Luuletteko tällä koulutuksella löytyvän työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Minulla on myyjän ammattitutkinto, taloushallinnon ammattitutkinto ja liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto (tradenomi). Työkokemusta minulla ei juuri työharjoitteluita enempää sitten olekaan.

Luuletteko, että noilla koulutuksilla voisi töitä löytyä näin huonoina aikoinakin?

luulis, mutta koulutus ei kuitenkaan ole mikään menestyksen tae, niin epäreilua kuin se onkin. varsinkin liiketalouden alalta valmistuu liikaa ihmisiä työttömiksi , toivottavasti töitä löytyy kuitenkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:
luulis, mutta koulutus ei kuitenkaan ole mikään menestyksen tae, niin epäreilua kuin se onkin. varsinkin liiketalouden alalta valmistuu liikaa ihmisiä työttömiksi , toivottavasti töitä löytyy kuitenkin =)

5-8 % tradenomaista on tällä hetkellä etsimässä töitä. Minusta se ei kuulosta pahalle ainakaan näin äkkisestään ajateltuna.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm...:
Riippuu missä päin Suomea asut. Täällä meilläpäin ei työtä saa koulutuksella vaan suhteilla :) Olen Etelä-Karjalassa.

Itsekkin olen tätä mieltä, että niillä suhteilla vaan valitettavan monesti saa töitä paremmin oli ammatti mikä tahansa tai ei ole ammattia ollenkaan.

no on myös ammatteja joissa suhteilla ei ole tuontaivaallista merkitystä jos ei vaadittavaa koulutusta löydy esim. lääkärit, opettajat yms. Ja nuorena ihmisenä näkisin asian niin, että varmemmilla vesillä on esim. irtisanomistilanteissa se jolla on koulutus alalle, kuin se joka on päässyt paikalleen suhteilla. Tradenomeja on kylläkin hurjasti ja muutenkin liiketalouteen kouluttautuneita. paikkakunta vaikuttaa varmasti paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:

5-8 % tradenomaista on tällä hetkellä etsimässä töitä. Minusta se ei kuulosta pahalle ainakaan näin äkkisestään ajateltuna.

en tiedä prosenteista...mutta meinasin myös merkonomit mukaanluettuna.
Ja oli koulutus minkä alan tahansa, niin harvapa sitä pääsee tekemään omia töitään...siivousalan parissa olen tavannut jos minkäkin ammatin edustajaa

Työnsaanti on pitkälti paikkakuntakohtaista. Monissa paikoissa tietyn alan osaajista hirmuinen ylitarjonta, toisaalla työnsaanti voi olla melko vaivatontakin. Mutta kyllähän se aina on paree että on tutkinto taskussa kuin ilman.

Yhteistyössä