Luupiikistä eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kompura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun isällä oli jokunen vuosi sitten sama vaiva. Hän jonotti leikkaukseen ja luupiikki vaivasi koko ajan.
Joku ihminen oli neuvonut hänelle hoitokeinon, jota vanhemmat sit päättivät jonotusaikana kokeilla.

Pyöreäpäisen lyijykynän päällä hierotaan sitä luupikin aluetta ja ympäristöä joka ilta 15min ajan.
Isälläni ainakin oli tällä hoidolla hävinnyt koko vaiva, ilman leikkausta.

Luupiikki on (kuulemma) kuona-ainekertymä, joka 'sulaa' pois, kun verenkiertoa vilkastutetaan hieromalla.

Fysioterapeutti hieroi jalkapohjaani useamman kerran ja itse venytin jalkapohjaa ja pohjetta erilaisilla liikkeillä (esim. painoin jalkapohjaa seinää vasten tai roikotin kantapäätä portaan yli). Olen myös lenkkeillyt paljon ja kun jaksaa "ylittää kivun", niin jalka ikään kuin antaa periksi ja kipu menee ohi. Tätä kaikkea jaksoin pari kuukautta ja nyt ei enää kipu ole tuntunut.

Riittäisiköhän jos aluetta hieroo vaikka iltaisin telkkua katsoessa? Mulla nivelet venyy aikalailla aina joten venytyksestä ei tunnu olevan mitään hyötyä.

Mulla oli sama vaiva, ja siihen kokeiltiin kaikkea mahdollista; 2 kertaa kortisonipiikki (hetken helpotus), lämpöhoitoa, yölastaa, kaikki maholliset lääkepillerit, eikä mistään apua, kuin vain hetkeksi.. Vaiva oli mulla puolitoista vuotta, ja luulin jo, etten ikinä voi edes juosta enää.. Sitten vain yks kaunis päivä havahduin siihen, että se oli poissa!!! Ei kipua lainkaan, saatoin ottaa juoksuaskelia, JIBAA!! Olin raskaana aika alussa, kun tuo vaiva lähti pois.. Joku mulle sanoikin, että on jollakin tavalla aineenvaihduntaan liittyvä juttu, vaikka kantapäässä onkin.. Itsekin olin jo siinä pisteessä, että seuraava hoito olisi ollut leikkaus, jossa jänteet ja kalvot yms.jotenkin "puhdistetaan".. Tästä on aikaa jo lähes kymmenen vuotta, joten toivottavasti on tullut uusia hoitokeinoja tohon kinkkiseen vaivaan..Nyt sitten olenskin saanut tenniskyynärpään vaivoikseni. "Tee vauva, jos se auttaa"!! (Pojasta polvi paranee, mutta mulla paranikin jalkapohja...heh)

Yhteistyössä