Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Uskon sen! Mutta hcg on todella hyvässä nousussa jos viiva jo noin vahva :). Mulla se oli sellanen vasta joskus pp12 jälkeen :)
Mitähän suomalainen lääkärimaailma tuumaa, tän pinon rouvat meinaa pistää kaksoisraskaustilastoihin kunnon piikin :D

Voih kumpa itsekin pääsis taas katsomaan tollaista tikkua ja odottamaan ultraa. Niin kaukainen ajatus
 
Onnea Iitu78!!! Aivan mahtavaa! Täällä on muutenkin paljon plussia ollut!

Pahoittelut Jumprahuitti!! :( Keskenmeno on kyllä hirveä kokemus!!

Täällä on 10 päivää Procren pistoksesta ja on jotenkin kurja olo. Tekee pahaa ja väsyttää ja mielikin jotenkin alhaalla. Ensi viikolla on "nolla"ultra ja jos kaikki ok, alkaa limakalvon kasvattelu. Hirvittäää ja jännittää, voikun mielen saisi vielä mukaan. Yritän olla positiivinen, mutta kauhistuttaa ajatus jos hoito taas epäonnistuu! Syön monivitamiinia ja erikseen vielä foolihappoa ja d-vitamiinia. Pitäisikö vielä jotain lisätä?

Kortisonin kanssa kannattaa syödä vatsasuojalääkettä esim. somacia. Mulla on omissa ivf:ssä ollut kortisoni kokeilua, mutta nyt ei ole ollut puhetta tähän hoitoon, taidan kysyä asiaa ensi viikolla kun olisi sitä tuolla laatikonpohjalla jäljellä, mutta täytyy kysyä lekurin mielipide. Millä annoksella olette kortisonia syöneet? Mulla taisi olla ihan joku 5-10mg vaan.. mut eipä ollut apua kun vielä tässä ollaan.
 
Iitulle isot onnittelut!!! Upea hcg arvo!!! Mä plussasin pp8 ja pp10 hcg oli 544. Viikko sitten rv8 ultrassa paljastui ylläri kun kohdussa majailikin kaksi katkarapua. Meillä siirrettiin vain 1 blasto, mutta se olikin jakaantunut. Eli tuplat tulossa. Tolla hcg:llä veikkaan sullekkin kahta salamatkustajaa. Onnea!!!:heart:
 
Fannilla kyllä hurja hcg yhdelle alkiolle! maanantaina meen verikokeeseen, en ole varma saako arvon samana vai seuraavana päivänä, kun mulla on aiemmin otettu vaan kvalitatiivinen testi mikä näyttää raskaana vai ei raskaana, sen saa samana päivänä. Miten mä pystyn tekee töitä ja keskittyy maanantaina!!!
 
Onnea Iiitu!!! Voi mahtavaa, muutenkin näitä plussia ropisee hurjasti!!!
Ja samalla itseäni hirvittää miten tässä itselle käy..tuosta procren piikistä tuli kyllä minullekin hurjia oireita, viikon kestävä järkyttävä päänsärky ja olen ollut ihan maassa. No nyt jo hieman helpottaa olotila...siirtoa suunnitellaan mutta jo 2 mennyt mönkään joten odotukset maltilliset että miten tässä nyt sitten käykään..
 
Onnea Iitu!! Ihanaa varmaan nähdä ne viivat oikeassa paikassa :heart:
Meillä verikokeen saa jättöajasta riippuen samana päivänä (netin kauttakin sen tuloksen näkee) tai kolmen jälkeen jätetyt taisi mennä seuraavalle päivälle. Mutta tämä pks:lla.

Weeru, mieletöntä että sulla onkin kaksoset tulossa, onnea :) onko silloin kaksi siittiötä mennyt samaan aikaan soluun vai mitenkäs se biologia menee?:confused:

Piper, mulla on Dexametason, annokset on eri kun siinä toisessa jota sinulla lienee ollut. Annos on 0,75mg/pv. Taitaa vastata 5mg siinä toisessa. Joka tapauksessa puoli tabua. Paitsi eilen vahingossa nappasin kokonaisen, sekoitin sen kilpparilääkkeen kanssa kun ovat ihan samanlaisessa purkissa! Ei ole tullut mitään vatsaoireita, lekuri väitti että pirteys on lähinnä se mitä saattaa tulla. Minulla kyllä toistaiseksi toisin päin, olen nukkunut tosi hyvin.
 
Jonnuli, tuossa identtisten kaksosten hommassa valmis alkio varhaisessa vaiheessa jakaantuu kahtia ja juuri siitä tulee se geneettinen identtisyys, ei siis tarvita kuin yksi munasolu ja yksi siittiö ja siitä kehittynyt alkio. Kun normaalissa kaksosraskaudessa taas kaksi eri siittiötä hedelmöittää kaksi eri munasolua.
Mua pelottaa kun yöllä tuli alaselkäkipu ja nyt alavatsakipu. Onko raskauksissa tällaisia? Kun mulla ei ekassa ollu, viimeksi keskenmenneessä oli.
 
Onnea iitu plussasta :) toivottavasti hcg on hyvä :heart:
Minulla oli kyllä jos mitä tuntemuksia alavatsalla alkuaikoina, ole levollinen.

