Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Iitulle pahoittelut negasta:'(

Kiitos tervetulotoivotuksista ! Alkioista vielä senverran, että tosiaan esikoinen sai alkunsa tuoresiirrosta ja oli top-alkio, muistaakseni 8-soluinen. Kaksoset olivat 4-soluisia ja siis huonoimpia mahdollisia luokitukseltaan, joita enää kannattaa siirtää. Mutta niin vain tarttuivat kiinni ja syntyivät täydellisinä lapsina tähän maailmaan. Raskauskin sujui loistavasti ja olivat päälle kolmen kilon syntyessään kumpikin. Lääkäri sanoikin, ettei mikroskoopin alla voida alkioista sanoa oikein mitään. Tietyillä kriteereillä luokitellaan, mutta ei se kerro lopulta mitään. Limis on mulla aina kasvanut hyvin, melkein liikaakin. Sekään ei siis ole hyvä.

Joku kyseli meidän onnistumisista, niin tosiaan kaksi raskautta olemme saaneet kokea. Negoja ja muita pettymyksiä ( esim. luovuttajalta ei saada soluja ym.) onkin sitten ollut lukematon määrä. Voi tosiaan vaikuttaa siltä, että olemme onnistuneet "helposti", mutta totuus on toinen. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa 12 lapsettomuusvuoden jälkeen. Eli jos noin 19 vuoden lapsettomuustaipaleen aikana on aikaansaatu 2 raskautta, niin se antaa todellisemman kuvan tilanteesta. Onnekkaita ollaan silti oltu. Kaikki vuodet olleet vaivan arvoisia, suru on pyyhkiytynyt pois. Vaikkakin on tietyllä tavalla olemassa ja osa minua.

Selailin viestejä taaksepäin, niin tästä ketjusta, noin sivusta 40 alkaen löytyy vanhoja kirjoituksiani ja viimeisimmän alkionsiirron aikaisia tunnelmia, oireita ym. Pakko oli käydä lukemassa :)

).( odottelee edelleen menkkoja. Tulevat aina ajallaan, mutta kuinka ollakkaan, nyt ovat muutaman päivän myöhässä.... Hyvin alkaa.
 
Nalletyttö, saako udella minkä ikäinen olet? Mun äiti sai viimeisen 44-vuotiaana.
Joo, mietityttää tuo luonnolliseen kiertoon tehtävä hoito just aikataulutuksen kanssa, lääkäri ei puhunu mitään ovistesteistä, vain ultrasta ja että kierron 16.pv. Alkiot siis 5pv ikäisiä blastoja. Jostain luin että blastot selviää huonommin sulatuksesta, kun ovat kehittyneet pidemmälle. En yhtään tiedä miten onnistuu äkkilähtö venäjälle..ja mitä jos osuu viikonloppuun. Paljonko sitä pelivaraa on ovisplussasta? 2-3 päivää? Kenties ongelma se, että mä en todellakaan ovuloi joka kuukausi..mutta siis vaikuttaako se miten kohdun limakalvoon? Sori tyhmät kysymykset..
 
Voi Iitu..... :hug: Yleensä se repii ja kovaa. Pahoittelut negasta. Onneksi teillä on pakastimessa tavaraa. Se ainakin itsellä lyhentää negan jälkeistä rypemistä. Kun uusi toivonkipinä on jo lähellä..... Luonnolliseen kiertoon tehdystä siirrosta minulla ei kokemusta. Aina olen ollut varsin lääkitty....

Luokitukseen pitää myös kommentoida. Meidän lääkärimme on monesti sanonut, että eipä etukäteisluokitukset kerro paljoakaan. Etukäteen hyvälaatuisiksi arvioidut saattavat mennä vessanpönttöön ja heikkolaatuisemmat kirjoittavat ylioppilaaksi. Ei siis kannata etukäteen murehtia.

