mies ei voisi kuvitellakaan muuttavansa jonkun vanhaan taloon, vaan "oma" pitäisi rakentaa.. minusta se taas on liian rasittavaa parisuhteelle, kallista ja kaikin puolin hullua jos saisi kohtuuhintaan asuttavassa kunnossa olevan valmiin vanhan talon jota voisi rempata mieleisekseen sitä mukaa kun jaksaa/ehtii/varat antaa myöden.

Samoin myös mies ei koskaan haluaisi tehdä tänne mitään hankintoja, kun pitää kotinaan eli hankintojen arvoisena vain sitä kotipaikkuntaansa (ja siis vanhempiensa kotia :headwall: esim. lapsille sinne mönkijä jne. on pitänyt hankkia, kun pari kertaa kuussa käydään, tänne sen sijaan ei voi hommata esim. parvekekalusteita). Minusta tämä asunto ja kaupunki on nyt se meidän koti, kun täällä todennäköisesti tullaan asumaan jo ihan miehen töiden (ja minun opiskelujen ja tulevien tod.näköisten töiden) takia sen ajan kun lapset on pieniä ja sitten vasta eläkkeellä ehkä vaihdetaan paikkakuntaa...Mies kun haluaa ympärilleen erämaata, minä taas hiukan ihmisiäkin.

Muoks* onneksi miehellä alkaa hiukan mielipiteet tuon rakentamisen suhteen muuttua jo nyt, kun veljellään alkaa kesällä raksaprojekti. Vaikka heillä on ns. avaimet käteen talo, aika paljon on itsekin tehtävä, ja budjetti pissii jo nyt, ennenkuin on rakennus alkanutkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
No meillä on myös miehen kanssa eri linjat tuossa asiassa, tosin näillä näkymin ei ihan heti olla edes omaa laittamassa. Mutta meillä myös mies ei voisi kuvitellakaan muuttavansa jonkun vanhaan taloon, vaan "oma" pitäisi rakentaa.. minusta se taas on liian rasittavaa parisuhteelle, kallista ja kaikin puolin hullua jos saisi kohtuuhintaan asuttavassa kunnossa olevan valmiin vanhan talon jota voisi rempata mieleisekseen sitä mukaa kun jaksaa/ehtii/varat antaa myöden.

Samoin myös mies ei koskaan haluaisi tehdä tänne mitään hankintoja, kun pitää kotinaan eli hankintojen arvoisena vain sitä kotipaikkuntaansa (ja siis vanhempiensa kotia :headwall: esim. lapsille sinne mönkijä jne. on pitänyt hankkia, kun pari kertaa kuussa käydään, tänne sen sijaan ei voi hommata esim. parvekekalusteita). Minusta tämä asunto ja kaupunki on nyt se meidän koti, kun täällä todennäköisesti tullaan asumaan jo ihan miehen töiden (ja minun opiskelujen ja tulevien tod.näköisten töiden) takia sen ajan kun lapset on pieniä ja sitten vasta eläkkeellä ehkä vaihdetaan paikkakuntaa...Mies kun haluaa ympärilleen erämaata, minä taas hiukan ihmisiäkin.

Muoks* onneksi miehellä alkaa hiukan mielipiteet tuon rakentamisen suhteen muuttua jo nyt, kun veljellään alkaa kesällä raksaprojekti. Vaikka heillä on ns. avaimet käteen talo, aika paljon on itsekin tehtävä, ja budjetti pissii jo nyt, ennenkuin on rakennus alkanutkaan...

No teillä on sitten vieläkin kinkkisempää kun olette sijainnistakin eri mieltä
:/ . Me kun molemmat halutaan ehdottomasti syrjempään...

Mutta mä niin rakastan vanhoja taloja. Jos siis haluaisin omakotitaloon, niin ehdottomasti just vanhaan, kodikkaaseen ja kodin tuoksuiseen taloon :heart: . Mutta kun tosiaan olen enemmän rivari-ihminen ja niin on ollut mieskin tähän asti.

En tiedä mistä se tuon päähänpistonsa on nyt saanut. Kun tämä asunto ostettiin, niin oltais jo silloin voitu hankkia myös omakotitalo. Mutta kumpikaan ei edes halunnut...

No, ehkä miehelläkin vielä mieli muuttuu...tai sitten mulla :D

Yhteistyössä