Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Aallotar19, jänniä aikoja teillä ja @nyuu! Toivottavasti menee hyvin ja saatte oikean vauvan <3 Näitä keskenmenoja on tässä ryhmässä ollut ihan liikaa!

Kiitoksia tsempeistä. Toisaalta ei malttaisi odottaa sitä kolmea kuukautta ja toisaalta haluaa. Ristiriitainen olo. Mutta tosiaan paino ihan järkyttävä ja keskenmenon pelko kova, joten hyvää tekeee. Mieliala on suht hyvä.
 
Pahoittelut ettei oikein oo tullut kommentoitua muiden juttuja. Oon ollu aika huonossa kunnossa. Nyt myös fyysisesti, kun kamala flunssa iski päälle. Kolmas flunssa tälle vuodelle... ja mitä oon nyt kolmessa siirrossa ollut elämäni aikana niin kahdessa niistä oon ollut kipeenä. Et kiva juttu.

Siirto meni hyvin ja nyt jännitellään. Niinhän siinä kävi että mieliala koheni heti siirron jälkeen ja olin iloinen ja toiveikas ja uskoin onnistumiseen. En mä siitä siirrosta tajunnut mitään, mut lääkäri, hoitaja ja biologi siinä sanoi et lähtipäs se nopeasti liikkumaan, oikein ”vilkutti” meille:D *se kännykän nauruemoji tähän ois parempi*

Limis siirrossa oli vain 6,8mm. (n):confused: Eli ei kauhean hyvä. Sain nyt kylkeen estradotit ja en tiedä tuliko niistä vai nuhasta, mut olin eilen illalla ihan poikki. En meinannut sänkyyn asti päästä, tuntui että jalat pettää alta ja jokaista lihasta särki.

Edellisessä siirtossa oli ”menkkakipuja” siirtopäivänä ja seuraavana päivänä. Nyt ei tunnu mitään. (Muutakuin et kurkkuun koskee ja nenä tukossa). Onkohan se alkio sulanut mun sisään kun oon niin kipeenä:cry: en tiedä. Olo on yhä rauhallinen mutta en usko onnistumiseen tästä. Lääkärin mukaan limis oli tosi ohut että voi olla ettei sen takia onnistu.
 
Tsemppiä piinailuun @nyuu! Mullakaan ei heti siirron jälkeen ollut mitään oireita ja toistaiseksi kaikki hyvin. Täällä sormet ja varpaat pystyssä, että nyt onnistutte! :love:

@Aallotar19: Teilläkin jännät paikat! Päivät tuntuvat kyllä pitkiltä, kun odottaa uutisia tuloksista. Toivotaan teillekin parasta mahdollista tulosta. :love: Aika erilaisia lääkekomboja tuntuu kaikilla olevan. Meillä Zumenon ja Lugestron 3x vrk. Luin jostain, että joillakin menee myös Disperin raskautumisen jälkeen ehkäisemään raskausmyrkytystä.. pitää kysyä siitä jossain kohtaa.

Tervetuloa tänne @lapsettomuuta10v! Pitkä taival teilläkin! Kyselit onko joku Virossa hoidossa. Meillä ei kokemuksia ulkomaisilta klinikoilta.

@kirsillevauva: Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Kesä menee tosiaan aina nopeasti, joten pian pääsette jatkamaan uusin voimin!

Täällä kaikki hyvin kunnes toisin todetaan. Hieman on siis epäuskoisen olo vielä. Testejä on tullut tehtyä paljon, mutta en usko ennen kuin ultrassa todetaan kaiken olevan hyvin. Lääkäriaika varattu 24.6. Varasin myös ensimmäisen neuvolan heinäkuun alkuun. Tuli jotenkin sellainen olo, että terkkari oli kauhuissaan, kun kuuli ikäni ja että on vielä hoidoilla alkuun saatettu raskaus. Hän ei edes onnitellut.. no, voihan se olla, että ylitulkitsin asioita. :unsure:
 
@nyuu, sanoiko lääkäri tosiaan, että limakalvo vaikeuttaa raskautumista? Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin, olette onnenne ansainneet <3

@Iid@, onko raskausoireita?

