lyhyt luteaalivaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilkat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wilkat

Uusi jäsen
20.02.2010
21
0
1
Onko lyhyeen luteaalivaiheeseen mitään "hoitoa"? Itsellä testien mukaan vasta 8päivä ovulaatiosta ja nyt mekkakivut ja tosi pieni punaine viiru paperissa, siis tätä sit muuutama päivä ja menkat alkaa kunnolla..

Tuliko sulla ovisplussa 8 päivää sitten vai onko oletetusta oviksesta tuo aika? Ovishan tapahtuu kahden vuorokauden sisällä ovisplussasta, joten ehkä voisi olla myös kiinnittymisvuotoa. :) Plussaonnea! bd

Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen lyhyt luteaalivaihe (kierto noin 30 päivää, ovis kp 20 tienoilla ja luteaalivaihe siis n. 10 päivää tai vähemmänkin jos ekat tiputtelut olisi laskettu mukaan). Noin 1,5 v yrittämisen jälkeen otettiin käyttöön clomifen + lugesteron -yhdistelmä, jolloin ovis alkoi tapahtua aikaisemmin. Koska kierron pituus pysyi kuitenkin samana, luteaalivaihe piteni oviksen aikaistuessa. Plussasinkin sitten tuolla lääkeyhdistelmällä. Mulla pääasiallinen vika on ilmeisesti itse ovulaatiossa eikä luteaalivaiheessa sinänsä, koska lääkäri sanoi että heikko ovulaatio voi tuottaa heikon luteaalivaiheen.
Toivottavasti sulla on kuitenkin kiinnittymisvuotoa, plussaonnea myös täältä! Ja on hyvä muistaa, että ihmiset plussaa kaiken aikaa lyhyillä luteaalivaiheilla ,myöhäisillä oviksilla jne. - mä en vain kuulunut niihin.

Yhteistyössä