Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täällä on vilkasta!=)

Hillevi; olet ajatuksissa huomenna! Ihana että solut ovat kunnossa sulatuksesta!

Annamari mua kans jännittää tuo lääkitys kovasti. Astmalääkkeitä lukuunottamatta en ole vuosiin tarvinnut muita lääkkeitä, joten omien hormonien sekoitus lääkkeillä kuulostaa erittäin - positiivisesti - jännittävältä. Kuulostaa myös hullulta että ensin lamautetaan ja sitten aktivoidaan. Mutta kun en ole (ihan) kaikkien alojen asiantuntija niin on kai luotettava että se toimii. Pelkään kans tuota piikitystä.

Ei kuulunut mitään Tartosta tänään. Laitoin Kristinalle (yhteyshenkilö) muistutuksen. Olisikin tosiaan hauska juttu jos oltaisiin siellä Elitessä Annamari ja SaimiRiikka samalla viikolla :D. Mä olen kyllä nyt vähän epäileväinen meidän aikataulun suhteen koska on jo 15.8 ja rytmien tahdistukseen ja aikataulujen sopimiseen menee varmaan aikansa.

Mun FSH on ollut viime mittauksissa 16-17 ja kerran jopa 26. Pitäisi tietää mones kiertopäivä, että osaa arvioida.
Tässä yhdet viitearvot:
follikkelivaihe 2 - 12 U/l
ovulaatiohuippu 12 - 25 U/l
luteaalivaihe 2 - 12 U/l
postmenopaussi 30 - 150 U/l

Amv ja Cava, Seinäkukkanen; harmittavia juttuja mutta parempi että tietää tilanteen. Joillekin harmeille onneksi on asioita tehtävissä. Mun ystävällä oli rd myös. Hänellä oli pikkuisen ylipainoa. Iloinen asia terveen lapsen synnytyksen jälkeen oli että hän oli 8kg hoikempi kuin ennen raskautta. Heti synnytyksen jälkeen. Hän on myös onnistunut pitämään tuon alentuneen painon, kun opetteli raskauden aikana syömään tasaisin välein pieniä annoksia ja luopui sokeriherkuista. Ainakin tuo että tietää, saa kiinnittämään huomiota ruuan laatuun ja syömisen ajoitukseen. Ja lepoon :p. Cava; onneksi vauva voi hyvin.

Nuppu mä oon kans pohtinut tuota liikunta-asiaa raskaana. Että kuinka varovainen oikeesti pitäisi olla. Jossain aerobisella tunnilla missä kävin oli vetäjä raskaana ja hän veti tunteja vielä 7:llä kuulla. Mut hän oli tosi nuori. Tykkään vauhdikkaista tunneista ja lajeista. Jos joskus pääsen tuohon kallisarvoiseen raskaustilaan, miten kummassa sitä osaa olla sopivassa määrin liikkeessä..

Kiitti amv tuosta foolihappomuistutuksesta! Kävin hankkimassa myös vahvan e-vitamiinivalmisteen.

Voimia ja mukavaa viikkoa kaikki!
 
Hei taas,

Kiitos taas kaikille tsemppauksista! :heart: Olette ihania! Jos lapsi pitäisi jotenkin ansaita, niin ainakin tämän pinon ihmiset ovat osoittaneet todellista välittämistä ja myöetäelämisen kykyä, meistä kaikista tulisi hyviä äitejä. Ja toivottavasti mahdollisimman monesta tuleekin!

Siirto meni hyvin, vain yksi alkio siirretiin, koska toinen oli hyytynyt yön aikana. Eipähän tarvinnut arpoa, siirretäänkö yksi vai kaksi. Hän on nyt sitten meidän vipo-viimeinen. Pakkasalkiot loppu ja tuolle klinikalle olen pian yli-ikäinen. Muutenkin näiden vuosien aikana on päässyt sen ahdistuksen yli, jos meille ei vauvaa tulisikaan. Elämä jatkuu kaikkine mukavine asioineen, mitä meillä on nyt. Ja uusiakin hyviä asioita varmasti tulee :) Mutta nyt otan rennosti ja hemmottelen itseäni, että alkio kokisi olonsa tervetulleeksi. Testipäivä on kuulemma 30.8., mutta taidanpa vähän aiemmin kokeilla kotitestillä, kun hän on jo 5-päivää vanha.

