Luultiin että nyt päästiin näistä kiusaamisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
Pojalla on ollu nyt yks kaveri tässä välillä kenen kanssa pihalla leikkii, mikä tosi hyvä. Missä viimeks asuttiin niin poika oli paljon yksin kun kiusattiin. Kiusaamiseen puututtiin mutta kun vanhemmat ei juuri niihin osaa eikä arpaa ottanu, tyyliin että ei meidän ville kyllä semmosta.

No nyt sitten tähän on ilmestyny muitakin lapsia kenen kanssa poika on välillä ulkona, olen pitäny tarkkaan silmällä että mitä puuhaavat, tämä kaveri kenen kanssa poika paljon nyt ollu leikkimässä niin on tavallaan lyöttäytyny siihen toiseen porukkaan.

Äsken sitten kävin vilasemassa että mitä tekevät, kuulu hirvee naurun rämäkkä ja heittelivät meidän poikaa lumipalloilla naamaan |O
Ärähin siitä tietysti, no minä sainkin mahottomat haukut tommosilta 6-8v. pojilta :o
Pojan pyysin sisälle ja muille sanoin että tämmöstä en sitten tule tässä pihassa näkemään enkä kuulemaan muuten ilmotan heidän vanhemmille asiasta.
Nauroivat vaan ja alko vielä pojan perään huutelemaan että tollo jne. :(

Korotin aika rankasti ääntä ja sanoin kyllä erittäin voimakkaasti mitä olin niistä sanoista mieltä. Lähtivät lipettiin ja menin sitten kuitenkin tämän pojan äidille sanomaan kenen kanssa poika nyt ollu paljon. No ei edes ovee aukastu.

perhana jos tää taas alkaa :/

Voi törky, millaisia vanhempia ja kakaroita sitä onkaan olemassa. Selkäsaunan tarvitsisivat molemmat. Minä ottaisin kyllä kovat keinot käyttööni tuollaisen jälkeen. Ei muuta kuin pelottelemaan kiusaajakakaroilta pissat pöksyyn.

Mulle ei kans joskus avattu ovee kun menin vähän kyselemään ja puhumaan yhden perheen lapsille/vanhemmille. Eikä meiän pojalla oikeen oo kavereita kans, en tiiä mistä johtuu, monia syitä varmaan. Uudelle asuntoalueelle muutettiin vajaa vuosi sitten viimesenä niin muut lapset on jo keskenään kaverustunut, me ollaan kaikki vähän kun orvot pirut.

Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Mulle ei kans joskus avattu ovee kun menin vähän kyselemään ja puhumaan yhden perheen lapsille/vanhemmille. Eikä meiän pojalla oikeen oo kavereita kans, en tiiä mistä johtuu, monia syitä varmaan. Uudelle asuntoalueelle muutettiin vajaa vuosi sitten viimesenä niin muut lapset on jo keskenään kaverustunut, me ollaan kaikki vähän kun orvot pirut.

Kerkesin jo iloita että hyvä kun poika sai kaverin, paljon olivat kahdestaan pihalla eikä mitään tommosta kiusaamista ollu havaittavissa. Pojalla kun on erityisvaikeutensa(mitä nyt ei noissa leikeissä kyllä niin huomaa paitsi puheessa joitain hankaluuksia) ja muutenkin semmonen hiljainen ja ei todella anna takas vaan kestää sen mitä eteen tulee.
:(

Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:

Kerkesin jo iloita että hyvä kun poika sai kaverin, paljon olivat kahdestaan pihalla eikä mitään tommosta kiusaamista ollu havaittavissa. Pojalla kun on erityisvaikeutensa(mitä nyt ei noissa leikeissä kyllä niin huomaa paitsi puheessa joitain hankaluuksia) ja muutenkin semmonen hiljainen ja ei todella anna takas vaan kestää sen mitä eteen tulee.
:(

Mäkin oon ilonen aina kun joskus pojalla on kaveri ja poikani on myös mutta sitten seuraavana päivänä voi tilanne olla jo ihan toisin ja poika sanoo et se joku huijas et se on mun kans tänään ja ei se ollukkaan vaikka lupas, tulee tosi paha mieli itelle siitä, et poika pettyy.

Voi itku lapsesi puolesta.
Tuossa sen näkee, kuinka nykyvanhemmat eivät oikeasti osaa ottaa vastuuta edes lastensa tekemisistä? Todella rumaa käytöstä lapsilta mutta erityisesti vanhemmilta!
Veikkaan, että sellaiset käytöstavat myös vanhemmilla kuin kuvaamallasi lapsilla, eli ei minkäänlaisia tapaoja ja tietoa oikeasta/väärästä

yritä tässä sitten pojan itseluottamusta vahvistaa :/
Puhuttu on, ja paljon mutta ei se tällä menon auta mitään. Ja poika sen sitten kotona näyttää kuinka paha sen on olla, riehuu kun viimestä päivää välillä ja huutaa kun en osaa jne.

