Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

amv
Tsemppiä Typyliini! Aika rohkeita ootte,kun uskalsitte siirrättää 3 hyvää alkiota.

Nuppu,mul on ollu alusta asti pääkipua,normisti ei ole.

ON: Sairaalassa,vedet meni ma ihan yllättäen. Nyt pv kerrallaan ja toivotaan,et vauva pysyis vielä vähän aikaa mahassa...

Muillekin tsemppiä! Sori, täältä on vähän vaokea kirjottaa pitkäästi


amv 29+3
 
Lumeton: Kiva, että myös te pääsette eteenpäin hoidon suhteen! Niinhän se menee, että ens alkuun jonotusaika tuntuu pitkältä, mutta kun puhelinsoitto tulee niin sitten hätkähtää, että nytkö se jo tapahtuu :) Onko teillä vielä tarkempaa suunnitelmaa hoidon kulosta?

amv: Paljon voimia sinulle! Tilanne on varmasti äärimmäisen raskas, mutta uskotaan ja toivotaan kaiken päättyvän hyvin :hug:
 
Hilleville halaus :hug: ja paljon uusia mukavia tuulia elämään !!!

amv; tsemppiä sinne sairaalaan !! Onneksi kuitenkin jo ihan hyvät viikot menossa ja vauva sekä äiti hyvässä hoidossa :) Vaikka toki jokainen masussa vietetty päivä on hyväksi vauvalle. Tulehan kertomaan kuulumisia.

Tuohon 1 vai 2 alkiota ei varmaan ole "oikeaa" vastausta. Meillä päätös syntyi alkion siirrossa, pöydällä maatessa. Lääkäri kysyi; siirretäänkö molemmat ? Johon sen kummempia miettimättä sanoin "joo, laita vaan" Olivat niin huonoja alkioita, ettei lääkärikään varmasti uskonut molempien (jos kummankaan) kiinnittyvän. Niin vaan juoksevat tuossa :) Näin jälkeenpäin olen äärettömän kiitollinen, että molemmat siirrettiin ja sain kokea kaksosraskauden. Minulla kaikki sujui hyvin loppuun saakka. Riskejä toki on enempi kuin yksösissä, mutta kuten lääkärikin sanoi, suurin osa monikkoraskauksista sujuu ilman komplikaatioita. Ja toki niitä sattuu myös yksisikiöisissä raskauksissa.
Tuplissa on työtä kaksinverroin (ellei enempikin), mutta niin on myös iloa ja onnenhetkiä tuplasti. Nyt on ihan mahtavaa seurata heidän kehitystään ja suhdetta toisiinsa. Päivääkään en vaihtaisi pois, muutaman yön kylläkin:p

Pakkasessa odottelee vielä 3 alkiota ..... joiden kohtalosta meillä on mieheni kanssa hieman eriävät mielipiteet: /

Tsemppiä kaikille !!!

Rudy ja Rupsukat 1,5 vuotta
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla

Hoito lähestyy
Annamari, hoito lokakuussa
SaimiRiikka, hoito lokakuussa
Haaveita, hoitoon syyskuun lopussa
SatuSofia (46) eka haaveissa, hoito lokakuussa (plan: 14.10.)
Minni007, PAS syyskuussa
Sharlin (36) eka haaveissa, hoito lokakuussa
Lumeton, hoito lokakussa

Piinistelijät
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9.

Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito LA 22.11.2011 :heart:
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka, LA?? :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13 :heart:
Nuppu68, toiveissa eka, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Katheriina, (27) LA 8.3.2012 :heart:
Cava (30+), eka toiveissa, LA?? :heart:
Olki ( ) toiveissa eka, luomuplussa 25.8.-11 :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu

Taustalle siirtyneet :wave:
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011 :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Amv Pahoittelut vesien menosta! Kyllä sinua koetellaan! Nyt vaan rauhallisesti päivä kerrallaan, toivotaan tosiaan ettei vaavi ihan vielä päätä tulla maailmaan. Onneksi lääketiede on hyvällä mallilla keskostenkin hoidossa. Voimia sairaalassa makoiluun, koita keksiä tekemisiä ettei päänuppi hajoa :)