Olen ihan tyytyväinen mun elämäntapoihin. Olen vaihtanut sipsit riisikakkuihin ja ostanut sauvat ja käyn kävelyillä niillä koirien kanssa.

Lähdetään Tampereelle huomenna viikoksi ja voi olla, etten paljoa pysty kirjoitteleen lomalla.
 
@kirsillevauva: On oireita, mutta kylläkin ihmeen vähän. Joka päivä iskee jossain kohtaa hetkellinen kuvotus ja eilen meinasin oksentaa. Pari kertaa olen okentautkin. Yleensä jos on nälkä, paha olo iskee. Rinnat on turvonneet, todella kipeät ja nännit jo tummuneet. Ja väsyttää koko ajan ja mahassa välillä juilii ja vihloo. Alussa oli myös parin päivän jäätävä päänsärky. Siinäpä niitä. Jos kaikki on hyvin, olen kiitollinen, jos näin helpolla pääsen. Olen lomalla, joten olen pystynyt lepäilemään paljon, mikä varmasti helpottaa oireita. Ihanaa lomaa teille ja ihania kesäpäiviä muillekin!
 
@Silmu75 millainen oli neuvonta muuten? :) eipä kauaakaan kun teilläkin ollaan asian ytimessä!:love:

@Iid@ no olipas kiva neuvolatätio_O muistan kun itekin soitin sillon ekan raskauden aikaan neuvolaa, heti kun tein positiivisen, ni puhelimes vaan valitettiin kuinka liian aikasin varasin aikaa et keskenmenon riski on niin suuri. Mut et varataan nyt sitten. (n) Keskenhän meni että joo... mut harmi et tosiaan sullekin tolleen. Mainitsitko lahjataustasta? Ja meinaatko mainitakaan? Ja hyvä kuulla ettet säkään oireillu:D toivotaan et tää kääntyis parhain päin <3

@kirsillevauva joo vähän vihjas siihen suuntaan et paksumpikin sais olla että voi vaikuttaa kiinnittymiseen näin ohut limis, et pakko saada paksuunnutettua sitä. Siks kylkeen tulikin nää estradotit. Toivotaan et tekevät tehtävänsä <3
 
Hei kaikki,

ajattelin, että olisi kohteliasta esittäytyä / sanoa jotakin, kun olen tovin käynyt lukemassa kirjoituksianne.

Tilanteeni on varmaankin aika tavanomainen. Rupesin yrittämään liian myöhään, 38-vuotiaana, elämäni miehen tavattuani, ja nyt vuotta myöhemmin ollaan siinä tilanteessa että ivf:llä ei olla saatu aikaiseksi yhtään mitään muuta kuin katkenneita hermoja ja rahanmenoa (diagnoosina POI). Ensi viikolla ollaan menossa ensikäynnille lahjasoluneuvontaan uudelle klinikalle, jännää! Onko kellään täällä ollut hoidoissa omaa luovuttajaa? Meillä on kenties tällainen mahdollisuus ja mietin, miten se mahtaa toimia. No, lääkäriltä sen varmaan sitten kuulee.

Kiitos teille kaikille, tällaisena hiljaisena seuraajana olen saanut valtavasti tietoa ja vertaistukea. Ja tsemppiä ja onnea matkaan kaikille tässä samassa suossa tarpoville... <3
 
@Florie Tervetuloa mukaan! Kiva, että joku muukin on vasta alkuvaiheessa niin kuin me. Luulisin, että omalla luovuttajalla menee muuten ihan samalla tavalla kuin vieraalla, muttei tarvitse jonottaa.

