Mä en jaksa olla kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksaa taas *ituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaksaa taas *ituttaa

Vieras
Mä en jaksa pyöriä hellan ja pyykkikoneen edessä. Nukkua yötä pätkissä. Mä en jaksa käydä puistossa kuutelemassa kun mammat ei osa muusta puhua kuin miten meidän liisa nukkui/paskasi/kiukutteli eilen jne.
Mä en jaksa näitä pieniä kuvioita...
Ja olin haaveillut, että kuopuksen tarvitsisi mennä tarhaan vasta 2-3 vuotiaana. Sinne on aikaa vielä 2v. Mä en jaksa olla kotona niin pitkään...

jaksat sinä!
sun pitää nyt saada ittes pirteeksi :)
älkä mene sinne puistoon ja jos joku alkaa puhuu sulle lapsensa vaipan sisällöstä niin liukene paikalta tai vaihda aihetta.
älä liiku vain hellan ja pyykkikoneen väliä, keksi joku uusi kiertorata:)

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
No älä ole. Töihin vain, ja muksut hoitoon, no problem.

Niin, mutta kun tässä on sellainen ristiriita, että halua alle 2v. laittaa vielä päiväkotiin.
Ei se töissä kulkeminenkaan mitään herkkua ole. On vaan päässyt unohtumaan täällä kotona ollessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
No älä ole. Töihin vain, ja muksut hoitoon, no problem.

Niin, mutta kun tässä on sellainen ristiriita, että halua alle 2v. laittaa vielä päiväkotiin.
Ei se töissä kulkeminenkaan mitään herkkua ole. On vaan päässyt unohtumaan täällä kotona ollessa...

Ei päiväkoti ole ainoa mahdollisuus.

kertokaa joku joka on ollut kotona tyyliin 6 vuotta, että miten sitä jaksaa ja miten tää homma pysyy mielekkäänä/siedettävänä?
Pitäisi kai joku oma harratus tai vapaapäivä(eli muutama tunti) järjestää itselle

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Vaiha se mies vuorostaan kotio!

Joo, pari kertaa olen ehdottanut, että jäisi kotiin muutamaksi kuukaudeksi. Mutta ei se käy kun mun palkalla ei kuulemma saada laskuja maksettua, remontuoitua ym. Mikä kyllä pitääkin paikkansa. Mulla bruttopalkka tonnin pienempi

Alkuperäinen kirjoittaja kiwa:
Ois ihanaa viettää päivät lepposasti kotitöiden ja lasten kanssa.

no kotiÄIDEILLÄ on kait sit erilainen työnkuva..

Mitäs muuta sä teet kuin hoidat lapsia ja teet kotitöitä? Kai tajuat, että tuo nimimerkki kiwa vaan huudattaa sua tahallaan.

Itse asiassa aika leppoistahan kotonaolo on, mutta itse en jaksaisi sitä muutamaa kuukautta pitempään. Kaipaan aikuiskontakteja, älyllisiä haasteita ja toisenlaista toimintaa kuin mitä kotielo on.

kertokaa joku joka on ollut kotona tyyliin 6 vuotta, että miten sitä jaksaa ja miten tää homma pysyy mielekkäänä/siedettävänä?
Pitäisi kai joku oma harratus tai vapaapäivä(eli muutama tunti) järjestää itselle

Riippuu vähän työstä mihin palata. Jos oma työ on tosi stressaavaa, niin onhan se kotonaolo todella leppoisaa.

Esim. itse pörssiyhtiön talouspuolella töissä, päivät palavereja täynnä, omaa varsinaista työtä ei ehdi tekemään ollenkaan, illat pitäisi istua ulkomaalaisten kanssa confa-puheluissa ja kirjotella s-posteja. Kokoajan vastuuta ja raportointia lisätään, työt kasaantuu ja kasaantuu. Ei aikaa lapsille, ei itselle, ei kotitöille. Eli tämä kotonaolo on kyllä meikäläiselle ihan juhlaa :)

Tiedän tuon tunteen, on välillä niin ärsyttävää tehdä vaan noita samoja kotihommia. Tee ruokaa, siivoa keittiö, tee seuraava ruoka ja siivoa taas. Argh! Mutta pitää ajatella että aikansa kutakin ja yrittää keksiä jotain piristystä. :)

Peesi. Naiset, jotka valittaa kotonaolemisesta, miksei miehetkin, eivät ole kokeneet sitä ressiä ja painetta. Luulevat, että se pyykkäys ja rattaiden työntely puistossa olisi jotenkin hirveätä. Puuttuu perspektiivi.

Miksi olette valinneet kotiäidin uran, jos ette sitä ole halunneet? Tietääkseni asutaan vapaassa maassa.

Älyllisiä kontakteja kaipaa joku. No täällä 2+:lla meitä on. Ja miten se lapsi estää älyllisen toiminnan? Ihme puhetta.

Nyt tajusin, miksi tässä maassa on niin tolloja ihmisiä. Äidit ei voi harrastaa älyllistä toimintaa, jos lapsi on läsnä. Tyhmiksihän ne jää, jos aina työnnetään piiloon, kun ollaan älyllisiä. Kiitos taas kerran 2+!

Alkuperäinen kirjoittaja kiwa:
Peesi. Naiset, jotka valittaa kotonaolemisesta, miksei miehetkin, eivät ole kokeneet sitä ressiä ja painetta. Luulevat, että se pyykkäys ja rattaiden työntely puistossa olisi jotenkin hirveätä. Puuttuu perspektiivi.

Höpö höpö. Mä ainakin tiedän tasan tarkkaan mitä on paineen alla työskentely, mutta kotonaolo on aivan eri asia. Kotiäitinä olo on mulle ollu elämäni haastavinta aikaa, ja puoli vuotta aion vielä jatkaa. Työ- ja opiskeluelämässäkin joutuu tekemään ratkaisuja, jotka eivät ole täysin mieleisiä, mutta harvemmin elämä on ruusuisen ihanaa, eli nyt aion kunnialla hoitaa lapseni 2 vuotiaaksi kotona, ja vasta sitten lähden töihin.

Mä en käy puistoissa kuin tosi harvoin, pysyy mieliala korkeammalla. Ei päiviä tartte suunnitella vain lasten ehdoilla, menkää jonnekin mistä itsekin pidät. Lapset tykkää pienistäkin jutuista, bussimatkoista, eväiden syönnistä jne.