Huomenna aamulla pakastimen ovi avataan ja meille yritetään sulattaa pikkuinen vauvanalku. Olo alkaa olla kärsimätön...... Onneksi tänään on paljon mukavaa tekemistä, ei ehdi märehtiä. Pitää keksiä myös kahdelle mateluviikolle paljon mukavaa tekemistä....
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Iitu voi harmitus sentään. Onneksi sinulla on uusi siirto tulossa.

Luonoon kiertoon minulla on tehty kolme siirtoa, kaksi omaa, joista toisesta syntyi laseni. Ja tämä viimeinen neljäs tehtiin lääkkeillä. Minulla on lääkkeellä yrittetty päästä siitoon yhteensä kolmekertaa, joista vai yhdellä ollaan päästy siitoon asti ja sekin vaati ensin oman toiminnan pysäyttämisen jarrupiikillä. Luonono kietoon tekeminen ulkomailla on juurikin vaikeampaa tuon äkkilähdön kanssa. Jos mitenkään mahdollista järjästää tuo äkkilähtö, niin kannattahan sitä yrittää, jos limis ei kasva tai ovis ei tule, niin alkoithan on nyt siellä pakkasessa ja voit yrittää seuraavaan kiertoon tai sitten ottaa taas lääkkeet käyttöön, jos tuolla luonnon kierrolla ei päästä yritäämäänkään. Nuo luonnonkierrot on kuitenkin kropalle helpompia.

Minulle tuli tieto, että pääsisin tänä kevään hoitoon ja varaan nyt ajan suunnittelu käynnille. Jännitää jo heti alkuunsa, miten käy.

I-K toivottavasti te pääsettä tässä keväällä hoitoon, mutta oman aikansaha nämä jutut ottavat. Kiva kuva listassa.

Plastex onnea matkaan!

Nalletyttö hienoa kuulla, että menee sinulla hyvin raskaus. Olen tulla odottajien puolllakin käynnyt lukemassa miten odottajilla sujuu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Hei Iitu! Kaikin mokomin voit udella. 45 on mittarissa, joten viimeiset hetket oli vielä käytettävä hyväkseen. Mulle olisi meidän yksi touhukas puuhaneiti riittänytkin, mutta neiti itse alkoi kiukutella ja harmitella leikkikaverin puutetta (päikyssä paljon sisaruksia samassa ryhmässä) 3 v. täytettyään ja se pisti mut uusiin ajatuksiin. Kun vielä pakkasessa oli alkioita, alkoi vauvakuume nousta ja sitten piti vaan tarttua hetkeen. Onneksi on sujunut hyvin, vaikka silloin varhaisultrassa lekuri kysyi ikääni ja sen jälkeen epätyypillisenä lekurina spontaanisti huudahtikin, että voi hurjaa! Se pisti vähän miettimään, että mitähän tästäkin tulee, mutta kun mitään draamaa ei ole tapahtunutkaan, alkaa jo uskoa, että loppuun saakka tässä ollaan jo hyvää kyytiä menossa. Nyt, kun meidän pakastussopimus oli taas katkolla joku aika sitten, miehellä oli selvä mielipide, että sopimus lopetetaan ja olin ihan samaa mieltä. Nyt pitää näihin loppumetreihin ottaa asenne, että viimeistä viedään ja ottaa ilo irti joka hetkestä, vaikka sitten vähän ranka kiukuttelisikin ja nivusiin iskisi sähköiskuja (viimeksi sain hermoiskuja nivusiin 2 vkoa ennen laskettua aikaa ja teki tosi jäynää...). Jos niillä vaivoilla selviää, niin olen kiitollinen, toivottavasti sen vakavampaa vaivaa ei ole tullakseen.

Oivikille, Iitulle, Iida-Karoliinalle, Paulannalle ja kaikille muillekin paljon onnea tuleviin hoitoihin!

