Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä luin joskus, että masennuksesta toipuminen kestää yhtä kauan kun siihen sairastuminen.
Oothan sä jo kuitenkin päässy alkuun, kun sun pahalla ololla on nimi ja syy-masennus. Voit koittaa hoitaa sitä. Onko sulla lääkitystä?
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mulla on myös fyysisesti paha olo. tää olo aaltoilee. just kun kuvittelee että alkaa jo näkyä valoa niin sitten kaatuu taas seinät päälle. muksut kiljuu ja kaikki. voi vittu. olin kaverin tykönä käymässä ja mua ahdisti olla sielläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä luin joskus, että masennuksesta toipuminen kestää yhtä kauan kun siihen sairastuminen.
Oothan sä jo kuitenkin päässy alkuun, kun sun pahalla ololla on nimi ja syy-masennus. Voit koittaa hoitaa sitä. Onko sulla lääkitystä?
lääkitys on ja käyn psykiatrilla. mutta mä laitan mun sairauden kaiken muun piikkiin. mulla on myös fyysisesti paha olo. tää olo aaltoilee. just kun kuvittelee että alkaa jo näkyä valoa niin sitten kaatuu taas seinät päälle. muksut kiljuu ja kaikki. voi vittu. olin kaverin tykönä käymässä ja mua ahdisti olla sielläkin. mulla on myös ahdistuneisuushäiriö.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä luin joskus, että masennuksesta toipuminen kestää yhtä kauan kun siihen sairastuminen.
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Lääkkethän ei paranna, vaan tekee olon siedettäväksi, jotta jaksaa arkea ja myös etsimään sitä parannuskeinoa.
Ahdistuneisuushäirö teettää juuri sitä, että välillä olo ok ja sitten taas ihan hirveä kun se iskee päälle. Yks lääkäri sanoi, että siitä ahdistuneisuushäiriö on "parempi" kuin masis, että hyvinä hetkinä sitä huomaa kuinka huonosti voi ja pystyy tekemäänkin asialle jotain ja hakemaan apua.
Kauanhan siihen menee... Ootko saanut psykiatrilta jotain muuta apukeinoja tohon kun lääkityksen? Tai ootko yhdessä hänen kanssaan alkanu selvittää syitä tohon oloon?
Masis ja toi ahdistus kyllä tuottaa kanssa fyysistä pahaa oloa.
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:kuuluko tähän että olo on sumee, voimaton, huimaa, paha olo. miten tätä jaksaa? :'(
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:kuuluko tähän että olo on sumee, voimaton, huimaa, paha olo. miten tätä jaksaa? :'(
Mulla oli kans tommosia fiiliksiä ja jatkuvasti valtava vitutus suoraan sanottuna. En mä koskaan oikein itse keksinyt miten tuota oloa vois helpottaa, piti vain mennä eteenpäin vaikka sitten kivien läpi.
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Lääkkethän ei paranna, vaan tekee olon siedettäväksi, jotta jaksaa arkea ja myös etsimään sitä parannuskeinoa.
Ahdistuneisuushäirö teettää juuri sitä, että välillä olo ok ja sitten taas ihan hirveä kun se iskee päälle. Yks lääkäri sanoi, että siitä ahdistuneisuushäiriö on "parempi" kuin masis, että hyvinä hetkinä sitä huomaa kuinka huonosti voi ja pystyy tekemäänkin asialle jotain ja hakemaan apua.
Kauanhan siihen menee... Ootko saanut psykiatrilta jotain muuta apukeinoja tohon kun lääkityksen? Tai ootko yhdessä hänen kanssaan alkanu selvittää syitä tohon oloon?
tähän on syynä mun menneisyys...
Oi! Mä kyllä keksin. Kaikki oli miehen vika :saint:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:kuuluko tähän että olo on sumee, voimaton, huimaa, paha olo. miten tätä jaksaa? :'(
Mulla oli kans tommosia fiiliksiä ja jatkuvasti valtava vitutus suoraan sanottuna. En mä koskaan oikein itse keksinyt miten tuota oloa vois helpottaa, piti vain mennä eteenpäin vaikka sitten kivien läpi.
