Lyhytaikainen ajokortti vanhenee tänään

• Viestiketjun aloittaja "aino"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
Myös pojallani vanhenee väliaikainen ja soitin siitä Trafille. He sanoivat,että tällä hetkellä ajokorttien tekemisessä on ruuhkaa. Voi kestää 3-6kk !!!! Poliisit tietävät asiasta,joten voi kuulemma huoletta ajaa.

näin
no ei voi ajaa enää huomenna vaikka tuo" juu" tuolla niin sanoi...sun ajolupa vanhanaa tänään...2 vaiheeseen vaan niin asia korjaantuu sillä. mahdollisemman nopeasti mene kos muuten joudun käymään inssin ja kirjallisen uudestaan...Kokemusta on!

"aino"
[QUOTE="juu";28658531]Myös pojallani vanhenee väliaikainen ja soitin siitä Trafille. He sanoivat,että tällä hetkellä ajokorttien tekemisessä on ruuhkaa. Voi kestää 3-6kk !!!! Poliisit tietävät asiasta,joten voi kuulemma huoletta ajaa.[/QUOTE]

Poikasi on varmaan kerkenyt käydä kakkosvaiheen? Itse muistin liian myöhään ja kursseja ei alkamassa vasta kun heinäkuun lopulla.

"aino"
Joutuuko automaattisesti suorittamaan inssin ja teoriakokeen jos toista vaihetta ei ole käyty kortin vanhenemiseen mennessä vai onko siinä joku aika? Hoituuko sillä että, varaan seuraavalle kakkosvaiheen kurssille paikan ja olen siihen saakka ajamatta?

"prims"
Jos kortti vanhenee tänään, saat ajaa vielä tänään.

Jos olet käynyt kuitenkin II-vaiheen ja toimittanut paperit poliisilaitokselle (viimeistään tänään), saa vanhalla kortilla ajaa vielä 3kk eteenpäin.

Jos II-vaihe käymättä, tulee sinun suorittaa uudestaan teoriakoe ja inssi ennen kuin pääset suorittamaan II-vaihetta.

"aino"
[QUOTE="prims";28658818]Väliaikaiselle kortille voi myös "ostaa" jatkoaikaa poliisilta, mutta se on tehtävä kortin voimassa ollessa.[/QUOTE]

Antaako ne vielä jatkoaikaa? Eli jos tänään vielä kipaisen laitoksella niin ehkä vielä mahdollista saada jatkoaikaa? Mulla on vaan sellanen tunne että tekisin jotain rikollista jos nyt lähden ajamaan vaikka kortissa näkyy tämä päivämäärä...

[QUOTE="aino";28658964]Antaako ne vielä jatkoaikaa? Eli jos tänään vielä kipaisen laitoksella niin ehkä vielä mahdollista saada jatkoaikaa? Mulla on vaan sellanen tunne että tekisin jotain rikollista jos nyt lähden ajamaan vaikka kortissa näkyy tämä päivämäärä...[/QUOTE]

Voit ajaa vielä tänään ihan huoletta. Mä soitin just viime viikolla poliisille jatkoajasta. Sitä saa nykyään ainoastaan niin että ajaa inssin uudelleen ja teoriakoe uusiks kanssa. Paitsi jos on joku sairaudellinen syy, tai asunut ulkomailla niin inssiä ei välttämättä tarvitse ajaa uudelleen.

Yhteistyössä