Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Esemila älä heitä vielä kirvestä kaivoon.

Onko teillä kellään noussu maksa-arvot hormonihoitojen vuoksi? Ystäväni joka on nyt luovuttamassa minulle munasolujaan elokuussa pelkää, että maksa-arvot kohoavat hormonien pistämisen vuoksi ja sitten ei välttämättä luovuttaisikaan.

Itseäni nyt vähän jännittää, koska hän on luvannut ja nyt tuntuu siltä, että vetää takaisin. Toki se on hänen päätöksensä, mutta jännittää silti. Oon kuitenkin niin kauan oottanut tätä loppukesää. Tsi alkusyksyä, milloin se nyt sitten tapahtuukaan.
 
Elinas, toki maksa-arvoja seurataan mittaamalla ne ennen hoitoja, mutta en ole edes kuullut että nimenomaan sellainen riski olisi olemassa että nousevat. Mihin luovuttaja perustaa tämän käsityksensä? Pitäisi varmaan kuulua edes johonkin riskiryhmään tai olla arvot jo ylärajoilla ennestään että olisi jotain järkeä..
 
Moikka!

Kiitos kaikille paljon onnitteluista!!! :) Ollut kyllä aikamoista mielen myllerrystä nämä kuluneet viime päivät. Huomenna pitäisi omien laskujeni mukaan nyt sitten alkaa rv 6 ja tähän on plussan jälkeen mahtunut jo sellasia mielialanvaihteluita, että huh huh…:D Maanantaina tuli yhden päivän ajan vähäsen ruskeeta tuhruvuotoa ja säikähdin ihan hirveesti! Tiistaina olin sitten ihan itku kurkussa, että tähänkö tämä jo päättyy ja tiuskin miehellekin joka asiasta kun oli niin mieli herkässä. Onneksi tiistaina ei enää tullut vuotoa, eikä nyt muinakaan päivinä ole tullut. Ultra on ensi viikon lopussa joten siellä sitten kuulee tai näkee, että onko kaikki hyvin ja montako on matkassa mukana.

Iitu78 Kiitos, tulen mielelläni lahjasoluista raskautuneiden ryhmään!Odotan kuitenkin vielä ensin ultran tulokset, että on sitten varmaa että oikeesti masussa on joku :) en käynyt verikokeessa, mutta kotitestejä olenkin tehnyt sen edestä ja vahvaa plussaa ovat. Joten ajattelin, että olen nyt sitten näiden tietojen varassa, kun ens viikon lopussa jo ultra.

Iida-Karoliina, kyllä saa siirtää minut plussanneisiin, kiitos paljon!

Esemila, testaa ihmeessä uudestaan vielä oikeana testipäivänä. pp 7 on aikainen vielä. Tsemppiä ihan hirveästi ja toivon kovasti, että siellä on testipäivänä iloinen yllätys odottamassa!
 
pp10 ja nega. Tulos se minkä jo tiesinkin. Nyt loppu lääkkeet,ei muutu niin ei muutu.

Tietääkö kukaan,että mitä alkioluokitus XB tarkoittaa? Aina ennen on ollut HB, tuo oltava käsittääkseni huonompi,mutta kuinka huono?
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Esemila, mä niin toivoin, että nyt olisi ollut teidän vuoro. Voimia nyt jatkaa eteenpäin ja se on sitten se toinen mikä tuo plussan, näin on uskottava :) Koita jaksaa ! Hengessä mukana, mä niin tiedän tuon sinun tunteen nyt.
 
Esemila suosittelen silti jatkamaan lääkkeitä viralliseen testipäivään saakka. Vasta silloin on annettu omalta klinikalta lupa lopettaa lääkkeet, koska alkio on täysin lääkityksen varassa. Varmuuden vuoksi, vaikka kuinka olisi varma negasta.