Kysäisin lääkäriltä liikunta-asiasta ja hän sanoi, että ihan normaalia elämää sopii jatkaa, kunhan ei maratonille lähde. Asiaa ei varmaankaan ole juurikaan tutkittu ja kyllähän alkuvaiheessa masukki on paksun kehokerroksen suojassa, ettei ihan heti varmasti ota nokkiinsa. Jos jotain vuotoa on, sitten ei varmastikaan kannata pinnistellä, käy mieluummin vaikka kävelyllä.

Jokaiselle positiivisia tuulia tähän hetkeen!
Hillevi :wave:
 
Kiirettä pitää tämän viikon, joten käyn vain kurkkaamassa häthätää..

Hillevi, olipa loistavia uutisia, että siirtoon asti pääsitte!!! Nyt vain tosiaan (eri lähteiden mukaan) joko 5 vrk tai 48 h rauhallista eloa. Villasukat jalkaan, hyvää ruokaa ja sohvannurkkaan masua silittelemään :) Mulle lääkäri vitsaili, että se auttaa kun piinailuaikana joka vakuuttaa itselleen nukkumaanmennessään, että: I'm pregnant. Mulla autto ;) Tsempit!

Tuosta "maratonista".. mä kävin 2,5 vrk siirron jälkeen yli 6 tunnin raskaassa urheilutapahtumassa ja siltikin kaveri tarttui kyytiin :O! Mietin silloin vähän, että pilaanko tässä mahdollisuuteni, mutta onneksi en. Sitkeä sissi, niin toivon!

Noh, urheiluaihe pysyy pinnalla, ja samalla ilmoittaudun minäkin vuotajiin :mad: :( Eilenillalla olin pelaamassa ja matsin jälkeen löysin vessassa pikkareistani sekä shortseista paljonnäköisesti kirkasta verta :( Tunsin sen jo aiemmin, mutta luulin, että luget siellä vain valuu.. Tosin märissä vaatteissa verimäärästäkin voi hämääntyä..? Hyytymiä ei ole ollut eikä kipuja. Ja toistaiseksi vuoto jäi siihen. Nyt siis tiedän, että tuo laji oli liian rajua ja täytyy se lopettaa.

Soitin neuvolatädilleni tänään ja kysyin neuvoa. Hän sanoi, että vain ultraamalla saadaan varmuus onko kaikki kunnossa. Jos tässä nyt siis huoli kasvaa ja hermo menee, niin yksityiselle tie käy.. Katsellaan nyt kuitenkin vielä rauhassa, että mitä teen. Paljonhan noita vuotoja on harmittomiakin, mutta uskooko sellaisen osuvan omalle kohdalle - se onkin jo toinen tarina.

Olin unohtanut kertoa, että kyllä kerroin neuvolassa lahjasolusta ja se tieto tietenkin sairaalaan menee. Äitiysasioissa se mukana kulkee, mutta lapsen papereihin tieto ei jää. Noin olen ymmärtänyt.

Mulla on nyt niin kamala pääkipu :| että pakko tulla joku toinen päivä kommentoimaan paremmin muita juttuja. Voikaa hyvin!!!
 
amv
Ihanaa, Hillevi, että siirto meni eikä tarvinnut tehdä vaikeaa päätöstä, siirretäänkö yksi vai kaksi. Nyt vain kaikkea hyvää ja pitkää ikää sille pikku pallerolle! Joku joskus mullekin kirjoitti, että piiniksellä sitten villasukat jalkaan (niin uusi elämä alkaa). Ja toisella kerralla auttoi ;)

