Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tsemppiä ja paljon peukkuja, @Netty79 !!

Samoin @Papupilvi - toivottavasti nyt onnistuu! Rankkoja juttuja olet kyllä joutunut käymään läpi...

Mulla on ollut tämä piinailun jatko aika hirveää. Selkä napsahti viikko sitten, ja olen kärvistellyt kauheassa iskiaskivussa sattuneesta syystä ilman toimivaa kipulääkitystä. Ensi viikolla selviää, leikataanko. Että jos tämän jälkeen torstaina löytyy jotain elämää, niin aika sitkeä alkio on kyllä ollut kyseessä, ei varmasti kovin ihanteelliset kasvuolot kun nukun 3-4h yössä yms.
Kiitos ❤

Kuulostaa ikävältä selkävaivat, toivottavasti tulee kuntoon pian. Toivotaan siitä huolimatta huomiselle hyviä uutisia! ❤
 
@Netty79 Alkioita ei ole tutkittu, mutta kyselin hoitojalta niiden laadusta ja hän vastasi:
"The quality of the embryos is good with slightly better if choosing the option with 2 embryos.
These embryos were made from both donors (not ex-patients) especially for embryo donation program."
Klinikan nettisivujen mukaan heillä on myös tarjolla testattuja alkiota, mutta en tiedä niiden hintaan.
Kävin tänään polilla polyypin poistossa tai siis luulin, että tällä käynnillä se poistetaan. Mutta kyseessä olikin vain tarkistuskäynti. Vasta nyt lääkäri laittoi minut polyypin poistojonoon. Aika on n. 1-2kk kuluttua. Olin niin turhautunut ja ihmettelin miksei sitä voinut samantien poistaa. Lääkäri sanoi, ettei yksityisen kautta pääse suoraan mihinkään toimenpiteisiin vaan ensin polilla tarkistetaan tilanne ja tehdään lähete tarvittaviin toimenpiteisiin.
Kuullostaa hyvältä alkiot 😊 Katsoivatko ulkonäköä tai saitko itse valita ne?

Onpas ikävää pallottelua paikasta toiseen tuon polyypin kanssa. Tai en nyt ymmärrä miksi sitä pitäisi tarkastaa vielä etukäteen jos se on jo löydetty? Toivottavasti kutsu tulisi nopeasti! Tsemppiä odotteluun ❤
 
On tullut niin paljon kirjoutuksia välissä etten kaikille kirjoita yksitellen, mutta olen ollut taustalla lukemassa ja jakamassa niin ilot kuin surutkin.

@Netty79 Tsemppiä piinailuun! <3

@Florie Ihanaa, onnea sykkeestä! <3

Eläydynköhän vähän liiaksi mukaan muiden siirtoihin, piinailuihin ja ultriin, kun itsellä tuntuu perhoset mahassa aina kun luen teidän kirjoituksia :D

Me saatiin se ensiaika, ensi kuun lopulla. Yritän ajatella että emme saa toista lasta, niin ei sitten tule niin kova kolaus jos lääkäri toteaa ettei ole hoitokeinoja. Onhan meillä jo meidän täydellinen tyttö <3
 
@Florie Ihanaa!! :love:

@Netty79 Tsemppiä piinailuun!

ON: Melkein selvisin tämän viikon käymättä ultrassa, mutta vain melkein ;)

Ti-to verenvuotoja ja sen verran ikävän pitkäkestoisia jomotuksia, että kävin eilen ruokatunnilla ultrassa, ja siellä jo reilu 2cm pitkä tyyppi näkyi sykkeen kanssa :love:

Maanantaina on eka neuvola, enkä olisi kestänyt mennä sinne epätietoisena. Vuodot ovat myöskin vähentyneet "tavalliseksi" ruskeaksi tuhrutteluksi (y)

On tää kyllä!
Tsemppiä vielä kaikille kaikkeen!! Ootte parhaita kun jaksatte tätä :giggle:
 
vierailija
Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.

Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.

Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.

Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.

Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
Pietarissa on aika mahdottomissakin tilanteissa saatu lapsi.
 
Pietarissa on aika mahdottomissakin tilanteissa saatu lapsi.
Tossa on kyllä pointtia. Mulle tuli Virossa sellainen ajatus, että jospa lääkäri oli suorituskeskeinen. Häneltä kyllä saisi hänen lausuntonsa ja kuvat, jotka voisi näyttää muualla. Ja Viron lääkäri oli sitä mieltä, että jo pisarakin verta siirron yhteydessä saattaa olla haitallinen, vaikka Suomessa moni just sanoo, että katetri ottaa vähän osumaa siirron yhteydessä. Viro olis ollut helppo meille, mutta ei nyt sit ainakaan tuolla jatku.

Nyt ollaan tosin käyty jo yksi sijaissynnytyskonsultaatio ja ensi viikolla on toinen, niiin sekään vaihtoehto ei tunnu enää vieraalta.
 
