*#%?!###***Mä en jaksa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tekis mieli huutaa, kirota ja itkeä.:( Oon aina ajatellut, et kyl mitäs siitä, pakko on jaksaa ja olla sen enempiä ajattelematta...

Vajaa 6-vuotias kastelee sänkynsä joka yö (1-5 kuivaa yötä/kk). Välissä halus itse pitää vaippaa hetken aikaa, mutta nyt mennään taas ilman. Iltajuomisia rajoitettu, pissatan pari kertaa vielä ennen kuin menen itse nukkumaan, lääkkeitä kokeiltu, ultraääneen odotetaan ja hälytyspatjajonossa ollaan...

Mä en jaksa enää tätä s**tanan pyykinpesua ja pissanpyöritystä!!!!! P**kele! Töiden ohella pyykinpesurumbaa ei oo helppo pyörittää, 1-2 koneellista pissapyykkiä ja lapsperheessä olis tota pyykkiä muutenkin. Ja pakkohan mun on kuitenkin jaksaa....

Sorry pakko purkaa johonkin

Miten olis kestovaippa?

Joku vaippavalmistaja tekis ihan takuulla pyynnöstäsi lapsellesi muutaman yökäyttöön sopivan vaipan, joka ei näytä vaipalta. Näin voisit markkinoida ne lapsellesi yöshortseina!

Sitten ois pestävänä enää vain 1 vaippa/päivä, eikä koko lakanamäärää.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
kyllä mie laittaisin vaipan.. kivempi se on kaikille niin..
onko kokeiltu yöllä herättämistä?

Yöherättämisiä kokeiltu, mut ajoitukset ei onnistu... Joko pissa on jo sängyssä tai sit pissatusreissulla ei tuu mitään ja tunnin päästä sänky kuitenkin märkä...

Vaippaa en haluu pakottaa laittaa, koska poika ei sitä itse halua. Sen verran kova paikka tulevalle eskarilaiselle. Ja pelkään, et mitä se tekis pojan itsetunnolle, jos pakotettais vaippa laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Miten olis kestovaippa?

Joku vaippavalmistaja tekis ihan takuulla pyynnöstäsi lapsellesi muutaman yökäyttöön sopivan vaipan, joka ei näytä vaipalta. Näin voisit markkinoida ne lapsellesi yöshortseina!

Kiitos vinkistä!:) Vois ottaa selvää, poika on vaan tosi tarkka et jos viittaakaan mihinkään "pikkuvauva"-juttuihin hänen mielestään, niin ei onnistu.:D

Mul on muovitettu froteelakana ja pussilakanat ym. turhanpäiväisyydet on jo unohdettu...Pyrkimys siihen, et olis mahd. vähän pyykkiä. Tulis nyt lämmin kesä niin vois vaihtaa peiton pelkkään pussilakanaan. Olis edes kesän ajan vähemmän pestävää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Miten olis kestovaippa?

Kiitos vinkistä!:) Vois ottaa selvää, poika on vaan tosi tarkka et jos viittaakaan mihinkään "pikkuvauva"-juttuihin hänen mielestään, niin ei onnistu.:D

Mul on muovitettu froteelakana ja pussilakanat ym. turhanpäiväisyydet on jo unohdettu...Pyrkimys siihen, et olis mahd. vähän pyykkiä. Tulis nyt lämmin kesä niin vois vaihtaa peiton pelkkään pussilakanaan. Olis edes kesän ajan vähemmän pestävää!

Vaippakankaana on nykyään olemassa kaikenmaailman hienot liekkikuviot ja pääkallokuviot, joten ei viittaa kyllä vauvaan :)

Ja mä luulen että jotkut shortsimalliset nimenomaan vois olla semmoset jotka saisi lapselle menemään muuna, kuin vaippana.

Yöherättämisiä kokeiltu, mut ajoitukset ei onnistu... Joko pissa on jo sängyssä tai sit pissatusreissulla ei tuu mitään ja tunnin päästä sänky kuitenkin märkä...

