Mä en kelpaa, kun ilmaisiin töihin (töihin, joista ei makseta palkkaa) ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masentunut

Vieras
...ja oon vielä niin hölmö, että suostun.
Oon valmistunut 5 vuotta sitten ja asun pienellä paikkakunnalla. Täällä ei ole tarjolla (ei myöskään lähimmissä kaupungeissa joihin matkaa noin 50km) mitään mun alaa vastaavaa. Olisin valmis tekemään ns. hanttihommiakain, mutta olen niihin kuulemma "ylikoulutettu" ja saavat täällä itä-Suomessa halvempaa työvoimaa niihin. Toinen ongelma on matkakulut...kun täältä korvesta ei kulje edes linja-autoja...ja bensa maksaa niin paljon, että kohta ei oo enää varaa pitää autoa. Mieheni on myös työttömänä ja meillä on useampi lapsi.

Kouluttautuminen on näillä leveysasteilla vaikeaa...ja sitten kun on oikeasti alalla mistä pitää. Allergioiden takia en voi alkaa esim. sairaanhoitajaksi, joista näyttää olevan huutava pula.

Tää on masentavaa ;( Samalla puhutaan eläkeasioista. kun nyt ekaks pääsis johonkin oikeisiin töihin. Vaikka ollaan molemmat kouluttauduttu, on uskomatonta, ettei kukaan palkkaa meitä. Näköjään kun kerran tippuu kelkasta on vaikea nousta uudelleen. Ja se on paska puhetta, että töitä löytyy tekevälle. Se on kait pakko alkaa pakkaamaan ja muuttaa ruuhka-Suomeen.

Kyllä tekevälle töitä löytyy. PItää paikkansa, Yrittäjäksi vaan ja kovaa duunia. Teillä on selvästi joku suunnitteluvirhe elämässä. Olet ilmeisisti kouluttautunut johonkin alaan, joka on ollut kivaa ja kiinostavaa, mutta ei yhteiskunnallisesti ja taloudellisesti tarpeellista. Tulkaa pois sieltä korvesta ja lopettakaa selitys siitä, ettei ole töitä. Asenne- ja ahkeruuskysymys.

saanko kysyä, mikä allergia estää sairaanhoitajan töitä? itse olen sh ja luokkakavereina aikanaan oli allergikkoja, jotka vaihtoivat alaa pölyisistä hommista siistiin.mm.leipuri

Mietippäs tätä: jos tilillä on muutama kymppi euroa...on aika vaikea ruveta "yrittäjäksi". Varsinkaan kun ei tiedä yrittämisestä mitään. Toisista ei oo yrittäjiksi. Mulla ei ainakaan henkinen kantti kestäis mitään yrittäjähommia.

Mistähän saatais asunto...meitä on enemmän, kun normiperhe 2+2.

Ei kaikkea elämässä voi suunnitella. Meillä oli molemmilla hyvät työpaikat vielä muutama vuosi sitten, mutta minä jäin äitiyslomalle...ja työpaikka "katos" alta. Mun mies taas joutui pitkälle sairaslomalle, eikä pystynyt jatkamaan vanhasasa työssään enää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet ilmeisisti kouluttautunut johonkin alaan, joka on ollut kivaa ja kiinostavaa, mutta ei yhteiskunnallisesti ja taloudellisesti tarpeellista. Tulkaa pois sieltä korvesta ja lopettakaa selitys siitä, ettei ole töitä.

Onneksi ei ole pakko ihmisen tehä työtä josta se ei oo kiinnostunut tai asuu paikassa jossa se ei viihdy.

Kyllä tekevälle töitä löytyy. PItää paikkansa, Yrittäjäksi vaan ja kovaa duunia. Teillä on selvästi joku suunnitteluvirhe elämässä. Olet ilmeisisti kouluttautunut johonkin alaan, joka on ollut kivaa ja kiinostavaa, mutta ei yhteiskunnallisesti ja taloudellisesti tarpeellista. Tulkaa pois sieltä korvesta ja lopettakaa selitys siitä, ettei ole töitä. Asenne- ja ahkeruuskysymys.

