Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos Mirkkuuusi kysymästä...Skypeneuvottelu helmikuun alussa ja sitten siirtoon pitäis päästä melko pian, jos kaikki ok. Vielä muutama lappunen ja paria koetta odottelen vastattavaksi, sinnehän tarvittiin, mammografia, ekg ja papakin + verikokeita veriryhmiä myöten jne. Eli ihan on tekemistä, että ne saa metsästettyä kaikki valmiiksi. Sitten vielä valokuvatkin pitää lähettää.
Samoinhan mulla kävi joka kerta jarrun jälkeen, että ne kuukautiset ei meinannut alkaa; alkoi sitten kuitenkin ajoissa ja Marveloniahan mulle sitten jo määrättiinkin kakkos- ja kolmosyritykseen ja niitä syön nytkin, saas vaan nähdä mitä mieltä espanjan lääkäri on niistä.
Toivon, että siirto olisi maalis-huhtikuussa:heart: Jonoa ei kuulemma ole, joten hyvinkin voi olla mahdollista.
Verenpaineet tasottui heti kun Albetolin aloitin, nyt jo ihan ok, eikä päätä särje. Ja ihan minimiannoksella mennään.
Onnea siirtoon ja ilmoittelehan miten sujuu:hug:
 
amv
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa
Valborg

Hoito lähestyy
Rouva K33, siirto elokuussa
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, siirto elokuussa
aithusa, toiveissa eka, PAS elokuussa
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS tulossa
Tyyne73, Tartoon syyslomalla
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syys-lokakuussa PAS
Iida-Karoliina, eka yhteinen (viides lapsi), siirto lokakuussa
amv (-76), tokan yritys Tartossa lahja-alkioilla (vuonna 2013)

Piinistelijät
Paulanna (47), neljäs, PAS 15.8., testipäivä 27.8.
_lokakuu_, PAS 17.8., testipäivä 31.8.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., pp 14 hcg 324, l.a. 30.1. :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
 
Viimeksi muokattu:
amv
Heissan!

Löysin tälllaisen listan jostain kaukaa syksyltä. En huomannut, että välissä sitä olisi päivitetty. Päivittäminen on todella helppoa: viestin oikeassa alalaidassa on "Lainaa", jota klikkaamalla viesti kopioituu uudeksi viestiksi. Sinne voi sitten lisätä puuttuvat tiedot (ja poistaa Quote-tekstit yms.): sen jälkeen viestin voikin lähettää. Mä en uskalla alkaa päivitellä muiden tietoja, koska en seuraa palstaa nyt niin aktiivisesti, että tiedot menisi oikein. Rohkeasti vain itse kokeilemaan, onnistuisiko listan päivitys! :)

Meille on nyt tulossa kuun lopussa eka siirto Tartossa tytön syntymän jälkeen. Nyt täytyy siirtää vain 1 alkio, sillä mun kohtu oli tosi supistusherkkä, ja siksihän jouduin jo rvk 24+ sairauslomalle (kohdunkaula oli myös lyhentynyt). Kun on jo yksi keskosena syntynyt lapsi, ei halua ottaa sitä riskiä, että alkaisi odottaa kaksosia, vaikka todennäköisyys silti pieni onkin...

Jarrupiikin pistin jouluaattona, ja viime hoidosta poiketen estrogeenia olen popsinut jo tammikuun alusta. Huomenna on sitten ultraus, ja jos kaikki ok, niin siirto ens viikolla.

Yritän nyt vähän muistella joitain nimiä. Ainakin lumettomalle lämpimät onnittelut! Prinsessatytölle voimia ja parempaa onnea uuteen yritykseen! Paulannan hoitoja Espanjassa yritän seurata, koska vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivottavasti on myös kannattavaa nähdä kaikki tuo vaiva! (Tartossa käyntikin on jo oma stressinsä.) Mirkkuudelle onnea siirtoon! Samoihin aikoihin taidetaan sitten matkata Tartoon (jos nyt oikein muistan, et myös te menette sinne)! Ja oliko niin, että sela sinäkin olet vielä menossa piakkoin Tarttoon? Sharlinille ja Cavalle vilkutuksia!


