Mä en jaksa tuota miehen valitusta siintä, että mene töihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys kohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys kohtaus

Vieras
On se nyt helvetti kumma, että ei ole tyytyväinen siihen, kun hoidan vauvaa kotona ja teen ruoat, tiskaan, imuroin, pesen pyykit yms yms.. Lapsi on meillä 11kk ikäinen ja tuota jauhanu jo pidemmän aikaa. Eihän sitä rahaa ole koskaan liikaa, mutta jos näin on kuitenkin parempi niin miksi pitää koko aika jauhaa ja suurinpiirtein etsiä töitä puolestani.. Eikä niitä töitä sormia napsauttamalla edes saisi. Kiva purkaa johokin, kun alkaa kiehumaan... Niin ja tilanne on nyt se, että mies on töissä ja iloitsee siintä, kun saa tehdä jotain eli toisin sanoen pääsee olemaan erossa meistä, lomaa se sekin juu.

niin ettet todellakaan aio mennä töihin ja se ei voi vaikuttaa siihen asiaan mitenkään. Ja katso sille puolestas netistä huippupalkkasia töitä (kettuiluksi)=)

No, eipä ole mies taas aajatellut nokkaansa pitemmälle. Jos menet töihin, niin kotityöt jää illaksi. Lapsenhoito ei ole ilmaista vaan lasketaan teidän yhteistentulojen mukaan. Sen perusteella moni on jäänytkin kotiin, kun menis plus miinus nolla.

Alappas vähän laskettaa miehelläsi, että paljoko tosiaan jäisitte plussan puolelle sinun palkassasi.. Hoitomaksut on maksettava ja ainaki meil pitäs toinen autoki hankkia, jos minä lähtisin töihin. Sitä paitsi, voithan sanoa et sit jaetaan nää kotityötki puokkiin.. Eli miehelle kans imuri ja moppi käteen ja pyykkiä viikkaamaan.

Olen tosi pahoillani että miehesi ajattelee noin kotitöistä.. Miehet tekee sentään vain 8 t/pvä töitä mut kotiäiti tekee 24 t/pvä... Hyvä kun aina tunnit riittää.. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Käske sen mennä parempi palkkasiin hommiin, jos rahapula ketuttaa: sun paikkasi on kotona vielä sen pienen kanssa. :hug:

Lain äidille suoma automaattinen oikeus olla kotona on 11-kuisen äidillä jo mennyt, ts. äitiysloma on jo loppunut (vanhempainvapaanhan voi kätyyää kumpi vanhempi tahansa; tosin sekin on jo ohi ap:n tapauksessa).

Missään ei lue, että nimenomaan isän pitää elättää perhe yksinään ja äidin pitää olla lapsen kanssa kotona. Tuo ei ole mikään automaattinen asia, vaan perhe- ja tilannekohtainen sopimus, jossa pitää huomioida molempien vanhempien mielipide. Säälittää se mies, jota puoliso kohtelee noin.

Jotain kyllä pitäis keksii, et sais hänen suunsa kiinni tuosta asiasta. Ei oo kivaa kuunneltavaa päivästä toiseen :/ Kyllä mä ite töitä etin ja meen töihin, sit kun sen aika on. Miteköhän sen sais tuon miehen aivoihi menemää? Niin ja kuitenkin puhuttu on toisestakin lapsesta, että voisi kesän aikana yrittää ni kuvittelee vielä että tässä sitten töihin menen ja sit kun satunkin raskaaks tulemaan niin pitkäänhän kerkeisin töissä olla joo. aivot, mitkä ne on :D ei taida ajatella kovinkaan järkevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Käske sen mennä parempi palkkasiin hommiin, jos rahapula ketuttaa: sun paikkasi on kotona vielä sen pienen kanssa. :hug:

Lain äidille suoma automaattinen oikeus olla kotona on 11-kuisen äidillä jo mennyt, ts. äitiysloma on jo loppunut (vanhempainvapaanhan voi kätyyää kumpi vanhempi tahansa; tosin sekin on jo ohi ap:n tapauksessa).

Missään ei lue, että nimenomaan isän pitää elättää perhe yksinään ja äidin pitää olla lapsen kanssa kotona. Tuo ei ole mikään automaattinen asia, vaan perhe- ja tilannekohtainen sopimus, jossa pitää huomioida molempien vanhempien mielipide. Säälittää se mies, jota puoliso kohtelee noin.

Älä viitsi: pieni se 11 kuinen on vielä. jos meillä mies käskis mun nyt mennä töihin, mä käskisin sen painua pellolle meidän elämästä. Mun lapseni on vielä vauva, vasta 13 kk vanha. Se tarvitsee äitiä kotona ennemmän kuin me tarvitaan lisätienestiä. Tämä vaihe on hetken vain, eikä kestä ikuisesti: luulisi, että sellaisesta yhdessä selviää, jos haluja on.

no arvaa oliko ärsyttävää ku appiukko aina jakso kysellä kun tavattiin että koskas menet töihin. ei sekään meinannu tajuta että 2 pienessä lapsessa on työtä ihan tarpeeksi ja ei välttämättä joka välissä tuu mieleen että töihin tarttee juosta tienaamaan.