Cava Joko olet käynyt rakenneultrassa? Milloin laskettuaikasi olikaan? Toivottavasti masuasukin hautominen sujuu seesteisesti :)

Täällä riittää touhua 7-viikkoisen pikkumiehen kanssa, mutta kumma kyllä katse on jo nyt siirtynyt tulevaan. Kovasti mietityttää ne 3 pakkasessa odottavaa alkiota ja se, että tuleeko niistä koskaan mitään. Mut nyt pitäisi vaan osata elää tässä hetkessä ja olla onnellinen, että sain ihanan pojan, jota ei koskaan pitänyt saada. Ilmeisesti se lapsettomuudesta kärsivän identiteetti ei anna rauhaa hetkeksikään.

Kovasti tsemppiä hoitoihin pääseville - hurjan paljon plussaonnea! Onnea kovasti myös jo raskautuneille tasapuolisesti:) Niin ja mahtionnittelut erityisesti luomuihmeelle eli Olki:lle

Utopia ja pikkumies 7 vko
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa hei kaikille! Ja onnea kaikille hoitoon menijöille tai niissä jo oleville.

Hillevi olen kovasti pahoillani puolestanne, olisin niin toivonut onnistumista teille. Hyvää jatkoa ja kiitokset kannustuksesta, jota olet jakanut täällä palstalla.

amv voi miten hermostuttava tilanne, mutta onneksi kuitenkin olet jo pitkällä ja hyvässä hoidossa. Voimia!

Nuppukin olet jo päässyt neuvolalääkärillekin. Minulla sellainen on täällä Helsingissä ilmeisesti vasta joskus viikolla 26. Ikävää tuo päänsärky. Oletko jo kertonut raskaudesta monille? Minä olen vieläkin hiukan epävarma mitä vastaan kyselyille isäehdokkaasta. Suurimmalle osalle on kertonut keinohedelmöityksestä (en sen tarkemmin ole selostanut), mutta ihan kaikille en haluaisi asiasta puhua ja se tuottaa hiukan vaikeuksia. Kaikki kun eivät tyydy siihen vastaukseen, että olen yksin tässä projektissa.

Mitenkäs Cava onko sinulla vielä ollut verenvuotoja?? Minulla edelleen sillointällöin hiukan tiputtelee, mutta mitään selkeätä syytä ei ole löytynyt. Istukka on hiukan kohdunsuun päällä ja se saattaa vaikuttaa asiaan.

Muuten raskaus etenee aika hyvin. Rakenneultra lähestyy. Sokereita joudun seuraamaan ja tiukkaa ruokavaliota pitämään, saa nähdä kuinka kauan se riittää. Lisäksi minulla on sellainen kummallinen vaiva, että seistessä tai kävellessä oikea reisi rupeaa kuumottamaan ja puutuu tunnottomaksi. Ehkä kohtu painaa jotain hermoa, mutta sitä joudun tarkkailemaan ettei se ole joku veritukoshommeli. Maha on jo kasvanut aika paljon. Olen ollut pari viikkoa hurjassa flunssassa ja nyt antibioottikuurilla, joten aika väsynyt olen ollut, mutta positiivisella mielellä.

Seinäkukkanen 18+5 (laskettu aika on 5.2.)
 
amv tsemppiä sinne ja toivottavasti vauva pysyisi vielä kasvamassa, vaikka hyvät viikot onkin jo. Paljon onnea matkaan!

Toivottavasti syksyn hoidoista pinoon yulisi mahdollisimman monta uutta plussaa! :heart:

Kiitos rydy ja Seinäkukkanen :heart: Kyllähän nämä minulle ja miehelleni surullisia aikoja ovat, mutta onneksi meidän välinen suhteemme on hyvä ja antoisa. Ilmoittauduimme yhteen yhteiseen harrastukseenkin syksyksi. Olen etsiskellyt meille uutta asuntoa, missä olisi vähän isompi piha, saisi sitten kasvatella kukkkia ja yrttejä. Kyllä tästä sevitään.