Maratonia ei varmaan kannata lähteä juoksemaan, varsinkaan jos ei ole treenannut ;) No joo, heh heh, mutta tiettyjen liikuntalajien kiellosta oon lähinnä ymmärtänyt, että kun raskaushormonit löysyttää niveliä/jänteitä/paikkoja, niin riski loukkaantua on suurempi. Jonnekin raskauden puoliväliin asti kohtu on ilmeisesti aika hyvin suojassa iskuilta yms. Mä kävin pelaamassa sählyä ensimmäiset pari kolme kuukautta, mutta en kyllä menny tilanteisiin niin kovaa, mitä normaalisti (muutenkin polvet hajalla).

Nuppu: Voi ei että nyt sullakin on vuotanut... :( Mikä on tilanne tänään? Luget voi ainakin ärsyttää emätintä/kohdunsuuta (?) ja jos istukka on kohdunsuun päällä, niin sekin voi kai vuiotaa. Mutta varmaan kandee ottaa nyt vähän iisimmin.

Voi Cava, kun susta ei ole nyt kuulunut mitään. Onhan kaikki hyvin?!


Tsemppiä, naiset!

T. (tylsistynyt) amv
 
Hillevi, ihanaa että sait pienen sitkeän kyytiläisen mukaasi! Pidän teille kovasti peukkuja. :heart:

Voi Nuppu, niin toivoin, että säästyisit vuodoilta kokonaan. Huomattava osa niistä taitaa olla tosiaan jotain muuta kuin keskenmenovuotoa, mutta yhtä pahasti ne säikäyttävät joka kerta. Onneksi vuoto kuitenkin loppui. Onhan se nyt myös pysynyt poissa?

Kiitos kaikille yhteisesti siitä, että olette jaksaneet toivoa meillekin parasta. Toistaiseksi se auttoi: vuoto tyrehtyi kokonaan viikonlopun aikana. Kaikenlaista rasitusta (mm. imurointi, kumartelu, kyykistely, kurottelu jne.) täytyy edelleen tietysti välttää, mutta se nyt on tuttua tähänkin asti. Fyysisesti siis kaikki on kai ihan kunnossa, mutta välillä tuntuu, että pää ei sitten aina niinkään. Uskaltauduin onneksi kuitenkin vihdoin kertomaan raskaudesta ystävilleni, ja olen saanut heiltä uskomattoman paljon tukea ja voimia. Positiivisesti ajateltuna on myös hyvä, että vuodon takia löytyi oireeton vti ja B-streptokokki. Sehän voi aiheuttaa vastasyntyneelle hengenvaaran, minkä vuoksi synnytyksessä annetaan antibioottia suoraan suoneen, jos bakteeri raskausaikana sattuu löytymään. Tosin se voi aiheuttaa myös keskenmenon, ennenaikaisen synnytyksen ja ties mitä muuta, mutta en jaksa juuri nyt ajatella niitä. Erehdyin eilen etsimään netistä lisätietoa tuosta streptokokista. Virhe. :headwall: Kun vuodolle ei ultrassa löytynyt syytä, aloin tietysti jo pelätä, että streptokokki on levinnyt kohtuun ja ja ja... Toivottavasti ei ole, eikä sinne asti leviäkään.

amv, tänään on raskausviikkoja 15+1 (ja edelleenkään en oikein uskaltaisi viikkoja kirjoittaa näkyviin, taikauskoa tai mitä muuta typeryyttä lieneekään). Ei mulle mitään kontrolliaikaa annettu, käskettiin vaan soittaa polille, jos vuoto runsastuu, tulee kipuja, kuume nousee tms. Rakenneultra olisi 5 viikon kuluttua. Siellä katsotaan tarkemmin myös istukan paikka, kun tähän asti se on majaillut takaseinässä aivan kohdunsuun reunalla. Näin sen taas itsekin ultrakuvasta, ja voi kai olla, että vuoto on peräisin siitä. Seinäkukkanen, sinulla tosiaan on tästä valitettavasti kokemusta. Toivottavasti sinulla istukka nousee pois kohdunsuulta ja vuodot loppuvat kokonaan, niin saisit viettää rauhallisemmin mielin loppuraskauden. :hug:

amv, onko sulla kohdunsuun tilanteessa jotain muutosta? Kirjoitit joutuneesi nyt lähes täydelliseen vuodelepoon... Sulla on nyt loppuviikolla kontrolli?