Myös muille plussanneille ja siirtoon menijöille onnea :heart:

Aika kuluu nopsaan, meidän minit tänään jo 1 kk
 
Iitu. Kyllähän ne kivut kuuluu raskauteen. Kohtu alkaa kasvaa voimakkaasti. Sekim voi olla raskauskohtaista. En olisi sikäli kovin huolissani :)

Ja itse olen sitä mieltä että näissä (kuten muissakin ) hoidoissa lapsi ylipäätään on suuri ihme ja siunaus. Ja vaikka ajatus kahdesta kerralla tuntuu toki kutittavalle niin onhan siinä isot riskinsä etenkin lahjasoluilla. Täällä on onneksi suurimmalla osalla kaikki menny hyvin mutta esim ystävällä luomukaksoset kuoli kohtuun ja tuolla seulonnassa kiinnijääneiden ketjussa on pari surullista tarinaa hoitoalkuisista. Eli itse koen että yksi vauva noin yleisesti kerrallaan. Blasto hoidot toki nostaa riskin kaksosiin tosi isoksi ja siksi Suomessa hyvin nihkeästi siirtävät lahjasoluissa kahta blastoa. Mutta kuten sanottu onneksi kaikki voi mennä myös todella onnellisesti kuten Paulannalla ja monella muulla :)

Pidetään peukkuja että nyyttejä saadaan syliin. Oli niitä yksi tai useampia
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz_
Joo kyllä minäkin ensisijaisesti yksösraskautta toivon ja se on myös hoidoissa ollut tarkoitus. Kahtahan ei siirretä kaksosten toivossa, vaan arvioidaan kiinnittymisen mahdollisuutta ja pyritään tuplaamaan mahdollisuus, että toinen kiinnittyisi. Juurikin siksi, että kaksosraskauden riskit on paljon suuremmat. Itse olen kaksonen, joten ihana asiahan se on, mutta tosiaan yhtä tässä on lähdetty toivomaan ja jos kaksi suodaan niin kädet ristissä toivoen että kaikki menee hyvin. Mulla suomessakin kahden alkion siirrot, mutta yksi syntyi, ja se tosiaan on lahja.
Kiva kun lohduttaa muidenkin mahakivut, ei kai näitä muuten osaisi niin pelätä, jos ei olisi tuoreessa muistissa viime hoidon keskenmeno.
 
Kiitos Iitu selvennyksestä=) identtiset olikin isästä johtuvia, näinhän se on. Ja äitifaktoreilla kaksoset on kahden erillisen solun perusteella syntyviä.

Juuri ne paremmat mahdollisuudet houkuttavat minuakin kahden solun siirtoon. Ei kaksi lasta samaan aikaan ole tärkeintä, yksikin olisi lottovoitto! Meillä ei kyllä hyviä soluja suostuta pareittain klinikalla Suomessa siirtämään.
 
Jep, samaa mieltä. On meilläkin kahdesti siirretty kaksi mutta meillä on ollu ne silleen huonoa laatua että on ajateltu että toinen tukis toista. Kuulemma nykyisin ei enää ajatella näin vaan että tulokset on yhtä hyviä yhdellä ja kahdella. Mutta Meilläki tärppi tuli viimein kahden siirrolla joten kyllähän se pistää miettimään.

Kaksoset (siis ainakin luomuna ) menee niin että epäidenttisiin voi olla äidin puolella periytyvyyttä. Eli on taipumus siihen että kaks solua irtoaa oviksessa. Identtiset taas on täysin sattumaa ja kukaan ei kai loppujen lopuksi tiedä miksi hedelmöittynyt munasolu jakautuu kahtia. :) mutta luin tuolta jenkki sivuilta myös sellasta että blastoilla on taipumusta jostain syystä myös tuohon identtiseksi jakautumiseen joten joskus kahden siirroilla tulee kolmosia.
 
Mulla kaksosuus on äidin puolelta tulevaa, äidin isä on kaksonen ja myös äidin isällä on kaksossisarukset, eli tuplakaksoset löytyy äidin puolelta. Oon kans kuullut että kaksosuus periytymismielessä tulisi äidin puolelta. Hoidoissa tämä ei tietenkään päde millään lailla. Olen nyt hieman levollisempi, yritän ajatella että kaikkeni teen mitä itse voin ja lopuille en voi mitään. Päivä kerrallaan.
 
Joo tuolla tupla tai monikko-odottajissa oli yksi sellainen kolmoisraskaus, jota huvikseen kävin seurailemassa joskus vuosi sitten. Ihmeen hyvin meni kaikki ja taisivat syntyä vielä kaikki yli 2,5 kiloisina ja tyyliin rv 35. Mutta ihan hirveetä se olisi niiden riskien kanssa, pelko persiissä kokoajan sais olla. Eikä siitä kolmosten hoidosta voi selvitä yksin. Meidän klinikalla muuten raskausprosentti kahden alkion siirrolla on noin 45% ja niisä kaksosraskauksia on noin 15% joten ei mikään huima luku kuitenkaan.
Klinikan laskujen mukaan mulla olisi nyt 4+0, itte olisin laskenut yhden päivän vähemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Mä suunnilleen "asun" täällä palstalla tällä hetkellä. Kauheeta kun googlaillessa löytyy kaikenlaista, jossain jotkut väitti että nimenomaan Apteekin testit olisivat anteneet plussaa vaikkei ollut raskaana..nyt sitte kauhee paniikki että miksen tehnyt useampaa testiä! Jännittää hirveesti huominen verikoe. Pääsen labraan vasta iltapäivällä niin tuloksen saan varmasti vasta tiistaina.
 
Iitu paljon onnea!
Mulle on ohjeistettu niin, että aina käytetään samaa testiä. Ei kannata vaihdella merkkiä. Luotettavampi tulos. Mulla apteekin testillä plussa pp 14 (2013) ja tuolla se plussa vetelee sikeitä 1v 7kk :)
 

Yhteistyössä