Kevätaurinkoa odotellessa ja talvea taitellessa, T. Nalletyttö
 
Hienoa Nalletyttö, kyllä se raskaus sopii hyvin yli nelikymppisillekin jos on terveys ok kunnossa! Hyvää loppuraskautta ja käy meitä täällä tervehtimässä ja muista tulla kertomaan myös kun vauva syntyy!
Mulla tänään jo iloisempi fiilis negan jälkeen..oon kokoajan miettinyt, et kyl meidän hoidot loppuu kun nämä 7 pakkassolua on käytetty..siis jo ihan taloudellisistakin syistä. Mutta mies oli sitä mieltä, että rahaa säästetään ja katsotaan vaikka vielä kolmannenkin luovuttajan solut! Antoi jotenkin uskoa, että pakkohan sen on vielä tärpätä..ainakin toivon niin!
 
  • Tykkää
Reactions: plastex
Jospa oliskin kiinnittymisvuotoa hassutassu ?

).( kasvattelen limistä greippimehun, E-vitamiinien ja etikan avulla :) aika menee kuin siivillä, tuskin sitten piinaillessa enää...

Oivikille onnea tulevaan käyntiin, ilmeisesti sieltä Tallinnasta sait viestiä :)

Mitkäs on Burman mietteet ja käytkö kuinka usein niissä kokeissa ? Kysyin asiasta mun suomen lääkäriltä ja hän sitä mieltä, että turha mitata verestä estrogeeniä tai keltarauhasarvoa, kun eri arvo on kohdussa...näin ne asiat nähdään täällä maailmalla monn tavoin. Pääasiahan on, että tärppää sitähän me kaikki toivotaan !
 
Plastex onnea sinulle matkaan, toivottavasti saatte kyytiläisen mukaan!

BURMA sinun hoitosi kuulostaa tosi mielenkiintoiselta! Kysyin itse klinikaltani mm alkiokuoren avauksesta ja kuulemma biologi arvioi onko se tarpeellista vai ei, me siis Suomessa hoidoissa. Mutta nämä estrogeenimittaukset..ei ole koskaan kuullutkaan. Sinun hoidossasi on huomioitu paljon extraa ja toivotaan että hyvin toimivatkin!!!

Edelleen vuotoa on ollut ja niitä oireita joita on ollut, ovat kyllä hävinneet. Ainut mikä jäi on päänsärky. Ei muuta. Alan pelätä taas pahinta...no pakko piinailla nyt loppuun ja ottaa lopputulos vastaan. Testi on pe ja täällä ei saa tuloksia edes samana päivänä...menenkö to vai odotanko kiltisti maanantaihin...vai pissaanko tikkuun viikonloppuna...mutta testailla en aio ennen sitä...en kylä uskalla!

Voi kun tämä vuoto olisikin Paulanna tosiaankin kiinnittymisvuotoa...mutta tulisiko liian myöhään ollakseen sitä..ärsyttävää tiputtelua kuitenkin!
 
Hassutassu, liputetaan kiinnittymisvuodolle! Hyvin voi ajankohdan perusteella olla sitä. Meilläpäinkään ei saa tulosta samana päivänä. Vasta seuraavan päivän iltapäivällä. Hajottavaa! Tuloksen haluaisi saada heti, kun veri lorahtaa putkiloon! Ja kun apteekin testit ei oo niitä luotettavimpia. Tuttua tuskailua siis!

Iitu, tsemppiä jatkoon, jos/kun siihen päädytte!!!! Katsokaa toki loppuun asti, jos vain lompakko ja pää kestävät.

Siirto suoritettu! Jos joku päivittelee listaa, niin voi lisätä piinapenkkiläisiin. Limis oli 10,2 mm ja rakenteeltaan hyvä. Kolme oli pakkasessa ja ensimmäinen sulatettava selvisi sulatuksesta tänä aamuna. Ja siirrettiin. Kolmipäiväinen, 8-soluinen pakastettaessa ja sulatuksen jälkeen 7-soluinen. Toivotaan siitä meille pientä ihmettä.

Plastex pp 0
 
paulanna kävin juuri tänään ottamassa verikokeet.

