Lyhin amk:n opinnäytetyö, jonka tiedät hyväksytyn? Mulla nyt 30 sivua ja enempää ei irtoa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotenkin tutntuu tyhmältä, jos pitää lisätä ihan "diipadaapaa" vaan lisäsivujen takia. Ykkönen tosiaan riittäisi tästä!!!!
No kai sulla on joku kelle oot sitä lähettänyt? Lähetä niin tuleehan sieltä sitten vastaus, onko riittävä :)
 
Riippuu ihan aiheesta...

Mulla oli melkosen vähän sivuja: varsinaista tekstiä oli 10 sivua, 50 sivua liitteitä ja ne pakolliset. Mä kun en oikeastaan laske noita liitteitä vaikka ne mulla olikin tärkeässä osassa. Numeroksi sain kuitenkin 4 eli tais opettaja olla tyytyväinen.

Lisäys: Mulla ei ollu yhtään lähdettä.
 
Minni
Lyhyin jonka amk:n krjastosta (omalta alalta) löysin oli 26 sivua ja liitteet. Arvosana oli 1 ja työ aivan paska. Meillä suositus oli n. 50 sivua+liitteet. Ihme, että oli mennyt läpi. Mulla oli 53 sivua ja liitteet, arvosana 5.

Endless Sacrifice, miten on mahdollista, että työ on mennyt läpi ilman lähteitä? Oletko tehnyt produkti-tyyppisen opinnäytetyön?
 
"apuva"
Eräs opettaja Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulussa (nyk. Karelia amk) muotoilun alalla sanoi, että 40 sivua on hyvä, yli 60 sivuisesta pitää jo karsia. Olen itse lukenut 20 sivuisen valmiin muotoilun alan oparin. Arvosanaa en tiedä. Luulen, että se 20 sivua on todella minimi. Muotoilun opinnäytetöissä on vähemmän niitä tutkimuksia ja enemmän toiminnallista tekemistä, kuten tuotesuunnittelua ja valmistusta. Theseuksesta kannattaa vilkaista jo julkaistuja opareita.
 
Juuri luin 30 sivuisen opinnäytetyön tietojenkäsittelyn alalta. Läpi oli päässyt, en kyllä tiedä millä arvosanalla. Johdantoa oli varmaan kymmenen sivua ja itse asiaa varmaan toiset kymmenen sivua :D Uskomatonta kuraa.
 
"Vieras"
On kyllä aika lyhyt vaikka periaatteessa pituus ei ole ratkaisevin. Ootko tutkimusosiossa esim. Selittänyt yksityiskohtasesti kaikki analyysivaiheet? Sillä jo saa kätevästi lisämatskua. Mä ajattelen että sellanen 40-50 s. yksin tekevälle on hyvä määrä. Yks kaveri teki 60 sivusen ja sain käsittääkseni vaan kakkosen koska sisältö oli liian laaja ja sivuja yksinkertasesti liikaa. Toisaalta opiskelukaverit teki kahdestaan 45 sivusen (kummankin osuus siis vain 20s) ja saivat hyvän arvosanan.
 
vierailija
Lyhyin opinnäytetyö, minkä olen nähnyt hyväksyttävän on kaiken kaikkiaan 12 sivuinen! Sisältäen kansilehdet, tiivistelmät kahdella kielellä, sisällysluettelon ja lähdeluettelo. Itse kirjallinen osuus on 7 sivua, joista kaikki ei ole edes puolen sivun mittaisia.
 

Yhteistyössä