@nyuu Oli se ihan ok se neuvonta. Monta kertaa kyllä painotti sitä lapselle kertomista, mutta myös sitä että me sitten ollaan ne oikeat vanhemmat. Mutta se jäi vähän ärsyttämään kun ei nyt voitu jo tehdä niitä hoitopapereita, eli miehen pitäisi päästä mukaan sille suunnittelukäynnillekin, josta kuvittelin selviäväni yksin. Kunpa se nyt osuisi syyskuun kahdelle ekalle viikolle kun mies vielä lomailee.
 
Pahoittelut ettei oikein oo tullut kommentoitua muiden juttuja. Oon ollu aika huonossa kunnossa. Nyt myös fyysisesti, kun kamala flunssa iski päälle. Kolmas flunssa tälle vuodelle... ja mitä oon nyt kolmessa siirrossa ollut elämäni aikana niin kahdessa niistä oon ollut kipeenä. Et kiva juttu.

Siirto meni hyvin ja nyt jännitellään. Niinhän siinä kävi että mieliala koheni heti siirron jälkeen ja olin iloinen ja toiveikas ja uskoin onnistumiseen. En mä siitä siirrosta tajunnut mitään, mut lääkäri, hoitaja ja biologi siinä sanoi et lähtipäs se nopeasti liikkumaan, oikein ”vilkutti” meille:D *se kännykän nauruemoji tähän ois parempi*

Limis siirrossa oli vain 6,8mm. (n):confused: Eli ei kauhean hyvä. Sain nyt kylkeen estradotit ja en tiedä tuliko niistä vai nuhasta, mut olin eilen illalla ihan poikki. En meinannut sänkyyn asti päästä, tuntui että jalat pettää alta ja jokaista lihasta särki.

Edellisessä siirtossa oli ”menkkakipuja” siirtopäivänä ja seuraavana päivänä. Nyt ei tunnu mitään. (Muutakuin et kurkkuun koskee ja nenä tukossa). Onkohan se alkio sulanut mun sisään kun oon niin kipeenä:cry: en tiedä. Olo on yhä rauhallinen mutta en usko onnistumiseen tästä. Lääkärin mukaan limis oli tosi ohut että voi olla ettei sen takia onnistu.
@nyuu kovasti tsemppiä piinapäiviin ja paranemisia. Kurjaa, että on huono ja kipeä olo kaiken keskellä.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Käyn vaan sanomassa teille heipat ja hyvää kesää! Ja onnea kaikille eri vaiheisiinne!

Mulla terveys (tai sen puute) on nyt etusijalla. Yhteen ei-kiireelliseen leikkausjonoon mut laitettiin pari päivää sitten, ja tänään kävin taas eri syystä tutkimuksissa, ja siellä löytyi munuaisista jotain... ens viikolla selvitellään kiireen vilkaan tarkemmin. Voi olla sielläkin on jotain leikattavaa häikkää.

Eli nämä lapsihaaveasia on nyt tässävaiheessa mulla loppuun käsitelty, jos myöhemmin onni vielä kääntyy, niin ehkä sitten palailen tai sitten en.

Mutta kaikkea hyvää teille kaikille! Olette vahvoja naisia ja ansaitsette kaiken mahdollisen onnen!
 
Käyn vaan sanomassa teille heipat ja hyvää kesää! Ja onnea kaikille eri vaiheisiinne!

Mulla terveys (tai sen puute) on nyt etusijalla. Yhteen ei-kiireelliseen leikkausjonoon mut laitettiin pari päivää sitten, ja tänään kävin taas eri syystä tutkimuksissa, ja siellä löytyi munuaisista jotain... ens viikolla selvitellään kiireen vilkaan tarkemmin. Voi olla sielläkin on jotain leikattavaa häikkää.

Eli nämä lapsihaaveasia on nyt tässävaiheessa mulla loppuun käsitelty, jos myöhemmin onni vielä kääntyy, niin ehkä sitten palailen tai sitten en.