Joo olen kuullu monelta suomalaiselta lääkäriltä että on kuulemma ihan turhaa. Mulla oli edellissä hoidossa huomattavasti pienemmät arvot kun tänään otetuissa ja nyt en siis tarvinnut lisää hormonia. Että näyttävät olevan hoitokiertokohtaisia. Eli tässä hoidossa oma kroppa on hoitanut homman hyvin. No mä en ymmärrä mitä haittaa tästä seuraamisesta on.

hassutassu itse keskustelemalla lääkärin kanssa näihin lisäjuttuihin päädyttiin. Ja parasta on ulkomailla se palvelu, se että maksava asiakas saa mitä haluaa. Minä itse ainakin kyllästyin Suomalaiseen varovaiseen hoitotyyliin. Tuhansia euroja taivaan tuuliin...
Noh kaikki tavallaan.

Jos se sun vuoto olisikin kiinnittymisestä.:)

Mulla ei mitään erityisiä tuntemuksia, tuntuu ihan vaan lugeoireilta.

plastex onnea ja hermoja piinailuun.
 
Piinailijoille terveisiä, perästä tullaan. :wave:
Nyt tulee omaa napaa. Tänään meille varmistui aikataulu. Miehen osuus hoidettiin tänään. Luovuttajan solujen keräys siirtyi vasta keskiviikolle, ja siellä oli alustavasti näkyvissä 12 isompaa follikkelia alkutietojen perusteella. Jouduimme siis pakastamaan miehen siittiöt, joista osa siis sulatetaan keskiviikkona. Laatu oli kuitenkin hyvä, jota hieman ehdimme juhlistaakin. Hetkellisesti voi ainakin huokaista helpotuksesta. Kävin myös ultrassa, nythän on jo kierron 35 päivä, mutta limis ei ollut kasvanut 7,5mm paksummaksi. Lääkäri ei ollut siihen tyytyväinen, mutta sanoi, että joillakin naisilla se on vain luontaisesti ohuempi. Lääkkeisiin ei kuitenkaan tullut muutosta. Ostin kuitenkin kaupasta greippimehua. Myöskään estrogeenilaastarit joita olen käyttänyt ilman lääkärin määräystä eivät ole auttaneet ihmeemmin. Tällä limakalvolla ilmeisesti nyt sitten mennään.
Lennämme vielä välissä pariksi päiväksi Suomeen ja 8. helmikuuta on sitten siirtopäivä, jolloin alkiot ovat 3-päiväisiä. Loppujen annamme kasvaa viisipäiväisiksi ennen pakastusta.
Meille jäi hyvä kuva klinikasta, lääkäri vastasi kaikkiin kysymyksiimme ja oli jopa hieman vitsikäs tänään:)
En ole vielä ollenkaan toiveikas, en usko hoidon onnistuvan, toivon tietysti. Ehkä siirron jälkeen tulee taas muita tuntemuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
:wave:
Vinkkinä, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan: Yle Areenasta löytyy Aamusydämellä-ohjelman jakso Vammaisen oikeus lapseen, jossa eräs pariskunta kertoo lapsettomuushoitotaipaleestaan. Myös heillä tie on vienyt lopulta lahjamunasoluhoitoihin.
Aamusydämellä: 26.01.2014 09.05 | Tv | Areena | yle.fi

Hui, Rudy, neljättä jo toivomassa! Pitkä on taival takana teilläkin, ja osoittaa, että kaikki ei ole aina sitä, miltä ensitöikseen ehkä näyttää. Ei olla juurikaan kirjoiteltu samoihin aikoihin, mutta muistan sinut kyllä. Rudystä tulee aina mieleen ”rupsukat”. =) Miten muuten aina käykin noin, että menkat heittävät häränpyllyä juuri silloin, kun pitäisi lähteä hoitoja tekemään…

Plastex, peukut! :heart: Samoin Hassutassu, toivottavasti…! pikkukintsukin pääsee kohta piinistelemään, onnea matkaan.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
persika (37), 1.lapsi
prinsessatyttö, 2.lapsi
Iitu78, toinen,


Hoito lähestyy

Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, punktio+siirto vko 10
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14
Pikkukintsu, tammikuu


Piinistelijät

Hassutassu (40+), toinen, testi 7.2
Burma (38), ensimmäinen, testi 7.2.
Plastex, testi 17.2


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Iida-Karoliina, kiitos päivityksestä! Klinikan mukaan testipäivä VASTA 19.2, mutta ajattelin testailla silloin maanantaina 17.2.

