Lyrica hermokipuun.. kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen pitkään syönyt leikkauksesta aiheutuneseen hermokipuun, joka on mahassa niin Tradolania + panacodia ja minulle aijemmin mainittiin jo lyricasta, mutta se sitten jäi ja nyt ne määrättiin minulle kokeiluun!

Tuleeko siitä humaltunut tokkurainen tms. olo?
onko tietoa?

Kammoan aina uusia lääkkeitä :(

Ei jää koukkuun, voit lopetta milloin vaan, ja korkeintaan pieni päänsärky pari päivää.
Eli uskaltaa. Ja pyydä kunnon annos, ei ne pienet auta.

Ai nämä ei koukuta?
ihmettelin myös sitä , että alkoholin kanssa ei suositella ollenkaan ym. ja silti tässä ei ole punaista kolmioo!!! :O

Ei tietenkään mitään lääkettä alkon kanssa, mutta kuitenkin noissa minun lääkkeissäni se kolmio paketissa ja eihän ne turhia ole varotukseksi!

Annos on 150mg ja sitäkin pohdin, että onko liian iso.. enkä saa aikaseksi sitä lääkettä suuhuni, kun mietin ja mietin, että käykö se ja tekeekö se minusta jotenkin "oudon" tms. :O :(

Äidilläni (50 v) on ollut Lyrica käytössä nyt pari vuotta. On auttanut hänellä hyvin ja on pystynyt palaamaan työelämään. Kivut oli alkuvaiheessa sitä luokkaa, että äitini vaan istui kippurassa itkemässä eikä kyennyt mihinkään.

Sivuvaikutuksina on ilmennyt lähinnä huimausta. Muistaakseni alkuvaiheessa äitini oli myös vähän sekava, mutta se meni ohi kun sopiva annostus löydettiin.

Viime kesänä oli kokeiluna lääkkeen lopetus, jolloin kivut palasivat. Lopettaessa oli kuulema myös pahat vieroitusoireet, vaikka lääkitys yritettiin lopettaa askeleittain. Viime kesän tuskailuista ei kuitenkaan ollut hyötyä, kun hermovaurio ei itsestään oikein ole korjautunut.

Sanoisin siis, että auttaa kipuun. Saattaa kuitenkin mennä pari viikkoa sopivan annostuksen löytämiseen.

Ei jää koukkuun, voit lopetta milloin vaan, ja korkeintaan pieni päänsärky pari päivää.

Hmm, minä syön Lyricaa (75-150gm) muuhun, mutta jos jostain syystä jää illalla ottamatta, niin sen sitten kyllä huomaa jo seuraavana aamuna, olo on kaikkea muuta kun 'pientä päänsärkyä'. Eli on joo koukku, ja paha. Tosin joo alussahan se voi olla tietenkin eri asia, minäkin nyt kohta 3v tuota olen ottanut.

En nyt halua pelotella tuon osalta, mutta omalla kohdalla näin. Itse en ole tokkuraisuutta huomannut edes alussa, mutta miulla nyt ei oikein mistään lääkkeistä tule tokkuraa. Niin henkilökohtaisia juttuja nuo kaikki.

[QUOTE="Piipa";29294285]Käys lukaisemassa tämä. Riippuu ihmisestä, tuleeko haittavaikutuksia.[/QUOTE]

Lukasinkin ja kauhea mikä määrä haittoja, jos osuu kohdalle :O

Näistä tradolanista + panacodista ei ole mitään haittoja tullut, tosin alkuun sellasta outoa oloa "huumattua"!?!

Haluaisin päästä eroon näistä, kun nämähän koukuttaa ja tuntuu, että ilmankaan et voi olla.. kivun takia ja varmasti nykysin myös koukuttaa.. luulisin jo niinkin! :(
Eikä näitä ole hyvä syödä kokoaikaa, koska maksa/munuaiset kärsii, eikä minulla tarkasteta näitäkään, vaikka olen vuosia syönyt jo näitä..

[QUOTE="Minä vaan";29294283]Äidilläni (50 v) on ollut Lyrica käytössä nyt pari vuotta. On auttanut hänellä hyvin ja on pystynyt palaamaan työelämään. Kivut oli alkuvaiheessa sitä luokkaa, että äitini vaan istui kippurassa itkemässä eikä kyennyt mihinkään.

Sivuvaikutuksina on ilmennyt lähinnä huimausta. Muistaakseni alkuvaiheessa äitini oli myös vähän sekava, mutta se meni ohi kun sopiva annostus löydettiin.

Viime kesänä oli kokeiluna lääkkeen lopetus, jolloin kivut palasivat. Lopettaessa oli kuulema myös pahat vieroitusoireet, vaikka lääkitys yritettiin lopettaa askeleittain. Viime kesän tuskailuista ei kuitenkaan ollut hyötyä, kun hermovaurio ei itsestään oikein ole korjautunut.

Sanoisin siis, että auttaa kipuun. Saattaa kuitenkin mennä pari viikkoa sopivan annostuksen löytämiseen.[/QUOTE]

Kiitos kokemuksista tai siis äitisi! :)

Ehkä kammoan vaan liikaa ja kipuhan olisi saatava hallintaan paremmin ja nytkin sattuu kovin, mutta.. ehkä mietin liikaa ..

Toimiihan ne huumeet. Vaikka olis lääkärin määräämiä.

Muistakaa että elämä on parasta huumetta......ei mielialalääke-elämä.

Miten tämä luokitellaan huumeeksi??

Enemminkin luokittelen nämä minun edelliset, koska niissähän on varoituskolmio, jota tässä lyricassa ei ole ja "luulisin turvallisemmaksi kuitenkin" !

En ole mikään kokija näissä, mutta olisi kai tässäkin se kolmio, Jos??
Voi olla, että jätän käyttämättäkin .. turhaan en syö ja olisin ilmankin, mutta tämä kipu.. raastava kipu! :(

Toimiihan ne huumeet. Vaikka olis lääkärin määräämiä.

Muistakaa että elämä on parasta huumetta......ei mielialalääke-elämä.

anteeksi nyt mutta vaikka lyricaa voidaan käyttää esim ahdistuksen lievittämiseen,niin ei se mikään huume ole,ainakaan lääkärin määräämillä annoksilla.

ei kuule vaikuttanu millään tavalla mielentilaani! kipuihin auttoi, valitettavasti haittavaikutuksena tuli voimakas huimaus joten en voinu syödä sitä.

tramal auttaa,mut sitä ei viiti syödä koko ajan. eikä siitäkään mee sekasin yhtään,tai sit oon poikkeus mulla tramal vie kivulta pahimman terän,muuta ei tapahu

Kipu- ja ahdistuslääke Lyrica kasvattaa suosiotaan. Sen haittavaikutukset ja väärinkäyttö ovat alkaneet vasta paljastua.

TV1 kello 20.00
maanantai 20.01.2014

MOT-ohjelma

Minulla on Precapalin(lyrica) ollut käytössä vuosia hermokipuun. Otan pahimpaan kipuun 150mg pv, joskus on parempia päiviä, otan 75mg. On niinkin hyviä päiviä, etten tarvitse ottaa ollenkaan. Ei ole huomannut koukutusta, mutta on auttanut minua parhaiten kovaan kipuun. Toivottavasti kivut joskus loppuavat, ja lääkettä ei tarvitse enää ottaa.

Yhteistyössä