Toivon, ettei tyttö herää juuri nyt... Yritän ehtiä kirjottaa nopeasti yhden tärkeän asian. Olen nimittäin jo pari vuotta pyöritellyt mielessäni, että haluaisin koota kertomuksia ja ajatuksia hoidoista lahjasoluilla ja lahja-alkioilla. En nyt tällä kertaa erittele tarkemmin, mistä kaikesta voisi kirjoittaa, mutta siis ajatuksia (mieluusti myös miesten, olipa sitten kyseessä lahjasiittiöt, -munasolut tai -alkiot). Asia on edennyt niin pitkälle, että olen käynyt joitain sähköpostikeskusteluita Simpukka ry:n toiminnanjohtaja Anne Lindforsin kanssa ja saanut kuulla, että Simpukka ry. olisi ilahtunut ko. vihkosesta yms. ja saattaisi lähteä jollain tavoin mukaan tekemään sitä - tai ainakin tukemaan sen tekemisessä. Aluksi ajattelin kuitenkin tehdä pinetä kyselyä lahjasoluaiheisilla keskustelupalstoilla tiedustellakseni, olisiko ihmisillä kiinnostusta kirjoittaa omista kokemuksistaan ja ajatuksistaan - tietenkin anonyymisti!

Silloin kun meille selvisi, että joudumme käyttämään lahjasiittiöitä, ja vielä silloinkin, kun kävi ilmi, että tarvitsemme myös lahjoitettuja munasoluja, olisin halunnut nettivertaistuen lisäksi lukea suomalaisten(kin) ajatuksia aiheesta. Siitä ajatus siis alun perin lähti. Varmasti monet muutkin olisivat kaivanneet tai kaipaisivat samanlaista tukea.

Miltä siis kuulostaa? Olisko teistä tai puolisoistanne joku halukas kirjoittamaan? Tämä on siis alustava kysely, ja jos saan tarpeeksi myönteistä palautetta, niin alan suunnitella asiaa tarkemmin ja laitan eri lahjasoluaiheisille foorumeille tarkemmat ohjeet.


Hyvää ja onnekasta vuotta 2013!

T. amv
 
lumettomalle oikein paljon onnea vauvasta! Onneksi joskus ne kaikkein surullisimmatkin tarinat saavat onnellisen lopun - tai ehkä pikemminkin alun... :)

amv:lle pikaisesti, että mukana ollaan, jos projektisi etenee. Mulla on itse asiassa sulle muutakin asiaa, joten laitan yksäriä kunhan tuon ihanan melkein jo taaperon hoidolta jossain välissä ehdin.

Lyyra, ihanaa kun kävit jättämässä puumerkkisi tänne! :heart: Olen moneen kertaan miettinyt, mitä teille nykyisin kuuluu.

Kaikille hoitoon menijöille peukutukset!
 
lumeton Paljon onnea tyttö vauvasta, ihana kuulla aina onnistumisista.

Meilläkin matka jatkuu kevään aikana. Laitoin tänään viestiä Tarttoon, katsotaan miten edetään. Meinattiin kokeilla jaetulla.
Mukavia talvipäiviä kaikille, ja isot peukutukset hoidoissa oleville =)
 
Vilkutus kaikille täältäkin! Että mukana olen ja seurannut tätä keskustelua omasta tauostani huolimatta. Lämpimät onnentoivotukset suloisesta vauvauutisesta lumeton! Onneksi sellainenkin saatiin viime vuoden hoidoista! Toivotaan, että tämä vuosi 2013 olisi parempi meille kaikille, joilla hoito lähestyy! Mikään muu ei ole varmaa, kuin että toivoa on!

amv:lle myös terveisiä, olen kyllä kiinnostunut jakamaan sinulle tietoa omasta puolestani, jos vaan aloitat kirjaa! Kerro vain, milloin kirje tms. olisi hyvä saada sinulle.

