Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Minulla kortisoni aloitettiin siirtopäivänä deksametasonina, muistaakseni annoksella 1,5 mg. Suomessa vaihdettiin prednisoloniksi annos 10 mg (jos taas muistan oikein). Mutta lopetettiin kuin seinään. Olikohan ultran jälkeen, jossa näkyi syke. Kuitenkaan en kovin kauaa käyttänyt.

Onnea amv !!!

Minulla pikkuneiti jo kohta 7 kk ja edelleen oikea hymytyttö.
 
sharlin, tartossa meillä aloitettiin prednisolon 15 mg kp 2 ja sitä jatkettiin samalla annoksella. tällä yrityksellä aloitettiin ultran aikaan 20 mg (vko ennen siirtoa) ja siirtopäivänä vähennettiin 10 mg. suomessa kehotetaan ottamaan kaikki aamulla, tartossa kolmesti päivässä. kropan omaa kortisonituotantoa mukaellen olisin itse ainakin isomman aamuannoksen kannalla. silloin ei mene yöunet niin helposti.

täällä viimeinen piinapäivä. nyt siis pp 13. tänään on veri valutettu putkiloon ja huomenna kuulemme mitä tuleman pitää. jännittää hurjasti. oireita on, mutta mistäpä niitä tietää ovatko kuviteltuja vai oikeita....
 
kiitos tiedoista kortisonin suhteen!

Plastexia tulin peukuttamaan ihan hirveesti.. jännittää! Toivon niin kovasti plussaa!

Andrei ilmoitti, että on pois ma 2.5, just kun sattuis ehkä siirtopäiväks..sitten siirtyy tulevaisuuteen.
 
amv
plastex: Toivottavasti saat tänään parhaista parhaimpia uutisia!


Sharlin: Siis ei voi olla totta... :hug: Täytyy nyt toivoa, et siirtopäivä olisi vaikka tiistaina! Olisi jo aika teidänkin onnen kääntyä. Eikö siellä klinikalla ole muita lapsettomuuslääkäreitä, jotka voisi tehdä siirron...?


amv
 
Voi Sharlin! Onko se maanantai varmasti ainut mahdollinen päivä?? Peukutan tiistain puolesta!!! Tai sitten sijaislääkärin puolesta. Ei olisi reilua, että aiempien vastoinkäymisten lisäksi tulisi vielä tällainen aikatauluhaaste. Toivottavasti lykästää.

Täällä tuli tänään kolmas plussa viiden kuukauden sisään. Hcg oli 451 (pp 13). Arvo on korkeampi kuin aiemmin tässä vaiheessa. Toivotaan, että se tarkoittaa hyvää. Ja toivotaan, että kaveri(t) pysyy tällä kertaa kauemmin matkassa. :)
 
Mahtavaa plastex!! Niin siirrettiinkö teille yksi? Tällä kertaa kaikki menee hyvin. Oon niin onnellinen teidän puolesta! Minkälaisia oireita sulla on?

Mä en tiedä minkälaisia lääkäreitä siellä Elitessä on muut, jotenkin luotan kuitenkin Andreihin, että kai mä sitten vaan odotan seuraavaa tilaisuutta. Andrei voitti mun luottamuksen tyystin, kun sillon kun sain sen allergisen tai jonkun reaktion, niin hän vastasi sähköposteihin viikonloppuna illallakin..
 
amv
Tosi hienoa, plastex! Onnea! Mulla oli sellanen kutina, kun luin sun edllisen viestin, että kyllä nytkin on napannut :) Nyt vain toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo ja nyt kaveri(t) pysyy kyydissä. Tsemppiä!


Sharlinille toivottelen edelleen, että siirtopäivä osuisikin esim. tiistaille.


amv
 
Sharlin, minäkään en ole tavannut siellä muita lääkäreitä kuin Andrein ja hyvänä pidän. Sillä on kyllä suuri merkitys, että on sellaisen lääkärin "käsissä", johon luottaa. Toivottavasti asia lutviutuu joko tähän kiertoon tai seuraavaan.=) Oireina väsymys, päänsärky, oksetus ja pinkeä maha. Toivottavasti oksettaa pitkään. :p

Kiitos amv! Näin me toivotaan!
 
Hei kaikille!
Tulin kertomaan kuulumisia ja kannustamaan kaikkia :).
Kultakutri täytti tänään 4 kk. Aika on mennyt ihan liian nopeasti. Tyttö on motorisesti taitava, tarttuu leluihin ja leikkii välillä helistimellä tosi pitkään, ottaa kiinni myös molemmilla käsillä leluista kiinni ja pistää suuhun jne. Ja kääntyy vatsalleen ja siitä jatkot selälleen. Äidillä riittää ihmettelemistä ja ihailemista päivittäin ;). Onneksi on tyttö ollut terveenäkin. Kuola valuu ja jännityksellä odotamme hampaiden puhkeamista(ko?). Pulisee ja pulputtaa, hymyilee ja nauraa. Ääneen nauramista vielä odotellaan.

