Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Katrin
Voi mä pidän täällä peukkuja! Ihailtavan jämäköitä jaksatte olla noiden testien kanssa, huokaus!! :)
Mulla on limiskontrolli torstaina, kp 11.. Siitä vielä kaks viikkoa mahdolliseen siirtoon. Tuntuu pitkälle ajalle : / Aikaisemmin tossa kontrollissa limis ollu jo siirtokuntoinen.. Plääh!
 
Voi kanssapiinailijat kuinka ootte pysyneet tiukkoina ;)

Clearblue digi näytti aamulla Gravid/Raskaana 1-2

Ruskeaa tuhrua silloin tällöin paperissa, joten tiedä sitten miten tässä käy.... veritestissä kävin ja tulos tulee huomenna klo 14 jälkeen

Tyyne
 
Katrinille halaus ja pahoittelut negasta, voi kurjuus, että näin kävi. Voimia jatkaa eteenpäin! Tyynellä jännät hetket, eiköhän sun verikoe ole ok:) Iida-Karoliinakuis menee? Joko oot testannut? Omaa napaa: täällä Tartossa ollaan ja vietetään laatuaikaa miehen kanssa ja odotellaan tätä päivää ja perjantaita:) E2:ta nyt niin jumboannos, että välillä ollut huono olo... Mutta mitä ei kestäis...
 
Tyyne :hug:
Voihan pyllymakkara sentään!! Otetaanko kontrollia vielä? jospa kiin.olis vaan tapahtunu myöhässä? Mut hei, kiinnittyminen sentään onnistuu eli ilm alkiossa nyt oli vika.. Kurjempaa jos ei edes yrittäs tarrautua. Se antaa toivoa jatkoon, eikös? (Vaikka toisaalta..kurjaa kun toivo nostaa päätä ja sitten se viedään rytinällä) Halaus. Ihan syvältä!
 
Andrein ohjeessa oli että 15-90 arvolla kontrolli huomenaamulla, joten sinne siis.... Edellisestä poikaan johtaneessa raskaudessa arvo pp11 oli 48, joten reilusti alakantissa ollaan... mutta kiinnittymisvuotohan tuli nyt vasta pp11 kun aijemmin ollut pp9.... seli seli seli... auttaa joo

Oireita ei ole yhtään, vain kiristys alamahalla. Vuotoa ei ole. Torstaina sitten taas uusi tuomio.

Melkein päivän kerkesin jo ajatella, että jospa sittenkin... mutta ei

Katrin; Pahoittelut ;( minusta heti nega on parempi kuin tälläinen epätoivo...

Onnea siirrossa olleille!

Iida-Karoliina; mites siellä?

Apteekin testin taas tekasin, eikä näy ku viivan paikka.... kemiallinen oli siis
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille,

olipa urakka keksiä joku käyttäjätunnus. Olen lukenut kaikki viestit tästä ketjusta ja
vaikka emme nyt ole munasoluhoidossa niin rohkenin liittyä joukkoonne. Ikäni (46) puolesta
en keksi muutakaan paikkaa. Meillä on IVF:llä saatu lapsi 6v. sitten. Minulla on kaksi
luomuraskautta (silloin nuorena) joista toinen oli tuulimuna ja toinen on jo täysi-ikäinen.
Sitten on varmaan neljä epäonnistunutta PASsia. Sitten on toinenkin onnistunut IVF
joka meni kesken. Tällaisella historialla ollaan siis liikkeellä. Mies heräsi viime keväänä
että jaa yksi lapsi vielä voisi olla kiva. Suostuttelin häntä kaksi vuotta heti sen jälkeen
kun nyt 6v. oli syntynyt ja vastaus oli ehdoton ei. No, voi apina nyt sitten tässä iässä
otetaan yhteyttä klinkoihin ja niinpä laki ei kiellä hoitamasta yli 45v., mutta kukaan ei
hoida. Suurin osa klinikoista ei edes vastaa viestiini tai tulee tympeä ei toivoa viesti.
Yksi klinikka sitten suostui meidät edes tapaamaan ja otettiin verikokeet. AMH 0,3
(suomeksi surkea) FSH 10 (eli vielä toivon rajoissa). Sitten ultrattiin ja joo munasoluja
löytyy n. 10 kpl siis näkyvissä, mutta IVF hoitoa ei anneta. Sain DHEAta, Clomit ja
Luget. Ultrattiin ja kaikki hyvin ja nyt sitten luomu menetelmää on käytettä ja tämä on
ensimmäinen kk yritystä lääkkeillä. Kiertokin on säännöllinen ja ovis tulee ainakin tikkujen
mukaan joka kk.