Täällä olen odottavaisin, mutta kylläkin jotenkin vähän jo surutyötä tehneenä valmis ensi kuun hoitoihin. Kilpirauhasarvoni ovat hienosti parantuneet ja mielestäni siinä samalla kyllä muutama muukin juttu. Hoitoihin toivottavasti auttaa, että uni on parantunut, ei enää yöhikoilua, kuukautiset ok! :) Mutta meillä vain kaksi pakkasukkoa. Uusi hoitomahdollisuus sitten keväällä...jonossa taas. Rahanmeno kyllä hirvittää jo etukäteen.

Hyvää ja parempaa uutta alkanutta vuotta kaikille!

T: tepsuttelija, ei enää 36 vaan 37vee...
 
AMV: Mun siirto todennäköisesti viikolla 5 , mutta ei siis Tartossa tällä kertaa. Me Paulannan tavoin vaihdettiin klinikkaa ja ollaan nyt hoidossa Suomalaisella klinikalla.

Sela, kysy Andreilta olisiko luonnolliseen kiertoon mahdollista Elitessä. Mä en silloin kun meille siirtoja tehtiin osannut edes kysyä ja tuoresiirrossa se ei kai ole mahdollistakaan? Milloin sinun pitäisi pistää se jarru?
 
sela: kyllähän sä tietty reseptin tarviit, jotta lääkkeet apteekista saat. Mutta voithan pyytää ko. reseptit esim. Terveyskeskuksestakin, eiköhän kirjoita sieltäkin...Ja jos sulla joku tuttu lääkäri ( oli sitten minkäalan tahansa ) voi myös kirjoittaa reseptit. Mä tein niin.
Onnea siirtoonvalmisteluun :) kaikille !
 
Hei kaikille ja hyvää ja onnistuvaa vuotta 2013!!

Meille syntyi reilu kaksi viikkoa sitten pieni tyttönen, neljä viikkoa etuajassa. Kaikki on ok, vähän pöllämystyneitä ollaan oltu, kun vauva yllättikin meidät, totaalisesti. Kaikki tahot ennustivat yliaikaista vauvaa, kun edellinenkin meni melkein kaksi viikkoa yli, mutta tämä halusi pinkaista meidän elämään jo ennakkoon.
Pituutta 48cm ja painoa 2980gr, mutta tahtoa löytyy enemmänkin edestä. Oltiin pari viikkoa sairaalassa, joten arjen harjoittelu vasta alkanut, 2-vuotias ottanut vauvan hyvin perheenjäseneksi. Ainakin vielä...

Tsemppiä kaikille ja huimia onnistumistarinoita odotellessa...

Terkuin Tuuttis ja vauveli + tyttö 2v1kk
 
Hei Kaikki =)

SolakkaSilakka hyvä, että täällä näitä asioita käsitellään/puretaan. Se on mielestäni kaiken lähtökohta, että hoitoja jaksaa. Onhan se totta, että ei meistä kukaan täällä kirjoittava ole enää niin sinisilmäinen kaikkien kuulemiensa ja itse kokemiensa kokemusten jälkeen. Mutta se, että on foorumi, jossa saa vertaistukea on todella arvokas asia. Vaikka olisi kuinka hyvä puoliso jakamassa iloja ja suruja, niin joten osaan arvostaa todella paljon täältä saatua vertaistukea, naisena koen että naiset ymmärtävät toisiaan näissä asioissa vielä paremmin. Kiitos ketjun aloittajalle Hilleville.:wave:
AMV hieno idea kasata kokemuksia lahjasoluhoidoista kirjaksi, kannatetaan ! Minä ainakin kävin tässä asiassa läpi rankemman kautta yksin asioita, ja tein ratkaisuja kuunnellen ensi itseäni. Minulla kun on ollut viimeiset 15 v. elämäni sillä tapaa, että muut tulevat ensin perheessä ja sitten vasta minä. Nyt muutin todella paljon asioita elämässäni jo ennen tätä viimeistä hoitoa ja enkä muista milloin meidän lähiperheen asiat (siskot, veljet, vanhemmat) olisiva olleet näin tasapainossa kuin nyt. Helppoja ratkaisuja ei ole ollut, mutta ne ovat muuttaneet monta asiaa parempaan suuntaan.

