Luulin tänään että kuolen:(

cipramil on hyvä lääke. Kahden viikon päästä helppaa. Sulla on stressiä, jostakin tiedostamattomasta asiasta. Ehkä olet liian selviytyjäluonne, etkä huomaa tunnepuolen asioita. Tsemppiä sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Savanna, jos sun pahimmassa kohtauksessa sun saturaatioarvo on ollut 99, niin oikeesti, sä et ole tukehtumassa kuoliaaksi! Ymmärrän että susta varmasti siltä tuntuu, mutta yritä ajatella sillä hetkellä sitä, että se on vaan tunne, ei tosi asia. 99 saturaatio on todella loistava. Se on normiarvo, johon yleensä kaikki terveet pääsee. Ylöi 90 saturaatio on hyvä, sulla oli sentään 99, kun paras mahdollinen arvo on 100.
Tsemppiä. Sulla on paniikkihäiriö, sä et kuole siihen, tuohon ei liity mitään fyysistä. Kaikki on sun mielessäs vain. Voimia.

ne kyllä mittasivat vast kun olo oli jo hyvää :/ koska tarkkailuhuoneessa odotin jotain 1,5tuntia ja opamox jo vaikuti

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
No pääasia, ettet :)

Mä olen kanssa huomannut itselläni outoja oireita hiljattain, aina kehittelen omassa päässäni jo vaikka mitä diagnooseja. On kuolemaa ruvennut ajattelemaan ihan eri tavalla kun ennen. Ikinä ei tiedä milloin se viimeinen päivä koittaa. :|

Mut tsemppiä ja toivottavasti rupee helpottamaan :hug:

tänään ainakin säikähdin todellakin ja luulin että en varma kestää päivystykseen asti

Mullakin meni yksi päivä sellainen tunnoton "aalto" kehon läpi. Alkoi sormista, ne meni ihan tunnottomiksi, siirtyi käsivarteen, rintakehään, kurkkuun, kieleen ja sit loppu. Olin auton ratissa tän tapahtuessa, kyllä itsekkin peläistyn.

Mut mä toivon parasta sinulle :hug: Kyllä se siitä, kun saat oikean lääkityksen :)

No pääasia, ettet :)

Mä olen kanssa huomannut itselläni outoja oireita hiljattain, aina kehittelen omassa päässäni jo vaikka mitä diagnooseja. On kuolemaa ruvennut ajattelemaan ihan eri tavalla kun ennen. Ikinä ei tiedä milloin se viimeinen päivä koittaa. :|

Mut tsemppiä ja toivottavasti rupee helpottamaan :hug:

tänään ainakin säikähdin todellakin ja luulin että en varma kestää päivystykseen asti

Mullakin meni yksi päivä sellainen tunnoton "aalto" kehon läpi. Alkoi sormista, ne meni ihan tunnottomiksi, siirtyi käsivarteen, rintakehään, kurkkuun, kieleen ja sit loppu. Olin auton ratissa tän tapahtuessa, kyllä itsekkin peläistyn.

Mut mä toivon parasta sinulle :hug: Kyllä se siitä, kun saat oikean lääkityksen :)

varmasti pelästyit :(

kiitos sulle paljon ja samoin =) :hug:

Savanna, sun pitää saada lääkitys kuntoon ja aika teraputille. Sun elämässä ei oo levolle sijaa ollenkaan!!! Nyt istut alas ja mietit mitä sä oikeesti haluut. Ja opettelet sanomaan EI!!!

Alkuperäinen kirjoittaja K:
Savanna, sun pitää saada lääkitys kuntoon ja aika teraputille. Sun elämässä ei oo levolle sijaa ollenkaan!!! Nyt istut alas ja mietit mitä sä oikeesti haluut. Ja opettelet sanomaan EI!!!

Kyllä mä tiedän kaikki mitä mä haluan, en mä koe että tarvitsen terapeutille aika, ei se edes auta yhtään, kävin kun olin syn. jälkeinen masennus ja tuli vielä pahempi olo kun hyvää, mä vaan nyt toivon että se lääke auta, koska mä saan ilman syitä noita kohtauksia, meillä oli tarkoitus mennä tänään Juuku parkille ja juuri kun saapuimme se alkoi yhtäkkiä, vaikka ei syytä edes ollut ollenkaan, se on tosi inhottava

