Luumusoseen teko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Hei!

Vauvamme on 6 kk ja 3 vkoa ja tykkää kovasti banaanista. Kakka vain menee kovaksi, joten ajattelin vastapainoksi alkaa laittamaan luumusosetta aamupuuroon.

Miten teette luumusoseen? Kuivatuista luumuista vai tuoreista luumuista?

Ja paljokohan sitä luumua voi kerralla antaa ettei sitten taas ole vastaavasti vatsa kuralla?

Osta kaupasta valmista. :Xmas: En mä ainakaan ole koskaan jaksanut tehd hedelmäsoseita itse, koska hyvälaatuisia hedelmiä ei ole tarjolla aina. Luotan siihen että tehdastekoisissa käytetään asianmukaisesti viljeltyjä (myrkyttömiä) hedelmiä. Lihasoseet teen itse koska ne on kaupassa niin kalliita.

Osta kaupasta valmista. :Xmas: En mä ainakaan ole koskaan jaksanut tehd hedelmäsoseita itse, koska hyvälaatuisia hedelmiä ei ole tarjolla aina. Luotan siihen että tehdastekoisissa käytetään asianmukaisesti viljeltyjä (myrkyttömiä) hedelmiä. Lihasoseet teen itse koska ne on kaupassa niin kalliita.

Olen kuullut, että kaupan sose ei vaikuttaisi tuohon vatsan toimintaan. On liian "laihaa".
Hedelmäsoseet muuten aionkin ostaa kaupasta. Tosin ei olla vielä niitä kokeiltu, kun on syöty vasta mustikkaa omasta pakastimesta.

Niistä kuivatuista luumuista tekisin.. Liottaisin ensin vedessä ja sitten keittäsin ja soseuttaisin. Mieluummin minäkin itse teen kun kaupan säilykeaineellisia tuotteita ostaisin.. Meidän vauva ei vielä tarvitse, mutta ehdottomasti teen sitten kaiken mahdollisen itse kun tarvitsee..

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Niistä kuivatuista luumuista tekisin.. Liottaisin ensin vedessä ja sitten keittäsin ja soseuttaisin. Mieluummin minäkin itse teen kun kaupan säilykeaineellisia tuotteita ostaisin.. Meidän vauva ei vielä tarvitse, mutta ehdottomasti teen sitten kaiken mahdollisen itse kun tarvitsee..

Näin itsekin olisin ajatellut mutta yritin jos jollain olisi ollut kokemusta teosta

:p Kiitos :flower:

Ja tein maissisoseenkin itse, vaikka olikin tosi työläs meidän sihtikurkulle siivilöidä ne kuoret pois. Jos emme itsekään juuri syö eineksiä niin en kai niitä vauvallekaan osta kuin välttämättömät.

Kannattaa muuten sieltä luumupurkeista/pusseista katsoa ne lisäaineet. Jotain kuivahedelmiä rikitetään ja tuossa luumupakkauksessa sanotaan, että on käytetty kaliumsorbaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Näin itsekin olisin ajatellut mutta yritin jos jollain olisi ollut kokemusta teosta

:p Kiitos :flower:

Ja tein maissisoseenkin itse, vaikka olikin tosi työläs meidän sihtikurkulle siivilöidä ne kuoret pois. Jos emme itsekään juuri syö eineksiä niin en kai niitä vauvallekaan osta kuin välttämättömät.

Olen tehnyt luumusoseen niin,että olen vaan liottanut niitä luumuja pienessä määrässä vettä ja sitten tehosekoittimella soseeksi.En muistaakseni keittänyt.Maissisoseen tein kans tehosekoittimella sileeksi,ei tarvinnut niitä kuoria siivilöidä =) Tosin näistä on vuosia aikaa,että toivottavasti en muista väärin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa muuten sieltä luumupurkeista/pusseista katsoa ne lisäaineet. Jotain kuivahedelmiä rikitetään ja tuossa luumupakkauksessa sanotaan, että on käytetty kaliumsorbaattia.

Tulinpa sitten vielä katsomaan tätä ketjua ja tuossa luumussahan on tietty tuota E202. Mitähän nyt? Onko paha? Vauva ei ole sitä sosetta vielä syönyt.
Googlella en löytänyt siitä mitään kummempia.

Mikä luumu olisi sellainen, missä ei ole tuota kaliumsorbaattia?