Onnittelut bessonitsalle!
 
esemilia, surku ettei sinullakaan nyt tärpännyt! Mutta ei se tarkoita, etteikö vielä voisi onnistua, jos vain jaksatte! Kun on jo aiemminkin onnistunut. Voimia, tuo on kaikkein kamalin vaihe! Toi XB on expanded blastocyst, eli on jo pidemmällä kuin pelkkä blasto. Eli aivan erinomaisessa vaiheessa. Seuraava vaihe on se hatching blasto. Ja lääkkeiden jatkamista minäkin suosittelen, varmuuden vuoksi, jos viralliseen testipäivään on vielä aikaa.

bessonnitsa, mulla oli alussa ihan pieniä tipluja ruskea pyyhkiessä, mutta edelleen on kyytiläinen matkassa.
 
Virallinen testi olisi lauantina,ei se siihekai muutu kun nytkään ei anna testi osviitaa yhtikäs mitää.
Kiitos Saiga selvityksestä. Siis HB on parempi kuin XB? Kumpikaan ei kuitenjaan huonoja?
Sanottiin,että parempi siirrettiin nyt.

Onhan tää taas isku vasten kasvoja
 
Niin, ei kai se testi luultavasti muutu, mutta jos... niin eipähän tule sitä, että olisi lääkkeet liian aikaisin lopettanut. Vaikka kurjaahan se on niitä jatkaa, kun lopputulos on nega. Mitä testejä olet käyttänyt? En tiedä sanotaanko noista XB ja HB että HB on "parempi", periaatteessa on luokituksessa parempi, mutta tarkoittaa että on edennyt vähän pidemmälle kehityksessä. Meille ainakin sanottiin että molemmat on hyviä, ja kai "pelkät" blastotkin olisi olleet hyviä.
 
Kääks onnea plussanneille ja hali neganneet, esemila etenkin. Olis ollu teidän vuoro!!

Elokuu lähenee. Saa nähdä tuleeko klinikalta soittoa. Mulla on vaan takana vuotohäiriö kevät ja kesä. Kohdun myooma olikin innostunut ja poistettiin. Saa nähdä miten nyt käy..siirtyykö koko hoito vai miten :sick:.. Harmittaa. Normisti yhdet menkat kai riittäis väliin mut en tiiä mite näissä kun pitäisi sumplia se kierto kohdalleen luovuttajan kanssa. Eikä mitää hajua kun ei oo kuukausiin toiminu mitenkää säännollisesti Pläh

joku kysyi maksa-arvoista. Tuntuu että luovuttajan lääkkeet (piikit) tuskin arvoihin vaikuttaa. Estrot ja proget todennäköisemmin jos nekään. Mut niitähän luovuttaja ei saa.

Bessonitsa onneksi olkoon ja mulle voisit laittaa yv:ä klinikasta! !!
 
Olisikohan tuo testi ollut nimeltään Sofi one step tai joku sinne päin.
Meinasin,et jos huomena kävisi veritestissä niin näkisi et onko ollut yritystäkään.

Kiitos kaikille kun jaksatte kannustaa,olette ihania. Iman teitä ei jaksaisi <3
 
Esemila. Toi sofi on aika surkea testi mitä olen tuolta seurannut. Antaa tosi heikosti viivaa siinä missä muissa on jo selkeästi viiva. Menehän kokeeseen!

Lueskelin ajankuluks tota piinaoireketjua. Iski samalla innostus ja samalla ahdistus siitä, et jos kohta on itse taas kyttäämässä oireita. Se tunne kun tajuaa et ne tutut jutut puuttuu ja tietää et negaa paukkuu. Aina jakso siihen pp5 asti toivoa ja sit iski se epätoivo. Hyi .. jotenkin ei olis kyllä ikävä noita hetkiä :confused:

Onko teillä ketää kelle puhua näistä asioista? Mua harmittaa ettei oikein oo ketään. Siis toki näistä jolleki äidille voi avautua mutta eihän se hoidoista tajua mitään. Olis kiva kun olis joku kenen kaa jakaa piinaa jne.. :oops:
 
Esemilia, mene ihmeessä veritestiin! Mullakin nuo Sofit ei koskaan näyttäneet tasavahvaa viivaa, vaikka digit näytti ihan oikeita viikkoja. Eli veikkaan että pientä yritystä eivät edes näyttäisi.