Mä tiedän omasta kokemuksesta miltä tuntuu paniikkikohtaus ja sen on just tota et happi tuntuu loppuvan, kropan joka lihas tuntuu painavan satoja kiloja, oksettaa, hikee pukkaa, sydän tuntuu puskevan ulos kurkusta ym. Noita oireita on useita ja eri ihmisillä omansa. Mä pääsin omista kohtauksista eroon kirjoittamalla paperille heti kun tuntui kohtaus tulevan. Kirjoitin joka sanan mitä päässä kulki ja myös fiilikset ja oireet. Tsemppiä kaikille kellä toi on.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:
Ikävä kuulla että sulla on vieläkin terveyden kanssa ongelmia. Käyn harvoin palstalla, mutta yleensä aina olen törmännyt vastaaviin aloituksiisi täällä. Sen mitä niistä sun viesteistä muistan, on se ainainen huoli ja murehtiminen milloin mistäkin asiasta. Ei ihme, että elimistö pistää hanttiin. Mä ymmärrän sun tilannetta hyvin, itse kärsin myös tuosta perfektionismista ja sen tuomista oireiluista. Stressi on kyllä paha lisä siihen. Sitä pitäisi helpottaa jos on halua voida paremmin. Noin et tietenkään voi jatkaa, ethän voi viikoittain juosta sairaalassa? Teet edelleen yötöitä, onko se ihan pakollista, esim rahatilanteen takia tai muuten? Sen pois jättäminen voisi auttaa jo paljon, sillä yöllä tehty työ valvomisineen rasittaa ja aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia terveyden kanssa hyvinkin monelle. Tuota asiaa on tutkittu ja todeksi todettu. Toivottavasti pystyt tekemään kunnollisia muutoksia elämäntilanteesi suhteen jotta saisit itsesi kuntoon ja lapsesi saisivat nauttia terveen ja turvallisen äidin huolenpidosta ja hoivasta :hug:

juu tiedän :/
ei mun pakko käydä, rahallinen tilanne meillä ihan ok, mun ei oikein tarvitse mitään tehdä, mut kun mä haluan itsekin tehdä jotain ja tottunut jo, ehkä yö työt vähäks ajaks pitää jäättä pois ja sitten katsoa jaksanko mä vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Mä tiedän omasta kokemuksesta miltä tuntuu paniikkikohtaus ja sen on just tota et happi tuntuu loppuvan, kropan joka lihas tuntuu painavan satoja kiloja, oksettaa, hikee pukkaa, sydän tuntuu puskevan ulos kurkusta ym. Noita oireita on useita ja eri ihmisillä omansa. Mä pääsin omista kohtauksista eroon kirjoittamalla paperille heti kun tuntui kohtaus tulevan. Kirjoitin joka sanan mitä päässä kulki ja myös fiilikset ja oireet. Tsemppiä kaikille kellä toi on.

mä en varma saa kirjoitettua mitään kun sen saan :D

Voi kuule.. hyvä kun itse saan selkoa kirjoituksistani. Oli meinaan sellaista syheröä ku kroppa tärisi. Mut toivottavasti löydät sulle parhaimman tavan helpottaaksesi oloasi :D

Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Voi kuule.. hyvä kun itse saan selkoa kirjoituksistani. Oli meinaan sellaista syheröä ku kroppa tärisi. Mut toivottavasti löydät sulle parhaimman tavan helpottaaksesi oloasi :D

mulle ei auta muuta kun opamox vaan :/ nyt pitää kokeilla vielä atarax, en tiedä onko se sitten hyvää vai ei

Paniikkikohatukselle on AINA jokin syy, eikä se syy ole fyysinen.

Tarvitset terpauttia! Vaikket siitä pitäisikään, tarvitset terapeuttia selventämään mistä tuo jihtuu. Pelkkä lääkehoito turruttaa oikean syyn, ja kohatusket varmasti alkavat taas kun lopetat lääkityksen. Jos löydät terapeutin kanssa oikean syyn, saat sen käsiteltyä ja pikkuhiljaa kohatukset ehkä loppuvat.

Lääkehoidon pitäisi tukea terapiaa. Itse et omin avuin selviä.

Atarax saa sut nukkumaan. Hyvä niin. Mä ehdottaisin edelleen terapeuttia, noi mömmöt saa sut pitemmän päälle enemmän sekaisin. Mutta teet kuten parhaaks näät. Toivottavasti perheesi menisi etusijalle ja oppisit sanomaan ei sinne yötyöpaikkaan. Avasit liian nopeasti sen liikkeen, olisit ensin keskittynyt siihen nettikauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Paniikkikohatukselle on AINA jokin syy, eikä se syy ole fyysinen.

Tarvitset terpauttia! Vaikket siitä pitäisikään, tarvitset terapeuttia selventämään mistä tuo jihtuu. Pelkkä lääkehoito turruttaa oikean syyn, ja kohatusket varmasti alkavat taas kun lopetat lääkityksen. Jos löydät terapeutin kanssa oikean syyn, saat sen käsiteltyä ja pikkuhiljaa kohatukset ehkä loppuvat.