Älä viitsi: pieni se 11 kuinen on vielä. jos meillä mies käskis mun nyt mennä töihin, mä käskisin sen painua pellolle meidän elämästä. Mun lapseni on vielä vauva, vasta 13 kk vanha. Se tarvitsee äitiä kotona ennemmän kuin me tarvitaan lisätienestiä. Tämä vaihe on hetken vain, eikä kestä ikuisesti: luulisi, että sellaisesta yhdessä selviää, jos haluja on.

Täällä yksi TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!!!

peesi tuohon että tuo tilanne ei ole ikuista että rahat vähissä.se on kaikki lapsen parhaaksi,että saa olla kotona vielä noin pienenä.tarha-aikaa jää silti yllin kyllin.miehesi pitäisi tajuta,että tässä tilanteessa asioista olis tingittävä,mutta tietty juuri noilla putki-aivoilla jotka miehenikin omaa on aika hankalat tätä asiaa välillä tajuta. :xmas:
me ollaan käyty vasta kerran keskustelu töihin palaamisestani,mutta mies onneks tajus että poju vielä liian pieni hoitoon.

Tietenkin vuosikas on vielä pieni. Se ei ollut kommenttini pointti. Kotona olevalla äidillä ei mielestäni ole oikeutta automaattisesti olettaa, että mies elättää hänet ja lapsen. Äiti on isän lailla yhteisvastuullinen perheen elättäjä, ja äidin kotonaolon pitäisi mielestäni olla yhteinen sopimus, ei kummankaan osapuolen sanelema tilanne.

Tietenkin vuosikas on vielä pieni. Se ei ollut kommenttini pointti. Kotona olevalla äidillä ei mielestäni ole oikeutta automaattisesti olettaa, että mies elättää hänet ja lapsen. Äiti on isän lailla yhteisvastuullinen perheen elättäjä, ja äidin kotonaolon pitäisi mielestäni olla yhteinen sopimus, ei kummankaan osapuolen sanelema tilanne.

Juuri näin!

Jos sulla on noin rankkaa, niin ehdota miehelles, että sä meet töihin ja se jää kotiin lasta ja kotia hoitamaan. Sama kai se on kumman kanssa lapsi päivät on, jos kerran kotihoitoa kuitenkin arvostatte enemmän kuin maailman tasokkainta päivähoitoa.

Tietenkin se on eri asia, jos olet kotona vain sen takia, ettet tahdo mennä töihin. Sitä sanoisin jo todelliseksi laiskuudeksi ja miehelläsi on täysi oikeus patistaa sinua!

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tietenkin se on eri asia, jos olet kotona vain sen takia, ettet tahdo mennä töihin. Sitä sanoisin jo todelliseksi laiskuudeksi ja miehelläsi on täysi oikeus patistaa sinua!

Eiei, olet ymmärtänyt täysin väärin. Palstalaisten enemmistön mielestä naisella onjumalaiset ja diktaattorimaiset oikeudet yksin päättää kaikesta mikä liittyy lapsiin. Miehen paikka on vain sopeutua tai lähteä...

ja meillä ukko nosti kamalan haloon kun mietin et jos menisin töihin kun nuorin täyttää 2.. jotta täällä sitä kotona ollaan ja lapsia hoidetaan, varovasti välillä oon ehotellu et jos lähtisin jo töihin, mut ei oikein ota ehdotus tuulta purjeisiin. no jos sitten syksyllä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

No tuskinpa se laiskuutta on jos haluaa vauvaa hoitaa kotona!!

Minä olen sen takia kotona, kun haluan lapseni hoitaa kotona niin pitkään kun vain suinkin mahdollista ja siinä ei ole mitään väärää.. töihin haluisin, mutta lasta en haulua vielään laittaa hoitoon. ja älkääs unta nähkö et mun mies jäis kotiin :D se haluu vaan tehä töitä, töitä, töitä.. no tehkööt sit, mut ei tartteis mulle valittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä olen sen takia kotona, kun haluan lapseni hoitaa kotona niin pitkään kun vain suinkin mahdollista ja siinä ei ole mitään väärää.. töihin haluisin, mutta lasta en haulua vielään laittaa hoitoon. ja älkääs unta nähkö et mun mies jäis kotiin :D se haluu vaan tehä töitä, töitä, töitä.. no tehkööt sit, mut ei tartteis mulle valittaa..

Pakko niitä jonkun on tehdä, kun toinen ei halua mennä töihin. Muuten loppuu lainanmaksu ja leipä kaapista

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä ollaan miehen kanssa täysin samaa mieltä siitä että hoidan lapset kotona sinne 3v asti. Tai mies varmaan jää syksyllä pariksi kuukaudeksi kotiin ja minä menen töihin. Mies on sanonu mulle monta kertaa että kiva kun oot lasten kanssa kotona et ois kauheeta ajatella et meiän 11kk ois hoidossa. Ja uskaltaa sen sanoa myös esim. työkavereille et ei halua et lapset menee noin pieninä hoitoon. Sitäpaitsi meillä ois +/- 0 jos menisin töihin.

Yhteistyössä