Mä en kestä! Tappeleeko teidän muitten lapset RUUAN päältä?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uaaaaaaaaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uaaaaaaaaah

Vieras
Siis voi helvata, että menee järki taas.

Ihan todella, nuo ei ole ikinä, siis kertaakaan elämänsä aikana joutuneet näkemään nälkää. Aina on ollut runsaasti saatavilla niin ruokaa, hedelmiä, vihanneksia, lämmintä ruokaa, välipaloja jne. Ja ovat saaneet myös herkkuja, mehuja, jne.

Ja silti, jumankauta tuo toistuu joka ikinen päivä. Joka hemmetin päivä ne tappelee ruuan päältä!! "Tuo sai enemmän!!" "Tuo otti kaikki loput!!" Jne. :headwall: :headwall:

Mulla menee hermot tuohon ruuan päältä tappelemiseen. Mä oon miljoonat kerrat sanonut tuosta, mutta ei mene jakeluun. Kohta mä oikeesti teen niin, etten mene enää muutamaan viikkoon kauppaan ja alan tosissani säännöstelemään jokaisen kaurapuuroannoksenkin. Mä en kestä tätä.

Meillä jos tuli kinaa, niin toinen jakoi /annosteli ja se toinen valitsi ekana. Ja vuorotellen. Jäätelöt, perunat, keitot ym kaikki mistä tuli sanomista.

Kokeile :D Jos vanhempi jakaa niin nuorempi saa valita kumman annoksen ottaa ja toisinpäin.

[QUOTE="vieras";23396692]Meillä jos tuli kinaa, niin toinen jakoi /annosteli ja se toinen valitsi ekana. Ja vuorotellen. Jäätelöt, perunat, keitot ym kaikki mistä tuli sanomista.

Kokeile :D Jos vanhempi jakaa niin nuorempi saa valita kumman annoksen ottaa ja toisinpäin.[/QUOTE]

Täytyypä tuota koittaa, kiitos vinkistä.

Sisaruksen kanssa tuli tapeltua joskus ruuastakin, lähinnä tyyliin viimeisestä kakunpalasesta tai muusta herkusta. Näytti vanhempien silmistä varmasti aika turhalle, mutta oppi siinä ainakin pitämään puoliaan.

Kuuluu sisarusten väliseen kuvioon, toiset tappelee ruuasta, toiset jostain muusta.
Anna lasten itse jakaa viimeiset ruuat tasan tai kysyt miten olisi reilua jakaa, kyllä ne sitten kehittelee jakoperusteet.

Yhteistyössä