Lueskelen täällä aika ajoin kuulumisia ja toivotan kaikille onnea yritykseen. Ja onnittelut plussanneille.:hug:

pääsiäisterveisin lokakuu ja kultakutri 4 kk
 
Viimeksi muokattu:
Valtavasti tsemppiä kaikille ja paljon onnea onnistuneille. Ihana kuulla,että onnistumisia tulee ja se varmasti antaa paljon voimaa vielä plussaa odottaville.
Jaksamista kaikille kellä ei tosiaankaan ole vielä tärpännyt, kyllä se sieltä, vaikka usko meinaakin välillä hiipua. Ja jaksamisia ja paljon voimia heille kellä ikäviä uutisia tullu.

Tartossa Eelite-klinikalla ei minun mielestäni ole kuin Andrei kuka tekee näitä lapsettomuushoitoja. Näin ainakin meillä oli silloin melko takkaan vuosi sitten( huh, miten aikaa menee tosiaankin ). Andrei oli silloin usein viikon pituisilla lomilla ja huolestuin siirtopäivästä,että meneekö nyt hieman liian pitkälle ja kysyin,että jos joku muu senmahdollisesti tekisi niin ei kuulemma ole ketään muuta kuka sen tekisi. Yleensä Andrei kyllä sumplii asiat niin,että ei mene ohi sovittuja aikoja.

Kiva kuulla lokakuu teidän pikkuisesta. Taitava pikkuihminen sinulla =)
Meillä poika täyttää siis 4 kk 3.5 ja tositaiseksi aika heikosti ottaa esineistä kiinni, välillä onnistuu ja kääntyminen on myös hakusessa. Hieman avittaen hän sieltä kyllä pungertaa. Laiskan pulskea kaveri ja ei paljon kiireitä pidä. Mahallaan ei tykkää olla yhtään joten se harjoittelu on jäänyt aika minimiin. Hymyilevä pikkumies ja ääneen nauramista on tullut jo jonkin verran, varsinkin silloin kun laittaa vaatetta päälle ja se osuu kaulaan. Hällä siellä herkkä kutiamiskohta.
Yöt nukkuu ja päivät kukkuu edeelleen.
Rotavirusrokotteesta ( toisesta) tuli sitten sellaiset mahanpurut,että ei vieläkään ole masu kunnossa ja aikaa tästä kuitenkin jo se 1 kk. Nyt olen sitten laittanut harkintaan tuon kolmennen rokotteen antamista. Aivan ihana ja valloitava pikkuihminen. Edelleenkin tuntuu niin uskomattomalta,että hän tuossa on. Toivoisin kaikille niin tuota samaa.

Piti tulla tosiaan tsemppaamaa teitä kaikkia täällä ja lokakuun innoittamana kirjoitin mein pojasta myös, koska tässä huomaa tosiaan lasten eilaisuuden ja miten kehittyvät eri tahtiin.

:hug: :heart: :hug: :heart: :hug: :heart:

Sela ja pikkumies ihan kohta 4kk
 
Hei kaikille!

meille syntyi pieni poika torstaina 21.4. klo 8:13. Poika syntyi kiireellisellä sektiolla minun raskausmyrkytykseni takia viikolla 33+5. Paino oli 2009 grammaa ja pituutta 45 cm. Vauva oli pirteä heti syntymän jälkeen, huusi kovaa ja sai 9 pistettä. Hänet vietiin keskolaan ja minä jäin odottamaan heräämöön. Isä kävi poikansa katsomassa hetkeksi. Pääsin osastolle ja siellä odottelimme onnellisina että pääsisimme keskolaan katsomaan. Aikaa kului ja lopulta lastenlääkäri ilmestyi paikalle kertomaan että poikamme on erittäin huonossa kunnossa, hengitysongelmia oli alkanut ilmaantua pian syntymän jälkeen, hänet yritettiin intuboida mutta se ei vaan onnistunut, tuubia ei saatu alas. Minuutti minuutilta edettiin nyt lisähapen avulla, mutta se ei riittänyt ja keinot olivat vähissä. Puolitoista tuntia kului ja sitten meiltä tultiin kysymään halutaanko että poika kastetaan. Hätäkaste suoritettiin sitten iltapäivällä, ja siihen pääsimme sitten vihdoin poikaa katsomaan. Oli elämäni kauheimmat hetket. Iltaa kohti mentiin edelleen hetki kerralla, pojan happisaturaatiot vaihtelivat hieman mutta olivat koko ajan melko huonot. Illalla lääkärit kokoontuivat suurella porukalla ja kokeilivat vielä intubointia - joka vihdoin viimein onnistui, suun kautta!