Kiusaaminen on ikävää, meilläkin siitä kokemuksia. Juteltiin paljon miehen kanssa omista lapsuudenkokemuksista, itsetunnosta jms. Mentiin päikkäriin ja keskusteltiin yhdessä hoitajien kanssa, kun kaksi aikuista tekee näin yhdessä ja asiallisesti ottavat muutkin aikuiset tosissaan. Asiaa ei kannata paeta, se seuraa mukana.
Lasten kanssa juteltiin paljon, jonkin verran toisten vanhempien kanssa.
Tehtiin lasten kanssa mielikuvaharjoitteita kiusaamistilanteista -näin olen omasta lapsuudesta oppinut ja saanut niistä apua omaan elämääni, tosin omat vanhempani kehoittivat käyttämään nyrkkiä -en koskaan osannut.
Sanoista olen saanut voimaa, aina ei tosin juuri siinä tilanteessa keksi, kun toinen laukoo halpoja sanoja. Mutta seuraavan tilanteen koittaessa.
Olemme myös yrittäneet vahvistaa lastemme itsetuntoa harrastusten kautta, kehumalla, toimimalla yhdessä (perheenä), etsimällä aktiivisesti kavereita (kaveriperheitä) -ja näistä on ollut apua.
Aina on kaikkialla koiranleukoja, vitsiniekkoja,mölisijöitä (tarhassa, koulussa, töissä) voimme kehittää itseämme kestämään pienet kolhut -ja myös taistelemaan jos joku meinaa satuttaa meitä isommin ja jatkuvasti. Meillä kaikilla on siihen oikeus, koska olemme jokainen ainutlaatuisella tavalla merkityksellisiä olentoja. Meillä on arvo.
Voimia teille koko perheelle. Kokoa hyvät ihmiset ympärillenne!
:wave:
p.s. älä pelkää kääntyä perheneuvolan puoleen! Olemme sieltäkin saaneet apua. Kun kerroin, että lapsiamme joskus kiusataan ja eristetään leikeistä kun he eivät muista leikkien sääntöjä, heidän puheestaan ei aina saa selvää ym. niin perheneuvolasta ovat yhteydessä päikkäriin ja antavat ohjeita hoitajille, jotta ikävät tilanteet voi välttää. Samoin antavat ohjeita pihaleikkeihin ja kaverien hankintaan. Ja antavat apua lapsen kielen (sanallisen, kehon) ymmärtämiseen -nämä voi johtaa konfliktitilanteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
:hug: :hug: :hug: Ihan samanlainen tilanne meillä. Pihan muut lapset kiusaa mun tyttöä ja ei tunnu mikään keino auttavan että kiusaaminen loppuisi. :(

Mitäs jos sopisitte vanhempien kanssa, että kukin vuorollaan seurailisi lasten leikkejä pihalla?

eikö tuosta kiusaamisesta voisi periaatteessa tehdä lastensuojeluilmoitus jos vanhemmat eivät välitä mitä heidän lapsensa tekee kun eivät ole valvovan silmän alla?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
:hug: :hug: :hug: Ihan samanlainen tilanne meillä. Pihan muut lapset kiusaa mun tyttöä ja ei tunnu mikään keino auttavan että kiusaaminen loppuisi. :(

Mitäs jos sopisitte vanhempien kanssa, että kukin vuorollaan seurailisi lasten leikkejä pihalla?

Puhuttu on vaan ei ole muilla vanhemmilla aikaa vahtia "isoja" lapsia :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
eikö tuosta kiusaamisesta voisi periaatteessa tehdä lastensuojeluilmoitus jos vanhemmat eivät välitä mitä heidän lapsensa tekee kun eivät ole valvovan silmän alla?

hope so...samaa kyselin täällä jokunen aika sitten ja moni oli sitä mieltä että lastensuojelulla ei ole aikaa puuttua tällaisiin ongelmiin :/

Puhuttu on vaan ei ole muilla vanhemmilla aikaa vahtia "isoja" lapsia :kieh: :kieh:

Eipä tietenkään, kun kiusattu ei ole heidän lapsensa. Välinpitämättömiä vanhempia. Kiusaaminen loppuisi varmasti, jos vanhemmat puuttuisivat siihen aktiivisemmin.

Yhteistyössä