TuuttiTuulialle ja koko hänen perheelleen SuperOnnittelut:heart:

Sela minä hoidin (Elitessä) hoitavalta klinikalta tulleet hoito-ohjeet täällä Suomen päässä käytäntöön niin, että Suomen päässä hoitava lääkäri oli Andrein ja minun kanssa mukana sähköpostikirjeenvaihdossamme koko ajan. Hyvin hoitui reseptit; seuraavana päivänäkin oli joskus jo apteekissa odottamassa valmiina tai resepti ainakin valmiina haettavana lääkärikeskuksen toimistossa työmatkalla. Sain Andrein(kin) jollain tapaa tämän "luottolääkärini" sähköpostituella kuuntelemaan itseäni ja toiveitani hoitojen suhteen. Minulla oli hoitojen ajan todella ihana ja empaattinen lääkäri täällä Suomessa, hän ei jättänyt minua ongelmien kanssa yksin kertaakaan:saint:

Mulla itsellä hyvä tilanne; vointihyvä ja pikkuinen oli eilisessä kontrollissa jo 731 g. Liikkuu jo tosi paljon, joten kiitos onnitteluista.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille !

Lauantai terveisin

SaimiRiikka rv 24+4
 
AMV en tiedä mikä meni vikaan, kun yritin päivittää omia tietojani tuolle lähettämällesi listalle. Tein ohjeesi mukaan, mutta ilmoittaa, että viesti on liian lyhyt.

Kertokaa joku miten minun pitäisi tehdä, jotta onnistuu?

SaimiRiikka
 
Tulin pitkästä aikaa pikaisesti lukemaan keskusteluja ja täällähän on taas ollut sutinaa ja suihketta. :) En ennätä lukemaan ihan tuonne historiaan saakka,olisi kovasti sivuja luettavana,mutta onnittelut taas kaikille asiassa edistyneille :)
Meillä lahjasolupoika täytti viime perjantaina 10kk,hampaita on suussa jo kuusi kappaletta,seisomaan noustaan tukea vastaan varmaan 200 kertaa päivässä ja äitille muistetaan myös välillä vähän känkättää ;-)
VAAN,nytpä on se pieni "pirulainen" elikkäs vauvakuume nostanut päätään meidän huushollissa,voi ei!! Soittelin jo jokin aika klinikalle ja kertoivat että hoidon hinta on nykyään n.6600€,nyt sitten mietitään mistä otetaan rahat tämän kuumeen taltuttamiseen.Luovuttajia on kuulemma melkeinpä jonossa,että sen suhteen ei olisi hätää.Mielessä on myöskin pelko,että mitäs jos ei käy niin hyvin kuin ensimmäisellä kerralla ja toinen lapsukainen jää vain haaveeksi.Nää asiat on varmaan täällä käsitelty jo tuhannesti,mutta tuonpa pelkoni esille silti.

Ihanaa alkanutta vuotta ja peukutuksia kaikille!
-Katheriina ja "Pötkylä" 10kk4pvää.-
 
Hei odottava 73 kun luet ketjua taaksepäin, huomaat, että monille on hoito tehty suomessa eri klinikoilla tai sitten ulkomailla (mihin ei yleensä niin pitkää jonoa). Tätä palstaa kun selaa, niin oppii paljon asiasta ja tarinoita löytyy onnistujista ja ei vielä onnistuneista...
Toivottavasti tämä auttaa sinua :)
ON: odottelua, aika kuluu hitaasti, edell. siirto oli marraskuussa ja tuntuu, että siitä on ikuisuus. Nyt siis helmikuussa alkaa valmistelut :) siirto sitten joskus...
Ei taida piinailijoita olla ?
Kaikille onnistumisia ja osallahan jo vauvat/ lapset sylissä ja osalla masussa. Sitä odotellessa:heart: oiken hyvää tammikuun loppua kaikille !
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa
Valborg