Lääkehoidon pitäisi tukea terapiaa. Itse et omin avuin selviä.

voi olla näinkin ja ehkä mua stressaa tuleva

Alkuperäinen kirjoittaja K:
Atarax saa sut nukkumaan. Hyvä niin. Mä ehdottaisin edelleen terapeuttia, noi mömmöt saa sut pitemmän päälle enemmän sekaisin. Mutta teet kuten parhaaks näät. Toivottavasti perheesi menisi etusijalle ja oppisit sanomaan ei sinne yötyöpaikkaan. Avasit liian nopeasti sen liikkeen, olisit ensin keskittynyt siihen nettikauppaan.

nettikauppa oli jo vuos melkein =) en mä halunnut odottaa, mut kyllä otin lisää stressiä itselle, mut onneks mulla hyvää mies joka auta kaikissa ja hyvät työntekijät, muuten en edes olisi harkinnut mitään

Toivottavasti ymmärrät rauhoittua ja alkaa hoitaa itseäsi. En yhtään paniikkikohtauksiasi. 'Hieman' ylikierroksilla olet käynyt jo pitkän aikaa palstakirjoitusten perusteella :( Eli hoida siis itseäsi ette joudu vielä pahempaan jamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti ymmärrät rauhoittua ja alkaa hoitaa itseäsi. En yhtään paniikkikohtauksiasi. 'Hieman' ylikierroksilla olet käynyt jo pitkän aikaa palstakirjoitusten perusteella :( Eli hoida siis itseäsi ette joudu vielä pahempaan jamaan.

oot oikeassa, mut ei palsta kyllä paljon mun elämästä myöskään kerro, tiedän että sekoilen täällä paljon :D :ashamed:

Hui, etkö ymmärrä että sun pitää ottaa LOMAA! Ja ehdottomasti jotain terapiaa lääkityksen rinnalle, kirjoitustesi perusteella tuntuu ettet oikein ymmärrä asian vakavuutta... ei se niin mene että nappaat pillerin joka päivä ja voit jatkaa samaan malliin kuin tähänkin asti.

Hui, etkö ymmärrä että sun pitää ottaa LOMAA! Ja ehdottomasti jotain terapiaa lääkityksen rinnalle, kirjoitustesi perusteella tuntuu ettet oikein ymmärrä asian vakavuutta... ei se niin mene että nappaat pillerin joka päivä ja voit jatkaa samaan malliin kuin tähänkin asti.

ymmärrän vakavuutta, mut puhuin jo lääkärin kanssa ei ne siihen anna terapia noin vaa, kun en vaikuttaa masentuneelta, mun vaan pitää ota loma, mä olin torstaina lääkärillä kerroin kaikki mitä teen, mistä stressiä voi olla, sitten se sanoi että ei ihmettelee yhtään jos paniikkihäiriö mulla vois olla

ymmärrän vakavuutta, mut puhuin jo lääkärin kanssa ei ne siihen anna terapia noin vaa, kun en vaikuttaa masentuneelta, mun vaan pitää ota loma, mä olin torstaina lääkärillä kerroin kaikki mitä teen, mistä stressiä voi olla, sitten se sanoi että ei ihmettelee yhtään jos paniikkihäiriö mulla vois olla

Vainiin. Mulla on paniikkihäiriö johon ei liity masennusta. Kohtauksiakaan en ole noin isoja ja usein saanut kuin sinä, mutta terapiaa sain tosi helposti ja olen siitä kiitollinen! Jos paniikkihäiriötä ei hoida (noh, eihän siitä täysin parantua voi), se voi hyvin johtaa masennukseen :( Ihmettelen kyllä ellet saa muka terapiaa/tukea jos kaikki nämä sun jutut on totta. Siis juokset ties kuinka monesti viikossa päivystyksessä ja tk:ssa.....

Terapiaa saa kuule ihan kuka vaan. Senkun vaikka googletat ja varaat ajan. Maksullista kyllä, mutta sen arvoista. KELA:n tukema terapia onkin vaikeampi, koska ovat kiristäneet ehtoja resurrien puutteessa.

Vertaa vaikka kampaajaan. Säkin olet todella pitkän euron kantanut kampaajallesi (kyllä muistan neKIN aloitukset) eli mitäs jos laittaisit rahasi välillä terapiaan.

Vainiin. Mulla on paniikkihäiriö johon ei liity masennusta. Kohtauksiakaan en ole noin isoja ja usein saanut kuin sinä, mutta terapiaa sain tosi helposti ja olen siitä kiitollinen! Jos paniikkihäiriötä ei hoida (noh, eihän siitä täysin parantua voi), se voi hyvin johtaa masennukseen :( Ihmettelen kyllä ellet saa muka terapiaa/tukea jos kaikki nämä sun jutut on totta. Siis juokset ties kuinka monesti viikossa päivystyksessä ja tk:ssa.....

juu 4krt olin päivystyksessä ja lääkärillä 2krt, mut en silti saa, heijän mielestä voin syödä lääkkeet vaan ja ota loma vähäks ajaks jos on mahdollista, sitten se olokin paranee... mitäs mä voin heille sanoa, jos tosi pahaa olo tulee masennusta, niin vaatin sitten kaikki vaikka sairaalahoito jos saisin, mut nyt ne kohtaukset on kaikist pahimmaat, mut onneks nyt voin tulla milloin vaan päivystykseen jos saan sellaista taas. En mä ikinä saanut noin pahoja kohtauksia mitä nyt saan tai tänään se oli jotain aivan hirveä

Yhteistyössä