Tiedättekö te hoidetaanko ulkomaisilla klinikoilla omilla soluilla yli 45v? En meinaa löytää
mistään tietoa asiasta. En edes niistä brittien keskusteluista joissa on käsitelty voi sanoa
kaikki asiat. Olen siis lukenut kaikki teidän viestit ja on ollut varsinainen dekkari tämä ketju ja
on saanut jännittää milloin kenenkin Elite klinikalla käyneen puolesta. Lääkäri totesi
minulle, että kyllä sinut raskaaksi saadaan, mutta lahjasoluilla. Mies ei ole oikein
innostunut ja minä alan pikkuhiljaa lämmetä jos se on ainoa tapa sitten saada se lapsi.
Tuo rahanmeno kyllä hirvittää. Ihan järkyttävän kallista siis jos tulos ois 100% varma
niin hintahan olisi suorastaan halpa. Meillä meni viime IVF:n n. 2800e ja se tuntuu
nyt naurettavalta summalta kun lukee täältä mitä tuonne Eliteen menee.

Toivottavasti voin liittyä joukkoonne. Lapsettomuus hoitoja takana yli 20v, joten aika
konkari valitettavasti tässä asiassa olen.
 
Voi tyyne miten kurjat oltavat sulla... Mutta josko sittenkin, älä nyt niihin virtsatesteihin niin luota( paraskin sanoja, kun testaan varmaan taas jo pp 9...)
taukulle tervetuloa kirjoittelemaan, kirjoitin sulle privana viestiä:) unohdin siellä mainita, että mielestäni omillakin soluilla voidaan Elitessä tehdä, katso heidän nettisivuja ja lähetä kyselyä sähköpostilla...
HilmaVilma kela-korvausta saa ulkomaisiin hoitoihin käytetyistä lääkkeistä ihan samalla lailla kuin kotimaisiin, jos hankkii lääkkeet Suomesta ja esim. suomalainen lääkäri ne kirjoittaa. Iän puolesta voi saada hoitoihinkin kelan-korvausta myös ulkomailla tehdyistä hoidoista, siis jos olisi oikeutettu korvaukseen suomessakin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

En keksinyt mitään muutakaan paikkaa, joten toivottavasti en oo ihan urpo ku tänne tunkeudun..

Olen miettinyt ryhtyväni munasolun luovuttajaksi. Aikani olen tätä ajatusta kypsytellyt ja nyt tuntuisi olevan oikea aika. Seuraava askel olisi vissiin yhteydenotto johonkin lapsettomuusklinikkaan.

Toivoisin teiltä mielipiteitä siihen, kannattaako minun ottaa yhteyttä Väestöliittoon vai Felicitakselle? Vaiko jonnekin muualle? Onko sillä edes mitään merkitystä luovuttajalle?


Terveisin,
juff
 
Paulanna vastailikin jo taukulle ja Hilmavillalle :) Lääkkeistä tosiaan saa kyllä korv. (Alle 43v) mut luovuttajan lääkkeethän on aina kelakorvaamattomia mut se maksetaankin ainakin suomessa hoidon hinnassa.

juff. En tiedä klinikoista sen enempää, mutta sen halusin tulla sanomaan, että aivan mieletön kiitos sinulle. Siis vaikka vain harkitsisit asiaa, niin jo se on aivan mielettömän upea asia. Luovuttajista on pulaa, ja muista aina, että lahjasi on suurinta mitä nainen voi toiselle naiselle antaa. Iso halaus ja tsemppiä projektiin!