Katheriina, lääkkeiden lopetus sujui minulla ongelmitta. Lopetin ne 10+1 ja vieläpä aika lailla seinään, kun lugeista tuli ongelmia. Tuttuja nuo ajatukset ja pelot, mutta kyllä se istukka osaa jo tuossa vaiheessa hoitaa hommansa.

Annamari ja SatuSofia, ei kannata pelätä procrenia (sitähän piikillä varmaan tarkoititte?). Ehkä olin jo valmiiksi niin lamaantunut, mutta ainakaan mulle ei tullut siitä oikeastaan mitään sivuvaikutuksia. :) Toisin kuin synarelasta joskus aiemmin...

Sharlinille ja tietysti muillekin hoitotaukolaisille, hoitoja odotteleville tai hoitoja suunnitteleville voimia.
 
amv
Cava: Huh, kuulostaa siltä, että kaikki olisi hyvin! Oon kyllä jännittänyt ja pelännyt sun puolesta... Ihan niin kuin olisin muuten lukenut, että jos istukan reuna on kohdunsuun päällä, niin se voi vuodella. Toivottavasti kyse on niin vaarattomasta jutusta, vaikkei tieto varmasti henkistä oloa paljon helpota. Musta on niin kurjaa, että raskausaikakin on niin henkisesti niin raskasta. Niin, se on on tosiaan RASKAUSaikaa...

Ymmärrän, että tietenkin olet lukenut streptokokki-B:stä kaikki kauhutarinat (niin mäkin tietty luin ennenaikasista supistuksista :D), mutta kun itsekin törmäsin asiaan lueskellessani supistuksista, sain tietää, että se on ilmeisesti tosi monella (noin 30 %?) odottajalla. Mutta erittäin hyvähän on, että se löydettiin sulta nyt! Olen kyllä ihan varma, ettei se ole aiheuttanut mitään vahinkoa. Hyvä homma, että myös vti löytyi ja hoidetaan pois. Hirveesti jaksamista toivotan edelleen!

Ja juu, mulla piti olla kontrolli tänään, mutta koska mä olin niin huolestunut jatkuvista supisteluista sekä kivuista ja paineen tunteesta kohdunsuulla (?), niin soitin jo ma sairaalaan ja pääsinkin heti (oikeasti ihan heti) lääkäriin. Kohdunkaula olikin lyhentynyt yli cm alle 2 viikossa, joten siksi jouduin nyt lähes totaaliseen lepoon. Onneksi sain nyt sitten myös supistuksenestolääkkeet, jotka tuntuu onneksi auttavan aika hyvin. Seuraava kontrolli onkin sitten ensi viikolla. Saapa nähdä, pääsenkö enää ollenkaan töihin (oikeasti, nyt tosiaankin haluan päästä :D).


:wave: amv
 
amv, tuo on niin hyvä muistutus elämän realiteeteista. Joskus todellakin toivoo pientä saikkua ja lepotaukoa töistä, mutta sitten se juuri menee noin että on huolta sen verran että olisi iloinen kun voisi palata normaaliin arkeen, jossa kaikki on tavallisen hyvin. Mäkin kovasti toivon pääseväni raskaaksi, niin kai tuolla sanalla on tosiaan ihan todenmukainen kaiku; kevyt elämä jää taakse :eek:. Muistan yhden ystävän joka sanoi että hänen raskausaikansa (silloin joskus parikymppisenä) oli hänen elämänsä onnellisinta aikaa. Ilmeisesti hänellä kaikki meni helposti ja ongelmitta. Mut varmaan on päiviä ja päiviä, toivotaan amv et tuo tilanne helpottaa levon ja lääkkeiden avulla.

