Mä en jaksa mieheni alkoholin käyttöö...!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -surku-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

-surku-

Vieras
joo eli siinä se tulikin se asia.

Mies juo viikolla joka ilta saunanjälkee muutaman olue ja tulee sitä otettuu sit itekin.. no ei siinä mitään.. se on ihan ok. kun humalaan ei tule kuitenkaan! vai onko?

No mutta kun perjantai koittaa niin se tinttaus alkaa heti töiden jälkeen..Se juo kaikkea mitä on ja kamalalla vauhdilla.. sit ehkä katellaan yhessä leffaa ja minäkin muutaman viini lasillisen nautin.. äijä se onkin sitte jo "sellaisessa" kunnossa..ihan TÖÖT!
Jos seksii tulee harratettuu ni se menee miehen osalta ihan käsille.. ei seiso eikä taida olla halujakaan.Haluaa vaan epätoivoisesti tyydyttäää minut.. Yleensä seksi on ihan liian rajua,, mutta mies ei sitä tajuu että tekee väärin , vaikka sille sen sanoisinkin..Sit ku se vihdoin nukkuu niin mua vaan itkettää!!!

Eilen yöllä sitten erehdyin sille sanoo et sä juot liikaa.. ni vitsi mikäsoppa!!!
Tänään se ei sit mulle nää puhukkaan.. kysyin onko sen mielestä asia k. niin on kuulema niin kauan kun siitä ei kärsi...
ei sitte tuu mieleen et vaikka ei ite kärsi niin Mä ja lapsi saatetaan kärsiä!!??
senkin sille sanoin ni sitte loppui se viimeinenkin puhuminen... nyt ma olenkin sit varmaan vaan nalkuttava paska vaimo!!!
mä en tiedä kuinka kauan mä enää jaksan!!
Kiiti jos jaksoit lukee mun vuodatuksen! :(

ollaan samassa veneessä, ja ei siihen paljon auta sanomisetkaan, että voisitko nyt olla juomatta. minulla on vielä loppujen lopuksi kaikki muut asiat miehen kanssa huonommin kuin sinulla, mutta aika paljon ne liittyy alkoholin käyttöön. kirjottelin asiasta tuossa otsikossa nimeltä" 20-vuotta..ei jaksa enää".

Voi olla tosi vaikea juttu tuohon puolison juomiseen puuttuminen, kun alkoholi niin yleisesti hyväksytty täällä Suomenmaassa. Eikä ihminen ymmärrä, mitä tuskaa läheisilleen tuottaa juomisellaan. Jos puolison toiveet sivuutetaan, niin ehkä jonkun ulkopuolisen mielipide voisi auttaa. Jos saisitte puolisonne lukemaan Tommy Helstenin virtahepo olohuoneessa- kirjan niin miehelle selviäisi perheenne kuviot, ja mitä vahinkoa hän voi tuottaa lapsillenne. Kyseinen kirjailija on itse alkoholistiperheen kasvatti. Ja aika vasta on ilmestynyt Juhani Seppäsen Selvästi juovuksissa, jossa pohditaan kohtuukäyttöä. Seppäsellä itselläänkin on ollut ongelmia alkon kanssa.

Auttaisin mielelläni, mutta tunnen itseni voimattomaksi miehesi ongelmaan. Olenpa lukenut täältä sellaisiakin kohtaloita, että mies on lopettanut juomisen, mutta on sitten muuttunut niin ärsyttäväksi, että elämä on muuttunut raskaaksi.

jos miehesi juo arkena kohtuullisesti, niin saisitko hänet juomaan kohtuudella myös viikonloppuna, se olisi ainakin askel parempaan. Voin neuvoa väärinkin, mutta järjestä jotakin perjantaiksi, minne ei voi mennä kännissä, sitten kehut häntä miten mukavaa oli, kun hän ei ollut aivan päissään. Pyydä häntä juomaan vähemmän perjantaina. Jos homma ei etene, niin sano hänelle, että hänen pitää valita joko kohtuukäyttö viikonloppuna tai ero.
Minusta sinun pitää miettiä, että kannattaako juopon kanssa asua ja jos olet sitä mieltä, että olet valmis lopettamaan suhteen häneen, niin anna hänelle ensin mahdollisuus ja pelaa kovilla panoksilla. laita ehdoksi, että määrää vähennetään ja siitä ei saa lipsua.

Voimia, pidetään peukkuja, että onnistuu, mutta tee itse päätökset.

Kiitos sinulle mies vastauksestasi. En halua erolla uhkailla kun hän on kuitenkin hyvä mies eikä satuta minua koskaan ainakaan fyysisesti.Yritän puhua hälle järkee ja saada vähentämään juomisensa kkohtuullisiin rajoihin.

Siten jos mikään ei millään onnistu niin täytyy miettii elämääni vakavsti uudelleen ;( kiitti!

Alkuperäinen kirjoittaja -surku-:
Vittu!! taas sama tilanne... hirvee riita kun ukko taas tillin tallin...
ei hitto tätä jaksa!!

Olet nimimerkki surku naimisissa kiltin juopon kanssa. Juo kotona eikä ole väkivaltainen. Varmasti monen tutun ja läheisen mielestä maailman ihanin ja mukavin mies. Työssä ehkä on paineita ja vaimo motkuttaa. Pitäähän sitä silloin miehen nolla pää ja ottaa neuvoa antavia.

www.al-anon.fi sivut auttavat sinua parhaiten.

Lueskele alan kirjallisuutta. Koeta saada mielesi tyyneksi. Naputtaminen ei auta yhtään.

Älä missään nimessä kuskaa tyhjiä viinapulloja ja kaljatölkkejä kauppaan. Anna miehen tehdä se ihan itse selvinpäin. Kun hän seisoo minuuttitolkulla muovikassien kanssa palautusautomaatilla muiden surkimusten kanssa, niin sekin vastaan AA-kerhon palaveria.

Lueskele juttuja Mika Myllylän selviytymisestä. Hän saa kaiken mahdollisen tuen ja varmasti fiksuna miehenä hoitaa itsensä kuntoon.

Et ole yksin. Saat meiltä Elleiltä, Al-Anon Almoilta, seurakunnan ammattiauttajilta jne. tukea jaksamiseen.

Seppänen kirjoittaa kirjassaan, että alkoholismi ei ole sairaus.
Meidän isukilla se on sairaus, mutta hän on jo pysynyt raittiina jonkin aikaa.
Hiljaa hyvä tulee.

Yhteistyössä