lyhytkarvainen keskikokoinen koira

• Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti
nahkan omistaja
Alkuperäinen kirjoittaja pk collie:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Meidän perheessä on ollut 2 "nahkaa", lyhytkarvaista Collieta.

Nytkin ihan kaupunkiasunnossa äidilläni, rauhallinen ja kiltti paimenkoira. Tykkää lapsista ja on luonteeltaan hyvin kuuliainen ja symppis.

Samanlainen oli edellinenkin vastaava.

Säkäkorkeutta ei tiedä, ei tosin ihan pienimmästä päästä mutta aika sirorakenteinenhan se kuitenkin on.
Collie kuuluu kuitenkin kookkaisiin rotuihin, säkä alkaa puolesta metristä. Meil on ihanaakin ihanampi pitkäkarvainen, NIIN sopiva lapsiperheeseen! Eikä juuri hauku.
niin lyhyt ku pitkäkarvaset on aivan ihania, luonne on mitä mahtavin lapsiperheen koiraksikin. nahka tosiaan aika haukkuherkkä, ainakin meillä haukkuu ovikellon ja kaikki vieraat, mut siinäpä se. se ei jää kuitenkaan räkyttää. ja kun isäntäväki tulee kotiin, se ulisee, örisee ja juttelee mitä ihmeellisimmillä tavoin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nette:
Basenjit voivat olla kyllä todella haastavia tapauksia... Sopivat aktiivisella ja henkilölle joka paneutuu toden teolla niitä kouluttamaan..
Öhm... basenji ei ole koulutettava rotu... eivät hauku mutteivät ole kyllä sieltä hiljaisemmsta päästä

nette
No, joo ei basenjilla ole miellyttämisenhalua eikä palvelualttiutta, mutta kyllä sekin silti jossain määrin mielestäni on koulutettavissa. Itse en kyllä ole mikään basenjiasiantuntija, yhdellä tutulla sellainen ollut..

nette
O.k sitten sinä tiedät basenjeista paaaaaaljon enempi kuin meikäläinen. Mutta "koulutatteko" niitä sitten esim. palkkioin? Kun olen kuullut et basenji tekee, jos siitä on basenjille hyötyä...varmaan tuossakin kyllä yksilöllisiä eroja niinkuin aina.

nette
O.k kuulostaa kyllä tosi vaikeasti koulutettavalta rodulta.. Tutun basenji kyllä välillä...(huom. välillä) totteli, jos sen käski pois esim. sängyltä. Mutta aika kissoja vissiin nuo basenjit sitten. Täytyy kyllä myöntää, että välillä ihmettelin et miksei se tuttu saanu sen basenjiin enempää kontaktia ja koiraa tottelemaan, mutta nyt ymmärrän sitten paljon paremmin, että miksei...

Sussuu
jos sulla on siiiiiiika pitkä pinna niin saatat onnistua tassun antamisessa :whistle: mä on usein verrannut basenjia kissaan... kissan luonne ja käyttäytyminen vastaavat hyvin paljon basenjia.
Itselläni on basenji ja olen erimieltä kanssasi :D Ruoka vie basenjin mennessään. Pari herkkua, niin kaikki onnistuu. Oma koirani on oppinut monta temppua. Parilla tutulla myös basenjeita, olen huomannut: kaikki ruoan perään.

En ole koskaan nähnyt niin nopeasti syövää koiraa, kuin tuttuni basenji. Hotkaisi alle puolessa minuutissa oman ruokansa ja ehti kenenkään huomaamatta kipttää kaverin ruokakupille :D

Yhteistyössä