Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Meidän vauva syntyi sunnuntaina. Oli pitkä käynnistys mutta kaikki meni lopulta tosi hyvin ja ollaan jo kotona. Tuntuu ihan uskomattomalta, että kaiken kärvistelyn jälkeen tämä tosiaan tapahtui! Ja miten omalta vauva heti tuntui. <3
Onnittelut koko perheelle! Ihanaa kuulla, että kaikki meni hyvin. Olenkin miettinyt, että vauvasi on varmasti jo syntynyt
 
  • Rakkaus
Reactions: Florie
Onnittelut koko perheelle! Ihanaa kuulla, että kaikki meni hyvin. Olenkin miettinyt, että vauvasi on varmasti jo syntynyt
Kiitos! ❤ Vauvalla oli täydellinen ajoitus; maanantaina olisi ollut kontrolli jossa piti sopia köynnistyksestä, mutta ei sitten tarvinnutkaan. Mulla meni pe-la-yönä lapsivedet minkä vuoksi piti käynnistää, mutta oli hyvä että vauva päätti itse ajankohdan. 😀
 
Moi! Onko täällä vielä tuttuja? Täällä Rusakkonen... Sain juuri tulokset. Piinapäivä 18, hCG 2830. Olenhan raskaana...? Onhan hyvä arvo...? Terkkuja ja TSEMPPIÄ kaikille!!!!!
Tässä ketjussa ei oikein oo aktiivisia kirjoittelijoita. Lähinnä nyt minä ja @Adelieamanda :D Meillä on lasketut ajat elokuun lopussa. Muutama muukin jossain vaiheessa oli tulossa mukaan, muttei heistä ole kuulunut. Tervetuloa kirjoittelemaan ja onnittelut hyvästä HCG-arvosta!
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Moi! Onko täällä vielä tuttuja? Täällä Rusakkonen... Sain juuri tulokset. Piinapäivä 18, hCG 2830. Olenhan raskaana...? Onhan hyvä arvo...? Terkkuja ja TSEMPPIÄ kaikille!!!!! :)
Kyllä, kyllä ja onnea odotukseen! ❤ 🥰@Rusakkonen
Kesä on mielestäni aivan ihanaa aikaa olla raskaana, itse nyt viikkoja 30+ jotain ja aidosti voin sanoa, että nautin joka hetkestä. 😍
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@Florie Voi miten ihanaa, paljon onnea koko perheelle .
@Pompelis Ihana kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin. Tilapäinen painon lasku johtui varmaankin norovoruksesta.
@Rusakkonen Mahtava uutinen, onnea odotukseen . Oin usein miettiny mitä sulle kuuluu ja jatkoitteko hoitoja, kun silloin jonkin aikaa sitten harkitsit hoitoja ulkomailla.
Kirjoitin siis äskeisen viestin, unohdin kirjautua,kun en oo pitkään aikaan kirjoitellut.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Mulla on raskaus sujunu hyvin. Nyt on menossa rv 18+1. Oli ihana katsella nt-ultrassa (12+5) pikkuista. Mulle oli yllätys, että sikiö näytti silloin jo ihan vauvalta. Hän heilutti käsiä ja jalkoja. Sen jälkeen hän käänsi kylkeä ja alkoi ilmeisesti nukkumaan. Hoitaja yritti herättää vauvaa, mut vauva oli ilmeisesti päättäny, että hänen päiväuniaan ei häiritä 😀. Onko teille muille määrätty Primaspan? Mulle neuvolalääkäri määräsi sen rv 16-rv36 ehkäisemään raskausmyrkytystä, kun uusien kriteerien mukaan kuuluun riskiryhmään, koska oon ensisynnyttäjä ja käytössäon lahjamunasolut.
 
@Florie Voi miten ihanaa, paljon onnea koko perheelle .
@Pompelis Ihana kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin. Tilapäinen painon lasku johtui varmaankin norovoruksesta.
@Rusakkonen Mahtava uutinen, onnea odotukseen . Oin usein miettiny mitä sulle kuuluu ja jatkoitteko hoitoja, kun silloin jonkin aikaa sitten harkitsit hoitoja ulkomailla.
Joo yhä Suomessa. Minulla ei ole raskautuminen onnistunut blastoista, mutta näistä kolmipäiväisistä moruloista on nyt sitten kahdesti lähtenyt liikkeelle. Siinä voi olla jokin kohdun limakalvon ajoitusjuttu.
 
Mulla on raskaus sujunu hyvin. Nyt on menossa rv 18+1. Oli ihana katsella nt-ultrassa (12+5) pikkuista. Mulle oli yllätys, että sikiö näytti silloin jo ihan vauvalta. Hän heilutti käsiä ja jalkoja. Sen jälkeen hän käänsi kylkeä ja alkoi ilmeisesti nukkumaan. Hoitaja yritti herättää vauvaa, mut vauva oli ilmeisesti päättäny, että hänen päiväuniaan ei häiritä . Onko teille muille määrätty Primaspan? Mulle neuvolalääkäri määräsi sen rv 16-rv36 ehkäisemään raskausmyrkytystä, kun uusien kriteerien mukaan kuuluun riskiryhmään, koska oon ensisynnyttäjä ja käytössäon lahjamunasolut.
Mulle määrättiin vaan aspiriinia 100mg päivässä just raskausmyrkytyksen ehkäisemiseen. Kiva kuulla, että kaikki on vauvalla ja sulla hyvin! Meidän vauva oli myös nt-ultrassa unelias ja jouduin ravistella lantiota, jotta heräsi.
 
