Luulin tänään että kuolen:(

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Terapiaa saa kuule ihan kuka vaan. Senkun vaikka googletat ja varaat ajan. Maksullista kyllä, mutta sen arvoista. KELA:n tukema terapia onkin vaikeampi, koska ovat kiristäneet ehtoja resurrien puutteessa.

Vertaa vaikka kampaajaan. Säkin olet todella pitkän euron kantanut kampaajallesi (kyllä muistan neKIN aloitukset) eli mitäs jos laittaisit rahasi välillä terapiaan.

Ykstityiseltä tarkoitat? Varma sitten pitää googlata ja kokeilla, mut en tiedä onko apua tosta edes

Terapiaa saa kuule ihan kuka vaan. Senkun vaikka googletat ja varaat ajan. Maksullista kyllä, mutta sen arvoista. KELA:n tukema terapia onkin vaikeampi, koska ovat kiristäneet ehtoja resurrien puutteessa.

Vertaa vaikka kampaajaan. Säkin olet todella pitkän euron kantanut kampaajallesi (kyllä muistan neKIN aloitukset) eli mitäs jos laittaisit rahasi välillä terapiaan.

YMMÄRSITKÖ?!?

Saat terapiaa ihan kuin kampaajalta ajan. Miksi luulet että juuri sinun pitäisi se ilmaiseksi saada? Lopeta tuo ruikutus ja tee jotain itsellesi naine. Sun elämä on ihan sekaisin muutenkin, terapiasta olisi todella hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
juu 4krt olin päivystyksessä ja lääkärillä 2krt, mut en silti saa, heijän mielestä voin syödä lääkkeet vaan ja ota loma vähäks ajaks jos on mahdollista, sitten se olokin paranee... mitäs mä voin heille sanoa, jos tosi pahaa olo tulee masennusta, niin vaatin sitten kaikki vaikka sairaalahoito jos saisin, mut nyt ne kohtaukset on kaikist pahimmaat, mut onneks nyt voin tulla milloin vaan päivystykseen jos saan sellaista taas. En mä ikinä saanut noin pahoja kohtauksia mitä nyt saan tai tänään se oli jotain aivan hirveä

ok, tosi harmi juttu. Kannattaa tosiaan mennä sinne päivystykseen jos siltä tuntuu.. kun käyntikerrat lisääntyy, niiden on pakko auttaa sua enemmän, eikä vaan lähettää kotiin popsii pillereitä. Mutta ota sitä lomaa ensin, jospa se auttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Peesi:

YMMÄRSITKÖ?!?

Saat terapiaa ihan kuin kampaajalta ajan. Miksi luulet että juuri sinun pitäisi se ilmaiseksi saada? Lopeta tuo ruikutus ja tee jotain itsellesi naine. Sun elämä on ihan sekaisin muutenkin, terapiasta olisi todella hyötyä.

Millä tavalla mun elämää on sekaisin, ehkä mä vaan elän erilaista ja liiankin aktiivista elämää, kun monet muut esim täältä

Sullahan on taustaa pakkohoidosta. Sä olet muistaakseni ollut suljetulla puolella itsetuhoisuuden takia, miehesi vei sut ja lääkärit diagnosoi pakkohoitopotilaaksi. Kyllä noilla tiedoilla pitäis saada Kelankin terapiaa.

Fakta on se, että sun historialla sä et ilman psykoterapiaa selviä. Sulla on niin paljon ongelmia lääkkeiden väärinkäytöstä parisuhdeväkivaltaan, että pitäisi tulla ilmaiste terapiat.

Alkuperäinen kirjoittaja muistelen vaan:
Sullahan on taustaa pakkohoidosta. Sä olet muistaakseni ollut suljetulla puolella itsetuhoisuuden takia, miehesi vei sut ja lääkärit diagnosoi pakkohoitopotilaaksi. Kyllä noilla tiedoilla pitäis saada Kelankin terapiaa.

Fakta on se, että sun historialla sä et ilman psykoterapiaa selviä. Sulla on niin paljon ongelmia lääkkeiden väärinkäytöstä parisuhdeväkivaltaan, että pitäisi tulla ilmaiste terapiat.

Juu mulla oli aika vakava synnytyksen jälkeinen masennus, olin itsetuhoinen, elämää vielä oli ihan paska silloin, isän isoisän kuolema, loppuraskaus kauhea, hometalo 2kerta ja lasten leikkaus, ei mun pää siitä kestänyt kun vielä hormonit olivat muutenkin aivan sekaisin. Mutta en elää missään väkivaltaisessa parisuhdessa, meillä oli tappelu miehen kanssa 2-3krt melkein 9v aikana mitä ollaan yhdessä ja on syyt kyllä siihen ja oli se väärä, mutta mitä siihen voi enää, ei meillä mitään enää ole vaan päinvastoin on hyvää suhde

Juu mulla oli aika vakava synnytyksen jälkeinen masennus, olin itsetuhoinen, elämää vielä oli ihan paska silloin, isän isoisän kuolema, loppuraskaus kauhea, hometalo 2kerta ja lasten leikkaus, ei mun pää siitä kestänyt kun vielä hormonit olivat muutenkin aivan sekaisin. Mutta en elää missään väkivaltaisessa parisuhdessa, meillä oli tappelu miehen kanssa 2-3krt melkein 9v aikana mitä ollaan yhdessä ja on syyt kyllä siihen ja oli se väärä, mutta mitä siihen voi enää, ei meillä mitään enää ole vaan päinvastoin on hyvää suhde

Sun elämä on ihan sekaiisn vieläkin. AInakin pääsi on sekaisin, ja se oirehtii nyt noilla paniikkikohtauksilla. Sääliksi käy lapsiasi. Pisätisit heidtä nyt ykköseksi ja hoitaisit itsesi kuntoon. Mene terapiaan.