Calcifer, mullakaan ei ole ollut muita kuin mies, jolle olisin puhunut hoidoista. Tai siis muuta kuin maininnut, että hoidoissa käydään. Saa nähdä josko tulevaisuudessa kertoisi jollekulle pitkästä hoitotaipaleesta. Nyt asia ei tunnu niin hankalalta, kun on vihdoin raskaana, ja olisi kiva puhua etenkin saman kokeneen kanssa.
 
Puol kasilta olin tänään jo veritestissä. Ajattelin tyhmänä,että jos saisin jo vaikka tänään vaatauksen,mut ei, menee tiistaille.
Huomena teen vielä digitestin varmistukseksi ja sit tosiaan tiistaina näkee , et onko ollut edes mitään yritystä.

Me ei olle kerrottu kenellekkään joten puhuminen ei onnistu kenenkään muun kuin miehen kanssa. Välistä sekin on vain jotenkin vaikeaa. Käsittelemme asioita niin eri tavoin ja itselle tulee sellainen tunne, et mies ei vaan ymmärrä. Ymmärtäähän se ja varmasti sattuu samoin kuin minuunkin,mut hän ei sitä niin näytä. Hän ei näytä iloakaan sen ihmeemmin. Itse olen ääripääihminen ja ero on valtava surulla ja ilon välillä. En tiedä tunteeko mies samoin kuin minä, että on jotenkin valtavan yksin aina aika-ajoin. Itse en aina puhu kaikesta koska tulee tunne,että rasitan liikaa.
Täällä on ollu hyvä purkaa itseään vaikka omat purkaukset välillänolottaakin. Onhan minulla periaatteessa kaikki hyvin. Minullahan on lapsi kun taas jollain muulla ei sitä ole.

Tää biisi on pyöriny päässä taas monena päivänä


Hyvää viikonloppua :D
 
Esemila.
Jep. Tuo on "hyvä" biisi. Mäkin olen sitä ajoittain soittanut kun tämä kaikki erilainen vastoinkäyminen tuntuu välilä aika raa'alle. Mä olen menettäny vauvoja (luomuraskaus) ja toisaalta näitä hoitoja on hangattu joskus tuloksetta. Välillä pelottaa ja pitäisi osata päästää tästä irti, alkaa elää muutakin kuin hoitoelämää. Mutta sitten kuitenkaan ei voi antaa periksi koska muulla keinoin lasta ei voi edes yrittää..saamisesta nyt ei voi puhua samana päivääkään.
Onhan tää. Taistelua. Pelottaa ja paniikki jo etukäteen.
 
Maksa-arvoihin vastattiin näin ovumialta:
"Juttelin asiastasi Katin kanssa ja hän sanoi, että on hyvin mahdollista, että ystäväsi elimistö on herkkä hormonivaihteluille ja täten maksa joutuu koville luovutushoidossa sekä esim raskaudessa yms. Täten voi olla parempi olla rasittamatta häntä uudestaan luovutuksella, jotta maksaan ei tule peruuttamattomia muutoksia. Asia toki vaatii tarkempaa perehtymistä, mutta henkisesti kannattaa varautua, että emme suosittele hänen käyttöään enää oman terveytensä takia.

Voit toki keskustella tarkemmin asiasta Katin kanssa ja toki mielellään tapaamme ystäväsikin."

Musta tuntui siltä, että tonnin paino olisi tippunut rintani päälle. Itku oli välitön ja aivan suhteettoman suuri. Koko päivä meni itkiessä vähän väliä ja oloni oli aivan kaamea. En ole oikein vieläkään selvinnyt tuosta uutisesta. Olen ollut jotenkin niin varma siitä, että hän voi luovuttaa eikä maksa-arvot nouse hormoonihoitojen tuloksena.

