Mä en ilmeisesti ole vielä äiti..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Odotan esikoistamme ja laskettu aika on viikon päästä, mutta mun mies ei muistanut mua eilen millään tavalla. Ei edes onnitellut sanallisesti, vaikka mä kuitenkin (puoli-vitsillä) tein sille viime isänpäivänä kortin ja annoin "isyyspakkauksen". Meillä meni koko eilinen päivä isovanhempien ja mun vanhempien luona kyläillessä, joten äitienpäivästä hän kyllä oli tietoinen. Mä olisin odottanut edes korttia, muutenkin mies piirtelee mulle sellaisia ja ostaa pikkuisia lahjoja välillä ilman syytäkin, mutta eilen en saanut edes suullista onnittelua. Olenko ihan pimeä teidän mielestä että olen loukkaantunut?

Muutenkin eilisen koko päivän sukulaisissa ramppaamisen päätteeksi oli aika masentunut olo, ihan vaan siksi, että kaikki sisarukset ja sukulaiset kauhisteli suu auki kuinka iso olen. Ok, oon lihonut raskauden aikana 26kg, mutta ennen raskautta olin alipainoinen, eli en edelleenkään ole lihava, eikä mun maha musta mikään jättisuuri ole. Kävi ärsyttämään kun kaikki kauhisteli mun mahaani, ja kun huomautin etten mäkään kiertele kauhistelemassa miten iso perse jollain on tai kuinka joku on noin lihava/lyhyt/ruma tms. niin kaikki oli sitä mieltä että kyllä raskaana oleville saa niin sanoa: :o Sitten kun valitin asiasta kotona miehelle, niin hänkin oli vaan sitä mieltä että onhan sulla tosi iso maha. :/ Että hyvää äitienpäivää vaan minä.

no en mä odottaisi mieheltä mitään lahjaa.... saattaishan se vitsillään mainita et hyvää äitienpäivää äippä. ethän sä sen äiti kumminkaan ole ja teillä ei ole lapsia ja mun mielestä sitä omaa äitiä onnitellaan ja lahjotaan.

Elä turhaan ota hermoon, ei se mies varmaan vielä ajattele, että olet äiti. Olisit itsekin voinut vaikka illalla ottaa puheeksi, että "millainenkohan äiti minusta tulee" tms. Raskautta kutsutaan syystäkin "raskaudeksi", sillä se on raskasta sekä mielelle että keholle. Kehosi on muuttunut paljon, joten myös läheisenne ovat ihmeissään muutosten keskellä. Ehkä koostasi puhuttiin senkin vuoksi, että heitä alkoi pelottaa miten suuri vauva sieltä tulee ja miten synnytyksessä käy. Vaikkeivät sanoneet sitä ääneen, se saattoi pyöriä mielessä ja ajatus tulla ulos pelkkänä "ootpas sää iso"-huudahduksena. Onhan sulla iso maha, mutta niin kuuluu ollakin. :)

Minä olen raskaana ja miehelle tämä on esikoinen. En todellakaan odottanut häneltä mitään, mutta sain pienen korun lahjaksi. Olin iloinen, mutta heti iski paniikki: "mitäs jos vauvalle käy jotain, eikä minusta tulekaan äitiä mieheni lapselle ja nyt se antoi jo mulle äitienpäivälahjankin, vaikken vielä ole äiti ja...". :D Että kyllä tässä tilassa saa aiheesta kuin aiheesta väännettyä jotain huolta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en mä odottaisi mieheltä mitään lahjaa.... saattaishan se vitsillään mainita et hyvää äitienpäivää äippä. ethän sä sen äiti kumminkaan ole ja teillä ei ole lapsia ja mun mielestä sitä omaa äitiä onnitellaan ja lahjotaan.

Peesi

Virallisestihan sä et ole äiti kun lapsi ei ole syntynyt mutta kun lapsen syntymä on max 3vkon päässä niin olisihan sitä voinut onnitella. Itse olen viettänyt äitienpäivää nyt 10 kertaa eikä mun mies ole koskaan mua onnitellut, tytär onneksi on (poika vielä niin pieni että ehkä ensi vuonna onnittelee). Kyllä mun mieltä lämmittää lapsen onnittelut enemmän kuin miehen kun en tosiaankaan ole hänen äitinsä vaan meidän lasten

Alkuperäinen kirjoittaja Kisa:

Peesi

Peesi täältä. Ja kun ihan rehellisiä ollaan, niin ethän sä vielä äiti olekkaan....

