Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mä oon eläny ihan normaalisti. Siemailin neljä senttiä viiniäkin juhannuksena lauantaina, kun testi oli maanantaina. En oo oikeestaan välttäny mitään muuta, kun pomppivaa urheilua. Muistaakseni. Ja köllöttelin sohvalla kädet alamahan päällä ja muodostin sydämen sormillani :ROFLMAO:
 
Hei kaikki, täällähän on tapahtunut paljon. Onneksi olkoon elinas ja (ei-ehkä-kohta-enää-niin-) Solakka Silakka! :) Jotenkin tuo Silakan plussa tuo vielä erityisesti toivoa minulle, sillä hän ja minä taidetaan olla vanhimmat yrittäjät ja niitä harvoja, joilla ei ennestään yhtään lasta. Oliko se niin, että Karvanautti yrittää myös ekaa?

Onnea myös muille kullekin omaan vaiheeseensa!

Minä olin siirrossa torstaina, eli oliko meillä sitten esemilan kanssa ihan sama siirtopäivä? :) Blastokysti laitettiin. Tämä on sitkeä tapaus, sillä se on pakastettu ja sulatettu kahdesti, ja niin vain kurotteli jo ulos kuorestaan muina kysteinä. :love: Limis oli hyvännäköinen kuvissa, ja Lugejen aikataulu on varmistettu ERA:ssa, jotenka jos tämä ei tartu, niin sitten rupean uskomaan että kohdussani on jokin vallan outo vika.

Nyt siis p-päiviä, vaikka minusta se on ennemminkin sellaista viimeisen optimismin aikaa. Vaikka oon jo monta negatestiä tehnyt, niin tuntuu, että seuraavasta tulee aiempia pahempi. Tämä on nyt luovutetuilla viides toteutunut siirto (peruutettuja tai lykättyjä lisäksi neljän kieppeillä). Mutta nautitaan nyt vielä hetki siitä, että on toivoa...

Kesällä oli yksi peruttu siirto, aloin vuotaa ennen siirtoa, kaksi viikkoa edellisistä menkoista. 10 mm kun tuli täyteen niin kohtu päätti, että nyt veks tämä limis, ja sieltähän se sitten tuli. :( Alkiot oli ehditty sulattaa ja saada yksi blastokysti, joka sitten jouduttiin jäädyttämään uudelleen. Sitten uusi yritys kolmen viikon päästä, vaikka lääkäri kyll ehdotteli parin kuun taukoa ja hysteroskopiaa, mutta parempi näin. Tällä kertaa limis oli yhteistyöhaluinen. Olin kyllä aivan varma, että blasto ei voi selvitä enää tästä toisesta sulatuksesta, mutta joskus sitä saa yllättyä iloisesti. (y)

Multa ei kielletty mitään, ja eilen olin saunassa, mutta alkoholin ja maksamakkaran olen jättänyt pois. Siirron jälkeen lähdin kotimatkalle ja painelin rinkka selässä pitkin erinäisten kaupunkien katuja. En tiedä, jos se lasketaan urheiluksi? Yksi pappa kysyi, että montako viikkoa olen ollut reissussa, kun on niin iso rinkka. :D Jostain syystä mulle oli määrätty 0,1 jarrupiikki vasta tänään pistettäväksi. Mietiskelin, että onko ohjeissa virhe, mutta pistin sen nyt kuitenkin. En tiedä että onko psyykkistä, mutta mulle tulee siitä piikistä aina hiukan kumma olo. :alien: Tai sitten vain laitan sen aina väärään paikkaan tai jotain?

Oli muuten jollain kieroutuneella tavalla kiva lukea haukkumisia Reprofitista, sillä kärsin välillä tsekkiklinikkakateudesta. Ne hoitavat vain pariskuntia. En sitten tiedä, jos vaikka palkkaisi jonkun työttömän näyttelijän esittään mun miestä? :p
 
Viimeksi muokattu:
peikkoeukko meillä joo siis sama siirtopäivä ja nyt pp8 menossa. Kuinkas piinailut sujuu? Oletko testaillut? Onko ollu minkäänlaisia oireita?
Mikä sulle laitettu testipäiväksi?

