Lyhennetystä työajasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Jos joku tietää, niin kertokoon seuraavaa:
Onko mahdollista tehdä lyhennettyä työaikaa, jos 3-vuotias on päiväkodissa ja reilu 1-vuotias kotihoidossa mummulla työpäivien ajan?

Mä tein nelipäiväistä viikkoa kun esikoinen oli ekalla ja nuorempi päiväkodissa, miksei tuollakin yhdistelmällä.
Mutta saat varmasti 1v:stä kotihoidon tukea eli sitä kelan korvausta et saa.

[QUOTE="vieras";24325185]Joo, miksei olisi mahdollista?[/QUOTE]

Mietin siksi, että pienempi on selkeästi ilmoitettu olevan jonkun muun hoidossa ja isommalla on päivähoitopaikka. Tokihan pienempikin olisi sitten enemmän kotona.. Niin ja vaikuttaako oikeuteen se, että olen jo vanhempainlomani loppumisen jälkeen ollut töissä?

[QUOTE="aloittaja";24325259]Mietin siksi, että pienempi on selkeästi ilmoitettu olevan jonkun muun hoidossa ja isommalla on päivähoitopaikka. Tokihan pienempikin olisi sitten enemmän kotona.. Niin ja vaikuttaako oikeuteen se, että olen jo vanhempainlomani loppumisen jälkeen ollut töissä?[/QUOTE]

Jos kuopus olisi päiväkodissa hoidossa, niin samoin hän olisi silloinkin jonkun muun hoidossa :) Ei vaikuta, vaikka olet ollut välissä töissä. Sulla on oikeus jäädä osittaiselle hoitovapaalle koska vain.

Onko kellään mitään tuntumaa siitä, miten helposti työnantaja antaisi kohtuullisen tuoreen tekijän aloittaa lyhennetty työaika? Kelan sivuilta ymmärsin, että 6kk samassa firmassa olisi edellytys.

Yhteistyössä