Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnea plussanneille! Kyllhän tää alkaa jo ihan hyvälle prosentille näyttää :)

Rouvak33, voi ei :(. Mäkin kävin tässä yks päivä juttelemassa hoitokuvioista ja kuulemma julkinen on nyt kiristänyt entisestään kaikkea. Maksusitoumuksia ei esimerkiksi kovin helpolla kirjoiteta ja esim Taysissa on se kanta että oma luovuttaja pitää olla. Monessa sairaalassa ei edes aleta tehdä näitä hoitoja vaikka olisikin luovuttaja omasta takaa. Lääkärinkin mukaan tää on silleen harmi, koska niin monella syy on nimeomaan "lääketieteellinen" eli esim geenvirhe jne. ja periaatteessa hoitojen pitäs olla kaikille yhdenvertaisia. Ymmärrän toki ettei ihan kaikkea yhteiskunta ala kustantaa. Mut joo, loppujenlopuksi todella harvalla on mahdollisuus omaan luovuttajaan. Kyllähän niitä varmaan jollain tasolla olisi mutta se, että kysyminen on jo hankalaa saati se kuka on sellainen että lähtee hommaan 100% koko sydämestään.

Jonnulille hirnuisesti tsemppiä! Oliks niin et siirto tehtiin omaan kiertoon? Miten se meni!?
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Kiitos tsempeistä! Cacifer mulla oli semioma kierto eli ovitrelle pistoksia nyt miniannos joka toinen päivä tukilääkkeenä. Onneksi ei lugeja. Oireita ei pitäisi olla sitten lääkkeen takia.

Tytsy nyt jännittää puolestasi, peukkuja testiin!

Oliko kellään ollut hiivatulehdusta piinailuaikana? Mitä lääkettä otitte?
 
Nopeasti omaan napaan liittyen kyselen onko kellään tullut vuotoa ennen siirtoa?
Täällä nyt sellainen tilanne menossa. Pian tutkimuksiin lekurille mutta...voi olla että tästä tuli nyt "huti" kierros. Voi näitä käänteitä..ei ole vastaavaa ennen tapahtunut. Limakalvo oli hyvin kasvanut tässä kierrossa mutta vuoteleeko se nyt sitten vai mikä..
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli kerran vuooa n.kp 14 ultran jälkeen muistaakseni, kesti vuorokauden ja loppui. Ei vaikuttanut limikseen ja mistä lie vuoti ?
Muistelen, että esemila kirjoitti joskus viime kesänä vai oisko ollut jo edellinen myös vuodosta ennen siirtoa ja teki siitä ihan ketjunkin...
No, tiedä vaikuttiko vuodot mitenkään vai ei, mutta raskaaksi en tuosta kierrosa tullut eikä tullut esemilakaan.
Toivottavasti olisi vaivatonta ja siiryo sujuisi ja plussa pärähtäisi :heart:
 
Kiitos Paulanna! Tämä on tällaista aika pientä vuotoa mutta kuitenkin...no katsotaan mitä lääkäri sanoo. Meillä on ne muutamat enää jäljellä joten vaikka mieluummin siirrän hoitoa kun lähden epävarmoilla yrittään...niin monta yritystä jo takana että ei tässä enää jäniksen selässä olla siirtojen suhteen. Voi vaikka vähän odottaakin.
Ja nyt; pahoittelut Tytsy negasta! Mitenkäs teidän jatko, joko uudet suunnitelmat valmiina?

Onnea plussanneet!!! Paulannan tilastokatsaus oli todella hyvä! Kyllä täällä niitä onnistumisiakin on ollut mukavasti. Hyvä niin! Aina ne toivoa antaa meille kaikille.

Ja Onnea tarvitsevat myös piinailijat! Peukut pystyssä teille ! Ehkä pääsen itsekin seuraanne ensi viikolla, toivotaan!
 
Tytsylle pahoittelut negasta.
Oon miehelleni ja ystävilleni kiukutellut/harmitellut sitä, että meni kovin kauan ennen kuin tulin raskaaksi ja sain vauvan.
Tuli vain mieleeni, että kolme x IUI, 1ivf ja 2xicsi sekä 2 x luovutetuilla tekee kahdeksan (8!!!) kertaa, joka olisi normaalilla lapsen teko tavalla 8kuukautta eli aika "helpolla" / "normaalissa" ajassa olen tullut raskaaksi.