Cava hyvä että hoito tuntuu tepsivän. Ja nyt sulla on ystävät tukena :heart: Mä oon vasta yhdelle mun ystävistä uskaltanu kertoa että hoitoa suunnitellaan.

Nuppu kurjaa että sullakin tuollaista. Jospa se kuitenkin on harmitonta.

Hilleville rauhallista mieltä testauksen odotteluun.

Mä sain vihdoin Tartosta vastauksen. Tämä luovuttajaehdokas on luovuttanut 2 kertaa. Ekalla kerralla ei tullut raskautta. Viimeisellä oli samanlainen jaettu luovutus kuin meillä. Toinen näistä naisista on raskaana, iloinen juttu. Ja munasolut on kuulemma olleet laadukkaita. Nyt vielä odotetaan että toinen pari/nainen myöskin hyväksyisi hänet luovuttajaksi. Minä ja mies sanottiin jo innoissamme kyllä. Näin Viron 20v itsenäisyyspäivän juhlahumussa täälläkin ministi juhlitaan ;). Ja lähetän lämpimiä telepaattisia ajatuksia luovuttajalle sinne itsenäisyyspäivän juhlintaan:wave:!

Leppoisaa iltaa sisaret!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa.

Ihan pakko oli kirjautua sisään, kun luin Hillevin jännistä hetkistä. Toivon sydämeni pohjasta, että tämä kaveri tarraa kiinni kovasti ja saatte hänet syliin asti. =) Kaikki täällä sen ansaitsisivat, mutta erityisesti te. Suunnittelemasi rentoilu ja hemmottelu kuulostavat erittäin hyviltä!

Täällä aika rientää. Puoliväli on poksunut ja edelleen vatsassa hyöritään. Aika hyvältä näyttää tämä eteneminen. Alkuraskauden vuotoja ei ole näkynyt enää aikoihin. Ehkäpä yritysten ja vaikeuksien kautta voittoon! =) Alla siis 4 inssiä, 3 ivf-hoitoa omilla ilman siirtoja, 1 luovutettu tuoresiirto+2pas, joista kaksi kemiallista raskautta. Ja nyt tämä toinen luovutettu tuoresiirto, joka mönkii mahassa.

Tsemppiä kaikille!

Plastex 21+5
 
Cava ja Satusofia, kiitos myötäelämisestä. Piikitys hoidettu, eikä se nyt tosiaan mikään karmaiseva juttu ollut, mutta nyt on kyllä hurja päänsärky, johtuneeko tuosta vai mahdollisesti alkavasta flunssasta, en tiedä.

Kiva, että sinullakin Satusofia on jo tietoa tulevasta nyt enemmän, eiköhän sieltä vielä nopeasti tule ilmoitus toisesta parista.

Nuppulle ja muille pakko kommentoida, että ei kyllä tulis mieleenkään mitkään maratonit tai sählyt. Minulle olisi juuri nyt iso ponnistus jo kävelylenkillekin lähtö :p, sen verran nyt huonossa hapessa. No toivoa sopii, että tämä tästä pikkuhiljaa vielä paremmaksi muuttuu, kun tosiaan sitä liikuntaakin pitäisi kyllä saada säännöllisesti.

Missäs tunnelmissa siellä muut viikonloppua aloittelette?
 
Plastex, hyvä että sulla on vatsassa kaikki hyvin =)

Annamari; Kai se on uskottava että tuon piikityksen kykenee tekemään. Unelmien sielunmessua ei ehkä kannata katsoa oppituntina.. Varmaan sulla oli hyvät ohjeet? Kun tuossa keskikropassa on kuitenkin kaikenlaisia kohtuullisen tärkeitä elimiä, että niihin ei sitten onnistu tumpelokaan tökkäämään? Päänsäryt ja vetelät olot ei kuulosta mukavalta. Mut kai se menee ohi, eihän se synteettisen hormonin vaikutus voi päiväkausia kestää?