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Lääkkethän ei paranna, vaan tekee olon siedettäväksi, jotta jaksaa arkea ja myös etsimään sitä parannuskeinoa.
tähän on syynä mun menneisyys...
Niin mut oletko saanut mitään apukeinoja käsitellä/hallita niitä menneisyyden asioita? Eihän se sairaus mihinkään lähde ennenkun niitä asioita voi käsitellä ja pääsee niistä jollain tavalla yli ja eteenpäin.
Mä ainakin käsitän ton niin, että ei se toipumis aika ole kokoaikaa yhtä tuskaisaa. Ja toisaalta ihmiset on erilaisia. Vaikka yleisesti sanottais, että masennuksesta toipuminen vie yhtä kauan kun siihen sairastuminen, eri ihmisillä aika voi olla hyvin erilainen riippuen sairastumisen syistä ja taustoista.Alkuperäinen kirjoittaja Tiiku83:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä luin joskus, että masennuksesta toipuminen kestää yhtä kauan kun siihen sairastuminen.
No sit mulla menee parantumiseen yli 10 vuotta kun olen lääkärien mielestä ollut masentunut lapsesta asti ja mun vanhemmat ei oo huomannu mitään.ja mulla on sellanen olo et mikään ei tunnu oikein miltään ja on sellanen epätodellinen olo.ahistava olo...
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Lääkkethän ei paranna, vaan tekee olon siedettäväksi, jotta jaksaa arkea ja myös etsimään sitä parannuskeinoa.
.
Niin mut oletko saanut mitään apukeinoja käsitellä/hallita niitä menneisyyden asioita? Eihän se sairaus mihinkään lähde ennenkun niitä asioita voi käsitellä ja pääsee niistä jollain tavalla yli ja eteenpäin.
no ei. me ollaan vaan setvitty mun menneisyyttä..
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Ja eikös tuo menneisyyden setviminen ole juuri sitä käsittelya? Opettelua elämään sen menneisyyden kanssa. Eli kun siitä pystyy puhumaan, sen kanssa pystyy elämään. Mulla ainakin yleensä pahiten aina repäsee ne jutut, mistä ei voi puhua.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Lääkkethän ei paranna, vaan tekee olon siedettäväksi, jotta jaksaa arkea ja myös etsimään sitä parannuskeinoa.
.
Tuo lääkkeiden parantavuus kyllä mun käsittääkseni riippuu sairauden syystä. Jos syynä on yksinkertaisesti liian vähäinen serotoniinin tuotanto, ei mikän menneisyyden trauma tms. voi pelkkä lääkitys tehdä tosi paljon. Ja se parantaa siinämielessä, etä alka nähdä oman tilansa trealistisemmin.
Ja eikös tuo menneisyyden setviminen ole juuri sitä käsittelya? Opettelua elämään sen menneisyyden kanssa. Eli kun siitä pystyy puhumaan, sen kanssa pystyy elämään. Mulla ainakin yleensä pahiten aina repäsee ne jutut, mistä ei voi puhua.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Lääkkethän ei paranna, vaan tekee olon siedettäväksi, jotta jaksaa arkea ja myös etsimään sitä parannuskeinoa.
.
Tuo lääkkeiden parantavuus kyllä mun käsittääkseni riippuu sairauden syystä. Jos syynä on yksinkertaisesti liian vähäinen serotoniinin tuotanto, ei mikän menneisyyden trauma tms. voi pelkkä lääkitys tehdä tosi paljon. Ja se parantaa siinämielessä, etä alka nähdä oman tilansa trealistisemmin.
Ja eikös tuo menneisyyden setviminen ole juuri sitä käsittelya? Opettelua elämään sen menneisyyden kanssa. Eli kun siitä pystyy puhumaan, sen kanssa pystyy elämään. Mulla ainakin yleensä pahiten aina repäsee ne jutut, mistä ei voi puhua.