Aika kieroutuneeksi mieleni menee. Nyt tässä edelleen kieriskellään siinä tuskassa, että lähteäkö uuteen hoitoon vai ei.

Kukahan siihenkin osaisi antaa voikean vastauksen...
 
sori hiljaisuus, negahan se testi oli, en meinannut uskoa koska yllätys yllätys, heräsin 18.2 tissit turvoksissa. ostin vielä testin kotiinkin kun olin ihan varma ettei se voi olla totta, otettiinhan se 13pv siirrosta se verikoe... no, uskottava se on. on tirautettu itkuja mennen tullen ja palatessa, mutta mitäpä se auttaa, uutta putkeen..
Onnea kaikille plussanneille ja voimia kanssatovereilleni, ja rutkasti onnea piinailijoille matkaan xx
 
Pahoittelut negoista! Ne kyllä ovat näiden hoitojen jälkeen entistäkin vaikeampia. Onneksi myös onnistumisia tulee välillä.

Me edelleen odottelemme hoitoa. Ensikäynti Tsekeissä takana, ja hoidon ajankohdaksi on varmistunut huhtikuun loppupuoli. Sitä odotellessa aika kuluu hitaasti, onneksi voi seurata teidän muiden matkaa!
 
Kivaa että niin monella on hoitosuunnitelmia keväälle! SofiaH jäikö teillä pakkaseen montaa solua? Milloin pääset pas:iin?
Saiga se on totta että aika menee hoitoa odottaessa ja piinaillessa superhitaasti!

Mulla ei ole mitään tuntemuksia, pp4 nyt. Eikä pitäis ollakaan, kun ei ole tukilääkitystä lugeista. Viikonloppuna on ollut ihania hääjuhlia niin ajatukset ovat muualla. Miten Lumona sulla menee?

Oletteko te muuten ihan normaalisti piinailuaikana, niinkuin ajatellen liikuntaa, seksiä yms? Mä ajattelin vältellä kaikkea raskasta liikuntaa ainakin ekan viikon.
 
Jonnuli; olen piinailuaikana aina hieman himmaillut menoja mm liikunnan suhteen. Kävelyä ja rentoa oleilua suosinut.

Täällä tuli stoppi hoidolle, lääkkeet lopetettu. Tämä vuoto vaan jatkui. Uusi yritys seuraavaan kiertoon. Ei tajua tätä kroppaa..ainut asia minkä tein toisin oli se että kävin vyöhyketerapissa, sen jälkeen kyllä vuoto alkoi mutta voisko tosiaan siitä johtua...vaikea sanoa.
 
Hei kaikille! Ihan ensin pahoittelut negan saaneille Rouva K33, Tytsy 75 ja Sofia H. Niin väärin... Tuntuu että jo tähän pisteeseen että on jouduttu käyttämään lahjasoluja ja jonottamaan on niin pitkä matka ettei sen soisi jatkua yhtään kauemmin. Varsinkin Rouva K33 olet ajatuksissani, sillä tiedän että meillä sama tilanne edessä mikäli nyt ei näistä tärppää... Meillä ei yksinkertaisesti ole rahkeita jatkaa enää uudella luovuttajallaja ulkomaille ei mieheni ole halukas lähtemään... Niin paljon on nyt siis toiveita kiinni näissä viimeisissä alkioissa.

Hassutassulle pahoittelut hoidon keskeytymisestä. Mäkin olen kokeillut viime hoidossa tota vyöhyketerapiaa ja mulle ainakin se hoitaja sanoi että Alkionsiirron jälkeen ei saisi käydä kun jotenkin voi aiheuttaa vahinkoa, mutta ennen ok. Jos se on vahingossa painellut sun limakalvon akupistettä ja siksi vuotaa?? Voiko olla? Mulla tuli niin voimakkaat reaktiot siitä että päätin nyt tästä hoidosta jättää sen pois.

Tänään siis olimme siirrossa. Yksi 5 päivän ikäinen blasto siirrettiin ja testipäivä on 6.3. Huomenna vielä Gonapeptyl ja sitten piinailllaan. Yksi alkio jäi vielä pakkaseen, se viimeinen oljenkorsi.
Heti siirron jälkeen tulin kotiin ja otin pitkät päikkärit ja yritin rentoutua. Loppuviikon ajattelin myös ottaa rauhassa. Koiran kanssa kävelyä yms, mutta ei mitään raskasta.