Katheriina, mä olisin kiinnostunut testeistä. Mut en keksi miten täällä lähetetään yksityisviestejä..

Mä näin viime yönä unta että olin siellä Virossa hoitoon menossa. Mulle tehtiin jotain kokeita. Sitten hoitaja ilmoittikin että "sorry mut teidän hoidot siirtyy seuraavalle viikolle. On niin paljon ruuhkaa. Ja täällä ei tehdä ylitöitä." Kuvastaa ehkä mun odotuksia itävaltojen palveluasenteesta. Eikä tässä vielä kaikki. Mies tuli myöhemmin paikalle ja sanoi että hän ei kyllä jää tänne odottelemaan eikä matkusta tämmöiseen paikkaan enää uudelleen. "Voithan sä ottaa jonkun muun sperman, eihän se nyt tarvii olla mun." Sitten tuli mun yksi ystävä miehensä kanssa ja he olivat myös menossa vastaavaan hoitoon, heillä on yksi lapsi. Leikin pikkumimmin kanssa jotain piilosta ja sitten oltiinkin jossain bilettämässä. Mitähän tämä kaikki kertoo minun pikku mielestäni, herr doctor Freud :D?

Viikko alussa, vettä sataa ja tekee mieli käpertyä sohvan nurkkaan. Voikaa hyvin!
 
Hei vaan kaikille sielunsiskoille :heart:

Täällä piinis puolivälissä ja ihan ok fiilikset. Turvotusta on ainakin 2kg, eritoten rinnoissa ja mahassa - onko muilla ollut? Lauantaina, pp4, tuli tippa verta isommalla vessa-asialla ja vartaloa kiertäessä (venyttelen) tuntuu munasarjojen kohdalla jotain jomotusta. Muuten ei erikoista.

SatuSofia, pistosta varten vatsanahkaa/-makkaraa venytetään ja pistetään siihen. Lisäksi neula on lyhyt, ehkä 2-3 cm, ei sillä ylety sisäelimiin. Hyvin se menee, rauhallisesti vain pistät!

Voikaahan hyvin tai peräti paksusti!
Hilde
 
amv, mikä on vointisi nyt? Sinulla on viikkoja kasassa nyt 27, eikö niin? Olen ollut todella aikaansaamaton, enkä ole kirjoitellut tännekään mitään, mutta lähes joka päivä olen käynyt tarkistamassa, onko sinusta kuulunut jotain. Ja tietysti toivonut, että vauvasi pysyy kohdussa mahdollisimman pitkälle. Monillahan raskaus on jatkunut ainakin hyvin lähelle laskettua aikaa, ellei jopa ylikin, vaikka merkit olisivatkin viitanneet ennenaikaiseen synnytykseen. Toivottavasti sinäkin ehdit olla vielä monta viikkoa raskaana ennen vauvan syntymää!

Hilleville pidän peukut pystyssä, että nuo kuvaamasi oireet olisivat ensimmäisiä merkkejä alkaneesta raskaudesta! Oikein paljon positiivisia ajatuksia sinne! :heart:

Mutta mitä kuuluu Nupulle...? Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Olen edleenkin ihan pihalla ketjun asioista. Olen jo töissä ja tyttö on ollut neljä päivää hoidossa. Kävelee tukea vasten ja kuin päivänpaiste.

Ainoa mihin kiinnitin nyt huomiota on Hillevi !!! Tsemppaa. Olet jopa aloittanut tämän ketjun, Nyt on oikeus ja kohtuus, että saat tulosta.

Kaikille mulle tsempiksiki, että takana kaksi positiiviiseen tulokseen johtanut tuotosta ja näistä kolme lasta ja vielä vanhalla iällä.