Viimeksi muokattu:
Kuullostaa hyvältä alkiot Katsoivatko ulkonäköä tai saitko itse valita ne?

Onpas ikävää pallottelua paikasta toiseen tuon polyypin kanssa. Tai en nyt ymmärrä miksi sitä pitäisi tarkastaa vielä etukäteen jos se on jo löydetty? Toivottavasti kutsu tulisi nopeasti! Tsemppiä odotteluun
Kerroin oman ulkonäön ja toiveeni luovuttajien ulkonäöstä. Niiden perusteella klinikka antoi kaksi vaihtoehtoa, joista sain valita.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
@Florie Mahtavia uutisia! Paljon onnea! Se on hienoa, että syke näkyi niin vahvasti ultrassa.

Tosiaan polyypin tarkituskäynti tuntui todella turhalta pallottelulta. Varsinkin kun tarkistuksen teki kokematon lääkäri, joka vasta oli erikoistumassa gynekologiksi. Tutkimus oli myös todella kivulias, koska hän ultran lisäksi ruiskutti kohtuun nestettä. Lisätoimenpide oli aivan turha, koska polyyppi näkyi jo ensin tehdyssä ultrassa. Aion laittaa polille negatiivistä asiakaspalautetta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Florie
Mitens muilla plussanneilla menee? Entä miten @kuumoduli voit - eikö h-hetki ala olla jo aika lähellä? Mä olen kuin jyrän alle jäänyt, enkä ymmärrä, miten pitäisi ensi viikosta tehdä taas kunnolla töitä. Hampaat varmaan kohta putoaa suusta, kun syön pussikaupalla mandariineja pitääkseni kuvotusta loitolla. Ja sitten samalla olen ihan hermona heti, jos oireet vähän helpottaa. On tämäkin! 😅:rolleyes:
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Mitens muilla plussanneilla menee? Entä miten @kuumoduli voit - eikö h-hetki ala olla jo aika lähellä? Mä olen kuin jyrän alle jäänyt, enkä ymmärrä, miten pitäisi ensi viikosta tehdä taas kunnolla töitä. Hampaat varmaan kohta putoaa suusta, kun syön pussikaupalla mandariineja pitääkseni kuvotusta loitolla. Ja sitten samalla olen ihan hermona heti, jos oireet vähän helpottaa. On tämäkin!
Kiitos kysymästä, täällä menee hyvin! Juuri käytiin ultrassa katsomassa, onhan kaikki kunnossa (eka ultra yksityisellä sitten alkuraskauden, oon ylpeä etten ole sen enempää pelännyt ja sekoillut että olisi tarvinnut sen enempää rampata). Taustalla oli että neuvolassa mitattiin pienempi sf-mitta kuin olisi ollut suotavaa, eli mun vatsan kasvu oli siirtynyt keski- ja alakäyrän puoliväliin, kun se aiemmin oli keskikäyrällä. Neuvolassakin sanottiin että ei vakavaa, mutta haluttiinpa kuitenkin tarkistaa ja saatin tekosyy pitkästä aikaa nähdä vauva :)

Ultrassa vauva oli hyvävointinen, hyvän kokoinen, liikkui ja teki hengitysharjoituksia! Nyt on rv 33, laskettuun aikaan vähän yli 50 päivää.

Tsemppiä @Florie pahoinvoinnin ja huonon voinnin keskelle, I FEEL YOU! Happamat omenat, lämpimien ruokien suunnittelu 24 tuntia etukäteen, kyvyttömyys katsoa kännykkää tai tietokonetta, koska oksennus, tuttua juttua :D Oon tosi onnellinen teidän puolesta!!
 
  • Rakkaus
Reactions: Florie ja Emmelie75
Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
 
Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Voi kurjuus :(
 
Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Voi kurjuuksien kurjuus, olisi niin kuulunut teidän nyt onnistua. Olen tosi pahoillani! 😢 ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Kiitos kysymästä, täällä menee hyvin! Juuri käytiin ultrassa katsomassa, onhan kaikki kunnossa (eka ultra yksityisellä sitten alkuraskauden, oon ylpeä etten ole sen enempää pelännyt ja sekoillut että olisi tarvinnut sen enempää rampata). Taustalla oli että neuvolassa mitattiin pienempi sf-mitta kuin olisi ollut suotavaa, eli mun vatsan kasvu oli siirtynyt keski- ja alakäyrän puoliväliin, kun se aiemmin oli keskikäyrällä. Neuvolassakin sanottiin että ei vakavaa, mutta haluttiinpa kuitenkin tarkistaa ja saatin tekosyy pitkästä aikaa nähdä vauva

Ultrassa vauva oli hyvävointinen, hyvän kokoinen, liikkui ja teki hengitysharjoituksia! Nyt on rv 33, laskettuun aikaan vähän yli 50 päivää.