Ja olen aivan varma, että ystäväni ei suostu luovuttamaan, kun kuulee sen, että on pienikin riski jollekin asialle. Ja toki sen ymmärrän, mutta tuntuuhan se nyt aivan saatanan pahalle!

Ja jotenkin teen ihan hirveen suurta taistelua tän toisen lapsen haluamisen kanssa. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan, mutta on ristiriitaiset fiilikset.

On tää niin väärin, että kaikki ei saa lapsia niin kuin haluaa. Calciferin ajatuksiin samaistuin.

Kaikille jaksamista, kyllä me selvitään! <3
 
Hyvät huomenet :)
Nega se lauantain testikin oli,tein nyt digin ihan vielä varmuuden vuoksi, et ei tarvitse jossitella. Tiistaille luvattiin vasta veritestitulos,mutta tulikin jo tänään ja se oli huimat alle 0,5 :D Ei siis yrityksen tynkääkään.

Nyt jo uudet suunnitelmat kun rankimman pettymyksen ohi on päässyt. Lähdemme siis vielä hakemaan tämän yhden jo maksetun matkaan. Nyt matkasuunnitelmat vaan aivan toisenlaiset.

Lääkäriltä tuli pahoittelt negasta ,mut ei vastausta kun kysyin alkioiden eroavaisuutta. Alkavat olee meikäläiseen jo varmaan kyllästyneitä kun ravaan siel koko ajan ilman tulosta. Johan mä romutan niiden hyvää onnistumisprosenttia, et ei ihme jos tulee kielto, että en saisi enää mennä.

Ihme tahkoamista vaik kaikki lääkäritkin toitottaa,et ei voi olla mitää vikaa kun on onnistunut aijemminkin,et mikä tosiaan olisi voinut muuttua.
En tiedä kuinka pielessä se ajoitus sitten voi olla (tämä on ainut mitä on syyksi epäilty) kun siirtoja on nyt tehty kp18-21 välisillä ajolla. Onko kellää tietoa,et voiko tosiaan siirron sitten tehdä ihan poiketen noista normikiertopäivistä?

Nyt oli kp 13 limis 10,3mm ja siirrossa kp 21 se oli 13mm. Tämäkin on vaihdellut 8-13mm välillä riippuen siirtopäivästä. Jotenkin sekään ei selittäisi asiaa koska ihan normirajoissa nuo kuitenkin vielä käsittäkseni on.
Vai tarkoittaako ajoitus jotain ihan muuta kuin limakalvonpaksuutta?

Mielellään ei vielä kuitenkaan antaisi periksi ja haluaisi selvittää,et mistä kiikastaa.

Mietin sitäkin,että mitä jos nyt ei ottaisi ollenkaan kortisonia ja gonapeptyliä. Menisi näiden osalta luomusti :) koska ei niistä ainakaan ole ollut minulle mitään hyötyä. Edellisellä kerralla kun raskauduin niin ei ollut kumpaskaan läytössä vaan oli vain Zumenon ja Lugesteron. Tyhmää ajattelutapaa,mut nyt käytössä Progynova niin haluaisin senkin vaihtuvan takas Zumenoniin. Olisi se vanha hyväksi todettu yhdistelmä,vaik ei näillä kaiketi voi olla metkitystä?
 
