Mä en enää tiedä mitä teen tuon 8-vuotiaan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Joka asiasta vänkyttää vastaan, mikään ei mene perille yhdellä sanomisella, ei edes toisella.

Hampaiden pesu, läksyjen teko, kaikki tuntuu olevan niin hankalaa. Vikisee ja vänkyy, tekee mahdollisimman hankalaksi asiat.

Pikkusiskonsa kanssa tappelee koko ajan, ei ystävällistä sanaa kuulu että sanoisi siskolleen.

Muille on kyllä yhtä aurinkoa, kaikki kehuu kuinka kiltti, totteleva nuoriherra hän on. En vaan tiedä mitä tekisin että alkaisi minunkin sanaani tottelemaan ja kuuntelemaan. Tuntuu että minä olen vaan "roskasäkki" johon kaadetaan kaikki. Halitaan kyllä ja joka päivä sanotaan että rakastetaan mutta alkaa väsyttämään kun ei mene yhtä päivää etteikö jostain tapeltaisi.

Vaihdetaanko.
Meillä on toisinpäin, koulussa kuulema täysin häiriintynyt opettajien mukaan, kotona kiltti kuin enkeli. Mä en ihan todella ole koskaan nähnyt tuossa lapsessa sitä puolta, josta koulu valittaa jatkuvaan. Ottaisin ennemmin niin, että kotona ois jotain ja koulussa kaikki ok, eipähän tarttis kuunnella jatkuvaa negatiivista palautetta.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äiti:
Vaihdetaanko.
Meillä on toisinpäin, koulussa kuulema täysin häiriintynyt opettajien mukaan, kotona kiltti kuin enkeli. Mä en ihan todella ole koskaan nähnyt tuossa lapsessa sitä puolta, josta koulu valittaa jatkuvaan. Ottaisin ennemmin niin, että kotona ois jotain ja koulussa kaikki ok, eipähän tarttis kuunnella jatkuvaa negatiivista palautetta.. :(

Hmh, on hyvä "nähdä" toisinkin päin tuo asia. Osaa ehkä katsoa omaansa hieman toiselta kantilta.
Luulen että tuossa 8- vuotiaana lapselle tulee tietynlainen "ikäkriisi", on vielä pieni ja kaipaa äidin syliin, toisaalta kokee olevansa/haluaa olla iso poika joka kulkee kavereiden kanssa ja äidin suukot on iso yök.
Hermoja tämä vaatii mutta kyllä vaan välillä tulee sellanen olo ettei tiedä yhtään miten lapsen kanssa menetellä.

:hug: sinne.

kiukuttaa pientä joskus meilläkin, mutta syli + halaukset+pusut tuntuvat nyt tärkeimmiltä kuin kolmena edeltävänä vuonna
ja nooh sisarukset aina nahistelee siitähän ei päästä...

Ihan samanlainen 8vee. Suihku on tappelua, ja hänen vakiolauseensa on: Miksi minä joudun AINA tekemään kaiken. Liioittelua lievästi sanottuna kuulee kokoajan.

Meillä 9-v on samanlainen. Joka asiasta pitää kahvata.

Nyt me tehtiin asian auttamiseksi yhdessä perheen säännöt oikein kirjallisesti. Koko sakki allekirjoitti ne. Lapset sai miettiä sääntöjä ja pohtia, mitkä asiat on tärkeitä, että kotona ois kivaa. Sitte ne kirjattiin ja tulostettiin. Kirjotustaitoiset sai kirjottaa sääntöjä.

Sitte vietettiin kiva ilta ja herkuteltiinkin, kun oltiin ensin aherrettu ja luotu jotain uutta. Nyt me vaan toivotaan, että asia meni perille.

täällä hankala ekaluokkalainen. väittää vastaan, itsepäinen..... ja toisinaan niiin kiva poika:)

miettinyt kanssa että koska tarvitaan ammattiapua, kun toisinaan omat konstit ei auta ja toisinaan ne auttaa. kas siinä mulla pulma.

Yhteistyössä