Ma en halua lahtea taalta!!! :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
Oon ollu jo muutaman paivan itku kurkussa ja tanaan sitten alko itku jota en voi hillita.
Talla viikolla ois lahto takas Suomeen :'( kuinka ma kestan oikein kun on jo nyt nain vaikeeta?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jaa, että matka on mennyt niin hyvin? =) No, kai teidän muutto sinne olis järkättävissä, vai haluatko sä oikeasti muuttaa sinne, vai miten?

en halua muuttaa, olla vain ikuisuuden :xmas:
periaatteessa muutto tanne ei ois ongelma, mulle jarjestys varmasti faijan firmoissa duunia, asuntoja on jopa mista valita jotka faija omistaa. mut sitten lasten sopeutuminen, enka tieda onko taalla suomalais-venalaista koulua :/

Mikäs siinä jos koet, että olisitte onnellisempia siellä. Hirvittää vain, kun olen kuullut niin paljon kauhutarinoita Venäläisistä kouluista, että olisko se muutto niin hyvä juttu lapsille. Vaikka onhan siellä varmastikin ihan hyviäkin kouluja.

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-lumia odotellessa-:
Mikäs siinä jos koet, että olisitte onnellisempia siellä. Hirvittää vain, kun olen kuullut niin paljon kauhutarinoita Venäläisistä kouluista, että olisko se muutto niin hyvä juttu lapsille. Vaikka onhan siellä varmastikin ihan hyviäkin kouluja.

manasinkin et jos lapsia ei ois... mua tuskin nahtais enaa suomen puolella. oisin niin valmis jattaan kaiken et saisin vaan olla faijan kans. vittu ku nappaimisto kastuu :'( :'( :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jaa, että matka on mennyt niin hyvin? =) No, kai teidän muutto sinne olis järkättävissä, vai haluatko sä oikeasti muuttaa sinne, vai miten?

en halua muuttaa, olla vain ikuisuuden :xmas:
periaatteessa muutto tanne ei ois ongelma, mulle jarjestys varmasti faijan firmoissa duunia, asuntoja on jopa mista valita jotka faija omistaa. mut sitten lasten sopeutuminen, enka tieda onko taalla suomalais-venalaista koulua :/

Niin no, mahdollisuuksia ainakin on, että voit joskus palatakin... ja ehkä useammin kuin aiemmin? Mutta ymmärrän, onhan se rankkaa erota läheisistä, kun ei seuraavaa tapaamiskertaa tiedä - ja vaikka tietäiskin.

manasinkin et jos lapsia ei ois... mua tuskin nahtais enaa suomen puolella. oisin niin valmis jattaan kaiken et saisin vaan olla faijan kans. vittu ku nappaimisto kastuu :'( :'( :'( :'(
Ihan ymmärrettävää, että haluat kokea sitä yhteistä aikaa, kun sitä ei aikaisemmin ollut. Mutta jos et voi muuttaa, niin voisit varmaan reissata ahkerasti sinnepäin.

Ihan ymmärrettävää, että haluat kokea sitä yhteistä aikaa, kun sitä ei aikaisemmin ollut. Mutta jos et voi muuttaa, niin voisit varmaan reissata ahkerasti sinnepäin.

vaatii niin paljon rahaa kuitenkin, matkoihin meni nyt 600e. nyt kun nuorimmainen tayttaa 6v joulukuussa joudun maksaan +150e lisaa edestakaisesta reissusta. taalla ei toki oo mennyt omaa rahaa juuri yhtaan ku faija on maksanut kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Entä jos teet niinkuin sydän sanoo - jäät olemaan ikuisuudeksi :) Olisiko se millään mahdollista? Tai käydä useammin?

ma luulen et siinakin tulis olemaan jyrkka ei lasten faijalta. ihan hyva tappelu saatiin jo aikaiseksi pelkastaan tasta matkasta kun alko uhkaileen ettei anna lupaa siihen. lupa heru vasta sen jalkeen kun sanoin hakevani isyyden mitatoimista ja yksinhuoltajuutta nain aluksi... sitten vasta mielinkielin olikin kun viranomaiset otti yhteytta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.peda.net/veraja/mossko

Moskovan suomalainen peruskoulun :)

:) nyt tiedan et se on olemassa.

Ja pitäis olla pari muutakin mut niitä en googlella löytänyt. Joskus tv:stä on tullut ulkosuomalaisista semmonen ohjelma ja siinä oli haastateltavina Pietarissa ja Moskovassa asuvia ja heidän lapset kävi kouluissa missä opetettiin suomeksi ja venäjäksi. Yläaste ikäiset ja sitä vanhemmat sitten olikin kansainvälisissä kouluissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja pitäis olla pari muutakin mut niitä en googlella löytänyt. Joskus tv:stä on tullut ulkosuomalaisista semmonen ohjelma ja siinä oli haastateltavina Pietarissa ja Moskovassa asuvia ja heidän lapset kävi kouluissa missä opetettiin suomeksi ja venäjäksi. Yläaste ikäiset ja sitä vanhemmat sitten olikin kansainvälisissä kouluissa.

tuossa oli luokat 0-9, tarhakin ilmeisesti.

Yhteistyössä