Viimeksi muokattu:
Esemila.
Mulla on siirtoja tehty vaihtelevasti, plussakierrossa tais olla just joku kp 19-21. Mutta noilla lääkkeillä sillä ei oo väliä vaikka itsekin tätä stressasin. Mullaki on ollu nega kierrossa limis yli senttiä ja kaikki upeasti. Yksi siirto tehty jopa luomukiertoon. Mut ei. Sitä kun ei kukaan tiedä mitkä osaset vaikuttaa. Sit tää plus oli vähän sellanen hätäinen, kierto ajoitettu progesteronilla eikä mitään hienosäätöjä.
ja mä kuitenkin olen raskautunu luomustikim vaikkei vauvoja olekaan saatu. Lääkäriltä tätä usein tivasin ja jahkasin ja suurin syy kuitenkin on aina alkiossa. Vaik se näyttäis labrasssa hyvälle niin kukaan ei tiedä lopputulosta. Jo sekin et miks kahdesta täysin yhtä hyvästä alkiosta vaikka vaim toinen lähtee jne. Ja onhan tuolla suullisia blastosiirtoja missä upea hieno ykkösluokan blasto on osoittautunut kehitysvammaiseksi sikiöksi. Luoja tietää vaan ei kerro. Paljon jaksuja!! Nää on nii hankalia ja itse ainakin aina haluan löytää syitä ja selityksiä. Mekin toivottavasti piinaillaan pian yhdessä <3

Elinas halaus. Meillehän kävi vähän sama. Meillä oli aikanaan jo oma luovuttaja ja lääkärit yms käyty ja lääkkeet odottamassa. Oltiin odotettu sitä hetkeä erinäisistä syistä yli puol vuotta. Hänen elämäntilanne kävi kuitenkin hankalaksi ja perui yks kaks tekstarilla koko kuvion. Silloin tuntui todella pahalle ja tuntui että sydän revitään. Odotus oli ollu pitkä ja kaikki purkautui epätoivoon ja osin vähän vihaankin.
Mutta tottakai se on luovuttajan päätös ja tätä hommaa ei voi tehdä jos kaikki ei natsaa. Enkä todellakaan enää ole vihainen, silloim se vaan tuntu sille. Mutta ymmärrän niiiiin hemmetin hyvin sun fiilikset. Iso halaus.
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa

Fibbis. Reprofit
Calcifer. hoito tulossa syyskuussa
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37),
1. lapsi, PAS tulossa 2015, Gdansk
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi haaveissa km jälkeen, siirtymä julkiselle yksityiseltä
Jumprahuitti, 2 lapsi PAS marraskuussa, Reprofit
Taika-Toive.
Hassutassu
(40+), 2 lapsi, PAS 2015, Bruno.

Hoito lähestyy
Odottava73
, 2.lapsi. Pas elokuussa
elinas. lahjasoluhoito elokuussa
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Talven valo (33), 1 lapsi toiveissa,1 lahjamunasoluhoito. 4/15
Piper86,
Peikko eukko
; Tulossa pas, Tarto
esemila,19.8 siirto

Piinistelijät






Plussanneet

Fanni
(40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi, la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Armiina (30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lempiviola (33) 2 lapsi, la 12.10.2015
Weeru (31) 1 ja 2 kaksoset, la 11.11.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Iitu78. 2.lapsi, la 20.12.2015
Tytsy75,(39) 1.lapsi, la 31.12.2015
Saiga la 7.1.2016
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi La?
bessonnitsa, La?
Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Esemila, todella on pitkä ja raskas teilläkin tie. Käännä katse tulevaan, onneksi sulla on vielä alkio joka hakea matkaan ja täten toivoa. Kyllä se on ihmeellinen maailma tuo raskauden alku hoidoilla..itse ainakin totesin että niin miljoonan asian summa, että kaikki loksahtaa, ja ihan ilman mitään logiikkaa! Meillä ei ekoista siirroista alkanut raskaus vaikka hyvä limis ja huippublastot...huonoimmat blastot siirrettiin vikana ja ne olikin yllättäen sulatusaamuna huimasti kirineet "hatching blastocyst" vaiheeseen molemmat ja siitä toinen sitten kiinnittyi. Muihin siirtoihin poiketen tässä oli käytössä kortisoni. Kovin mietin mikä vaikutti mihinkin...eikä järki riitä selittämään mitenkään! Joka siirrossa on siis toivoa, oli millainen päivä, alkio tai limis hyvänsä.
Hoidoista puhuminen..mulla on muutamia ystäviä jotka tietää. Heille on ollut ihan kiva puhua, mutta on se vaan niin että ei kukaan voi täysin ymmärtää joka ei näitä hoitoja itse ole käynyt läpi. Miten voisikaan jos on itse tehnyt 3-5 luomulasta..Miehelle puhuminen on vähän..kyllä te tiedätte! Mies on niin putkiaivoinen joo-ei-tyyppi jolta puuttuu kaikki siltä väliltä. Kyllä tää palsta taitaa olla ehdottomasti se paras henkireikä jonne on ollut ihana purkaa tuntoja ja täältä on saanut paljon tukea!
Voimia kaikille!
Iitu 19+3..viikko ultraan ja jännittää..verenvuotoa on hieman ollut kokoajan 4 viikkoa..toivon niin että hematooma häipyisi johonkin..
 