Painon tunnetta mahassa ja karmea väsy. Lugeoireita. Mutta piristävät mieltä!

Plastex pp 2
 
Plastex tervetuloa piinailemaan!!! Ja onnea matkaan!!!

IITU odottelee tuloksia..täytyy kyllä sanoa että omat toiveeni ovat ihan tyystin menneet. Tiputtelen tuhrua edelleen ja kaikki muut oireet vaan hävisi...ei mitään oireita enää edes lugeista. Tämä on ollut kyllä mitä ihmeellisin hoito...Mietin tässä vähän että menenkö veritestiin pe ollenkaan...jos testaan vaan ja jos (=kun) nega niin säästyisipähän rahat.

Mutta älkää te muut masentuko tästä vuodatuksestani. Pitäkää lippu korkealla ja tuokaa niitä plussia tänne että löytäisin niihin taas itsekin uskon kun nyt se tuntuu olevan kadoksissa..

Hassutassu pp9
 
Hassutassu mulla aikalailla samat fiilikset.
Jotenkin vaan tuntuu ettei onnistunut, ainoastaan perus lugeoireita. Eilen nostettiin luget 3*2 päivässä eli 1200mg päivässä.
No nehän oli jo melkein loppu ja kävin hakeen niitä lisää äsken apteekista, mutta omituista oli se ettei edes tullu mieleen ostaa testiä...
Yleensä oon tässä vaiheessa jo testannu pari kertaa.

Burma pp8
 
Hassutassa voi ei mitkä tilanne sinulla siellä. Käy kuitenkin varmistamassa sillä veritestillä, kun on kuitenkin se pienen pieni mahdollisuus, että olisikin + vaikka pissa tesit näyttää negaa. Kerran kysyin klinikalta onko oikeesti joku joskus saannutkin + vaikka kotitesti on negaa niin oli kuulemman niinkin käynnyt. Ja jos jaksat niin muista, että monellakin on alusaa vuotelua, mutta se on niin helppo täällä olla toiveikas.

Burma
hienoa, että sinulla tuo seuranta pelaa ja nyt on omat arvot paremmat. Peukutukset sinulle, vaikka nyt ei oireita olisikaan.

Plastex onnea piinapäiviin.

Paulanna joo :)
 
Viimeksi muokattu:
Hassutassu, älä vielä menetä toivoa. Minulla ei tuollaisesta vuotelusta ole kokemusta, joten en tiedä tuntojasi. Varmaan jokatapauksessa kamalaa, jos joutuu miettimään, että onko se kuukautisten aiheuttamaa vai jotain muuta.
Burma, toivotan nyt parasta tulosta. Eihän se oireita katso!
plastex, pidän peukut pystyssä sinulle.

Täällä pidetään välipäiviä ennen siirtoa. Aloitin eilen luget ja kortisonin tänään aamulla. Tunnelmat ovat odottavat, mutta melko realisitiset.
Piti vielä Burmalta kysyä, että tehdäänkö Puolassa siirto täydellä rakolla? Siitä ei ollut ollenkaan puhetta, vain pyydettiin ottamaan jotain rauhoittavia lääkkeitä. Hmm, sekin tuntui hieman oudolta. Lauantaina sitten viimeistään selviää. Lennämme sinne perjantaina ja sunnuntaina takaisin.
 
pikkukintsu kyllä juu tehdään täydellä rakolla. Ekalla kerralla kysyin ja hoitaja joka ei puhunut enkkua, esitti asian hyvin pantomiimina.

Mulla myös kaksi lääkettä kaksituntia ennen siirtoa, netistä katoin että toinen oli tulehdusta estävä ja toinen relaksantti. Ja ainakin olen ne molemmat ottanut. Eikä ainakaan haittaa ollu kun molemmat tarttui hyvin viimeksi! ; )
 

Yhteistyössä