Mä annan teille nopeen ja kätevän ruoka''lisuke'' vinkin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaalaisJuntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaalaisJuntti

Vieras
Osta pussi kruunuvihannesekoitusta ja kaada se uunivuokaan.Pikku purkki herkkusieniä sekaan. Pilko sekaan sipulia ja valkosipuli. Loraus öljyä ja ripaus suolaa ja uuniin...

Kalan kans laitoin tollasen sotkun uuniin vloppuna. Ai että oli hyvää.

Oli tosi kiire koko lauantain niin toi ruoka tuli nopeesti ja kätevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eiks ois parempi, et ois tuoreita sieniä?

Niin voihan siihen laittaa niitäki,mut ei vaan sattunu oleen muutako säilykkeenä :)
Ja vaikka mitä muuta, mitä hoksaat.
Sain vaan tosta sellasen ahaa elämyksen et näinki kätevästi voi laittaa kasviksia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eiks ois parempi, et ois tuoreita sieniä?

ainahan kaikki tuore on purkkia parempi vaihtoehto, mutta ehkä kaikilla ei aina oo tuoreita sieniä.

No aika harvoin meillä on tuoretta. Ko ei täältä peräkyliltä saa ku alku syksystä ja nekin on siinäjasiinä et viittiikö ostaa. Ja sienestää en osaa(uskalla)...

Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
Sain vaan tosta sellasen ahaa elämyksen et näinki kätevästi voi laittaa kasviksia ;)
Tuo ahaa-elämys on muuten varsin hyvä juttu :) Itsekin valmistan lisukkeet yleensä sen mukaan, mitä sattuu kaapeista löytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tuo ahaa-elämys on muuten varsin hyvä juttu :) Itsekin valmistan lisukkeet yleensä sen mukaan, mitä sattuu kaapeista löytymään.

Kylläpäkyllä. :)
Minun sooseista voi löytyä mitä vaan :o

Minun sooseista voi löytyä mitä vaan :o
Sama juttu :) Ton kertomasi lisukkeen voi muunnella muun aterian mukaan vaikka laittamalla sekaan kookosmaitoa ja karria. Sopii hyvin kanan ja riisin kanssa. Tai soijakastiketta ja tuoretta inkivääriä ja menee muun kiinalaistyyppisen sapuskan lisukkeena. Tex-mex-mausteita ja siitä saa hyvää täytettä tortilloille.

Yhteistyössä