On: limisultra oli ja "onneks" vasta vajaa 8mm. Lääkärikin ihmetteli pitkää estrohoitoa (lapsettomuuslääkäri hänkin) mutta totesi että tapoja on erilaisia..ja toisaalta hyvä että aikaa on koska nyt limis ei ollut kasvanut ihan yhtä turpeasti kuin viime keväänä :) kääk!! Nyt odotellaan että aikataulut varmenee luovuttajan osalta. Hui ja apua. Mielessämi häntä olen jo suuresti kiittänyt!
 
Voi tyyne harmistus...oli niin lähellä onnistua, mut eihän se paljon lohduta...
prinsessatyttö onnea piinailuun. Toivottavasti saan huomenna kaksi kyytiläistä matkaani ja piinailen kanssasi.
iida-Karoliinasta ei oo mitään kuulunut ? Toivottavasti olet plussan saanut:heart:
juffia en osaa neuvoa: suuren ja ihanan lahjan jollekin perheelle annat. Ainenkin verenluovutuksessa on jaettu joskus jotain infoa miten ryhtyä munasolunluovuttajaksi... Mutta saathan tietoa esim. Googlettamalla tai ottamalla yhteyttä johonkin klinikkaan (voit itse valita esim. sinua lähellä olevan) tai sitten väestöliitosta saa tietoa. Olet ihana ihminen, kun jotain paria autat:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin viestiä Eliteen ja Kristinan vastaus oli kyllä, että tuskin omilla soluilla suostuvat, mutta kysyy vielä lääkärin mielipiteen, joten siis ei taida onnistua sekään.

Tyyne Harmitus...puolestasi...

Täällä moni pähkäilee aina piinapäivinä että milloin näyttää plussaa ja milloin ei. Tarkastin omani ja viimeksi minulla oli miinusta pp9 ja plussa tuli pp11, jos tämä tieto jotakuta auttaa.

En tiedä miten saan voimaa tuohon lahjasolu hoitoon, kun se vaatii miehen pään kääntämisen ja sitten vielä pitäisi varmaan keksiä mistä rahat, sillä sitä se mies ensimmäisenä kysyy.**Huokaus**
 
Paulanna, peukut pystyssä!

Taukulle halaus. Kyllähän tämä valinta vaatii molemminpuolista miettimistä. Joskus oikeasti "suren" miehen puolesta että tää lapsenteko pitää mennä näin. Mut toinen yrittää vakuuttaa ettei ole menny mun kans naimisiin pelkästään lapsenteko tarkoituksessa. Mut kyllä mä silti suren että mies esim joutuu "syyttä" luopumaan monista omista haaveista kun rahaa palaa hoitoihin..ja toisaalta monen muun kanssa tää olis menny ihan toisin. Ja kuitenkin puoliso loppuviimeks alitajuisesti ja alkukantaisesti valitaan lapsentekokannalta ja nyt tavallaan joku vieras taho valitsee sen "toisen puolen". Et ei se ole silleen ihme jos mies miettii asiaa pidempään. En tiiä ymmärtääkö tätä mun ajatusta kukaan ja kunhan vaan joskus mietin kaikkea..
 
Viimeksi muokattu:
Katrin ja Tyyne Tosi pahoillani olen.
Tyyne niin lähellä oli onnistua, tuo tuntuu niin epä oikeuden mukaiselta !
Toissa päivänä tein halvan kaupan testin ja huomenna aamulla teen vielä yhden. Ei ollenkaan plussalta näytä tämäkään hoito kerta. Nega oli se poissa päiväinen testi.
Ihan tavallinen olo on nyt, pahaaa oloa oli aiemmin ja nyt ei mitään oireita.
Joten eiköhän se tässä. En oikein jaksa kunnolteen ajatella koko asiaan jotenkin työnnän sen nyt syrjään koko ajan. Romahdus kuitenkin tulee kun lääkkeitä alan lopettamaan, ja sitä tässä pelkään. silloin ei jaksais mitään ja kaikki vaan P...kaa.
 

Yhteistyössä