Mä en nyt näe pojan opettajan tarkotusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auryn

Aktiivinen jäsen
03.05.2004
11 713
0
36
Tänään tuli poitsun mukana Lasten raamattu kotiin. Luulin tietysti, että se on iltapäiväkerhosta, se kun on NMKY:n järjestämä. Kysyin että lainasko poitsu kirjan ja tahtooko mun lukevan. Poika sano että opettaja käski antaa kirjan mulle ja pian kävi ilmi että kyse on ihan luokanopesta. Muut luokalta ei kirjalähetystä saaneet. Poika on et-tunneilla, ja ihan harkitusti onkin.
Mikä tässä nyt on idea? Miksi mun pitäis lukea Lasten raamattua?

Käy ärsyttämään... Tottakai mä pojalle lukisin jos hän ite tahtois niitä juttuja kuulla, mutta muuten mua ei ihan hevillä saa tuota opusta lukemaan.

Pitänee kysyä huomenna opelta ihan ohimennen, kun käyn pojan kanssa koululääkärintarkastuksessa :whistle:

Kysy ihmeessä. Mä voisin ajatella, että ne raamatut on jaettu kaikille ja ope on laittanut sen vanhemmille menemään eikä antanut lapselle koska lapsi et.ssä.
VAnehmmat voi halutessaan sit laittaa vaikka roskiin tai lahjoittaa jollekin.

Kyllähän jotkut et lapset kuitenkin tutustuu kotonakin eri uskontoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Tänään tuli poitsun mukana Lasten raamattu kotiin. Luulin tietysti, että se on iltapäiväkerhosta, se kun on NMKY:n järjestämä. Kysyin että lainasko poitsu kirjan ja tahtooko mun lukevan. Poika sano että opettaja käski antaa kirjan mulle ja pian kävi ilmi että kyse on ihan luokanopesta. Muut luokalta ei kirjalähetystä saaneet. Poika on et-tunneilla, ja ihan harkitusti onkin.
Mikä tässä nyt on idea? Miksi mun pitäis lukea Lasten raamattua?

Käy ärsyttämään... Tottakai mä pojalle lukisin jos hän ite tahtois niitä juttuja kuulla, mutta muuten mua ei ihan hevillä saa tuota opusta lukemaan.

Pitänee kysyä huomenna opelta ihan ohimennen, kun käyn pojan kanssa koululääkärintarkastuksessa :whistle:

Kannattaa lukea lapselle.Se rauhoitta kummasti,sinua ja lasta!!

Yleissivistystä mulla on jo, itekin olen käyny koulua ja ollu jopa uskonnon tunneilla... :whistle:

Ja kävi mielessä sekin, että jos ois lahjaks lapsille jotain kautta, mutta kun kuulemma vaan ppoika sellasen sai. Mut juu, pakko kysästä huomenna jos vaan suinkin pääsen open puheille siinä kun pikasesti koululla piipahdan...

Yleissivistystä mulla on jo, itekin olen käyny koulua ja ollu jopa uskonnon tunneilla... :whistle:

Ja kävi mielessä sekin, että jos ois lahjaks lapsille jotain kautta, mutta kun kuulemma vaan ppoika sellasen sai. Mut juu, pakko kysästä huomenna jos vaan suinkin pääsen open puheille siinä kun pikasesti koululla piipahdan...

Poika voi hyvin luulla että vain hän sen sai, jos muut ovat saaneet sen aiemmin.

Mut käy kertomassa palstalla mikä oli open vastaus. Muakin kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa lukea lapselle.Se rauhoitta kummasti,sinua ja lasta!!

Mä voisin lukea lapselle Raamatun tarinoita ihan oma-alotteisesti, jos ensin saisin käsiini samanmoisia helppotajuisia kirjoja muista uskonnoista... Lasten koraanin, lasten baghavad gitan, lasten edda (vähän sen tyylinen kyllä hyllystä jo löytyy ) ja lapselle tarkotettu kirja buddhalaisuudesta... Mä en halua nostaa yhtä uskontoa muiden ohi, ja kristinuskosta riittää juttua jo ihan jokapäiväsessä elämässä; ruokarukoukset iltapäiväkerhossa yms...

