Lypsämisestä????

Minulla on kuuden päivän ikäinen vauva ja imetys ei oikein ota sujuakseen. Joudun lypsämään usean kerran päivässä ja maitoa tulee kerralla vähän. Voinko lypsää samaan pulloon useamman kerran jossa on jo maitoa ja laittaa tietty pullon aina samantien jääkaappiin. Vai pitääkö joka kerta lypsää tyhjään puhtaaseen astiaan???
 
Minä tein niin että annoin aina sen vähänkin kerrallaan aina mahdollisimman 'tuoreena' vauvalle, ja tein sitten jauhekorviketta samaan pulloon heti perään että sain kaikki tärkeät tipat talteen ja vauvalle. Rintamaito säilyy huoneenlämmössäkin muuten yllättävän kauan (useita tunteja), imetyksen tuki ry:n sivuilla on tarkempaa tietoa.

Vinkiksi vaan että jos näyttää siltä että päädyt pumppaamaan pidemmänkina aikaa..
- osta sähköpumppu! jos sulla ei jo ole. Avent on paras.
- osta tarpeeksi pulloja jotta ei tartte koko ajan keitellä.

Minä jaksoin 3 kk, sitten annoin itselleni luvan lopettaa...olisin pumpannut kauemminkin vaan ei jaksanut kun 8-10 pumppauskerralla vuorokaudessa tuli vain n. 3dl maitoa.
 
Itse taistelin tuon pumppaamisen kanssa myös alussa... niin tämä menee hieman ohi aiheen, mutta kun sanoit et maitoa tulee vähän kerralla..niin tiedäthän ettei se tarkoita sitä ettei vauva kuiten voisi saada imemällä enemmän, olettaen tietysti et imee...
kannattaa myös soittaa imetystuki puhelimeen, sieltä saa päljon hyviä neuvoja imetykseen. Ainakin minä sain ja niin sain luottamusta itseeni ja uskoa maidon tuloon7 riittävyyteen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Minulla on kuuden päivän ikäinen vauva ja imetys ei oikein ota sujuakseen. Joudun lypsämään usean kerran päivässä ja maitoa tulee kerralla vähän. Voinko lypsää samaan pulloon useamman kerran jossa on jo maitoa ja laittaa tietty pullon aina samantien jääkaappiin. Vai pitääkö joka kerta lypsää tyhjään puhtaaseen astiaan???
Itse tein juuri näin, pumppasin maitoa koko päivän jääkaapissa olevaan pulloon ja illalla sitte pussiin ja pakastimeen.
 
Äidinmaidon säilytys

Äidinmaito pitäisi säilöä heti pumppauksen jälkeen joko jääkaappiin tai pakkaseen. Huomioitavaa on että jääkaappikylmään äidinmaitoon ei saa kaataa joukkoon lämmintä, juuri lypsettyä maitoa, vaan ne pitää säilöä erillään.

Tämä on kopioitu suoraan imetystukilistalta
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=123
 
täällä kanssa yksi jolla pumppuun ei tullut mitään ja silti vauva sai imemällä tarpeeksi maitoa sitten kun se alkoi nousta.
hae ihmeessä apua imetykseen koska kyse voi olla ihan vaan imuotteesta ja siksi maitoa ei nouse tarpeeksi.

saako kysyä mikä imetyksessä ei suju?
 

Yhteistyössä