Hoito lähestyy
Rouva K33, siirto elokuussa
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, siirto elokuussa
aithusa, toiveissa eka, PAS elokuussa
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS tulossa
Tyyne73, Tartoon syyslomalla
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syys-lokakuussa PAS
Iida-Karoliina, eka yhteinen (viides lapsi), siirto lokakuussa
amv (-76), tokan yritys Tartossa lahja-alkioilla (vuonna 2013)

Piinistelijät
Paulanna (47), neljäs, PAS 15.8., testipäivä 27.8.
_lokakuu_, PAS 17.8., testipäivä 31.8.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., pp 14 hcg 324, l.a. 30.1. :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Lumeton, 5.1.2013 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
 
Viimeksi muokattu:
Huh, päivitin listaa ja toivottavasti näkyy.

Tuttituulia, onnea kovasti! Ehdit sinäkin ilmeisesti kiriä loppumetreillä meikäläisen ohitse :)

Vähän taustalla tätä palstaa lueskelen, mutta hengessä mukana koko ajan!
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä en ole aikoihin käynyt; mutta jätinhän minä hyvästit jo kerran :) Nyt ihan vahingossa satuin painamaan suosikeista tämän sivun esille, joten pakko oli lukea vähän!

Lyyra: Hei :) Ajattele, meidän pikkuiset ovat jo näin isoja :O Hieman surullista kun tietää että pikkulapsiaikakin on pian ohi, mutta ihanaa silti.

amv: teillä suunnitellaan pikkukakkosta, hienoa, ja onnea! Olen mukana jos kirjoittelemaan päästään ja ajatuksiani ja kokemuksiani huolitaan :) Se on minullakin ollut jo silloin 10 vuotta sitten mielessä, että haluaisin laittaa paperille kaiken tämän ja jakaa muille, mutta sitten elämä vei mennessään. Hyvä että on joku joka saa aikaiseksi! Laitan yhteystietoni sinulle viestinä, käyn täällä niin harvoin.

Elän nykyään niin normaalia elämää että useimmiten en edes muista että olen lapsiani saanut vähän erikoisella tavalla. Lähitulevaisuuden haaste on ottaa asia puheeksi 9 vuotiaan kanssa. Hänelle kerroin ihan pienestä pitäen säännöllisesti (en kuitenkaan usein) asiasta ja hän sen muisti ja ymmärsi mitä ymmärsi. Sitten 7 vuoden iässä tuli vaihe kun huomasin että asia "unohtui" vaikka ei ollutkaan pitkä aika siitä kun olin siitä maininnut. Pariin otteeseen koin tätä, että ei yhtäkkiä muistettukaan, ja totesin että nyt ei ole pienessä päässä tilaa tälle asialle, kun on niin paljon muuta uutta ja ihmeellistä (koulu ja uudet kaverit). Mutta nyt olisi taas aika ottaa puheeksi, varhaismurkku pukkaa jo päälle ja se ei helpota yhtään. ;)

Terkuin

Hathor ja lahjasolulapset 9 v ja 1 v 9 kk.
 
Onnittelut Tuuttituulialle! Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin.

Mietin tässä hieman, että voisiko joku palstalla pidempään kirjoitellut siistiä "naftaliinista" kaivetun listamme? Siellä otsikoiden hoito lähestyy, piinistelijät ja plussanneet alla on elokuussa ajankohtaisina olleita juttuja, ja plussanneetkin ovat kai jo synnyttäneet. En viitsi alkaa näihin siivoushommiin, koska en tunne kaikkia niminerkkejä. Enkä halua loukata ketään poistamalla jotain tietoja, jotka joku voi kokea tärkeiksi.