Etköhän sää saa viettää vielä monet äitienpäivät, joten ei siitä kannata olla surullinen, jos mies ei vielä sua muistanut ;) Toi huomauttelu on kyllä ikävää, ei siitä tarvis mitään sanoa jos on lihonut.. kuuluu ihan asiaan ja tiedät varmasti itsekin miltä näytät.. mutta ei siitä kannata nokkiinsakaan ottaa ja pahoittaa mieltänsä.. anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos =)

Tarkasti ottaen et ole vielä äiti ja miehesi otti näköjään asian noin pilkuntarkasti!

Toinen juttu että kyllähän odottajan mahaa saa kauhistella mutta niin saa kauhistella myös ei- odottajien isoja perseitä ynnä muita ominaisuuksia että sano se niille sukulaisillesi!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Tarkasti ottaen et ole vielä äiti ja miehesi otti näköjään asian noin pilkuntarkasti!

Toinen juttu että kyllähän odottajan mahaa saa kauhistella mutta niin saa kauhistella myös ei- odottajien isoja perseitä ynnä muita ominaisuuksia että sano se niille sukulaisillesi!

arvosteletko ääneen lihaville ihmisille kuinka lihavia he ovat :O

Äitienpäivä on äitien juhla, ja sinä et vielä ole äiti. Näin se vaan on. Ei ajokorttiakaan saa alle 18v vaikka kuinka haluaisi. Ensi vuonna on sitten sinun vuorosi, ja joka vuosi siitä eteenpäin.

Sulla taitaa hormonit tehdä tepposia ja otit asian ehkä vähän liikaa itseesi. Olisiko miehesi ottanut itseensä jos et olis isänpäivänä viennyt lahjaasi? Tokkopa =)

Ja mitä kokoon tulee, niin jos olet ollut kovinkin pieni ja hentoinen (alipainoinen kuten sanoit) iso masu oikein korostuu susta. Tuskin ne on sun muuta kokoa kauhistellut, pienellä ihmisellä maha vaan näyttää helposti järjettömän suurelta =) Mittasuhteet vääristyy.

Mäkin olin aikoinani äitienpäivän aikaan viimeisilläni raskaana, muttei tullut mieleenkään, että mua olisi pitänyt onnitella äitienpäivänä. Olisin kyllä ihmetellyt, jos mies olisi onnitellut. Niin mistä? Siitä, että olen raskaana? Käsittääkseni nainen on äiti vasta, kun lapsi on syntynyt. Eli turhaan miehellesi suutahdit. Otsikkoosi viitaten, sä et ole vielä äiti.

Noista sukulaisten jutuista taas en edes aloita. Älä kuuntele moisia, tai välitä niistä.

Montakohan viikkoa näitä äitenpäivän tunnelmia täällä raportoidaan? Huoh. Kenelle olisi riittänyt vain kortti, jollekin onnittelut. Toinen vaatisi lahjaakin. Joku oli saanut jotain, mutta ei rittävästi. Ja joku ei saanut äitienpäiväonnitteluita raskaan olessaan. Ja nyt on paha mieli, masentunut olo, mies ihan paska... Hei, se meni jo.

ehkä se 26 kg näkyy sinussa jos olit vielä alipainoinen ennen raskautta. tottakai sukulaiset vertaavat sinua itseäsi eikä sinua muihin. ja kokemuksesta voin sanoa ettei itse raskaana tajua kuinka iso sitä oikeasti on. mulle ei tullut kuin 7 kg ja nyt puoli vuotta synnytyksen jälkeen kun olen katsellut kuvia viimeisistä raskauspäivistä niin olen kauhistellut kuinka iso maha/minä olin. ja tietenkin jotkut vaatteet vielä oikein näyttävät suurentavan mahaa.. älä stressaa.

Mulla oli muutama vuosi sitten aika sama tilanne. Äitienpäivänä la oli jo mennyt, mutta muutama päivä piti vielä odotella. Harmittihan se, mutta en mä mitään äitienpäivämuistamista todellakaan olis vielä odottanut, koska en ollut vielä äiti.

Mahan kauhistelijat taas on tosi tökeröitä. Hieman pitäis löytyä empatiaa ja tilanteen arviointikykyä.

Kuten sanoin, en odottanut lahjaa, vaan edes pientä suullista toivotusta "hyvää äitienpäivää". Mies ei kuitenkaan huomioinut mua eilen millään tavalla tuohon liittyen ja se sai mut pettymään. Eriasia musta olis jos raskaus olisi vasta ihan alussa tms. mutta jos meillä on n. viikon päästä yhteinen lapsi, niin jonkun huomioinnin olisin kaivannut.

Yhteistyössä