Tsemppiä @Florie pahoinvoinnin ja huonon voinnin keskelle, I FEEL YOU! Happamat omenat, lämpimien ruokien suunnittelu 24 tuntia etukäteen, kyvyttömyys katsoa kännykkää tai tietokonetta, koska oksennus, tuttua juttua Oon tosi onnellinen teidän puolesta!!
Ihanaa että siellä kaikki hyvin!! Ja miten nopeasti tälleen sivusta katsoen on aika mennyt. ❤
Kiitos tsempeistä! Oksentaa en ole ainakaan vielä joutunut, mutta en yleensäkään oksenna juuri koskaan. Siinä mielessä siis päässyt vielä vähällä, vaikka on tämä ällö olo muuten aika, no, ällöä ja väsymys varsin kokonaisvaltainen.
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Ompa surullinen uutinen :cry:. Ajattelin, että teillä olisi ollut viimeinkin hyvää onnea hoidoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Voimaa ja energiaa. Meillä kymmenes kerta toden sanoi.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Sykettä ei eilen enää näkynyt :(
Majakan valo on sammunut :cry:

Mittojen perusteella ilmeisesti maanantaina. Jolloin olin ekassa neuvolassa, jonne lähtiessä aamulla oli taas vuotoa, ihan lorisemalla pönttöön. Ja neuvolassa kun nousin tuolilta punnitukseen, tunsin ison hyytymän, ja kävin tietysti wc:ssä.

Terkkari teki lähetteen ylimääräiseen ultraan, mutta se tuli bumerangina takaisin, perusteluina se että potilas on menossa nt-ultraan (jep, kolmen viikon päästä) ja että raskauden sijainti ja vitaliteetti on privaatissa todettu (niin, edellisenä perjantaina, ennen taas verenvuotoa ja megahyytymää :rolleyes: )

Menin siis keskiviikkona jälleen kerran klinikalle ultraan, eikä sykettä tosiaan enää näkynyt :cry:

Havainto ja viikot 9+2 vahvistettiin Naistenklinikan päivystyksessä, jonne nyt kyllä pääsin kun lääkäri lähetti. Naikkarilla oli erittäin hyvä ja perusteellinen hoito. Lääkäri ja kätilö olivat empaattisia ja ihania ja aloin tietysti heti itkeä.

Lääkkeellinen tyhjennys, huomenna osastolle.

Olo on sanoinkuvaamattoman hirveä. Yritän vähän koota itseäni, ja sitten miettiä miten jatketaan
 
Voimaa ja empatiaa @Emmelie75 . Olen käynyt saman läpi maaliskuussa 2020 omasolualkiolla. Hyvää on se, että vaadit asian tutkimista ja asiantila saatiin nopeasti selville.

Minullahan ei ollut oikein edes mitään oiretta, olimme vastikään käyneet toteamassa sikiöllä sydämenlyöntien äänenkin ja kaikki näytti hyvältä. Mitä nyt sikiön mitat laahasi vähän perässä, mutta sitäkään ei kukaan pitänyt epänormaalina.

Minulle tuli vain tunne, että pakko mennä tarkastamaan tilanne, alle viikko edellisestä ultrasta. Kesken oli mennyt, ja naikkarilta sitten vahvistus ja sain tyhjennyslääkkeet kotiin. Itse pääsin asiassa eteenpäin, kun katselin tubesta keskenmenoja kokeneiden naisten kertomuksia ja kävin läpi omia tunteitani heidän kokemuksensa kautta.

Sitten päätettiin nopeasti yrittää uudestaan. Ja uudestaan ja uudestaan :) Tosiaan meillä eka hoito päättyi tuohon keskenmenoon, välissä oli kahdeksan epäonnistunutta hoitoa ja sitten kymmenes pomppii tällä hetkellä kohdussa mun virtsarakon päällä.

Teilläkin on toivoa!
 
@kuumoduli Kiitos lohdutuksen sanoista :love:

Itse keskenmenosta pääsen varmasti yli, minulla on ollut kaksi aiemmin, varhaisemmilla viikoilla tosin, molemmat 6+. Eka ihan spontaani raskaus, ja toka nyt elokuussa ekasta lahjamunasolu-PAS:sta :(

Tämä vain oli meidän viimeinen alkio, ja koska täytin juuri 46, myös viimeinen hoito tällä klinikalla.

Rahat on myös loppu, mutta ehkä käyn Ovumiassa jonkun lahjasoluspesialistin vastaanotolla vähän tiedustelemassa mitä kannattaisi tehdä, ja alan järjestellä rahoitusta jotenkin.

Kolmella keskenmenolla pääsee prosenttijengiin, ja periaatteessa Suomessa tavataan keskenmenoja kolmen jälkeen jotenkin tutkia, mutta julkkarilla ei tietenkään yli 40-vuotiaita
 

Yhteistyössä