Hyvää mieltä, onnea hoitoihin ja positiivisia yllätyksiä kaikille!
Hilde
 
amv
Tsempit sulle sairaalaan! Hyvää vointia molemmille!

rudy
Kylläpäs teillä on ollut onnea matkassa, kun kerran lähtökohdat ovat olleet niin epäileväiset ja sitten kuitenki molemmat alkiot teillä nyt kotona peuhaavat :D! Luonto on ihmellinen ja aina välillä muistuttaa, ettei näitä asioita voi hallita eikä kiinnittymistä taata, vaikka olisi kuinka top-top-laatua ja palikat kohdillaan - ja päinvastoin.


Seinäkukkanen
Helsingissä minäkin oon :) Neuvolalääkäri määrättiin mulle sen takia jo näin aikaisin, että kontrilloitiin kilpirauhaslääkityksen tasapaino (helposti heittää raskauden alussa). Lisäksi mun sisaruksella on diabetes, ja sen katsottiin olevan niin ison riskin, että mut määrättiin ylimääräiseen sokerirasitustestiin jo nyt alkuraskaudessa, vaikka pissatesti negaa näyttikin. Syyskuun loppuun mennessä joudun käymään.
Päänsärky on hellittänyt viime viikon lopussa, onneksi (kop, kop!) Toivon edelleen, että se oli estrogeenin heittelystä. Nythän sain jo lopettaa kaikki muutkin lääkkeet - ei enää lugesotkuja jipii!! :D!
Kerroin viikonloppuna vanhemmilleni. Heidän lisäkseen vain pari kaveria tietää. Tällä alkavalla viikolla kerron sisaruksilleni ja harrastekavereilleni (joudun jäämään pois niistä). Aion kertoa vain, että "hoidoissa" on alkunsa saanut ja lapsi on toivottu. Silloin ainakin jää isäkyselyt vähiin. En myöskään halua heidän ajattelevan, että oon iskenyt jonkun tyypin baarista.. Kyllä muakin tuo kertominen pelottaa. Toivon, että se helpottuu, kun muutaman kerran sen kokee ja saa itsevarmuutta. Onko sulla ollut epämiellyttäviä tilanteita kertomisen suhteen?
Jos tuota yksinoloa ja muille kertomista ym. haluat pohtia enemmän, niin tule mukaan vertaistukiryhmäämme KenguRuuhun (googleta foorumi)? Kerho on suljettu, joten sivulliset eivät pääse palstaa lukemaan. Tapaamme myös livenä aika usein.

Taitaa tulla syksy..

Nuppu (12+3), joka sai tänään postissa viime maanantaisten verikokeiden tulokset, tai siis tiedon, että NP-ultrassa kaikki hyvin :)
 
Heippa, pikapäivitys vaan, eli PAS ensiviikon keskiviikkona. Sunnuntaina alkaa ah niin ihanat luget. Tää tuli niin, äkkiä olin siis valmistautunut lokakuulle, mutta ei tää mikään valitus ole, toki olen iloinen. Itku tuli puhelun jälkeen kun aikataulusta sovittiin.

Hauskaa loppuviikoa.
 
Minullakin lähti niin vanhanakin kaksi, niin Suomen Avalla vastustivat siis Riiassa tehtyä kahden alkion siirtoa kovasti. No annoin siirtää molemmat. Varmistivat,että ymmärrän riskin. Toinen oli top-blasto ja toinenkin hyvä. Piti kyllä kirjoittaa aikamoiset paperit, että voi johtaa monisikiöraskauteen. MInullahan näkyi toinen ruskuaispussimuodostelmana, mutta oli keskytynyt. En tiedä lähtikö top vai se vähän huonompi.

