Mä en käsitä facebookia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Olen muutamia kuukausia käyttänyt ja bongannut tuttuja, en kovin monta kuitenkaan. Mitä ihmettä varten ihmiset keräävät osoitteita, vaikka heillä ei ole koskaan aikomustakaan kirjoitella niille ihmisille? Mikä sen idea oikein on paitsi että voi yrittää tavoittaa vanhoja tuttuja, jotka ovat kadonneet elämänmuutosten takia?

Jaa-a. Itse olen facebookissa siitä syystä että pysyn ajantasalla ystävien/sukulaisten asioista helpommin ja viestittelen sitä kautta usein heille, joskus asiaviestejä ja toisinaan ihan vain hupailu mielessä.

Jos ihmettelet sitä miksi joillakin ihmisillä on yli 600 ystävää, eivätkä he edes tunne puolia henkilökohtaisesti, niin siihen en osaa vastata. Itselläni on ystävä listalla vain ne keitten kuulumiset minua kiinnostavat ja ketkä oikeasti tunnen, eli n. 120 ihmistä.

Ne keillä on vaikka se yli 600 ystävää on joko jotain pikkujulkkiksia, interreilaajia tai muita jotka matkustelevat paljon tai sitten pelaavat esim. Farmvillea jossa ystäviä on hyvä olla enempi. :D

Kiva, kun olette vastanneet. Mä alan tajuta. Olen vaan itse niin eristäytyvä - ollut - ja on siihen ollut syyt, mutta nyt on tämä aika ja mulla on varmaan vain sisäänajo kesken tuon facebookin kanssa. Kyllä tämä tästä. :)

Joillain ihmisillä on paljon kavereita sen vuoksi, että haluavat verkostoitua vaikkapa työkuvioiden vuoksi.

Itse haluan pitää yksityisyyteni niin rajattuna kuin on mahdollista ja verenpaineeni nousee joka kerta kun uutisoidaan että Facebook TAAS jakelee uutta tietoa käyttäjistään. Haluan pitää oman kaveripiirini melko rajattuna, koska jaan siellä myös henkilökohtaisempaa tietoa; sellaista, jota en haluaisi esim. asiakkaideni/työnantajani tietävän.

Yhteistyössä