mä en enää tiedä mitä mä haluun tehdä ja mitä pitäis tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
sairasloma loppuisi sunnuntaihin mutta maanantaina pitäis mennä jatkamaan saikkua maaliskuulle tällä hetkellä, mutta toisaalta taas tuntuu että johan tässä on kohta 3kk ollut pois työelämästä ja tekisi mieli takaisin. lääkärin mukaan en kuitenkaan ole työkuntoinen vielä läheskään :/ tämän on sanonut 3 lääkäriä minulle. äähhh miks ei vois vain tajuta että parempi olla ja parantua kokonaan

Älä hötkyile vaan paranna ittes ekaks rauhassa kuntoon ja kato sitten uudelleen mitä teet.. :hug: Voisithan sä täällä meilläkin tulla joku viikonloppu pyörähtään? :whistle: *tarjoaa terapiaa* :heart:

Kyllä mä sinuna taitaisin luottaa noihin lääkäreihin. Tosin vaikea tosiaan sanoa juuri mitään, kun ei tiedä millaisesta vaivasta on kyse.

Jaa tossahan se vauva tuli. Pysy kotona ja hoida itsesi kuntoon :hug: Voithan hankkia harrastusta tai hyväntekeväisyyshommia jos ei huvita vaan kotona maata?

Alkuperäinen kirjoittaja Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Paha sanoa mitään kun i tiedä mikä sulla on :|

vakava masennus ja psykoosi

saanko kysyä miten ilmeni sinulla? kertoivatko lääkärit mikä aiheutti moisen?

syytä ei 100% saatu selville mikä laukaisi tämän, aloin kuulla ääniä mm puhelin soimista vaikka se ei soinut jne..

miks tää tuli näin paksulla???

Luota lääkäreihin vaan. Parempi sinne töihin on mennä takaisin vasta kun olet oikeasti työkykyinen. Jos nyt rasitat itseäsi liikaa niin voi tulla taas alamäkeä, luulisin.

syytä ei 100% saatu selville mikä laukaisi tämän, aloin kuulla ääniä mm puhelin soimista vaikka se ei soinut jne..

jäi tuo B päälle tuolta eli joka tekee paksuksi tekstin.

niin, useinko kuulit noita puhelimen soimisia? itse olen ollut todella väsynyt viime aikoina ja olen huomannut olevani väsynyt. viimeisen kahden viikon aikana olen kiinnittänyt huomiota siihen että lähden etsimään puhelinta kun kuulen se oikeasti soivan. mutta eihän se kuitenkaan soi. kuulen töissä ett joku sanoisi mulle jotain mutta eihän kukaan ole edes lähellä. säikähdin vain kun kerroit oireeksi nuo.

jäi tuo B päälle tuolta eli joka tekee paksuksi tekstin.

niin, useinko kuulit noita puhelimen soimisia? itse olen ollut todella väsynyt viime aikoina ja olen huomannut olevani väsynyt. viimeisen kahden viikon aikana olen kiinnittänyt huomiota siihen että lähden etsimään puhelinta kun kuulen se oikeasti soivan. mutta eihän se kuitenkaan soi. kuulen töissä ett joku sanoisi mulle jotain mutta eihän kukaan ole edes lähellä. säikähdin vain kun kerroit oireeksi nuo.
kuulin sitä varsinkin ulkona ollessani ja usein. kauppamatkalla joka on 300m suuntaansa kaivelin puhelinta liian monta kertaa. muut oireet psykoosissa voi olla näyt ja sitten nuo harhakuulot

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kuulostaa aika pahalle, onko psykoosin oireet jo kuitenkin laantuneet..?
Sattuko sulla olemaan sen psykoosin puhkeamisen aikaan jotain erikoista stressiä..?

on nyt saatu aisoihin, suunnilleen. pahimmat on poistunut. ei mitään suurempaa ollut kun uusi, nyt pääsin helpolla kun jäi näihin ääniin viimeksi menin aivan vihannekseksi johon ei saanut kontaktia kun en osannut tunnistaa oireita :|