Pojat täyttivät perjantaina 5-v, eikä se niin vaikeaa ole ollut.

Kaikille tsemppiä onnistumisissa ja päätöksissä !
 
Viimeksi muokattu:
Minni007: hienoa, että pääsette siirtoon näin pian! Onko tämä teidän eka PAS? (sorry en ole jaksanut lukea koko viestiketjua..)

Itselläni on nyt viikko hujahtanut jarrun pistämisestä, mutta oireita ei tähän mennessä ole tullut. Ihan hyvä niin. Hoitosuunnitelman mukaan menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna. Mitähän tapahtuu, jos näin ei käy? Pelottaa, että koko homma mene mönkään, jos elimistöni nyt päättää elää aikataulun vastaisesti :(
 
Minni hieno juttu että pääsette jo pian!

Haaveita; mullakaan ei ole mitään oireita vielä tuntunut Zoladexista. Kävi maanantaina niin että hoitaja jolle olin varannut ajan ei suostunutkaan pistämään kun hänellä ei ollut siitä kokemusta. En tajunnut että olisi pitänyt varmistaa se. No onneksi sain ajan vielä illalle kokeneelle hoitajalle.

On se vaan kummaa että kun ei tule oireita ihminen heti alkaa epäillä että onkohan se nyt mennyt sinne vatsaan kunnolla... Mutt kyllä tämä hoitaja vaikutti varmaotteiselta, ja naksahduskin kuului niinkuin ohje sanoi. No ei kai kaikille tule oireita. Alkuviikko oli niin vauhdikas että unohdin yhden pillerinkin syödä. Lisäksi säikähdin kun tajusin alkuviikosta että mulla on joku emätintulehdus (epäspesifinen); pieniä oireita on ollut jonkun aikaa mut en noteerannut niitä kunnolla kun menkat tulivat väliin. Eikä mulla ole elämässäni ollut tuollaisia tulehduksia montaa kertaa. Nyt on puikkokuuri menossa; eiköhän raskautumiselimet ehdi vielä kuntoon ja toipua ennen hoitoon menoa. Ikävään aikaan vaan tuo iski; tuli hetkeksi syvä huoli ja kiukku omasta oireiden huomioimattomuudesta.

Kai ne pillerit tekee tehtävänsä ja menkat alkaa sitten kun pitääkin, luotetaan siihen. (Kun mäkin vaan muistan syödä loput säännöllisesti:$)

Nuppu kiva että sun raskaus jatkuu odotetusti. Todisteet paperilla :cool:

Amv, onko jotain uutta tietoa sun pikkusen tilanteesta?
 
Amv: voi itku, jaksamisia kovasti Sinulle. Onneksi h 30 rajapyykki hyvin lähellä jo ja tuon viikkoiset pärjäävät hyvin jo. Toivoisin silti, että saisit vielä hetken matkaa jatkaa raskautta eteenpäin ja vauva vähän vahvistuisi. Onneksi kaiketi ehtivät laittaa kortisonit?

Minni pääseekin nopsasti hoitoon, tehdäänkö sulle luonnolliseen kiertoon?

omaa napaa...tunteet heittelevät laidasta laitaan. Herkällä testillä tulee näkyviin kaksi viivaa :), mutta pelottaa. Voi hyvin olla kemiallinenkin vielä kun päiviä takana kuitenkin niin vähän. Katsotaan, virallinen testipäivä on sunnuntaina niin siitä sitten näkee jo vähän enemmän. Tietty tyhmää testata näin aikaisin. Mä tunsin taas kiinnittymisen ja siksi uskalsin testata...No mutta, katsotaan. Parasta kovasti toivoen ja pahinta jatkuvasti peläten...

Typyliini
 
Haaveita: Kyllä eka PAS on, tuoresiirrostahan siis syntyi poika.

SatuSofia: Mikä lääke tuo Zoladex on, onko se jarru? Miksi se on niin vaikea pistää? Rupesi ihan vaan kiinostamaan yleisesti. Itsellä ei siis tuota ollut silloin tuoresiirrossa.

