lyhennetty työaika. apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Eli mulla 3-vuorotyö ja töihinpaluu häämöttää.. Mietin työajan lyhennystä. Onko kokemusta? Esim 80%:sta...paljonko palkka huononee? Entäs se sitten, että jos teet lyhennettyä työaikaa, niin onko se automaattisesti osittaista hoitovapaata myös? Vai miten nää menee....? KIITOS, jos joku kehtaa selventää...

Mä tein 30/viikossa. Olin osittaisella hoitovapaalla. Palkka oli noin 78 % koko palkasta. KELA:lta sai sit muistaakseni 90 euroa, josta vähennettiin veroa 22 %. Joku hoitoalalla työskentelevä tuttu teki ne kolmen viikon 90 tuntia kolmen viikon alkujaksossa ja oli sitten useamman vapaan joka kolmas viikko. Itse tein viikon 30 tuntia neljän päivän aikana. KELAn ohjeissa on osittaisesta hoitovapaasta määritelty, että työaika on enintään 30 tuntia viikossa. Jaksotyössä riittää ymmärtääkseni keskiarvo. Itsellä oli ongelmia, kun työ itsestä johtumatta "liukuvaa", että piti jatkuvasti tarkkailla tuntien kertymistä. Olenkin miettinyt jatkossa, etten hakisi KELAlta tuota tukea. Sopisin vain töihin tekeväni lyhennettyä viikkoa niin ei haittaisi, vaikka tulisi ylitunteja... Toivottavasti saat jotain tolkkua.

Yhteistyössä