Mä en enää kestä mun miestäni!Se taitaa olla sekoomassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Yhteiseloa ja oloa jo yli 18vuotta,viis lasta,sillä työ,mulla työ(odottaa kun hoitovapaalta palaan),terveyttä,omakoti ja siis ihan perus asiat pitäis olla kunnossa..Mutta mieheni tuntuu sekoovan!On väsyny töittensä jälkeen ja menee päikkäreille-mutta n.15min.kuluttua nousee ylös kun ei uni tuu.Illalla sitte sama juttu-pyörii ja huokailee ja kääntyilee ja mutisee..Jos nukkuu ni kuitenki on aamusin väsyny.Viime yönä nukku hyvin joitakin tunteja ja sit n.klo3-4 heräs(ei tietoo mihin!?)ja pyöri ja hyöri herättäen mut ja mutisi "Mä oon hullu","..jotain vinku intiaaneja.."Luuli että nukun,ei tienny että olin heränny...Siis ihan käsittämättömiä asioita!
Mä en jaksa katella sen olemusta,kun näkee et'se mietiskelee päässään jotain..Tuijottelee olemattomiin yms.
Ja koitetaan puhua,mut se ei itekään tiiä mikä vaivaa!?!Ei pitäis olla stressiäkään..Mä hajoon jo kohta sen käytökseen ja haluun pois sen luota.Osaako joku auttaa tai neuvoa mikä tai mitä avuks??

Masennus voi ilmetä myös univaikeuksin. Voisko olla sellasta? Just että on vaikee saada unta ja/tai sitte herää aamuyöllä. Ja jos on pitkään nukkumatta niin kyllähän siitä ihan oikeesti tulee tunne että sekoo ja lopulta "sekoaaki" siis unen puutteesta. Lääkkäriin kannattaisi mies patistaa.

No,tohon ekaan vastaukseen en ees jaksa kommentoida..Juu,lääkäriä mä oonki meinannu ehdottaa sille tai vaikka psykologia,mut en usko että se suostuu meneen=(..Toi skitsoilu on kyl pelottavaa ja sen ihme käytös ja hajamielisyys ja kun se sit miettii jo ihan kieroutuneesti esim.omasta työpaikastaan että sielä juonitaan yms.Huoh!

Mun ystävällä todettiin psykoosin tasonen masennus, ja sillä oli ja on yhä aika ajoin, tosi rankkoja oireita. Mitä pikemmin miehes pääsee hoitoon (olettaen et jotain häikkää on), sen parempi!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No,tohon ekaan vastaukseen en ees jaksa kommentoida..Juu,lääkäriä mä oonki meinannu ehdottaa sille tai vaikka psykologia,mut en usko että se suostuu meneen=(..Toi skitsoilu on kyl pelottavaa ja sen ihme käytös ja hajamielisyys ja kun se sit miettii jo ihan kieroutuneesti esim.omasta työpaikastaan että sielä juonitaan yms.Huoh!

Kuulostaa mun veljeltä, jolla oli joitakin vuosia sitten keskivaikea masennus. Univaikeudet, vainoharhaisuus, ei syönyt, poissa oleva jne. Mä tilasin veljelle ajan lääkäriin ja sanoin, että nyt mennään (pelkäsin kyllä, että veli suuttuu mulle loppuiäksi ) . Ajan lääkäriin sai tosi nopeasti. Sai lääkkeet ja kävi joitakin kertoja psykiatrin juttusilla. Nyt voi hyvin, eikä tartte enää lääkkeitä (eikä suuttunut mulle ) .

Varaa aika ja vie miehesi, vaikka puoliväkisin sinne lääkäriin.
Voimia! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
skitsofrenia

Jospa ei kuitenkaan näillä taustatiedoilla tehtäisi "diagnooseja".. Voi olla mitä vain. Voi olla stressiä, masennusta, alkavaa vakavampaa oireilua tms. Enemmän pitäisi tietää, että mikä on outoa tai pelottavaa, uutta, epäloogista tms. miehesi käytöksessä. Lääkäriin menoa minäkin suosittelen. Kannattaa selvittää ihan fyysinen tilanne alkuun.

En enää "meinais ehdottaa" vaan todellakin ns. nostaisin kissan pöydälle. Siis miehesikö ei huomaa itse omassa käytöksessään mitään outoa? Vai huomaako?

No nyt tuli sitten sellaista tietoa, jonka perusteella voi suositella psykiatrian erikoislääkärille menoa. Epäluuloisuus voi olla vakava psyykkinen oire ja pahentua nopeastikin.