Siis apua miten kurjia kokemuksia teillä! Oon hurjan pahoillani
Joo, ois kiva jos ois sellaset selkeät säännöt. Joillain klinikoillahan on ne hoitotakuut ja me ollaan ulkomaisiinkin klinikoihin perehdytty ja osassa jopa synnytystakuu
(eli saa jotain rahaa takaisin jos ei elävää vauvaa synny) Tosin meitäpä tuskin mikään näitä koskee, kun miehellä teratozoospermia (normaaleita siittiöitä vähän), niin se sit taitaa sulkee meiltä nää takuut pois. Suomalaisilla klinikoilla vähempi vissiin näitä. Oon ymmärtäny t Dextrassa ja Felicitaksessa saa uuden hoidon ilmaiseksi vain jos alkioita ei saada yhtään?
Joo, onhan mulla ikäni puolesta aikaa odotella, mut kun tosiaan vauvakuumetta ollut sen kolmevuotta ja yritystä 2,5v, niin kyl tässä odotuskiintiö on täynnä :'D Ja nää hoidot on niin rankkoja, ettei näitä, omilla tai luovutetuilla, jaksa kauhean pitkään
@Netty79 Voimia sinne <3 Täällä kans masennusta ja masennusdiagnoosi uusittiin mulla tän lapsettomuushelvetin myötä
Niin pahaa tekee, tuntuu et kokoajan jostain rangaistaan
Eli isosti jaksamisia sinne <3 Tosiaan joutuu jonottelemaan, mut riippuu tietty missä ootte hoidossa. Helsingissä kestää pisimpään mut jossain Oulussa ei jonot oo niin pitkiä
Ja jos on oma luovuttaja tiedossa ni sit ei tartte kai varsinaisesti jonottaa, pitää käydä ne psykologin käynnit ja kai siinä jotain muita juttuja sekä sulle että luovuttajalle.
Totta kyllä et tätä rahaa palaa. Oon kiitollinen et meillä on ikään nähden työkuviot menny aina niin että nyt on varaa suunnitella lahjasoluhoitoja. Tuo kymppitonni me ollaan varattu et joudutaan maksamaan. Kieltämättä pännii et muut ostelee autoja ja kalliita luksuslomia ja ite kirjaimellisesti työntää sitä rahaa omaan alapäähänsä ja vieläpä ihan tuloksettomasti :'D Yksi tuttu totesi mulle kun valitin laskuja mitä lapsettomuushoidoista tulee, että "kyllä sitä tosiaan ihmiset joutuu autolainojakin ottamaan ni ei toi sen kummempaa oo". Silleen et just joo, on kyllä! Jos otan autolainan ni tiedän et tasan tarkkaan saan sen auton mistä oon maksanut, nyt joutuu vaan rukoilemaan ihmettä ja toivomaan parasta et onnistaisi. Jos me se nyytti syliin saadaan ni tää on kaiken rahan arvoista, mut samaan aikaan kyllä pelottaa et jos kaikki kipu, kärsimys ja rahanmeno on ollutkin ihan turhaa.
Mutta, nythän Simpukka alkaa kampanjoimaan et lahjasoluhoidot saataisiin myös julkiselle puolelle takaisin