Vaippaa en haluu pakottaa laittaa, koska poika ei sitä itse halua. Sen verran kova paikka tulevalle eskarilaiselle. Ja pelkään, et mitä se tekis pojan itsetunnolle, jos pakotettais vaippa laittaa...

koittakaa joku yö että herätätte n. tunnin välein vessaan.. saisitte selville about sen ajan ja lapsen uni väkisinkin pysyy kevyempänä jolloin saattaa herätä itsekkin siihen hätään.. ja jatkossa sitten olis helpompi ajoittaa se herätys suht oikeaan aikaan..
mulla oli meinaan pienempänä ongelmana se että nukuin niin syvää unta etten vaan yksinkertaisesti herännyt kun tuli hätä :/

koittakaa joku yö että herätätte n. tunnin välein vessaan.. saisitte selville about sen ajan ja lapsen uni väkisinkin pysyy kevyempänä jolloin saattaa herätä itsekkin siihen hätään.. ja jatkossa sitten olis helpompi ajoittaa se herätys suht oikeaan aikaan..
mulla oli meinaan pienempänä ongelmana se että nukuin niin syvää unta etten vaan yksinkertaisesti herännyt kun tuli hätä :/

Täytyy vapaapäivillä koittaa. Sänky kastuu usein kakskin kertaa yössä, ja näillä tuntumilla siihen ei oo mitään tiettyä kellon aikaa milloin kastelu tapahtuu.

Täytyy vapaapäivillä koittaa. Sänky kastuu usein kakskin kertaa yössä, ja näillä tuntumilla siihen ei oo mitään tiettyä kellon aikaa milloin kastelu tapahtuu.

:/ toivottavasti ongelma poistuis jotta teillä elämä helpottuis, ja kun eihän se tosissaan ole lapsellekkaan mitään mukavaa..
mä en tiedä mikä mulla aikanaan auttoi, oliko se sinnikäs herättely vai aika..
kun mä kyllä havahduin siihen vessahädän tunteeseen mutta ohitin sen ja jatkoin unia, eli en halunnut nousta sängystä ylös käydäkseni vessassa joten koitin pidättää ja jatkoin nukkumista..

:/ toivottavasti ongelma poistuis jotta teillä elämä helpottuis, ja kun eihän se tosissaan ole lapsellekkaan mitään mukavaa..
mä en tiedä mikä mulla aikanaan auttoi, oliko se sinnikäs herättely vai aika..
kun mä kyllä havahduin siihen vessahädän tunteeseen mutta ohitin sen ja jatkoin unia, eli en halunnut nousta sängystä ylös käydäkseni vessassa joten koitin pidättää ja jatkoin nukkumista..

Meillä on kyl kans ongelma se sikeäunisuus. Edellisyönäkin poika oli kastellut sängyn ja herättelin, et menee potalle. No, olin unohtanut pyyheliinat alakertaan (heitän yöllä vaan pyyheliinan pissakohdan päälle) ja sanoin pojalle, et istu siihen potalle pissalle ja lähdin pyyheliinan hakuun.

Takas tullessa poika seisoo edelleen samassa kohdassa - pissalätäkössä.:D Eipä tullut äidille mieleen katsoa, et poika istuis potalle..Yöllä ei kyllä jaksanut huumori kukkia.;)

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Voikun saisitte pian sen hälytyspatjan!!
Auttoi muutamassa viikossa siskon (7v silloin) kuivaksi, mikään muu ei tehonnut!

Miten kauan sitä patjaa joudutte venaamaan?? :o

Täällä on yks patja vaan ja kaks vielä edellä...arviolta elokuulle menee.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Voikun saisitte pian sen hälytyspatjan!!
Auttoi muutamassa viikossa siskon (7v silloin) kuivaksi, mikään muu ei tehonnut!

Miten kauan sitä patjaa joudutte venaamaan?? :o

Täällä on yks patja vaan ja kaks vielä edellä...arviolta elokuulle menee.

No voi p****!!

Ei sit auta varmaan muu kuin odottaa. Se kyllä sit luultavasti auttaa :)

Ei sellasta sit muualta sais? ei kai....

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
:hug: Varmasti on raskasta.Ethän kuitenkaan syyllistä lasta ja menetä hermoja hänen aikanaan?Täällä palstalla voit purkaa tuntojasi. Toivottavasti patja tuo mukanaan avun :hug:

Senhän takia tää koville ottaakin, kun ei voi kotona ääneen karjua, et P**KELE MÄ EN JAKSA! :D Sen yritän aina tässä arjessa muistaa, et pojalle tää on kaikista kovin paikka ja meidän muiden pitää mukisematta jaksaa ja tukea häntä, ettei sen takia jäis mitään traumoja!

Yhteistyössä