KiitosTsemppiä ja paljon peukkuja, @Netty79 !!
Samoin @Papupilvi - toivottavasti nyt onnistuu! Rankkoja juttuja olet kyllä joutunut käymään läpi...
Mulla on ollut tämä piinailun jatko aika hirveää. Selkä napsahti viikko sitten, ja olen kärvistellyt kauheassa iskiaskivussa sattuneesta syystä ilman toimivaa kipulääkitystä. Ensi viikolla selviää, leikataanko. Että jos tämän jälkeen torstaina löytyy jotain elämää, niin aika sitkeä alkio on kyllä ollut kyseessä, ei varmasti kovin ihanteelliset kasvuolot kun nukun 3-4h yössä yms.
Kuullostaa hyvältä alkiot Katsoivatko ulkonäköä tai saitko itse valita ne?@Netty79 Alkioita ei ole tutkittu, mutta kyselin hoitojalta niiden laadusta ja hän vastasi:
"The quality of the embryos is good with slightly better if choosing the option with 2 embryos.
These embryos were made from both donors (not ex-patients) especially for embryo donation program." Klinikan nettisivujen mukaan heillä on myös tarjolla testattuja alkiota, mutta en tiedä niiden hintaan.
Kävin tänään polilla polyypin poistossa tai siis luulin, että tällä käynnillä se poistetaan. Mutta kyseessä olikin vain tarkistuskäynti. Vasta nyt lääkäri laittoi minut polyypin poistojonoon. Aika on n. 1-2kk kuluttua. Olin niin turhautunut ja ihmettelin miksei sitä voinut samantien poistaa. Lääkäri sanoi, ettei yksityisen kautta pääse suoraan mihinkään toimenpiteisiin vaan ensin polilla tarkistetaan tilanne ja tehdään lähete tarvittaviin toimenpiteisiin.
Onnea <3 Nyt on erittäin hyvä onnistumistodennäköisyys <3Huihhh, sykehän sieltä löytyi!
Kiitos! <3 Niin se lääkärikin sanoi että vaikuttaa hyvältä ja syke oli tosi vahva ajankohtaan nähden. Nyt vaan tarvitsisin niitä sun zen-kykyjä, etten stressaisi ja pelkäisi keskenmenoa.Onnea <3 Nyt on erittäin hyvä onnistumistodennäköisyys <3
Pietarissa on aika mahdottomissakin tilanteissa saatu lapsi.Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.
Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.
Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.
Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.
Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
Tossa on kyllä pointtia. Mulle tuli Virossa sellainen ajatus, että jospa lääkäri oli suorituskeskeinen. Häneltä kyllä saisi hänen lausuntonsa ja kuvat, jotka voisi näyttää muualla. Ja Viron lääkäri oli sitä mieltä, että jo pisarakin verta siirron yhteydessä saattaa olla haitallinen, vaikka Suomessa moni just sanoo, että katetri ottaa vähän osumaa siirron yhteydessä. Viro olis ollut helppo meille, mutta ei nyt sit ainakaan tuolla jatku.Pietarissa on aika mahdottomissakin tilanteissa saatu lapsi.
Kerroin oman ulkonäön ja toiveeni luovuttajien ulkonäöstä. Niiden perusteella klinikka antoi kaksi vaihtoehtoa, joista sain valita.Kuullostaa hyvältä alkiot Katsoivatko ulkonäköä tai saitko itse valita ne?
Onpas ikävää pallottelua paikasta toiseen tuon polyypin kanssa. Tai en nyt ymmärrä miksi sitä pitäisi tarkastaa vielä etukäteen jos se on jo löydetty? Toivottavasti kutsu tulisi nopeasti! Tsemppiä odotteluun
Kiitos kysymästä, täällä menee hyvin! Juuri käytiin ultrassa katsomassa, onhan kaikki kunnossa (eka ultra yksityisellä sitten alkuraskauden, oon ylpeä etten ole sen enempää pelännyt ja sekoillut että olisi tarvinnut sen enempää rampata). Taustalla oli että neuvolassa mitattiin pienempi sf-mitta kuin olisi ollut suotavaa, eli mun vatsan kasvu oli siirtynyt keski- ja alakäyrän puoliväliin, kun se aiemmin oli keskikäyrällä. Neuvolassakin sanottiin että ei vakavaa, mutta haluttiinpa kuitenkin tarkistaa ja saatin tekosyy pitkästä aikaa nähdä vauvaMitens muilla plussanneilla menee? Entä miten @kuumoduli voit - eikö h-hetki ala olla jo aika lähellä? Mä olen kuin jyrän alle jäänyt, enkä ymmärrä, miten pitäisi ensi viikosta tehdä taas kunnolla töitä. Hampaat varmaan kohta putoaa suusta, kun syön pussikaupalla mandariineja pitääkseni kuvotusta loitolla. Ja sitten samalla olen ihan hermona heti, jos oireet vähän helpottaa. On tämäkin!
Voi kurjuusTänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Voi kurjuuksien kurjuus, olisi niin kuulunut teidän nyt onnistua. Olen tosi pahoillani!Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Ihanaa että siellä kaikki hyvin!! Ja miten nopeasti tälleen sivusta katsoen on aika mennyt.Kiitos kysymästä, täällä menee hyvin! Juuri käytiin ultrassa katsomassa, onhan kaikki kunnossa (eka ultra yksityisellä sitten alkuraskauden, oon ylpeä etten ole sen enempää pelännyt ja sekoillut että olisi tarvinnut sen enempää rampata). Taustalla oli että neuvolassa mitattiin pienempi sf-mitta kuin olisi ollut suotavaa, eli mun vatsan kasvu oli siirtynyt keski- ja alakäyrän puoliväliin, kun se aiemmin oli keskikäyrällä. Neuvolassakin sanottiin että ei vakavaa, mutta haluttiinpa kuitenkin tarkistaa ja saatin tekosyy pitkästä aikaa nähdä vauva
Ultrassa vauva oli hyvävointinen, hyvän kokoinen, liikkui ja teki hengitysharjoituksia! Nyt on rv 33, laskettuun aikaan vähän yli 50 päivää.
Tsemppiä @Florie pahoinvoinnin ja huonon voinnin keskelle, I FEEL YOU! Happamat omenat, lämpimien ruokien suunnittelu 24 tuntia etukäteen, kyvyttömyys katsoa kännykkää tai tietokonetta, koska oksennus, tuttua juttua Oon tosi onnellinen teidän puolesta!!
Ompa surullinen uutinen . Ajattelin, että teillä olisi ollut viimeinkin hyvää onnea hoidoissa.Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.
Voimaa ja energiaa. Meillä kymmenes kerta toden sanoi.Tänään pp7 ja nega testattu, en usko että muuksi enää muuttuu kun aiemmin plussat näkyneet näillä päivillä. Uuteen luovuttajaan ei ole nyt varaa, joten pitää vähän miettiä miten tästä jatketaan. Kai sitä kuitenkin pitäisi jatkaa kun kaksi alkanutta raskautta kuitenkin? Onko sitten vaan niin huono tuuri alkioiden kanssa vai mikä tässä mättää... Mieli vaan on niin surullinen ja niin väsynyt.