Iitu, eiköhän kaikki ole hyvin. Toivottavasti vuoto nyt loppuisi kokonaan eikä olis mitään jatko-ongelmia. Halaus!!
Meilläkin mies on kans vähän joo-ei-tapaus ja hyvin huono puhumaan tunteistaan tai mistään ei-konkreettisesta. Näitä hoitojakin saa aina pohtia vain käytännön tasolla ja niihin se vaan kommentoi tyyliin "jaaha..mikäs päivä pitää tehdä x tai y..mille päivälle se ja tämä sattuu että osaa hommata vapaan".. ei sen kans saa mitään syvällistä keskustelua aikaan :D.

Jee..elokuu koittaa ihan just. Ei meinaa mennä tajuntaan että jo ehkä toivottavasti kohta pääsisi konkreettisesti hommiin. Tuntuu ihan oudolle!! Vastahan oli kevät ja tuskailin aja kulua! Hirvittää kyllä niin että järki lähtee. Rahanmeno ja henkinen puoli..huhheijaa. Sekavat fiilikset.
 
Iitu, nuo vuodot on kyllä niin kurjia :(. Mullahan oli myös vuotoja raskauden aikana ja ilmeisesti niiden aiheuttamana menikin se lapsivesi aiemmin.

Täällä ollaan vielä paussilla, vähän mietin olisiko yrittänyt tähän kiertoon viimeistä passia ja suostutellut lääkärin siirtämään 2 jos kaksi sulatuksesta selviäisi. Ehkä seuraavaan kiertoon, eli noin 4 viikon päähän menisi se viimeinen yrityskerta.
 
Iitu78 tuo on niin totta,mistään ei voi tietää milloin ne kaikki palaset on kohdillaan. Olen lähtenyt varmasti hieman liian löysin rantein toiseen yritykseen kun ensimmäinen tärppäsi tokalla yrityämällä. Tämän siitä sit saa ja negat tuntuu tosi kovilta. Onneksi luonne kuitenkin sellainen,että en jaksa murehtia pitkään vaikka mielessä sillon tällöin käykin,et miksi ei vieläkään.
Toivottavasti vuodot sulla helpottaa ja kaikki ok. Mulla oli vuotoa myös sillo viimeeksi 9+ ja 15+ viikoilla,mut johtui siitä kun istukka oli kohdunsuun päällä. Ja edellisessa luomuraskaudessa mistä vauvaa ei siis syliin asti elävänä saatu,niin oli hematooma mikä vuosi rajusti välillä ja n 1-2 vkoa. Lääkäri sanoikin,et voi vuotaa useamnankin kerran,et ei kannata pelästyä. Tämä vuoto ei siis ollut mitenkään syy siihen että lasta ei elävänä syliin saatu.

Calcifer, millo sulle suunniteltu siirto ja missäs se tehdäänkään?

Odottava73, aika menee nopeaan ja ei huomaakkaan kun siirto jo ovella

Meillä nyt sit pitäisi olla 19.8 siirto, Zumenon-aloitettu taasen.
 

Yhteistyössä