Mutta kaikkea hyvää teille kaikille! Olette vahvoja naisia ja ansaitsette kaiken mahdollisen onnen!
@Piikkinen voi kurjuus. Kovasti tsemppiä. Terveys on nyt etusijalla. Huolehdi itsestäsi ja ehkä me kuulemme sinusta tällä palstalla jonain hetkenä?
 
Täällä projekti etenee. Eilen oli lahjoittajan punktio. Saalis oli 13 munasolua, joista viisi hedelmöittyi. Oma limis oli keskiviikkona 12,6 mm. En tiedä miten se pysyy ennen siirtoa, joka on tulevana keskiviikkona. Nyt vaan pidän varpaat ja sormet ristissä että alkiot kehittyvät hyvin ja keskiviikkona päästään siirtoon. Jännät päivät.
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Täällä projekti etenee. Eilen oli lahjoittajan punktio. Saalis oli 13 munasolua, joista viisi hedelmöittyi. Oma limis oli keskiviikkona 12,6 mm. En tiedä miten se pysyy ennen siirtoa, joka on tulevana keskiviikkona. Nyt vaan pidän varpaat ja sormet ristissä että alkiot kehittyvät hyvin ja keskiviikkona päästään siirtoon. Jännät päivät.
Oi mikä limis! Hyvähyvä! :) hassua että noin vähän kuitenkin hedelmöittyi?o_O Mutta siis pääasia että viisi siellä odottelee ja limis noin hyvä! Tosi jännittäviä aikoja elätte <3
 
@Aallotar19 meillä saatiin luovuttajalta 8 munista ja niistä 7 blastoa! Et ihan kiva määrä :) ja voihan noista viidestä kans tulla kaikista huippublastoja! Mut että suhteessa tohon solumäärään. Tietty jos ovat olleet vasta raakileita.

Toivottavasti en nyt kuulostanut kauhealta ankeuttajalta! Hyvin varmasti kaikki menee! Mitkä on sun fiilikset siellä? :) rauhalliset, stressaantuneet, innokkaat? :D
 
Täällä projekti etenee. Eilen oli lahjoittajan punktio. Saalis oli 13 munasolua, joista viisi hedelmöittyi. Oma limis oli keskiviikkona 12,6 mm. En tiedä miten se pysyy ennen siirtoa, joka on tulevana keskiviikkona. Nyt vaan pidän varpaat ja sormet ristissä että alkiot kehittyvät hyvin ja keskiviikkona päästään siirtoon. Jännät päivät.
Jännää, pääset vielä ennen juhannusta siirtoon! :) Toivotaan, että kaikki tähdet on oikeilla paikoillaan just silloin ja tärppää!
 
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@nyuu, Ikä 23v, 3x ivf/icsi, 2. lahjamunasoluhoito, 1.pas (4x km, viimeisin 3/2019) 1. lapsi
@Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)

Tulevat tapahtumat:
@nyuu testipäivä 24.6.
@Aallotar19 siirto 19.6.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@nyuu, Ikä 23v, 3x ivf/icsi, 2. lahjamunasoluhoito, 1.pas (4x km, viimeisin 3/2019) 1. lapsi
@Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa

Tulevat tapahtumat:
@nyuu testipäivä 24.6.
@Aallotar19 siirto 19.6.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2
 
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 45-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@nyuu, Ikä 23v, 3x ivf/icsi, 2. lahjamunasoluhoito, 1.pas (4x km, viimeisin 3/2019) 1. lapsi
@Piikkinen, 1. lahjasoluhoito, (3 omasolu IVF takana), ikä 42, yritys aloitettu 2017, 2. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa

Tulevat tapahtumat:
@nyuu testipäivä 24.6.
@Aallotar19 siirto 19.6.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2
Osasin vissiin muokata. :) En ole ollut listalla kun ilmestyin tänne aika teoreettisessa mielessä keskustelemaan, nyt kun jotain alkaa tapahtumaan niin tuntuu järkevämmältä olla listalla.
 

Yhteistyössä