mitä muita oireita on kuin harhaluulot? olen muuttunut uuden työni myötä, työni on henkisesti sekä fyysisesti raskasta. itsetuntoni on alentunut tosi paljon. olen ollut todella puhelias ja avoin ihminen. enää en jaksa puhua ja voin antaa kuvan että mua ei kiinnosta. mulle on alkanut tulla sellainen olo ettei kukaan tykkää musta, samoin ajattelen ettei mieheni tykkää vaikka on todella kultainen. itselläni on ollut todella raskas elämä. viimeinen koettelemus ylitse muiden oli esikoiseni kuolema. asiaa en ole käsitelly kun olen ajatellut että mun pitää jaksaa eteenpäin lasten vuoksi. painan töissä täysillä, pyrin täydellisyteen ettei kenelkään olisi musta pahaa sanottavaa. kotona haluaisin kaiken olevan tiptop, ettei musta kukaan voi sanoa mun olevan huono vaimo. otan tosi paljon itseeni jos olen unohtanut jollekin lapselle laittaa mukaan vaikka varasukat. olen alkanut unohtaa asioita sen takia kun kasaan niitä itselleni todella paljon. koen kaiken muun tärkeemmäksi kuin oman terveyteni, vaikka tiedän että perheen hyvinvoinnissa on kysymys mun hyvinvoinnista. kerroitko asiasta lääkärille vai miten asia tuli ilmi??

Noita ota yhteyttä lääkäriin :hug: jo nuo muisti ongelmat kertoo masennuksesta kera äänien. voi olla vaikeaa myöntää itselleen ja lääkärille että tarvitsee apua, mutta se helpottaa ja auttaa. itse hakeuduin masennuksen vuoksi nyt lääkärille ja siellä kerroin näistä äänistä, se oli pelottavaa sanoa ääneen mutta sen jälkeen helpotti

ongelma on siinä etten voi jäädä pois töistä koska koen että työ kuitenkin hyvä syy päästä sängystä ylös, enkä koskaan voisi palata häpeän takia takaisin. häpeä on niin kauhea asia.. mulla terveydenhoitaja joskus sanoi että ei ole toista äitiä joka noin paljon asioista/lapsista kantaisi huolta. kun mulle sanottiin tossa loppu syksystä että ei sun tarvii noin paljon tehdä ni ihan ku oisin menettäny langat joilla hallita elämää. tiet varmaan mitä tarkoitan.

ongelma on siinä etten voi jäädä pois töistä koska koen että työ kuitenkin hyvä syy päästä sängystä ylös, enkä koskaan voisi palata häpeän takia takaisin. häpeä on niin kauhea asia.. mulla terveydenhoitaja joskus sanoi että ei ole toista äitiä joka noin paljon asioista/lapsista kantaisi huolta. kun mulle sanottiin tossa loppu syksystä että ei sun tarvii noin paljon tehdä ni ihan ku oisin menettäny langat joilla hallita elämää. tiet varmaan mitä tarkoitan.

samaa mietin itsekkin että töihin on pakko mennä ja sinne ei kehtaa mennä takaisin, mutta masennus on sairaus. siinä missä silmätulehdus. varaa aika ja mene juttelemaan, on olemassa myös sellaista hoitoa jossa käydään päivisn kuin töissä ja kotiin iltapäivällä, siitä saa syyn lähteä pois kotoa

mua on varoiteltu asiasta että jossain vaiheessa voin sairastua jos en pysähdy ja itke kunnolla. olen aina ajatellut että mielenterveys ongelmat ovat itsestä kiinni, olen vain ottanut itseäni niskasta kiinni.

mä saisin varmasti heti huomiselle ajan jos soittaisin. mä koen jo niin paljon huonoa omaatuntoa vatsataudin takia poissaolosta ettei mitään määrää. kuinka uskaltaisin soittaa että nyt pää sekos, en tuu tänään töihin. tuntuu että naurun alalaiseksi joudun. töistä en pääse lähtemään kesken päivää. kun pääsen töistä ni kello on jo 16.30.

sairasloma loppuisi sunnuntaihin mutta maanantaina pitäis mennä jatkamaan saikkua maaliskuulle tällä hetkellä, mutta toisaalta taas tuntuu että johan tässä on kohta 3kk ollut pois työelämästä ja tekisi mieli takaisin. lääkärin mukaan en kuitenkaan ole työkuntoinen vielä läheskään :/ tämän on sanonut 3 lääkäriä minulle. äähhh miks ei vois vain tajuta että parempi olla ja parantua kokonaan

tuntuuko että olisi kiire töihin, miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

tuntuuko että olisi kiire töihin, miksi?

en tiedä :/ toisaalta koko ajatus työhön menosta oksettaa ja saa melkein itkemään että en jaksa, mutta toisaalta joku pieni ääni päässä käskee mennä

Yhteistyössä