Entä jos ei pääse menneisyyden haamusta eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annastiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annastiina"

Vieras
Aikaa on kulunut mutta silti välillä pelkään paljon ja tunnen oloni turvattomaksi. Onko mitään muuta mahdollisuutta päästä pelosta eroon kuin ammattiapu?

Mikä vika ammattiavussa on? Minä lykkäsin ja lykkäsin terapiaan menoa yli kolmikymppiseksi. Kyllä toivon, että olisin vähän aikaisemmin jo mennyt. Kun muistelen, miten ennen ajattelin ja miltä minusta tuntui verrattuna nykyhetkeen, niin olen iloinen, että kävin terapiassa.

Ihan jo rahankin takia terapia on vähän hankala. Mutta muutenkin. On olemassa vain 1 ihminen jonka kanssa voin tästä puhua. En tiedä pystyisikö puhumaan yhtään kenellekään muulle.

Mee terapiaan, jos pääset. Ite sain ens alkuun terapiaa, mut ihan vaan terveysaseman psykologin juttusilla. Mielenterveystoimisto katsoi, ettei heillä oo mahiksia ottaa mua asiakkaaksi. PTSD mut koska oon toimintakykyinen niin en saa hoitoa. Aika ei paranna, ei ainakaan mulla oo tapahtunut juurikaan muutosta näiden yli 10 vuoden aikana mitä kauhuista on kulunut.

Joskus ystävän kanssa onbhyväkin tehdä sellanen yhteinen keskustelu menneistä..verrata mitä Kumpikin ajatteli... voi olla helpottavaa. Mutta et voi toista pakottaa jos ei halua puhua.

Voiko se olla ystävälle rankempaa kuin minulle? Että vaikka minä haluaisin puhua niin ystäväni ei?

No kannattaa oikeasti vähän miettiä. Se on ystävä eikä terapeutti.. Itselläni oli jossian aviheessa läheinen joka käytti minua lähinnä avautumisen kohteena. Koska asiat oli niin rankkoja ja en ole ammattilainen ni ei siitä tullut mitään sitten. Minuakin rupesi ahdistamaan.

En halua ahdistaa ystävääni. Tietenkään.
Täytyy lähteä etsimään apua ehkä sitten jostain muualta.
En vain kehtaa tästä oikeasti kellekään puhua. en edes miehelleni. Kyseessä väkivalta/seksuaalinen väkivalta.