Tästä alkoi varovainen ylämäki, ensimmiäiset vuorokaudet olivat kriittisiä, välillä mentiin parempaan suuntaan, välillä huonompaan. Toinen keuhko vuoti ilmaa, joten sitä varten tehtiin dreeni mistä ilmaa tyhjennettiin pois välillä kun saturaatiot laski. Lääkkeitä meni jos jonkinlaista, mutta pikku hiljaa pojan vointi koheni niin että kolmen päivän ikäisenä hän oli kyllin vahva kestämään siirtoa Taysille. Tänne tultiin sunnuntaina, ja siitä asti ollaan menty kovasti eteenpäin. Nyt on hengityskone ja tuubi poistettu (poika teki itse aloitteen siinä poistossa ;)) ja huomenna yritetään sulkea dreenit. Sydänlääkkeet on lopetettu ja maitoa menee nenä-mahaletkun kautta nyt 5 ml kerralla, itse olemme saaneet olla syöttämässä sitä.

Tällä hetkellä on positiivinen olo, onhan tämä ollut rankkaa, mutta nyt alkaa itse uskoa siihen että meillä on ihana pieni poika ja hän on tullut jäädäkseen. Rankkaa on tietysti sekin, että en voi olla hänen vieressä koko ajan. Syliin häntä ei olla tietenkään vielä saatu, mutta eiköhän sekin päivä koittaa :)

Terv Hathor ja poika 6 vrk
 
Hathor :hug: voi mitä olette joutuneet kestämään! Eikö olis vähempi riittänyt.. sanotaan, ettei kenellekkään anneta enempää surua ja murhetta mitä pystyy kantamaan, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa ollaan jo niin äärirajoilla. Olen kyllä myös kuullut, että sellaisista lapsista jotka on joutunut jo elämän alkumetreillä taistelemaan on tullut tosi vahvoja ja sitkeitä.. Kaikkea hyvää sinne ja voimia!
 
Hathor 76 Hirmuisen paljon Onnea pikkuisen pojan syntymän johdosta.
Huh, on teillä ollut siellä hurjat paikat, mutta onneksi pieni on sitekä kaveri ja kaikki nyt niin hyvin kuin vain voi olla. Peljästyin niin lukiessani viestiäsi,että oli pakko lopettaa lukeminen välillä, pelkäsin niin sitä pahinta. Ihan itku tuli kun olin niin huojentunut kun poika kunnossa. Toivotan teille kaikkea hyvää ja paljon temppiä pikkumiehelle ja sinulle. Onnea vielä koko perheelle :hug::heart:

Sela ja pikkumies n 4kk
 
Viimeksi muokattu:
Hathor onnea monta kiloa pienen sitkean sissin syntyman johdosta koko perheelle:flower: Todella ihanaa, etta kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Pienelle sissille toivotan tervetuloa maailmaan ja annan ison virtuuali pusun poskelle:hug:

Omaa napaa sen verran, etta mies kavi luovuttamassa spermaa tiistainan Riikassa ja 5 munosolua oli hedelmoittynyt. Mulla on huomenna siirto, joten peukut pystyyn.

Lampimia ajatuksia kaikille palstalaisille!

Watrossi
 
Heissan kaikille taas PITKÄSTÄ AIKAA!!! Kuukaudet ja vuodet juoksevat ja tänne aina palaan kurkkimaan...viime aikoina liian harvoin kuitenkin.
Vanha piinis kamuni ja meidän nettikummi UUDELLA KIERROKSELLA...aivan mahtavaa!! Miten teidän siirto onnistui?? Palaathan pian kertomaan! Täällä Sofin kanssa peukutetaan aivan olan takaa!!
Entäs miten siellä HILLEVI...kovin olet ollut mielessäni ja useita kertoja olen meinannut sinulle kirjoittaa. Mitä teille kuuluu ja miten on hoitojen laita???
Entäs ALIISA, NENNULIINI ja kaikki vanhat kamut?? Kirjoitelkaahan ihmeessä (paraskin puhuja!!) vaikka maaliin olette jo päässeet!!
Kaikille toivottelen aurinkoista alkavaa toukokuuta ja ihanaa kesää...lupaan jatkossa vierailla täällä taas useammin ja mukava päästä taas tsemppailemaan kanssanne.

Terkuin, VEKARA ja SOFI 1,2kk
 
Paljon paljon onnea Hathor! :heart: onpa teiltä tosiaan koeteltu, mutta onneksi kriittisin vaihe päättyi onnellisesti! Toivottavasti kaikki menee oikein hyvin tästä eteenpäin! :hug:

Kiva kuulla Vekarastakin, luulin jo että olet kokonaan palstailun lopettanut. Tulehan vähän useammin käymään täällä vanha nettiystävä ja kerro vähän Sofi-neidistä!