Amv:lle tsemiä sekä Typyliinille myös, hyvältä nyt kuitenkin näyttää.

ON: mulla jomottaa ihan hirveesti vatsaa, ihan kuin menkat olisi alkamassa.
 
Varovaiset onnittelut jo Typyliinille :) Mä testasin ekan plussan pp9 (eli kun 5vrk alkiot, niin ns. pp14) ja näytti viivat. Toivotaan, että pysyy!

amv, toivottavasti kaikki on sulla ja vauvalla hyvin.

SatuSofia, harmi tollaset tulehdukset ennen hoitoja. Hyvä sut on kuitenkin kuntoon saada ennen matkaa. Multa poistettiin hammas aika lähellä PAS-siirtoa, joten söin antibiootteja 10 pvää ja lopetin ne vasta ihan muutamaa pvää ennen siirtoa. Voihan siitä siis hyvääkin seurata, että lääkkeet tappavat muitakin pahoja pöpöjä.. ainakin jos noin haluaa uskoa :)

Taas on jo yli puolenyön, joten saan korkata uudet viikot :)
Nuppu 13+0
 
Moikka,

Minni, Zoladex vähentää estrogeenin määrää, hedelmöityshoitojen lisäksi ohjeessa mainitaan että sitä käytetään endon ja myoomien hoitoon. Joten käsittääkseni se on tuollainen jarru. En ole varma onko se oikeesti kovin vaikea pistää; mut siitä menee ihon alle helmi josta lääkeaine vapautuu vähitellen, sen sijaan että kaikki menisi heti sekunnissa verenkiertoon. Neula on isompi kuin rokotusneula. Luulen että se eka hoitaja ei halunnut pistää sitä siksi kun ne ohjeet kuitenkin oli vähän tarkemmat, ja koska lääke on niin kallis. Ymmärrän hyvin; ei tee mieli harjoitella ja tumpuloida 170€ lääkkeen kanssa, sekä potilaan että oman ammatillisen itsetunnon takia. En mäkään haluaisi alkaa harjoittelemaan asialla josta koituisi asiakkaalle ikävyyksiä ja taloudellista haittaa, jos asian voi joku kokenut hoitaa.

Nuppu, tuo oli helpottavaa kuulla, ettei kuuri vaikuttanut negatiivisesti. Mulle on tullut kova vastustus antibiootteja kohtaan viime vuosina. Yritän viimeiseen asti välttää niitä. Nytkin aloitin vain sen paikallishoidon, se on itseasiassa geeli eikä puikkoja. En ostanu vielä syötäviä antibiootteja. Niinköhän kuitenkin söisin tuon kuurinkin nyt varmuuden vuoksi... Voihan sitten korjata antibiootin tuhoja (kun ne hyvätkin bakteerit kuolee) syömällä maitohappobakteereja tuplana.

Sulla on jo ihmeellisen pitkällä menossa viikot Nuppu=)! Mä hankin kirjan jossa kerrotaan raskaaksi tulosta ja raskauden etenemisestä, mitä milläkin viikolla tulee uutta pikkuiseen ja mitä elimistössä tapahtuu. Tosi mielenkiintoista! Kyllä naisen kroppa vaan on ihmeellinen luomus. Thank God! (Tai evoluutio, ihan miten vaan.)

Typyliini, sulla on jännä viikonloppu. Mutta luotetaan että sun tuntemukset pitää paikkansa! Rauhallista mieltä!

Discovery; sulla on siis identtiset pojat eikö niin? Ihminen on sopeutuvainen ja varmasti iloisia asioita on myös tuplasti jos on työtäkin.

Valoisaa viikonloppua!
 
SatuSofia: Kiitos infosta, joo ymmärrän kyllä täysin ettei hoitaja halunnut pistää, sekin on ammattitaitoa että tietää mitä osaa. Mulla oli jarrupiikkinä (siis tuoresiirrossa ei nyt) tuo Procren (maksoi 193 egee) joten kyllä sitä pistämistä mietti. Sen kyllä pistin itse koska se ei ollut mitenkään vaativa.