Ihan kohta listalla pitäisi olla ajankohtaisiakin nimiä. Pidän peukkuja tammikuun aikana hoitoon menijöille.
 
Cava taisi jossain vaiheessa kysellä onko lahjasoluperheile suljettua foorumia jossain. Itsekin olen semmoista kaivannut, mutta käsittääkseni tuo Simpukka yhdistykset keskustelupalsta on aika hiljainen.. Ekös tänne Kaksplussaan voi perustaa suljettuja kerhoja tai voisihan sitä perustaa oman FB-ryhmänkin :) Varsinkin sitten kaipaisi varmasti keskusteluseuraa, kun lahjasolujutuista kertominen tulee ajankohtaiseksi.

Haaveita ja tytsy 7kk <3
 
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen
SaimiRiikka, jonossa
Saiga
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa elokuussa
Valborg

Hoito lähestyy
Rouva K33, siirto elokuussa
Tepsuttelija (36) haaveissa eka, siirto elokuussa
aithusa, toiveissa eka, PAS elokuussa
Aliaana (40), 2.hoitokierros alussa. arvio siirrosta 15.2.13
Tyyne73, Tartoon syyslomalla
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, syys-lokakuussa PAS
Iida-Karoliina, eka yhteinen (viides lapsi), siirto lokakuussa
amv (-76), tokan yritys Tartossa lahja-alkioilla (vuonna 2013)

Piinistelijät
Paulanna (47), neljäs, PAS 15.8., testipäivä 27.8.
_lokakuu_, PAS 17.8., testipäivä 31.8.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Lumeton, toiveissa toinen, PAS 16.4.12, hcg 443 :heart:
Tuuttituuulia, PAS 4.5.12, testi 18.5.12 :heart:
Utopia(27), toiveissa toka, PAS 11.5., pp 14 hcg 324, l.a. 30.1. :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito (neljäs krt onnistui), tyttö 9/2011, rv 31+5 (1,5 kg)
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, toinen lahja-alkio, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8[/QUOTE]
 
Mielenkiintoinen ajatus tuo fb ryhmä. Onnistuiskohan se ja pystyiskö siellä olla ja kirjoitella sillai, ettei se jossain näy kavereille. Ei tietenkään kirjoitukset näy vaan...no kyllä te ymmärrätte mitä tarkotan :whistle:

ON: Mä pönttöpää sekoilin nuitten ohjeiden kanssa ja en ottanut jarrua ajallaan. viikon myöhässä. Mutta ei hätiämitiä. Homma siirtyi vain sillä viikolla eteenpäin. Huomenna sitten katsomaan onko sarjat levossa ja sitte aloitan zumenonit. Tällähetkellä mulla sellanen "hälläväliä" olo..ei se onnistu kuiteskaan :( olen lukenut sellaista aivan upeaa kirjaa joka porautuu mielensyövereihin ja yrittää opettaa addiktioista (mielen ja käyttäytymisen) poies. Jos se auttais henkisellä tasolla eteenpäin ja vastaanottamaan hoidon eri vaiheet....
 
Aliaana: Facebookkiin voi perustaa salaisia ryhmiä, jotka eivät löydy haulla. Eikä niihin liittyminen näy esim. omalla seinällä. Myöskään kirjoitukset eivät näy kuin ryhmän omalla sivulla. Ehkä joskus meillekin oma ryhmä innostutaan perustamaan :)
 
Meillä nyt kahdeksan alkiota odottaa pitkässä viljelyssä maanantaita. Vähän jännittää miten viikoloppuna selviävät. Ilmeisesti kato voi olla suurikin. Täytyy vaan toivoa, että edes muutama hyvälaatuinen selviää ja olisi ihanaa siltä varalta, että tuoresiirto ei tuottaisi tulosta, pakkaseen olisi jäänyt vielä muutama. noh, vaikka tulisi vaan yksi mutta sellainen joka nappaisi kiinni ja lujaa.. Kamalan jännä viikonloppu tulossa...
 

Yhteistyössä