Jos nyt ehtisi kirjoittamaan enemmän. Onko meillä muuten enää mitään listausta? Vai mennäänkö ilman? 😊

Varasin tänään varhaisultran, laitoin aika pitkälle, vasta kolmen viikon päähän. Yritin myös varata neuvolaa, mutta en vielä päässyt läpi.

Milloin teillä on lasketut ajat? Minulla on 21.2. Toki ajatuksena on, että vauva syntyy paria viikkoa ennen - heti, kun on mahdollista - keisarinleikkauksella. Nyt tällä kertaa tämä on ihan selvää, jos tuonne asti päästään.

Minulle ei ole neuvolajärjestelmä tuttu. Mitähän on odotettavissa? Saanko vanhempana synnyttäjänä NIPT:in? Entä mahtavatko järjestää mitään ekstraultraääniä tms., kun olen riskiryhmässä varmastikin esikoisen kohtuun kuoleman vuoksi.

Rusakkonen 5+5
 
Jos nyt ehtisi kirjoittamaan enemmän. Onko meillä muuten enää mitään listausta? Vai mennäänkö ilman? 😊

Varasin tänään varhaisultran, laitoin aika pitkälle, vasta kolmen viikon päähän. Yritin myös varata neuvolaa, mutta en vielä päässyt läpi.

Milloin teillä on lasketut ajat? Minulla on 21.2. Toki ajatuksena on, että vauva syntyy paria viikkoa ennen - heti, kun on mahdollista - keisarinleikkauksella. Nyt tällä kertaa tämä on ihan selvää, jos tuonne asti päästään.

Minulle ei ole neuvolajärjestelmä tuttu. Mitähän on odotettavissa? Saanko vanhempana synnyttäjänä NIPT:in? Entä mahtavatko järjestää mitään ekstraultraääniä tms., kun olen riskiryhmässä varmastikin esikoisen kohtuun kuoleman vuoksi.

Rusakkonen 5+5
Kirjauduin sisään ihan vain kommentoidakseni sinun kuulumisia 🥰. Google näköjään muisti minut! Onnea raskaudesta. Näköjään olet Suomessa? Et varmaan liikaa halua kertoa miten elmä toi Suomeen, mutta toivon paljon siunausta ja onnea matkaan! Meidän neiti nyt 2 v 2 kk, ja Käy mukavaa päiväkotia. Jos haluat vaihtaa kuulumisia, laita yv.
 
Tänään olin hedelmöityshoitoklinikalla varhaisultrassa. Siellä oli pikkuinen, joka heilutteli käsiään ja jalkojaan, ja sydän löi nopeasti! 😍 Ikä varmistui nyt 8+6:ksi. Pituus oli 22 mm, 1 mm taulukkoa pidempi. Sisätutkimuksessa kaikki hyvin. Edessä oleva matka on pitkä, mutta kyllä nyt tuntuu ihanalta! Pysythän hengissä, pikkuinen kulta!!! 🥰

Rusakkonen 8+6
 
Tänään olin hedelmöityshoitoklinikalla varhaisultrassa. Siellä oli pikkuinen, joka heilutteli käsiään ja jalkojaan, ja sydän löi nopeasti! Ikä varmistui nyt 8+6:ksi. Pituus oli 22 mm, 1 mm taulukkoa pidempi. Sisätutkimuksessa kaikki hyvin. Edessä oleva matka on pitkä, mutta kyllä nyt tuntuu ihanalta! Pysythän hengissä, pikkuinen kulta!!!

Rusakkonen 8+6
Mahtava juttu! Kiinnostaa se miten pikkuisen ikä ei ollut varma? Mulle sanottiin ainakin, että ikä on se mikä Tilkasta sanovat eikä sitä voi muuttaa vaikka alkio kasvaisi hitaammin tai nopeammin. Itse kävin varhaisultrassa 7+2 ja silloin näkyi vaan pieni paikallaan oleva nallekarkki, jolla ei käsiä tai jalkoja ollut :D

Täällä uusimpina pikku vaivoina nivelten kipeytyminen ja jäykistyminen yöllä. Ilmeisesti liittyy jotenkin raskaushormoneihin ja siihen miten ne löysyttää lantiota. Ihoa on myös vähän kutissut. Ei mitenkään pakonomaisesti ja luulen, että liittyy lähinnä kesäkuumaan sekä noihin niveliin ja käsien ja jalkojen puutumiseen öisin / paikalla ollessa. Oon muutenkin menossa mittaamaan kilpirauhashormoniarvot tällä viikolla, joten pyysin että ottavat varmuudeksi hepatoosikokeet.

Ainiin ja semmoista vielä, että mun vatsa on edelleen aika pieni. Kaikki sitä kommentoi suorastaan ärsyttävyyteen saakka ja on saanut mut jopa stressaantumaan. Tunnen kuitenkin miten liikkeet ja möyrintä koko ajan tuntuu selkeämmin ja ns. ihmismäisemmin eli kyllä vauva siellä kasvaa.

Tsemppiä @Rusakkonen odotukseen! Nyt kaikki todennäköisyydet on sun puolella kun sydän on käynnistynyt normaalisti. Tämä ajatus huojensi mua paljon alkumetreillä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Ihanaa @Rusakkonen että ultrassa kaikki hyvin! ❤

Tsemppiä oireiden kanssa, @Pompelis ! ❤ Mulla oli samantapaisia loppumetreillä. Ja toi vatsan kommentointi on kyllä tympeää, helpostihan se aiheuttaa epävarmuutta, vaikka on ihan normaalia, että siinä on paljon eroja. Ja lopussahan vauvan asentokin vaikuttaa siihen.

Vieläköhän muuten @kuumoduli on linjoilla? Olisi kiva kuulla, miten menee!
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä