Mä en jaksa kauaa tämmöstä enään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mönkijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mönkijä

Vieras
Enkä mä tiedä mitä pitäis tehdäkkään...mut tuntuu et minun pää leviää ihan kohta palasiksi...
Meillä on pienet lapset ja olen heidän kans kotona.Olen vielä kuukauden äitiyslomalla ja sit jää luultavasti liitonrahalle. Tai kelanrahalle...en tiedä vielä...

Mut mikä nyt ahdistaa niin rahat ei riitä mihinkään vaikka mies painaa töitä minkä jaksaa niin siltikään en saanu kaikkia laskuja maksettua. Sentään lainat sain,mut muita jäi maksamatta.
Olen miettiny omaa töihin lähtöä,mutta käytännössä rahaa ei olis yhtään enempää käytösä. Matkoihin ja lastenhoitokuluihin menee yhteesä ainakai 800?kuussa.

Niin suurin osa vaatteista ja tavaroista ostetaan käytettynä tai saadaan sukulaisilta.
Kaikessa yritän säästää, et mitään ylimääräsiä tuhlauksia ei ole.
Mut pakolliset menot tälläsessa omakotitalossa on. Ja maalla on pakko olla kaks autoa. Jos en ihan mökkihöperöksi aijo. (tosin tuntuu et olen jo)

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
No jos kahden ihmisen tulot eivät riitä perhettä elättämään, niin sitten varmaan pitää luoda katsaus sinne menojen puolelle ja selvitellä niitä.

Minun tulot ei päätähuimaa. Ja ollaan me selvitelty. ja karsitaan kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja mönkijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
No jos kahden ihmisen tulot eivät riitä perhettä elättämään, niin sitten varmaan pitää luoda katsaus sinne menojen puolelle ja selvitellä niitä.

Minun tulot ei päätähuimaa. Ja ollaan me selvitelty. ja karsitaan kokoajan.

Musta tuntuu kummalta, että kahden aikuisen palkka ei riitä elämiseen. Paljonko te tienaatte? 1000 e bruttona? Vai onko teillä 12 lasta?

Tuttu tilanne. Välillä sitä osaa olla miettimättä. Välillä taas ahdistaa todella paljon. Laskut maksan sitä mukaa kuin pystyy. Välillä pelkkiä karhuja. Onneksi aina jostain ilmaantuu sen verran että saa välillä ajan tasalle tilannetta.

Meilläkin tiukkaa tekee , tulot nettona 2800e ja asutaan kans maalla joten tarvitaan kaksi autoa..
Omakotitalo vie yllättävän paljon ja ruoka.
Just mietin että mistäs niitä töitä kaivan, oma ala ihan lamassa.

Rahat pitää osata laskea mahollisimman tarkkaan. Kannattaa leikata kaikki ylimääränen pois. Ihmettelen kyllä miten kummassa ette pärjää kun me pärjätään pienillä tuloilla ja minä oon hoitovapaalla ja meillä on 3 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mönkijä:
Niin suurin osa vaatteista ja tavaroista ostetaan käytettynä tai saadaan sukulaisilta.
Kaikessa yritän säästää, et mitään ylimääräsiä tuhlauksia ei ole.
Mut pakolliset menot tälläsessa omakotitalossa on. Ja maalla on pakko olla kaks autoa. Jos en ihan mökkihöperöksi aijo. (tosin tuntuu et olen jo)

Ilmeisesti teillä on kovat asumiskulut ja kaksi autoa ovat TOSI iso rahanreikä. Sun sijassa luopuisin toisesta autosta. Onko sun mahdollisuutta tehdä keikkatyötä, eli ettet menettäisi kotihoidontukea?

Yhteistyössä