Tässä taas on hyväosaisen pääkaupunkilaisen viesti. Elämässä ei mene aina kaikki niin kuin suunnittelee!

Alkuperäinen kirjoittaja Maxine:

Tässä taas on hyväosaisen pääkaupunkilaisen viesti. Elämässä ei mene aina kaikki niin kuin suunnittelee!

Just näin! Ahkeruudesta ei oo kyse eikä halukkuudesta. Ja kuten totesin, mies on esim. hakenut mansikkamaalle töihin, muttei sinne oteta kun koululaisia/opiskelijoita/ulkomaalaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulla ei iho kestä mitään aineita

siis desinfektio aineitako? sitä varten voi käyttää hanskoja ja allergisille tilataan ihka omia yleensä puuterittomia. Ja desinfiointiin sopii monella eräs aine, jolla puhdistetaan haavoja, olikohan klorhexol, sori, jos muistan väärin. Niitä ainakin mun kamut käytti. Ja ovat työelämäs vieläkin 15 v jälkeenkin. Jos jossain, niin hoitoalalla saa allergiset hyvät nesteet ja välineet, ainakin meilläpäin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulla ei iho kestä mitään aineita

siis desinfektio aineitako? sitä varten voi käyttää hanskoja ja allergisille tilataan ihka omia yleensä puuterittomia. Ja desinfiointiin sopii monella eräs aine, jolla puhdistetaan haavoja, olikohan klorhexol, sori, jos muistan väärin. Niitä ainakin mun kamut käytti. Ja ovat työelämäs vieläkin 15 v jälkeenkin. Jos jossain, niin hoitoalalla saa allergiset hyvät nesteet ja välineet, ainakin meilläpäin näin.

kaikki ei ole noin mustavalkoista. Mä en voi käyttää desinf. aineita, enkä pestä käsiäni 100 kertaa päivässä. En myöskään voi käyttää näitä hanskoja, en puuterilla enkä ilman. Ainoat mitä voin käyttää on "mikkihiiret" ja ne taas eivät täytä vaatimuksia, joita sh työssä muunmuassa tarvitaan. Kyllä varmaan jokainen tietää itse, mitä voi käyttää ja mitä ei. Siis mun mielipide.

Olet ilmeisisti kouluttautunut johonkin alaan, joka on ollut kivaa ja kiinostavaa, mutta ei yhteiskunnallisesti ja taloudellisesti tarpeellista. Tulkaa pois sieltä korvesta ja lopettakaa selitys siitä, ettei ole töitä.

Onneksi ei ole pakko ihmisen tehä työtä josta se ei oo kiinnostunut tai asuu paikassa jossa se ei viihdy.

Onneksi ei =)

No ei mun omalla alallakaan ole häävi palkka, mutta siis olen. Kun vaan sais jalan johonkin oven rakoon. Ja mies kanssa. Täällä onm sellainen asenne, ettei olla valmiita mistään maksamaan/teetetään pimeenä...ja se ei taas istu mun moraaliin ollenkaan. Nytkin on pyydetty vaikka jos millaisiin kissanristiäisiin viihdyttämään...muttei tajuta, ettei me sillä eletä. Onneks on ihania kyläläisiä, jotka näkee meidän ahdingon ja tuo pyyteettömästi perunaa yms.

Eli ensin kouluttaudun s-hoitajaksi...ja sitten aina työhaastattelussa sanon, että mä en sitten voi istua muualla, kun puhelimen ääressä...hyvä idea...ja varma työllistyminen

Alkuperäinen kirjoittaja :):
ja vielä: sh voi tehdä myös puhelin työtä, kuten monella pkl:lla tai vastaanottotyössä.

Tosissasi ehdotat ap:lle sairaanhoitajaksi kouluttautumista? Sosionomi olisi parempi työ. Jos siis haluaa kouluttautua, kenenkään kun ei ole pakko kouluttautua alalle johon ei halua.

Yhteistyössä