Mistähän noita em. kirjoja löytäis? :whistle:

Eipä ole opelta oikein toimittu. Ensinnäkin jos on pakko saada antaa sulle raamattu, ois antanut aikuisten raamatun ja suoraan sulle naamatusten.

Oikeestaan opettajalta tuo menee jo vähän rajan yli, että puuttuu teidän elämänkatsomukseen.

Mä voisin lukea lapselle Raamatun tarinoita ihan oma-alotteisesti, jos ensin saisin käsiini samanmoisia helppotajuisia kirjoja muista uskonnoista... Lasten koraanin, lasten baghavad gitan, lasten edda (vähän sen tyylinen kyllä hyllystä jo löytyy ) ja lapselle tarkotettu kirja buddhalaisuudesta... Mä en halua nostaa yhtä uskontoa muiden ohi, ja kristinuskosta riittää juttua jo ihan jokapäiväsessä elämässä; ruokarukoukset iltapäiväkerhossa yms...

Mistähän noita em. kirjoja löytäis? :whistle:

Mä en muista minkä ikäinen sun lapsi on, mutta meillä oli kirjastosta lainassa kirjasarjaa, jossa päähenkilö tutustuu buddhalaisuuteen, luontouskontoihin ja islamiin. Ne oli lasten puolella lainattavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
tuli vaan mieleen, että aika tiukkapiposta meininkiä ton uskonnon/uskonnottomuuden suhteen. se on vaan kirja, jos sitä ei muuna halua nähdä. asioista voi tehdä ongelman.

Tiukkapiposta tai ei, mutta mä tahdon että päätökset näihin asioihin tapahtuu meidän perheessä. Enkä mä ongelmaa asiasta ole tekemässä, ihmettelen vaan syytä ja tarkotusperiä. Enhän mä hitto vie edes tiedä onko se meille lainattu vai annettu :o

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
tuli vaan mieleen, että aika tiukkapiposta meininkiä ton uskonnon/uskonnottomuuden suhteen. se on vaan kirja, jos sitä ei muuna halua nähdä. asioista voi tehdä ongelman.

Tiukkapiposta tai ei, mutta mä tahdon että päätökset näihin asioihin tapahtuu meidän perheessä. Enkä mä ongelmaa asiasta ole tekemässä, ihmettelen vaan syytä ja tarkotusperiä. Enhän mä hitto vie edes tiedä onko se meille lainattu vai annettu :o

Laita reissuvihkoon viestiä.

Mä en muista minkä ikäinen sun lapsi on, mutta meillä oli kirjastosta lainassa kirjasarjaa, jossa päähenkilö tutustuu buddhalaisuuteen, luontouskontoihin ja islamiin. Ne oli lasten puolella lainattavissa. [/quote]

Ekaluokkalainen on. Pitääkin mennä kirjaston sivuille penkomaan, ties mitä aarteita sieltä löytyy :D

Ekaluokkalainen on. Pitääkin mennä kirjaston sivuille penkomaan, ties mitä aarteita sieltä löytyy :D

Tässä linkissä on sen kirjasarjan kirjat+ tekijät, meillä oli ainakin tän tuppulan kirjastossa ne kaikki :D

http://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9789529975822

Juu, eli ne kirjat oli ussan tunnilta jääneet pitkin pöytiä. Ope oli sit sanonu et et:läisetkin saavat niitä lukea, muttei kesken tuntia vaan kotiin voi lainata. Poika oli ymmärtäny sen himpan väärin, että pitää ottaa kotiin luettavaksi :D

Huh :whistle:
Ja illalla luetaan joku juttu jos poika niin tahtoo.

Tässä taas huomattiin että kannattaa kysyä ennen kuin alkaa haukkua opettajan toimintaa. Lapset aika usein tahtomattaankin vääristelee tai ymmärtää väärin asioita, tää pätee myös suuntaan koti-koulu (aika uskomattomia juttuja lapset joskus kotoaan kertoo, en ota niin tosissani)

kyse on varmaan siitä, että se lastenraamattu on jaettu kaikille oppilaille, ja koska poikasi osallistuu et opertukseen, on raamtattu pyydetty antamaan sinulle, jotta sinä sitten voit päättää lukeeko lapsesi sitä, tai luetko sinä hänelle sitä

Yhteistyössä