Luulisi että laihtuu ihan kotiruualla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Veera"

Vieras
Kun on ennen syönyt hesee, mäkkiä, kebabbeja lähes päivittäin. En yksinkertasesti jaksa edes syödä enempää ku työkaverini sanoi että syön liian vähän siihenkin nähden ku liikun, painoa on 105 kg. Jos nyt syön 1500-1700 kcl, työkaveri sanoi että vähintään 2000 kcl, hän on himo treenaaja.

Riippuu niin siitä, mimmoista kotiruokaa tekee ;)...mitä käyttää valmistuksessa. Mutta jos haluaa tuloksiakin, niin kyllä siihen on lisättävä sitä liikuntaakin - ja vaikkei haluais laihtua, niin antaahan se liikunta niin paljon enemmän; on pirteämpi ja aktiivisempi mieleltään kuin kropaltaankin :).

oon laihtunut kaksosten ja heidän pikkusiskonsa raskauksien jälkeen tavallisella kotiruualla ja liikunnalla tähän päivään mennessä 16kg.
Annoskokoa seuraan, en laske kaloreita ja joskus herkuttelen. En välttämättä usko että tavallinen talliainen harrastaa niiiiiin paljon liikuntaa että annoskokoa tarvitsisi välttämättä kauheasti kasvattaa, ja niiden kaloreiden "oikein laskeminen" on aika haastavaa. Eli jos syöt järkevän kokoisia annoksia (ruokaa noin oman nyrkin kokoinen annos+salaattia saman verran tai vähän enemmän), ja normaalit aamu/iltapalat (pari leipää terveellisillä päällisillä/terveellisiä muroja+maitoa+hedelmää/puuroa/tmv)ja harrastat jotain liikuntaa niin laihdut varmasti. Ei vaadi mitään ihmekuureja tai dieettejä.
Ja mä käytän siis ihan oikeaa voita/kermaa/öljyä ja teen kaikki ruoat itse, ei mitään lisäaineeineksiä tai kevyttuotteita.

Riippuu tosiaan siitä mitä kotona syö. Vähennä kerma, suola, voi ja sokeri ruuista ja korvaa kevyemmillä tuotteilla. Syö paljon hedelmiä, marjoja ja kasviksia, pieniä annoksia siten, että joka päivä tulee syötyä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

[QUOTE="vieras";24483713]Riippuu tosiaan siitä mitä kotona syö. Vähennä kerma, suola, voi ja sokeri ruuista ja korvaa kevyemmillä tuotteilla. Syö paljon hedelmiä, marjoja ja kasviksia, pieniä annoksia siten, että joka päivä tulee syötyä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.[/QUOTE]

Niin olen tehnytkin, tässä esim.

Aamup. puuro, marjat. Lounas. perunamuusia kauhallinen, 4 pikku lihapullaa, salaattia, maitoa lasi. Välipala. maitorahkaa, marjat, hedelmä. Päivällinen. voi olla sama ku lounas. Iltapala. 2 ruisleipää, juustosiivut, 2 kinkkua, tai kananmunaa.

[QUOTE="Veera";24483801]Niin olen tehnytkin, tässä esim.

Aamup. puuro, marjat. Lounas. perunamuusia kauhallinen, 4 pikku lihapullaa, salaattia, maitoa lasi. Välipala. maitorahkaa, marjat, hedelmä. Päivällinen. voi olla sama ku lounas. Iltapala. 2 ruisleipää, juustosiivut, 2 kinkkua, tai kananmunaa.[/QUOTE]
Hyvältä kuulostaa. :) Lisäksi sitten riittävästi liikuntaa ja unta, univelat lihottavat.

[QUOTE="vieras";24483811]Hyvältä kuulostaa. :) Lisäksi sitten riittävästi liikuntaa ja unta, univelat lihottavat.[/QUOTE]

9 h unta, ei varmasti oo velkaa :D Liikuntaa 3-4 krt vk. Mutta se työkaveri toitotti että liian vähän syön ku paino ei putoa.

[QUOTE="Veera";24483830]9 h unta, ei varmasti oo velkaa :D Liikuntaa 3-4 krt vk. Mutta se työkaveri toitotti että liian vähän syön ku paino ei putoa.[/QUOTE]

Syöt ihan riittävästi. Liikuntaa kannattaisi lisätä niin, että noina välipäivinä kävisit vaikka kävelemässä tai pyöräilemässä edes pienen lenkin, säännöllinen liikunta laihduttaa parhaiten. Mutta liian kovilla sykkeillä ei kannata treenata, etenkään, jos peruskunto on huono, koska silloin rasva ei pala.

Kuinka kauan olet syönyt terveellisemmin? Kyllähän se paino tuolla ruokavaliolla tippuu, mutta hitaasti. Annoskokojen kanssa kannattaa tietty olla tarkka, ja vähn miettiä mitä syö.
Itse en harrasta mitään keinotekoisia light- tuotteita, mutta suosin vähärasvaista lihaa ja kalaa.
Kyllä kotiruoastakin saa helposti tosi kaloripitoista, jos sinne mättää esim. juustoja mielinmäärin.
Minä ainakin koen kiloklubin helpoksi ja motivoivaksi, kummasti se kirjaaminen tuntuu vähentävän syömistä.
Mutta tsemppiä! Itsellä myös tuollainen tavallisella ruoalla laihduts-projekti käynnissä, ja elokuun alusta paino tippunut 3 kg.

[QUOTE="vieras";24483893]Syöt ihan riittävästi. Liikuntaa kannattaisi lisätä niin, että noina välipäivinä kävisit vaikka kävelemässä tai pyöräilemässä edes pienen lenkin, säännöllinen liikunta laihduttaa parhaiten. Mutta liian kovilla sykkeillä ei kannata treenata, etenkään, jos peruskunto on huono, koska silloin rasva ei pala.[/QUOTE]

Ahaa, tänään kävin pyöräilemässä 27 min, oli sykemittari ni ylämäissä syke pomppas 170, muuten se oli 155-160 korvilla. Salilla syke on alhaalla, kävellessä syke on 145-155

[QUOTE="Veera";24483801]Niin olen tehnytkin, tässä esim.

Aamup. puuro, marjat. Lounas. perunamuusia kauhallinen, 4 pikku lihapullaa, salaattia, maitoa lasi. Välipala. maitorahkaa, marjat, hedelmä. Päivällinen. voi olla sama ku lounas. Iltapala. 2 ruisleipää, juustosiivut, 2 kinkkua, tai kananmunaa.[/QUOTE]

Et laihdu tuolla syömisellä, etenkään jos annoskoot ei ole todella hillityt, tuosta tulee energiaa helposti 2000 kcal/pvä

Yhteistyössä