Siirron jälkee lähes viikko taaplattiin kaupungin katuja ja kierrettiin katsomassa nähtävyyksiä n kol 10-17. Sen jälkeen maistuikin n 1/2h päiväunet
Kaikkien siirtojen jälkeiset piina-ajat on niin erilaisia ollu, et ei pysty sanomaan omista oloista mitään. Kipuja, vihlontoja niin kohdun ku munasarjojen ja lonkkien kodalla tuntuu sekä autossa ja syömisen jälkee pahaaoloa ja pieniä vilunväristyksiä. Näistäkään kun ei voi sanoa yhtikäs mitään johtuuko mahdollisesta raskautumisesta vaiko lääkkeistä. Eilen iski kyl yhtäkkinen hikipuuska mikä kesti n 5-10min. Otsasta lähes valui hiki, mut kuivui samointein. Luin, että olisi hormoonitason romahtamisoire mikä siis tarkoittaisi, että raskautta ei olisi.
Aika kuitenkin näyttää ja testin teen torstaina. Siihen asti nautin tästä olotilasta
 
  • Tykkää
Reactions: elinas
Kannattaakin esemila nauttia täysin rinnoin tuosta tunteesta, kun "saa olla raskaana". Mulla tuntui ihan järkyttävä viiltävä kipu oikealla puolella alamahalla, kun siirrosta oli kulunut vähän reilu 3 vuorokautta. Sellaista en esikoisesta tuntenut.

Pidän peukkuja esemila (y)
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Kannattaakin esemila nauttia täysin rinnoin tuosta tunteesta, kun "saa olla raskaana". Mulla tuntui ihan järkyttävä viiltävä kipu oikealla puolella alamahalla, kun siirrosta oli kulunut vähän reilu 3 vuorokautta. Sellaista en esikoisesta tuntenut.

Pidän peukkuja esemila (y)
No viiltoja ja pistoksia on ollu täälläkin. Nyt eniten ihan keskellä alaselkää/ristiselässä kipupiste mikä jäytää koko ajan. Siirtyilee oikean lonkan ja ristiselän välillä
Kiitos
 
No viiltoja ja pistoksia on ollu täälläkin. Nyt eniten ihan keskellä alaselkää/ristiselässä kipupiste mikä jäytää koko ajan. Siirtyilee oikean lonkan ja ristiselän välillä
Kiitos
Klinikalle, kun tuosta viiltävästä kivusta sanoin, niin kertoivat, että todennäköisesti kiinnittymiskipua. Ite olin sillon, että ihan höpö höpö juttuja. Mut ei ne väärässä olleet.
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Moikka pitkästä aikaa!
Plussautuneille onnittelut Aivan ihanaa kun täällä näitä onnistumisia tulee
Meillä tuo pakastetun alkion siirtoon meneminen vähän siirtyi oman elämäntilanteen vuoksi. Mutta nyt on se aika, että lähdetään vielä kerran yrittämään.
Eilen alkoi vuoto ja tänään aloitettiin limiksen kasvattaminen. 16.9 limisultra ja oisko siitä seur viikolla mahdollinen siirto, jos pakkasesta jtn siirtoon selviää.
Edellisistä hoidoista on jo niin pitkä aika, että en edes muista minä päivänä siirto useimmiten on? Voisiko joku muistuttaa
Tsemppiä kaikille!
Onko muita aloittelemassa hoitoja samoihin aikoihin?
 
Aliisa08
Onnea uuteen hoitoon.
Siirtopäivä on pääsääntöisesti kp 19-22 mut mulle esim. nyt tehty nippanappa kp 18 puolella.
Muistan sut muutamien vuosien takaa. Oltii yhtäaikaa raskaana, sä vaan edellä Onnistuisikohan nyt sama, mut toisin päin.
Itsellä olisi to testipäivä.

Mites peikkoeukko? Mitkä fiilikset? Testaillu?
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Peikkoeukko
(40+) 1. lasta yksin yrittävä
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Jumprahuitti,
2. lapsi
Taika-Toive.
Odottava73
, 2.lapsi.
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
esemila siirto elokuun lopulla -16. Reprofit
Hassutassu (40+), 2 lapsi toiveissa
Ramiina (30)
Aliisa08 (26) 2 lapsi. Hoito tulossa keväällä 16
Karvanautti (32) tulossa 2. pas pääsiäisen jälkeen

Piinailijat
esemila
Peikkoeukko

Plussanneet
Armiina
(30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi LA 1.3.2016
bessonnitsa, 1 ja 2 kaksoset
Piper86, (29) 1.lapsi, la 27.6
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi
Fibbis (40+) 1. lapsi
Jonnuli 77 (37) 1. lapsi LA 28.8.16
Pikkukintsu (39), 1. lapsi LA 12.11.16
Pinkki Myy LA
Burma 2.lapsi LA
Maria73 2.lapsi LA
elinas 2 lapsi. PLUSSA 28.6.16
Solakka Silakka (45+) eka lapsi, PLUSSA 1.7.2016

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2014 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2014
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Fanni tyttö 9/2015
Weeru, identtiset kaksostytöt, 27.9.2015
Tia-Tuu, poika, 10/2015
Lempiviola, tyttö, 10/2015
Aniraz_, poika, 10/2015
Iitu78. 2.lapsi, tyttö, 12/2015
Nat (41) poika 1.1.2016
Tytsy75,(39) 1.lapsi, tyttö 16.1.2016
Saiga tyttö 1/2016