Nyt liityn siis piinailijoiden joukkoon, oliko muita kuin Jonnuli ja minä? Kunpa nyt tärppäisi!

-Weeru pp0
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Terveisiä täältä vauvanhuuruisesta kodistamme. 18.2. rvi 38+2 syntyi pienisuuri miehemme suunnitellulla sektiolla. Alkunsa vaavi sai siis Brnossa luovutetuilla munasoluilla ja oman miehen simpoilla. Ekasta hoidosta sai raskaus alkunsa; kaksi blastoa siirrettiin ja toinen sitten tarrasi kiinni. Raskaus sujui hyvin, alkuraskaudessa tuhrutteluvuotoa ja keskiraskaudessa löytyi radi. Rasakausdiabetes hoitui ilmeisen hyvin dieetillä; vauvan syntymäpaino vaivaiset 2890g/ 47 cm. Vauva on ollut virkeä ja tietysti maailman ihanin niinkuin kaikilla äideillä on.
Toivottavasti tämä meidän matka antaa muille toivoa onnistumisesta. Ja sydämmestäni toivon kaikille onnea vaiheisiinne <3
 
Heippa, ilmoittauduin tänne loppuvuodesta mutta sen jälkeen kaipasin täyttä palstahiljaisuutta, joten olen ollut huonoa vertaistukea... Meillä siis se tilanne että POF:n takia ei enää omia munasoluja tullut, kolme kertaa kokeiltiin viime vuonna stimulaatiota (josta ensimmäisestä yksi solu --> ku-raskaus, loput eivät enää tehonneet).

Pääsimme nopeasti yksityisellä kotimassa lahjasoluhoitoihin. Hoito tehtiin tammikuussa ja kaikki meni täysin nappiin. Luovuttajalta tuli roimasti soluja ja suurin osa hedelmöittyi. Yksi siirrettiin ja kaksi viikkoa sen jälkeen plussasin. Tänään (7+0) olin varhaisultrassa ja kaikki hyvin. Nyt toivotaan että näillä eväillä päästäisiin loppuun asti.

Tsemppiä kaikille rohkeat naiset, kaikki on mahdollista! Ja kiitos että keskustelette näistä asioista täällä, tämä ketju on ollut tärkeää taustatukea ja -tietoa matkan varrella, vaikken juuri ole keskusteluun osallistunutkaan. Vuosi sitten en olisi uskonut että olisin raskaana lahjasolulla, mutta onneksi tällainen mahdollisuus on olemassa meille jotka eivät enää omia soluja muni.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Voi ihanaa Lempiviola! Onnea ! Aivan mahtavaa että raskauduit heti luovutussoluhoidosta! Tule kertomaan välillä kuulumisia.
Sussuannalle onnittelut pojasta ja nauti äitiydestäsi täysin rinnoin!
Hassutassu, olipas harmillinen tilanne! Toivottavasti seuraava kierto vie sinut piinailemaan!
SofiaH, pahoittelut negasta!
Weerulle toivotaan kiinnipitelevää vauvaa!
 
Onnea Sussuannalle pojasta:heart:
Lempiviola, aivan ihanaa että plussasit ekasta siirrosta! Meillä onkin ketjuhistoriaa takana. Toivottavasti tulen perästä!

Weeru tervetuloa piinailijoihin! Meinaatko jaksaa odottaa testipäivään?
Hassutassulle pahoittelut siirtymisestä! Vamasti kannattaa pitää tauko jos kierto on sekaisin. Itsekin mietin että mitä ne vaihtehtoishoidot saa aikaan, ei voi tietää. Tykkään kyllä vt:sta ja akupunktiosta.

Täällä pp6 menossa... Arvon vielä testaanko pe aamusta ennen matkaa vai su iltana... En halua stressata sitä viikonloppureissulla mutta voihan ne menkat alkaa kesken kaiken. Siksi olisi hyvä tietää etukäteen. Viime yönä oli hassua painon tunnetta ja sellaista pientä pistelyä tai möyrintää alavatsassa. Heräsin jopa siihen enkä nukahtanut heti uudestaan. Mieli tekee nyt tepposia ja kuvittelee taas kaikkea kivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias

Yhteistyössä