Savanna, viestisi oli hyvä muistutus "normaaleille" ihmisille siitä mitä henkisen puolen ongelmat voivat tehdä fyysisesti terveelle ihmiselle :(. Minuakin on haukuttu laiskaksi, pummiksi jne. kun en käy töissä mutta eipä kukaan ole kokenut ahdistuneisuuskohtauksiani, viettänyt koko päivää huoneeseen lukkiutuneena pelkojen takia jne. Lapsuudessa minut on pahoinpidelty, hyväksikäyttöepäilykin löytyy. Nuoruus yhtä helvettiä itsestäni riippumattomista syistä (juopot vanhemmat, pakkosijoitus jne.). Nyt nuorena aikuisena tuntuu kamalalta kun olen sairas, niin sairas, MUIDEN IHMISTEN TAKIA!! Usein tunnen katkeruutta, vihaa ja surua päivittäin, kun en pysty edes kaupassa käymään normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Sun elämä on ihan sekaiisn vieläkin. AInakin pääsi on sekaisin, ja se oirehtii nyt noilla paniikkikohtauksilla. Sääliksi käy lapsiasi. Pisätisit heidtä nyt ykköseksi ja hoitaisit itsesi kuntoon. Mene terapiaan.

Aha, okej =) täällä ei saa mitään kertoa kun heti hulluksi haukutaan, kiitos mut en mä sekaisin ole, mua pari v sitten todettiin ihan terveeksi ja järki ainakin vielä löytyy, välillä vaan puutu, luulen jos olisin sekaisin niin mies ja äii olisivat huomanneet asian jo kauan sitten ja kiitos kun oot huolissaan lapsista, siitä voin kertoa että ne voi ihan hyvin ja ovat tytyyväisiä, ehkä koska mä olen heille hyvää äiti ja heillä on myös hyvää iskä ja mummi joka käy välillä

Alkuperäinen kirjoittaja etana:
Savanna, viestisi oli hyvä muistutus "normaaleille" ihmisille siitä mitä henkisen puolen ongelmat voivat tehdä fyysisesti terveelle ihmiselle :(. Minuakin on haukuttu laiskaksi, pummiksi jne. kun en käy töissä mutta eipä kukaan ole kokenut ahdistuneisuuskohtauksiani, viettänyt koko päivää huoneeseen lukkiutuneena pelkojen takia jne. Lapsuudessa minut on pahoinpidelty, hyväksikäyttöepäilykin löytyy. Nuoruus yhtä helvettiä itsestäni riippumattomista syistä (juopot vanhemmat, pakkosijoitus jne.). Nyt nuorena aikuisena tuntuu kamalalta kun olen sairas, niin sairas, MUIDEN IHMISTEN TAKIA!! Usein tunnen katkeruutta, vihaa ja surua päivittäin, kun en pysty edes kaupassa käymään normaalisti.

Voi ei :/ kyllä se lapsuus vaikuttaa niin paljon, kun lasten psyyke on niin erilainen ja herkkää. Ahdistuneisuushäiriö on inhottava sairaus. Mutta oletko kokeillut liikunta? Mulle ainakin siihen joskus silloin mikään ei ole auttanut kunnes pakotin itseä liikumaan paljon ja olla poissa, eli en ollut kotona yhtään melkein, ihan vaan pakotin itseä se tuntui ylivoimaselta, mutta puol vuoden päästä olin jo eri ihminen

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Koita muistaa kohtauksen aikana että miltä ikinä tuntuuki, se on vain tunne, sitä ei tapahu oikeasti. Esim juuri tukehtumisen tunne, se on vain TUNNE.
Mulla on auttanu paljon oireiden tiedostaminen, tavallaan "harhoiksi", ne on kuvitelmaa vaikka niin todelta tuntuuki.
Vähän niinku jos sinusta tuntuis että sulla kasvaa päässä puu, mutta peilistä näet ettei siellä mittään kasva.

Mä en ole saanut apua paniikkki ja pakko-oireisiin.

Ensinnäkin, jätä ihmeessä pois se atarax! Mulla on vaikea paniikkihäiriö ja atarax tekee TODELLA huonon, levottoman ja ahdistuneen olon. Lääkkeenä minulla on sepram ja tarvittaessa opamox. Ota opamoxia aiemmin kuin kohtaus on tullut jo päälle, näin minua on neuvottu ja hyvin on toiminut kun itsekin otin aiemmin vasta kun kohtaus oli jo täysin päällä.
Olen ollut osastohoidossa paniikkihäiriön takia ja luulen, että tekisi sinullekin hyvää. Vakavalta kuulostaa :hug:

Yhteistyössä