Ikionnellinen kohta 5-v kaksospoikien ja vauvan 10 kk äiti.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on Hilleville kaikki onnea tuovat sormet pystyssä ja varpaatkin :) Kyllä se pieni sieltä varmasti nyt tulee. Kiva kuulla, että on oireilua. Eiköhän tuo veritippa ollut sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa, kohdalle ainakin osuu. Olet mielessäni päivittäin vaikka en palstailekkaan joka päivä,tosin useimmin nyt kun olen käynyt seuraamasa sinun tilanteitasi :hug:
 
Täällä keittiön pöydällä kasa raskaustestejä ja kaikissa plussa! Siis olen yrittänyt lasta 12 vuotta. Inseminaatioita (neljästi), IVF - ICSI (= yhteensä kolmesti), luovutetut munasolut (kerran) ja olen ollut vain kaksi kertaa siirrossa ilman tulosta. Nyt kotiin tuli kesäkuussa sijoitettu tyttövauva ja nyt minä olen rakaana viikoilla 6+0 - eilen testasin! Ehkä hieman ihmettelin kun menkkoja ei kuulu, mutta aattelin, että kun olen koko elämäni noita menkkoja odottanut kauhunsekaisin tuntein, niin nyt kun on vauva, niin enää en jaksa. Kaappi täynnä raskaustestejä ja lopulta testasin ihan huvikseen!

Ärsytti aina puheet, että kyllä se siitä kun ei stressaa jne. Tunne ihmeet tapahtuu muille. No eihän tästäkään tiedä, mutta saan tänään olla raskaana, sekin on paljon!

En ole juuri tätä palstaa enää lukenut, mutta oli tunne, että teille voin jo kertoa!
 
Hilleville on täällä peukut pystyssä ja plussatuulen puhallusta ilmassa :)!

Olki, wautsi! Onnea!! Ihmeiden aika ei ole ohi. Toivon, että pieni ihme pysyy matkassasi.

Minäkin oon oppinut vihaamaan tuota "sitten kun vähiten odottaa, kun ei enää yritä".. Itselläni kävi niin, että eräs iso muu huolenaihe väistyi hartioiltani (ja muuttui suruksi). Reilu kuukausi tuon monivuotisen stressin/huolen poistumisesta plussasin itse enkä voinut välttyä ajatukselta, että nytkö vasta annoin itseni antaa tälle raskaudelle/onnistumiselle tilaa? Että se lausahdus tietyssä mielessä piti paikkansa myös minun kohdallani. En tiedä, kävi vain mielessä..

Kiitos Cava kysymästä, kuinka itse voit??!

amv myös, oletko pysynyt levossa? Kuinka usein tilannetta kontrolloidaan, että saat tilannetietoa vauvelin kehityksestä?

Mulla on kaikki hyvin. Lievä öklötys vaivaa koko ajan ja kerran yössä on noustava pissalle. Vajaan parin vkon päästä on ultra - siinäpä onkin seuraava tavoite ja etappi :)

Loppuviikolle luvattiin taas helteitä, ihan kivan pitkä kesä :) Hyviä vointeja kaikille!

Nuppu 9+5
 
amv
Ihania uutisia olki! Mahtavaa, että ihmeitä tapahtuu ja elämä yllättää välillä positiivisesti! :) Toivottavasti yllätysvauva ( :D ) tosiaan jää kasvamaan seuraavaksi 8 kk:ksi. Kaikkea hyvää!

Mun yks (ei niin fiksu) työkaveri, joka tiesi alkuvaiheen lapsettomuushoidoista (miksi edes olin kertonut hänelle... :rolleyes:), kysyi kuultuaan mun raskaudesta, et "ai, käviks teillekin niinku mun kaverille, et sit kun lopetti hoidot ja stressaamisen, niin sit onnistui?". No ei! Hän ei ilmeisesti muistanut, että mun miehellä oli todettu, ettei hänellä ole siittiöitä (en kyllä edes alkanut muistuttelemaan asiasta). Eli meidän kohdalla olisi todella suuri ihme, jos ihme tapahtuisi :D Voisi jo alkaa epäillä, olenko käynyt vieraissa... Mitä lie sattumaa - ja miksei ehkä stressaamattomuutta - että aina silloin tällöin jotakin paria kohtaa suuri onni. Mutta meneehän tuollaisen uutisen kuullessaan aina kylmät väreet pitkin selkäpiitä. On se kuitenkin niin uskomatonta ja hienoa - uskomattoman hienoa :)