Hyvää viikonloppua.
 
Typyliini, Hyvältä kuulostaa! Oikein kovasti onnea viralliseen testipäivään!

Täällä odotellaan edelleen menkkojen alkamista ja murehditaan meneekö koko hoitosuunnitelma uusiksi, jos ne eivät pian ala..

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Mä nyt vielä sohaisen tätä kaksoskeskustelua minkä aloitin. Ensiksi haluan sanoa että tottakai te joilla on kaksoset olette äärimmäisen onnellisia tuplistanne, ettekä voi kuvitellakaan että toista ei olisi ja siksi se työkin palkitsee, mutta tosiasia on se että vauva-aika on kovaa jaksamista (äitini kokemuset, hänellä siis kahdet kaksoset ja kavereiden kertomukset, joilla kaksosia ja lopuksi oma kokemus kahdesta lapsesta). Itsekin siis kuulun toiseen näistä "kaksospareista" ja "omistan" kaksosveljen joka on ollut aina ihana asia.

Minä vaan nyt ihan faktojen perusteella puhuin riskeistä, enkä halunnut tunteita sekoittaa siihen mitä sanoin. Mitä tulee siihen riskiin niin tässä nyt ihan lukuja tilastokeskusen sivulta eli Perinataalikuolleisuus yksösraskauksissa tuhatta lasta kohden kuolee 4.4 (syntyneitä 115 191ja kaksosissa luku on 25 (synt. 3494), kolmosissa 52,6 (synt 57). Tilasto vuosilta 2007-2008.

Sorry kun aloin puhua ikävistä asioista, mutta näitäkin tilastoja on hyvä pohtia kuten omaa terveyttä, ikää, monesko raskaus yms. kun miettii alkioiden lukumäärää.

Minullekin puhelimessa (hoitaja) puhuttiin kahden siirrosta, eli jos toinen ei ok ja toinen hyvä, niin voidaan kaksikin siirtää...... saas nähdä joudunko syömään sanani jos kaksi siirretään :)) joten mitä tunteisiin tulee niin koska itsellä se kaksosveli ja kun se on ollut aina niin ihanaa omata kaksosveli niin miksi ei voisi kahta siirtää.........???

Leppoista viikonloppua vielä toivottelen.
 
Clearbluella tänään vahva plussa =) Oireitakin alkaa olla aika reippaasti, vielä en ole oksentanut, mutta töitä saa tehdä sen eteen että ruoka psyy sisällä...Kyllä on jotensakin niin uskomatonta, testiä täytyy käydä katsomassa vähän väliä, ihan kuin se plussa siitä testistä johonkin katoaisi....=)
 
Hei kaikki!
Paljon tapahtuu tällä palstalla, ja mukaan mahtuu jos jonkinlaista kohtaloa. On se hyvä, että elämä kutoo omia verkkojaan, vaikka välillä niiden tarkoituksia on todella vaikea hyväksyä.........liikuttaa tuo kohtaloiden kirjo, pysäyttää miettimään minne tässä ollaan menossa itse kukin...:confused:
Hoidot on päällä, välikontrolli lähestyy tulevana keskiviikkona. Jos hoitosuunnitelma etenee toivotulla tavalla, niin vko 39 olisi sitten meidän vuoro pakata kamat ja lähteä kohti Tartoa PASiin.
Pidetään samalla vähän yhteistä lomaa, hengähdetään hetki ja irtaudutaan arjesta ja kalentereista......Voin nyt jo kuvitella miten ihanaa on sulkea työpuhelin, ja elää vain tällekin kokemukselle;).
Mukavaaa viikon alkua kaikille elämän eri vaiheisiin; elän hengessä mukana, vaikka en niin kovin usein tälle palstalle kirjoitakkaan
:heart:.
 

Yhteistyössä