Marbel, nuo on sellaisia testejä, että jokaisella on oikeus saada ne tarvittaessa. Jos kertoo, että ne on lapsettomuuslääkäriä varten ei välttämättä saa julkisella, mutta pieni totuuden vääristely sopivassa paikassa voi säästää satasia. Ikävä, että teidän luomuplussalle kävi kuin kävi. Toivottavasti hoidoilla onnistuisi pian :hug:

Mites Watrossin tuoresiirto meni? db

Kiitos kysymästä Vekara, meillä edelleen pakasteessa kaksi blastoa - vaan minulla on stressi taas vienyt kaiken varastoraudan ja sitä pitää tankata ennen kuin kannattaa yrittää. Raskauden alkuvaiheessa rautaa tarvitaan relusti ja jos varastot on tyhjät, ei hemoglobiini yksin riitä... eli siirtoon sitten joskus. Viime kesänä kolmen kuukauden rautatankkaus tehosi hyvin.

Aurinkoista kevättä kaikille!
Hillevi
 
Älyttömästi onnitteluja Hathorille. Kylläpäs oli koettelumus ! Minullakin nousi ihan ihokarvat pystyyn, kun luin kirjoituksen alkua, mutta onneksi loppua kohti parani.

Meillä neiti huomenna jo 7 kk ja lujaa mennään jo. Reviiri on kummasti laajentunut.

Onnea kaikille ! Discovery ja pieni neiti (+ jo kohta 5 v-pojat)
 
Tulin minäkin pitkästä aikaa toivottamaan kaikille mukavaa kevättä! Kiva lueskella kaikkien kuulumisia, vaikka en henk. koht. nyt malta kommentoida kenellekään!
Minun kuulumisiani:
Siirrosta on mennyt viikko, ja täällä voidaan pahoin. Eilen oksensinkin kerran.
Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Lähinnä mietin, että olisiko Lugejen vaikutusta vai merkkaisiko hyvää?
Minut voisi siis siirtää piinaillijoiden joukkoon, testipäivä olisi 11.5.
terkuin testitulosta jännäilevä Tinulinen:)
 
tinulinen, minulla oli pahoinvointikuvotusta huhtikuulla pp 2 lähtien ja plussa tuli. minun kokemukseni mukaan hyvä merkki siis. =) nyt menossa 5+6 ja ensi viikolla on ultra. edelleen pahoinvointi jatkuu, kaverina väsymys ja päänsärky. :x=) Tsemppiä sinne siis!
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lapseton_87, toiveissa eka
Hillevi (40+) haaveissa eka, viimeinen pas tehdään kesällä
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Seinäkukkanen (45), toiveissa eka
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka
Cava (30+), eka toiveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Olki ( ) toiveissa eka,

Hoito lähestyy
Sharlin (35) eka haaveissa

Piinistelijät
Tinulinen (32) eka haaveissa, tesi 11.5.
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, siirto 29.4.

Plussanneet :)heart: = sydämet nähty ultrassa)
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta plussa 7.10 LA 11.6.-11 :heart:
Utopia(25), haaveissa eka, pp14 hcg 343, LA 19.7. :heart:
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
amv (34) eka, plussa 22.3. :heart:
plastex (33) eka yrityksessä, 2 alkion siirto 7.4. Hcg 451 pp 13

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
 
tinulinen, en ole ottanut päänsärkyyn mitään. Mutta se ei ole kyllä ollut muuta kuin pientä jomotusta. Burana ei sovi, mutta Panadol liene ok? Mutta yritän ainakin itse olla ottamatta mitään ylimääräistä. Tsemppiä!
 
Hei kaikki,

Hienoa että olette jakaneet täällä kokemuksianne. Olen muutaman kerran lukenut ketjua.

Suunnitellaan mun miehen kanssa Tartoon menoa, luovutettu munasolu ja mun miehen siittiöt. Testit on (melkein kaikki) tehty, meen torstaina kuulemaan perusverikokeiden tulokset ja sitten aion laittaa pyörät pyörimään. Aiotaan valita tuo jaettu luovuttaja. Halvempaa, samat onnistumistodennäköisyydet, mut pitää olla joustavampi luovuttajan valinnassa ja ajankohdassa. Onko joku suunnitellut samanlaista kuviota?

On ollut hyvä lukea kaikenlaisia kokemuksia, epäonnistumisen tuskaa ja onnistumisen riemua hoitojen seurauksista. Kiitos ihanat naiset!
 

Yhteistyössä