Hillevi: Toivottavasti tuhru ja munasarjatuntemukset viittaa johonkin positiiviseen! Kuulostavat hyvältä, varsinkin, jos ei aiemmin ole ollut vastaavaa. Kovasti toivon parasta ja toivotan paljon tsemppiä ja mielenrauhaa! b d


Nuppu: Toivottavasti sun lievä kuvotus pysyykin vain lievänä! Toivottavasti jaksat odotella ultraa rauhallisin mielin.


Cava ja Nuppu: Kiitos kysymästä, kaikki on hyvin! Toivottavasti myös sulla, Cava?! Kävin lääkärissä pari pv sitten ja lepo oli auttanut eli ei muutoksia kohdunsuulla/-kaulassa. Ihan normaali tilanne on nyt. :) Mutta supisteluiden (jotka yhtäkkiä lähes loppuivat eilen :confused:) takia s-loma jatkuu vielä pari viikkoa, mutta nyt sain taas luvan likkuakin vähän. Jipii! Raskausdiabeteskin pysyy nyt toistaiseksi tiukan ruokavalion avulla kurissa. Seuraava kontrolli on sit 2 vkon kuluttua. Ja tosiaan, 27 viikkoa on tullut täyteen eli ihan hyvä on tilanne kaikin puolin. Mutta kiitos huolenpidosta :heart:


amv :wave:
 
Olki ihan mieletön juttu, Onnea tuhannesti. Ihana yllätys.

Loistavaa ja sydäntä lämmittävää kun tällä niin paljon nyt positiivisuutta. Toivotaan, että jatkossa myös näin ja kaikille se pieni sieltä tulla tupsahtaisi.

T. Sela kuka ei osaa pysyä palstalta pois. Täällä ainakin kerta viikkoon käyn ja tilanteiden mukaan useimminkin :wave:
 
Olki, jopas oli ihana uutispommi. Valtavasti onnea! Kerrankin yllätysplussa tuli oikeaan osoitteeseen, eikä sellaiselle parille, ketkä eivät lasta toivo. Nauti jokaisesta päivästä ja toivottavasti niitä kestää masuvauvan kanssa 9kk täyteen. :heart:
Tässä on nyt hyvä syy päivittää listamme, ajattelin etten sen kanssa enää viitsi stressata - jos rentous omassa tilanteessakin auttaisi ;)

Hieno kuulla, että amv sinulla myös asiat nyt hyvin. Voimia ja paljon onnea loppusuoralle!

Nupulle
myös, kaikkea hyvää odotusaikaan ja kuvotusta vain sen verran, että tiedät hcg:n kohoavan.

Kiitos kaikki ihanaiset, ketkä toivotte minulle onnistumista. :heart: Ette arvaakaan, miten hyvältä se tuntuu. Toisaalta minulta on sellainen pakkomielteinen yrittäminen ja tiedon hakeminen hävinnyt, mutta tietenkin onnistuminen olisi valtavan iso, ihana ja vuosia odotettu asia. Ensi tiistaina on veritesti. Rinnat ei kyllä ole niin kipeät kuin joskus hoidoissa, mutta esim. pyöräillessä jotain alavatsatuntemuksia on ja (varokaa sulosieluiset: seuraa ällöä tekstiä)... jotenkin progesteron-kapseleita asentaessa tuntuu että vaginassa on jotain turvonnutta ja vähän kuin ahdasta. Onko kenelläkään ollut tällaista? Tai ehkä se liittyy tähän ulkopuolellekin näkyvään vatsan turvotukseen.

Yritän nyt päivittää listaamme. Korjatkaa, kun jotain varmasti menee pieleen näin pitkän ajan tapahtumista...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Hillevi
 

Yhteistyössä