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Calcifer
 
elinas,
en ole testannut :)
Yllättävän hyvin on maltti pysynyt, eikä ole ollu edes mahdotonta himoa testatakkaan vielä :eek: Tää on kyl mulla ihan uus piirre :LOL:Tänään kävin testinkin vasta ostamassa. Torstaina tosiaan se virallinen testipäivä (y)
Sit itketään tai nauretaan :D
 
Esemila toivotaan että tällä kertaa mentäisiin niinpäin, että sinä edellä ja minä perässä Kovasti toivon että plussa testiisi pärähtää

Meillä on tosiaan jo kaksi lasta saman luovuttajan soluilla. Tyttö 2010 ja poika 2012. Saatiin niin hyvin muniksia aikanaan, että meillä on vielä 7 pakkasessa. Jotenkin tuntuu vaan oudolta että kun ne 2010 on pakastettu, että voisiko niistä alkaa vielä raskaus. Näin klinikalta kyllä sanoivat, että yhtä hyvä mahdollisuus saada plussa. No, mutta sepä jää nähtäväksi
 
Meinas käydä tai kävikin moka lääkkeiden kanssa eilen. Olin laskenut väärin ja mun lugevarasto loppu niin, et eilen illalla en saanut ku puolet annoksesta enää laitettua ja aamuksi ei olisi ollut yhtää.
Kello tässä vaiheessa 22.45. Mies lähti ajamaan 10km päähän apteekkiin n. 22.48 hakemaan lisää kun apteekki meni kiinni 23.00. Olin varma, että ei kerkeä. No 22.58 tuli viesti, et "kotimatkalla :)"
Näin pelastui tältä osin tämäkin raskaus.

Tänäaamuna sitten mokasin uudestaan. Hyvin mä hoidan nää hommat o_O
Heräsin himpun ennen seiskaa vessahätään ja menin sen jälkee juomaan. Otin progynovan ja vitamiinit samalla. Painuin samoin tein pojan vieree hetkeksi vielä pötköttelemään.
Noustii ylös ja touhuttii siinä kaikennäköistä. Mietin vielä siin välissä, et mähän luget aamuveskikäynnillä laitoinkin jo.
Havahduin kahden maissa, et enhän mä mitää lugeja laittanutkaan. Kiireesti tarkastamaan pakettia et olinko oikeassa ja oikeassa olin, dääm.
Luget laitettu jonkin verran myöhässä, mut toivottavasti se ei mokannu koko tätä juttua.
Huomasin myös sen, että kyllä luget vaan kipuja tuo. Koko päivä oli ollu seesteistä ja kivutonta ja sitäkin ihmettelin jossain vaiheessa, et onpa tänään alaosastossa rauhallinen päivä.
Luget ku tunkasin niin 35min. meni (laitoin oikee sekkarin päälle ja otin ajan :D)ku alko kivut alaselässä ja painon tunne alavatsalla.
Omalla kohdalla tuo ainakin pitää paikkansa, et luget tuo kipuja.
Tämän huomasin kyllä jo aikaisemminkin silloin useampi vuosi sitten (kävi samoin, et unohdin aamulääkityksen ottaa ja otin myöhässä) ja kyselinkin toisilta, et ovatko huomanneet saman. En muista mitä vastauksia sain, mut oletteko huomannu saman?
 
Vaik mä en enää tänne ns kuulukkaa niin kerronpa silti.
En tiedä 2 vkon jännityskö laukesi vai mitä, mut tänää sit päivällä ihan yhtäkkiä pärätähti kuumemittariin 39 asteen lukema ja pää halkeamispisteessä.
Sanotaan, et ihmiselle ei anneta taakkaa kannettavaksi enempää ku jaksaa kantaa, mut nyt tuntuu et olkapäät ja jalat pettää ihan kohta.
Uuden hoitokierron alussa, toisen siirron jälkee mulle tuli keuhkokuume. Pelkään vaan, ettei taas tuu sitä ku järkky hengenahdistuskohtaus tuli saunassa, olin pyörtyä. Eipä ole tuollaista ennen ollut ku sillo keuhkokuumeessa. Mieskin oikee pelästy.
Täällä jatkan potemista ja pelkään pahinta
 
Voi esemila iso halaus sinulle. Onhan tuo nyt jo ihan kohtuutonta. Toivottavasti et nyt sairastu yhtään pahemmin. Mut menehän pian lääkäriin jollei olo helpota. Pika crp otto ei ensiavussa kauaa vie. Jaksamista sinulle.
 

Yhteistyössä