Mä en enää jaksa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukaan ei jaksa loputtomiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukaan ei jaksa loputtomiin

Vieras
Tuntuu että kukaan ei välitä, kukaan ei jaksa kiinnostua eikä kuunnellaö Puolisokaan.
Kaikki kaatuu päälle ja mä en vaan enää jaksa.

Jos tämä helpottaa kun tietää että joku edes lukee vaikkei kiinnostaiskaan.

Kiitos ja anteeksi.

Kaikenlaisia, niin paljon ja pitkiä ettei jaksa kirjoittaa. Suurin on se että musta tuntuu että mä oon ihan yksin kaikkien huolien keskellä.

Täällä myös. Tuntuu että kaikki kaatuu päälle, eikä ketään oikeesti kiinnosta. No, vanhemmat varmaan välittäs, mut en halua niitä murehduttaa.
Ei voi kun ottaa hetken kerrallaan ja tehdä sen mitä pystyy ja loppu on sitten Korkeimman kädessä.

Niin.
Voithan antaa periksi ja paeta psykoosiin jos oikeasti se tuntuu mieluisammalta vaihtoehdolta.
Tai sitten ymmärtää että ET ole yksin ja muutkin ovat kärsineet, voit itse päättää miten vaikeuksieen suhtaudut vaikket voisi päättää mitä sinulle tapahtuu.
Soita mielenterveystoimistoon ja hommaa apua itsellesi,kanna vastuusi.

Tarvitsetko ensisijaisesti vertaistukea, henkistä tukea, vai kenties diagnoosia tai jonkinlaista selvyyttä omaan tilaasi?

Kannattaa miettiä ovatko ongelmasi enemmän henkisiä kuin käytännön ongelmia. Jos ne ovat sen luontoisia, että tarvitset tukea lähinnä selviytyäksesi käytännön stressistä ja huolista, kannattaa hoitaa tuota olotilaa laittamalla vaikka paperille konkreettisesti ne ongelmat, joita sinulla on vastassa, ja miettiä järjestelmällisesti keinoja alkaa purkaa vyyhtiä yksi askel kerrallaan. Mieti mikä tämän hetkisessä elämässäsi tukee sinua ongelmien selvittämisessä ja mikä luo vain lisärasitetta. Mieti mistä pitää luopua, jotta pääset eteenpäin, ja mistä pitää pitää kiinni, jotta jaksat jatkaa.

Jos ongelmat johtuvat henkisestä väsymyksestä, yksinäisyydestä, mielenterveysongelmista tai mielenterveysongelmien pelosta, kannattaa ottaa yhteys terveyskeskuksen psykologiin tai lääkäriin, tai suoraan mielenterveystoimistoon, riippuen siitä millaisia palveluita lähettyvilläsi on, ja aloittaa huolien purkaminen siellä. Jos löydät yhdenkään ihmisen rinnallesi vaikeina aikoina, se on suuri apu, joten älä pelkää jakaa murheitasi jos sinulla on edes se yksi läheinen, jolle niitä jakaa.

Jos olet perheen äiti, mua helpotti, kun sanon ääneen miltä minusta tuntuu. Kun puhe ei auttanut, karjuin isommalla äänellä miehelle lasten kuullen, etten jaksa enää. Perustelut perään, miksei jaksa ja mitä ei jaksa. Kannattaa kirjoittaa asioita paperille, että mitkä asiat ottaa päähän. Mistä unelmoi ja tavoitteet elämälle.. Auttaa, kun on joku suunta, mihin ollaan esim. perheellä menossa. Auttaa myös, jos on edessäpäin jotain kivaa odotettavaa esim. lasten synttärit, lomareissu, kampaajalla käynti jne. Jos ei jaksa esim. kotitöiden määrää, selvitetään miten ne jaetaan koko perheen kesken. Kaikilla on ongelmia pienempiä tai isompia. Ne täytyy vain ruotia.. Tsemppiä kaikille !! :-)

Yhteistyössä