Mäkin luin tosta HCG:stä paljon, kun oli vaikea ymmärtää, että tuo vaihteluväli on niin suuri, mutta ei ole ollut mitään vaikutusta - paitsi ehkä oireiden voimakkuuteen?
Hyvin on kohdattu. Mun nimimerkin ikä on vielä alakanttiinkin useamman vuoden. Itse aina sanon, että kun olen jo tämän ikäinen, jne, Kukaan ei ole kommentoinut mitään iästä. Neuvolalääkäri sanoi moneen kertaan, että olipa kiva tavata ja saa olla aina yhteydessä, jne. Sen koin vähän sellai, että tilastollinen poikkeavuus on kiinnostava tapaus, mutta meen aina myös hyväntuulisena kaikkiin tapaamisiin ja varmaan sellainen vanhempi asenne paistaa läpi.
Ymmärtääkseni mulla on samat käynnit kuin muillakin. Niistä saa neuvolassa sellaisen listauksen. Mulla on verensokerin kanssa haasteita (niinkuin nuoremmillakin, mutta tämä ei minua yllättänyt, enkä saa arvoja kuriin), niin sen tiimoilta tulee lisäkäyntejä Mutta nään tietenkin kaiken vaan hyvänä asiana.
Sut kohdataan varmaan vielä vähän eri tavalla, kun sulla on jo lapsia/raskauksia ennestään. Multa aina kysytään, että onko ensimmäinen tulossa, mutta sitten ei sanota mitään. Ehkä vähän enemmän kiinnostaa vielä, että miten lapsi on saanut alkunsa.
Mun HCG.arvoihin kommentoitiin vaan, että hyvin kehittyy arvo, kun sekin on tärkeää, että tuplaantuuko/triplaantuuko, jne.
Kerro sit, että mikä sun tän päivän luku oli?useamman tunnin joutunut vielä odottamaan. Odottavan aika on pitkä.